Kerrotaanpas nyt sitten kerralla kaikki mitä on syrämmellä...
Ensinnäkin: voin tuomaroida F3N:ää. Tällä kerralla Excelit ja muut viritykset tarkastetaan tarkemmin, ja palkinnot jaetaan muutenkin vasta syysleirillä?
Toisekseen: mikäli ilmailuliitolle on ilmoitettu kisojen järjestämisestä, niin ne pitäisi järjestää, jos osallistujia on.
Kolomatteeksi: aikataulu ja kisojen määritetoinen järjestäminen siten, että ne alkaa juuri sillä hetkellä kun on tarkoitus, ja jokaiselle kilpailijalle on oma aikaikkuna, missä suoritus pitää tehdä, kutistaa tarvittua aikaa oleellisesti. Jos sallitaan sellainen epämääräinen eestaas juoksentelu ja vuorojen siirtely, niin se pidentää kisaa aika paljon. Poppiksen suhteen voidaan menetellä toisin... se on se "käydään vähän kisailemassa kavereitten kanssa" -juttu.
Ehdottaisinkin että järjestetään tämä kisa siten kuten pitääkin, eli kaikki on valmista arvostelulappuja myöten jokaisella. Jos tulee jotain ad-hoc-kilpailijoita, niin toki se sallitaan, mikäli lennätysvuoroja on tarjolla.
Kisojen vaatima tila ei ole F3N:ssä niin iso etteikö pärjättäisi samalla tontilla. Esim. se pääty, missä on tämä koppi, ja sen päädyssä oleva pelto voisi olla hyvin se suorituspaikka. Näin lähes koko muu kenttä jää vapaaseen lennätyskäyttöön. Tietenkään mitään älytöntä eestaas sahaamista tuomareiden yli ei saa tehdä, eli turvarajana olisi selkeästi kentän 1/3 siitä kopilta "vasemmalle". Ks. kuva.
Jos kilpailijoita on 8, niin 2 kierrosta kutakin tarkoittaa että lennätykseen menee aikaa 5min Freestlye, 5min Music, 5min SetM. = 15min per ukko per kierros. Väliin tarvitaan minuutti tai pari "siirtymiseen". Tästä tulee n. 20min per kierros per henkilö. Tämä tarkoittaa että yksi kierros kestää liki 3 tuntia ilman suurempia muita keskeytyksiä. Jos klo 10 aloitetaan sunnuntaina, niin ehtii Joensuun porukkakin maanantai aamuksi kotiin.
Odottaisinkin nyt jotain kommentteja tähän kilpailijoita, että tehdäänkö homma kunnolla vai säädetäänkö paikan päällä ja katsotaan mitä tulee? Muutenkin tämä ns. kilpailuhenki on täysin eri kuin leirihenki. Leirihenki saattaa olla vähän punttivapiseva aamulla, kun kisahenki on se että ollaan jo 8 aikaan paikalla reenaamassa
Samaten odottaisin JariN:ltä ja ehkä muilta jokseenkin tapahtumasta vastuussa olevilta kommentteja tämän kentän käytön suhteen. Kuva liitteenä.
Sininen pystykatkoviiva = kisojen ajan turvaraja vapaalennätykselle ja F3N:lle.
Keltainen vaakaviiva = turvaraja lennätykselle ja parkkipaikalle
Harmaa laatikko = asfalttiplatta
Ruskea härpäke = hiekkaparkki
Punainen laatikko = Koppi.