Kirjoittaja Aihe: Lumia vai N9  (Luettu 29476 kertaa)

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
Vs: Lumia vai N9
« Vastaus #50 : 24 Helmikuu, 2012, 23:23:32 »
Lankapuhelimella on vielä vahva asema, mä tilaan sellasen heti ku saan muualta ku soneralta
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #51 : 25 Helmikuu, 2012, 00:02:44 »
Lankapuhelimella on vielä vahva asema, mä tilaan sellasen heti ku saan muualta ku soneralta

tosta!

http://www.luurinettikauppa.com/huawei-gsmpoytapuhelin-b160-p-1868.html

meillä on töissä tollasia... kätevää kävellä luuri kädessä ympäriinsä ku tossakin on akku :D järkeä? jaa-a!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
« Vastaus #52 : 25 Helmikuu, 2012, 00:07:05 »
HÖLMÖ ;) ei iii-luuria voita mikään...

Kokeile niin ymmärrät, SOKEA  ;D
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #53 : 25 Helmikuu, 2012, 02:40:40 »
Kokeile niin ymmärrät, SOKEA  ;D
Sinun pitää antaa itsesi uskaltaa. Vain sitten voit kokea Valaistuksen.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Pete

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #54 : 25 Helmikuu, 2012, 09:47:53 »
Sinun pitää antaa itsesi uskaltaa. Vain sitten voit kokea Valaistuksen.
Tulee liian kalliiksi tuo kokeilu kumminkin taas >:(
Kokeilin tuossa pualvuotta sitten Sampan sgs2 ja HTCn Android luureja...
Niistä en ainakaan tykännyt. Akku ei kestäny päivääkään ja jatkuvaa lagittamista...

Ja iLuuria puoltaa myös se että se "synkkaa" saumattomasti yhteen mun iMacin ja iPad2 sen kanssa ;D
Eli en uskalla, enkä halua ;D
#Hirobo Eagle 3 VPUS EP#Hirobo Quark SG#
#DJI F550+H3-2D#
#Blade mCP-X & mSR & mCX#
#Tricopter#Sebart angel s#
#JR 9x#Futaba 12FG#

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #55 : 25 Helmikuu, 2012, 10:25:42 »
Tarpeeton korsi kekoon täältäkin...

Töistä saan halutessani Lumian ja sitä jonninverran räplättyäni täytyy todeta että hieno peli on se.  Ei lägää pätkääkään ja amoledi on näyttönä niin tätä päivää. Ehdottomasti sujuvin nokialainen mitä on tullut kokeiltua.  Entinen suosikkinokialainen oli N900, linuxmaisuus oli kiva juttu kun tykkäsin viritellä. Käyttökokemusta myös N8:sta ja E7:sta ja toki aikanaan kommareista. OVI kauppa ja se PC sync ohjelmisto olivat ainakin niin kuraa että koko hommasta menee maku.

Noin puoltoista vuotta sitten puraisin kuitenkin omenaa :)
Ennen olin kovin applevastainen, lähinnä suljetun systeemin ja muodikkuuden vuoksi, mutta nyt on mielenhallintakeinot kehittyneet siihen pisteeseen että taloudesta löytyy neljäkappaletta iPhone nelosia,  pari ipadia (v1 ja 2), appletv, imacci ja macbook air.
Tällä setillä ei kyllä voi enää edes kuvitella vaihtavansa käyttöpuhelinta omenaleirin ulkopuolelle. Ostettuja ohjelmia kun ei saa mukaansa ja joku raha sinnekin tullut laitettua. iCloud photostreamilla + ipad cameraconnection kitillä + snapseed on muuttanut kuvausworkflown backuppia lukuunottamatta täysin tietokonevapaaksi ja niin helpoksi että Rouvakin saa canonista rawkuvan säädettynä facebookkiin ilman että avaa tietokonetta.

