Tarpeeton korsi kekoon täältäkin...
Töistä saan halutessani Lumian ja sitä jonninverran räplättyäni täytyy todeta että hieno peli on se. Ei lägää pätkääkään ja amoledi on näyttönä niin tätä päivää. Ehdottomasti sujuvin nokialainen mitä on tullut kokeiltua. Entinen suosikkinokialainen oli N900, linuxmaisuus oli kiva juttu kun tykkäsin viritellä. Käyttökokemusta myös N8:sta ja E7:sta ja toki aikanaan kommareista. OVI kauppa ja se PC sync ohjelmisto olivat ainakin niin kuraa että koko hommasta menee maku.
Noin puoltoista vuotta sitten puraisin kuitenkin omenaa
Ennen olin kovin applevastainen, lähinnä suljetun systeemin ja muodikkuuden vuoksi, mutta nyt on mielenhallintakeinot kehittyneet siihen pisteeseen että taloudesta löytyy neljäkappaletta iPhone nelosia, pari ipadia (v1 ja 2), appletv, imacci ja macbook air.
Tällä setillä ei kyllä voi enää edes kuvitella vaihtavansa käyttöpuhelinta omenaleirin ulkopuolelle. Ostettuja ohjelmia kun ei saa mukaansa ja joku raha sinnekin tullut laitettua. iCloud photostreamilla + ipad cameraconnection kitillä + snapseed on muuttanut kuvausworkflown backuppia lukuunottamatta täysin tietokonevapaaksi ja niin helpoksi että Rouvakin saa canonista rawkuvan säädettynä facebookkiin ilman että avaa tietokonetta.
Minulle puhelin on nykyään yksi päätelaite suurempaan kokonaisuuteen jolla voi myös soittaa puheluita. Puhelin on käytännössä yöt ja ajomatkat piuhan päässä joten akkukestolla ei minulle ole merkitystä; ei hajuakaan kauanko iPhonen akku kestää minun käytössä
Topicciin liittyen: Jos ei olisi mitään historiaa niin varmaan hyppäisin Lumialeiriin heti kun siihen tulee softa jolla verkkoyhteyden voi jakaa wlanina.