Minulle puhelin on nykyään yksi päätelaite suurempaan kokonaisuuteen jolla voi myös soittaa puheluita. Puhelin on käytännössä yöt ja ajomatkat piuhan päässä joten akkukestolla ei minulle ole merkitystä; ei hajuakaan kauanko iPhonen akku kestää minun käytössä :)

Topicciin liittyen: Jos ei olisi mitään historiaa niin varmaan hyppäisin Lumialeiriin heti kun siihen tulee softa jolla verkkoyhteyden voi jakaa wlanina.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #56 : 25 Helmikuu, 2012, 12:59:32 »
Tuohonhan se omenahomma menee vissiin, niitä on nurkat sitte täynnä ku joka hommalle pitää olla joku I.

Tulee liian kalliiksi tuo kokeilu kumminkin taas >:(
Kokeilin tuossa pualvuotta sitten Sampan sgs2 ja HTCn Android luureja...
Niistä en ainakaan tykännyt. Akku ei kestäny päivääkään ja jatkuvaa lagittamista...

Ja iLuuria puoltaa myös se että se "synkkaa" saumattomasti yhteen mun iMacin ja iPad2 sen kanssa ;D
Eli en uskalla, enkä halua ;D

Ainaki Ipod touch lagittaa minkä kerkeää... tuo uusin mikälie. Sain ilmaseksi niin otin, niin paljon turhaa pitäny tuohonki tunkea. Tuon perusteella en laita mitään applea kyllä ja kokeileminen on järjettömän kallista, jos ei jotain naputtelua kaupan tiskillä lasketa. Tästä saa taas kivan väännön päälle :D
PC ja android luuri niin saa aikalailla "kaiken" tehtyä jos ei muuten niin tekemällä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #57 : 25 Helmikuu, 2012, 14:51:46 »
Mulla on ollut ongelmia tämän uuden lumian kanssa jonka huollosta sain, marketti herjaa välillä wlanin yli latauksesta jotain eikä saa välillä softia asennettua. Parani hieman kun resetoi livetilin ja poisti sieltä luurin.

Lisäksi endomondo ei pysynyt päällä vaikka piti, tosin sekin näytti korjautuneen bootilla.

Hieman kyllä ärsyttää sillä se minkä huoltoon lähetin pelasi niin perkeleen hyvin, paitsi ne rämisevät napit. Niin tää tuntuu ontuvan vähän jostain nurkasta tuolla softa/firmis puolella.

No katsotaan kun tällekkin pari viikkoa tulee käyttöaikaa et miten asettuu.
[spoiler]
Mun mielestä iLuurit ja muut iLaitteet ovat päässeet hyvin tavoitteeseen, niillähän oli tavoitteena että kuka tahansa osaisi käyttää niitä vaikka 99 vuotias vanhus joka ei ikinä ole nettiä nähnytkään osasi mennä iPadillä selailemaan nettiä. Tuossapa oli samalla se syy miksi minä en innostunut kyseisestä värkistä kun testissä oli. Liian yksinkertainen minulle, mutta voisin hyvin ostaa penskoille (jos olisi) tai muijalle (no seki haluu lumian), mutta siis sellaisille jotka ei pärjää monimutkaisempien laitteiden kanssa.

Itse asiassa lumiaki on turhan yksinkertainen ja yksi sen huonoja puolia, mutta siinä ei sentään kaikkea tarvitse tehdä kotiruudun kautta.[/spoiler]
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #58 : 05 Huhtikuu, 2012, 18:48:15 »
Onko porukka löytäny lumiaan tähän harrastukseen liittyviä sovelluksia?
Ite latasin tuon kuvat.fi sovelluksen jolla saan kuvat puhelimesta vedettyä sinne ja sit hajen kuvan linkin vaan kopunettiin tms. tuon yhen GPS speedometrin latasin mutten oo vielä testiny.youtube pron latasin siinä toivossa et oisin videot saanu puhelimelta upata sinne mutta puhelimen videoita en saanu upattua vaan se näyttää toimivan siten et kun haluan jonku videon tuubiin niin sieltä sovelluksesta löytyy videokamera jolla kun kuvaa niin sen saa sovelluksesta sit upata.

Todella tympeä tässä lumiassa on tuo kun pidempää tekstiä laatii niin alkaa takkuaan melkosesti.tää vielä rullaa hyvin mut pidemmät käy toooosi hitaiks.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Luigi Cravatto

• Seniori torppari
« Vastaus #59 : 05 Huhtikuu, 2012, 19:15:19 »
iPhone4:n rinnalle tuli uudeksi työsuhdeluuriksi Lumia. Jos se olis ensimmäinen puhelin Symbian-valikkohelvetin jälkeen niin kusisin housuuni sen helppouden ja selkeyden edessä. Hyvä, simppeli ja tottelevainen vehjehän se on. Mutta. iOS:n karamellimäiseen koreuteen tottuneena WP7 on karu, ankea, askeettinen ja kolkko. Piste.
Tokihan iOS on sitä mitä on vasta nyt, useamman ison päivityksen jälkeen. Toivottavasti MikkiHiiri kuuntelee käyttäjien toiveita samalla herkkyydellä kuin Omppu on kuunnellut ja tekee seuraaviin päivityksiin reippaasti tarpeellisia muutoksia ja lisäyksiä. Ainestahan WP:ssa on, sitä ei käy kiistäminen.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #60 : 05 Huhtikuu, 2012, 20:23:10 »
Taas ku alkaa taivaalta tuo aurinko mollotteleen niin huomaa tuon amoledin heikkouden... ei nää yhtään mitään kirkkaalla kelillä  >:(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Luigi Cravatto

• Seniori torppari
« Vastaus #61 : 05 Huhtikuu, 2012, 20:31:21 »
Taas ku alkaa taivaalta tuo aurinko mollotteleen niin huomaa tuon amoledin heikkouden... ei nää yhtään mitään kirkkaalla kelillä  >:(
Siihen ei taida auttaa mikään. Paitsi sitten kun kehittävät amoHalogenin ;D

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #62 : 05 Huhtikuu, 2012, 20:31:47 »
Kiitos! Mä kun kerkesin jo luulla, että näkö on ruvennut heikkeneen todella nopeeta tahtia kevään tulon myötä ;)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa njs

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #65
« Vastaus #63 : 05 Huhtikuu, 2012, 21:09:04 »

Lumia 800? Just katselin kaverilla sellaista ja näkyi aivan järkyttävän hyvin auringonpaisteessa. iPhone 4 toimii myös kohtuu hyvin verrattuna edelliseen HTC Desireen (mistä ei siis nähnyt mitään, AMOLED versio), mutta ei tämäkään pärjää tuolle Lumialle.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #64 : 05 Huhtikuu, 2012, 21:55:53 »
Lumia 800? Just katselin kaverilla sellaista ja näkyi aivan järkyttävän hyvin auringonpaisteessa. iPhone 4 toimii myös kohtuu hyvin verrattuna edelliseen HTC Desireen (mistä ei siis nähnyt mitään, AMOLED versio), mutta ei tämäkään pärjää tuolle Lumialle.
Hurja akun kulutus kirkkailla keleillä noissa luureissa. Millonka lie saavat hyödynnettyä tuota aurinko energiaa.

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #65 : 06 Huhtikuu, 2012, 11:23:25 »
Lumiassahan joku ihme polarisointi tossa näytössä ja on kyllä ainakin omasta mielestä yksi parhaimmista myös kirkkaassa päivänvalossa.

Itsellä on luuri kyllä toiminu hyvin, ~48h kestää minun käytössä eli mailit pushina, vähän viestittelyä fb-/mesechatissa, twitterit ja ssh:lla irkin tarkkailua. Sekä boardexpressillä foorumeiden lueskelua. Omaan käyttöön luuri sopiikin juuri hyvin eikä ole tullut mitään sellaista vastaan, että suunnittelisin tästä jo luopumista. Olihan tähän melkoinen tottuminen kun ei mitään tarvitse/pysty säätämään, mutta eipä sitä kuitenkaan tarviikkaan olla aina jotain rommia kokkailemassa (menee aikaa ja hermoja).

Tuo board express ei kyllä ole yhtä loistava kuin tapatalk anterolle, tosiaan jos on paljon tekstiä niin rupeaa nykimään. Kopterifoorumilla ei niinkään ongelma mutta jossain toisaalla on.

Endomondonkin päivittivät juuri ja nyt pitäisi reittikin träkkäytyä nettiin ongelmitta (edellisessä versiossa oli ongelmia).

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #66 : 06 Huhtikuu, 2012, 14:24:49 »
Htc legend, taitaa olla kohtuu alkupäätä noissa luurien amoledeissä... auringon paisteessa tuosta ei nää yhtään mitään. saiskohan tuohon jotain special suojakalvoa joka parantas tuota, varmasti uudemmissa amoledeissä kehittyny tuoki.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #67 : 27 Huhtikuu, 2012, 20:53:14 »
Sanokaa nyt lumian käyttäjät miten noi videot saa näkymään jotka vaatii aina sivustolla adobe flash playeriä!!??
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #68 : 27 Huhtikuu, 2012, 21:30:26 »
Lumia ei tue flashia. Lumia, se on menneen talven lumia. Ehhehe.

Itselläkin ko. kapula on ja kovin on hyvä pienistä (ja ehkä vähän suremmistakin) puutteista huolimatta.
Nada

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #69 : 27 Huhtikuu, 2012, 21:31:43 »
Mulla toimii flässit luurissa, tosin ei oo Sohjoa....  8)

« Viimeksi muokattu: 27 Huhtikuu, 2012, 21:33:15 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #70 : 27 Huhtikuu, 2012, 22:07:22 »
Mulla toimii flässit luurissa, tosin ei oo Sohjoa....  8)

Eli N9:nkö modasit androidin vai tuliko väärä kuva linkitettyä?

Jos sulla on joku muu luuri niin mä voin myös ilmoittaa, että mun läppärillä, pöytäkoneella sekä työkoneella toimii flash.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #71 : 28 Huhtikuu, 2012, 06:05:55 »
Jaa ne päätti seurata applea ja jättää flash tuen pois?
No ehkä sitte joku lumia v2 joka on muuten sama luuri mutta lisätty flash tuki ja pari pikseliä kameraan lisää  :o
Eikä kukaan oo vielä koodannu omaa softaa flashplayeriksi tuolle?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #72 : 28 Huhtikuu, 2012, 07:53:11 »
Jaa ne päätti seurata applea ja jättää flash tuen pois?
No ehkä sitte joku lumia v2 joka on muuten sama luuri mutta lisätty flash tuki ja pari pikseliä kameraan lisää  :o
Eikä kukaan oo vielä koodannu omaa softaa flashplayeriksi tuolle?

Se onki huono puoli, ettei vissiin tollasta softaa edes saa viralliseen "markettiin". :(

Mutta jospa sitä nettisaitit jo päivittyisi pikkuhiljaa eikä flash -tuelle olisi enää tarvetta. Pari pikseliä ei juuri tässä merkkaa, sitten kun saavat sen pureviewin pieneen kokoon niin olisi näppärä. Ei pitäs pikselit loppua kesken. Jos siis nokia ylipäätänsä nousee tuolta suosta. Möisivät ainaki se pureview tekniikan sit jollekkin muulle jos kosahtaa.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa njs

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #65
Lumia vai N9
« Vastaus #73 : 28 Huhtikuu, 2012, 08:13:33 »
Flash on häviävää teknologiaa joten sitä on turha toivoa Windows Phone ja Apple luureihin. Eikös vähän aikaa sitten Adobe ilmoittanut lopettavan Android version kehityksen myös.

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #74 : 28 Huhtikuu, 2012, 11:23:30 »
Falconi, ihan eri merkin luuri.
Tiedän että OT, mutta vahva kohta sohia ampiaispesää :)

Mua ei sinällään kinosta, että mikä on häviävää teknolokiaa tai mitä on tulevaisuudessa, kun kumminkin elän tätä hetkeä tällä teknolokialla, kuten flässillä :)
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars