Kirjoittaja Aihe: trex450:sen 6s setupit  (Luettu 16304 kertaa)

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
trex450:sen 6s setupit
« : 29 Helmikuu, 2012, 08:51:56 »
Avaanpa aiheen, kun tuolla Viimeinen ostokseni ketjussa asiasta jo jauhettiin.

Tilasin pohjattomasta kokeilun halusta Kingkongista seuraavat tavarat:

Turnigy K-force 40A
Turnigy H2218 1860kv
Turnigy 1300mAh 6s 25C

Testialustana tulee toimimaan uskollinen eBay450PRO, jota on jo terästetty Align original nupilla ja muilla tarpeellisilla herkuilla. Jotenkin 3s (superbrain 40A ja Turnigy Typhoon) setuppi on tuntunut tehottomalta. Liekö sitten puutteellinen koordinaatio pitchin hallinnassa syynä asiaan?

Saa nähdä on tuossa toimiva setuppi vai ei. Jos ei meno riitä, niin vaihdetaan sitten tilalle tuo Align 450MX pannu.

Toivottavasti muutkin laittavat setuppejaan näkyville, jotta jatkossa olisi helpompaa valita se kustannus/tehokkuus suhteeltaan omalle lompsalle sopiva ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 29 Helmikuu, 2012, 08:56:59 kirjoittanut artta »
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #1 : 29 Helmikuu, 2012, 09:03:48 »
Eihän toi moottori kestä kuin 4s??

Spec.
Model: 2218
Turns: 5
Cells: 2~4S
Kv: 1860rpm/V
No load Current: 1A/10V
Max power: 500W
Weight: 67g
Shaft diameter: 3.17mm
Dimensions: 27.2 x 36.5mm
Recomended ESC: 2~4S/50A

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #2 : 29 Helmikuu, 2012, 09:25:05 »
Tää onkin enemmän kokeilu.
Jos savu nousee, niin sitten nousee. Eipä käy kalliiksi.
Riskejä on otettava. :D

Pähkäilin, että se moottorin läpi ajettava teho on se määräävä homma, ei niinkään jännite.
Suuremmalla jännitteellä tarvitaan vähemmän virtaa. Eli kunhan ei ota 6s:llä enemmän kuin ~20A virtaa, niin ollaan alueella.

Tosin, jos pannun laakerit on speksattu vain 4s (~31 krpm) kierroksille, niin saattavat paukkua 6s (~47 krpm) jengoilla.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #3 : 29 Helmikuu, 2012, 10:23:53 »
Tää onkin enemmän kokeilu.
Jos savu nousee, niin sitten nousee. Eipä käy kalliiksi.
Riskejä on otettava.
Juuri näin!  Ja jos tuo 6s:n vaan kestää niin saattaa olla aika reipaskin teho tarvittaessa.  4s-6s on kuitenkin prosentuaalisesti samansuuruinen  vedätys kuin 2s => 3s. Kyllä nekin autoissa yleensä kestää... ainakin hetken :)
Mielenkiinnolla odotellaan kuinka käy.

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #4 : 30 Maaliskuu, 2012, 10:34:02 »
Pannu ja akut tulivat eilen. Säädin (helidrive 45A) makaa edelleen HK:n postissa

Akut on melko paksut ja eivät kunnolla mahdu kopan alle. Runkoa on muokattava.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #5 : 30 Maaliskuu, 2012, 10:51:17 »
Muokkaatko canobyn vai akun kiinnityksen osalta?
Varmaan helpompi siirtää koppaa suuntaan tai toiseen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #6 : 30 Maaliskuu, 2012, 11:21:47 »
Rungosta lähtee näillä näkymin siivu, laitan akun pystympään asentoon.
Koppa on niin tiukalla, että siirto ei oikein auta.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #7 : 19 Huhtikuu, 2012, 14:18:27 »
Nyt olis kaikki romut kotona.

Eli tehtävää:

- rungon muokkaus akuille sopivaksi
- säätimen sovitus johonkin paikkaan, kun ei mahdu runkolevyjen väliin
- liittimien juottaminen
- mjoottorin ja romujen asennus, pinioni vielä arvonnassa, taidan laittaa 13:sen

Positiivisena asiana erillinen BEC poistuu, kun pääsee superbrainista eroon.
Säädin vaikuttaa käsissä pyöriteltynä oikein hyvältä, olisko eka kinkkinopari, jossa jopa govi toimisi. Ohjelmointikortilla räpläsin jo.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #8 : 19 Huhtikuu, 2012, 14:37:09 »
Tuli mieleen, mutta tuskin on tässä mittakaavassa vielä suuri ongelma..
Meinaan tuo noparin bec kun vedettän 22V -> 5V niin menee aika hyvällä prosentilla lämmöksi, virrat eivät valtavia vielä 450 luokassa ole servoilla jne mutta kuitenkin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #9 : 19 Huhtikuu, 2012, 14:57:01 »
Tuli mieleen, mutta tuskin on tässä mittakaavassa vielä suuri ongelma..
Meinaan tuo noparin bec kun vedettän 22V -> 5V niin menee aika hyvällä prosentilla lämmöksi, virrat eivät valtavia vielä 450 luokassa ole servoilla jne mutta kuitenkin.
Näin jos ois linear BEC. Tossa helidrivessä on switching BEC.

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #10 : 13 Kesäkuu, 2012, 17:26:00 »
Eilisen tehopuutteen ja 35c nanon pullistumisen johdosta päätin vihdoinkin laittaa tekniikan vaihtoon.

Nyt on romut testialustassa. Akun paikka jäi vielä muokkaamatta.
Toi helidrive on niin meisselin kokoinen, että oli pakko laittaa sen kylkeen kiinni.

Positiivisena asiana täytyy mainita, että ainakaan savut ei vielä noussut. Ilmassa olisi tarkoitus käydä illalla. Ainoa glitsi on oikeastaan se, että spoolupissa heittää ikäänkuin kakkosvaihteen tupaan. En vielä keksinyt mistä johtuu, liekkö ominaisuus?

Ei tää nyt ihan toivottomalta vaikuta, kiinan kamat vaihtui toisiin kiinankamoihin. Nuppikin pyörii konevoimalla, joten projekti lienee onnistunut.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa pintke

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Aloitteleva sekakäyttäjä
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #11 : 13 Kesäkuu, 2012, 18:01:22 »
Positiivisena asiana täytyy mainita, että ainakaan savut ei vielä noussut. Ilmassa olisi tarkoitus käydä illalla. Ainoa glitsi on oikeastaan se, että spoolupissa heittää ikäänkuin kakkosvaihteen tupaan. En vielä keksinyt mistä johtuu, liekkö ominaisuus?
Pari eri noparia olet maininnut mutta helidrive teki mulla samaa, Hävisi kun ottaa "active free wheeling" pois päältä.
Mahtuu myös metallisen akkulevyn kanssa kohtuullisesti rungon sisään keulaan

Petri
« Viimeksi muokattu: 13 Kesäkuu, 2012, 18:05:29 kirjoittanut pintke »
Gaui X3 - MSH MiniProtos - SAB Goblin 500
Graupner MZ-18

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #12 : 14 Kesäkuu, 2012, 00:07:05 »
Lensihän se. Paukkua oli hivenen enemmän kuin 3s:llä. Toi mosa on ainakin ihan suoraan sieltä, tarvii laittaa align tilallw,
Tuntuis kun governööri olis päällä, vaikka softauskortin mukaan ei ole. Kuitenkin suht positiivinen kokemus.

Seuraavaksi voisi kokeilla laittaa FBL-nuppia ja biistiä kehään.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #13 : 14 Kesäkuu, 2012, 00:27:51 »
Mulla on kontronik jazz 40-6-18 esci ja 6s alignin 450mx1700kv pannu. Lipo 1300mah 6s. Hyvin mahtuu pellin alle. Ei testailtu vielä kun pelkään että tulee likaa tehoa minun lento taidoille. Ehkä loppu kesästä. En tiedä mitkä ovat jenkat. Aika kovat varmaan. Pinioni tule olemaan 15 hampainen aluksi. On 350mm radix lavat niin ei tarvi niin kovia nuppi kierroksia.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #14 : 24 Heinäkuu, 2012, 13:59:16 »
Tuo aikaisempi pannu ei vakuuttanut, lämpiää kun saunan kiuas.
Hoppykinkylle on tullut uusi NTM-sarjan pannu, pakko oli laittaa tilaukseen:

NTM 1700kv

Kokkeilaan miten pelittää, paperispeksit on lupaavat.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #15 : 01 Syyskuu, 2012, 09:48:36 »
Kokeiltu on. Voimaa on. Hintaisekseen oikein mojova pakkaus moottoriksi. Vertailukohtaa laatukoneisiin ei ole, mutta varmaan samalla tasolla kuin esim. skorppari.

Vetäsin tosin testialustan turpeeseen, kun perä antoi flipissä periksi. Asento katosi ja pirottaen selälleen ketoon -> vaihtoon menee peräputki+torque tube, nuppiservojen rattaat, akselit, lavat ja varmaan tusinan verran laakereita.

Eipä harmita, taidan laittaa vehkeen fbl-moodiin kunhan saa rahoja operaatioon.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #16 : 16 Lokakuu, 2012, 10:57:28 »
Kovin vähän juttua täällä foorumilla näistä 6S 450:istä, joten kirjoittelen vähän omia kokemuksia nyt kun tuollainen kopteri itseltä löytyy.

Taustaa
Hommasin tuon 600EFL Pron keväällä, jonka jälkeen tuon 450Sportin lentäminen ei maistunut enää ollenkaan niin kivalta kuin aikaisemmin. 600 kanssa pääsee nauttimaan tehosta ja FBL tuomasta vakaudesta ja suoraviivaisuudesta. Näitä ominaisuuksia ei tuosta 3S FB 450:istä jostain syystä löytynyt...  ::) Kuitenkin tuo 600 on turhan suuri "jokapaikanhöyläksi", joten syntyi tarve löytää pienempi, mutta ominaisuuksiltaan 600 veroinen kopteri. Tiukan nettisurffailun jälkeen valinta kohdistui 450FBL Prohon 6S setupilla. Ennakkotietojen mukaan kopterista pitäisi löytyä tehoa kuin pienestä kylästä ja FBL tasoittaisi mukavasti lento-ominaisuuksia 600 suuntaan.

Setup
Setupiksi mulla tuli seuraava:
450Pro V2 FBL runko
3x MKS DS92A+
Align DS520
Align 450MX kv1700
Castle ICE 50 Lite
GensAce 1200mAh 6S 40C
Edge 325mm FBL lavat
BeastX

Servoissa päädyin DS92A+ servoihin, koska ne ovat paperilla hyvin lähellä DS95:ia, mutta ovat kuitenkin halvemmat. DS520 servo on pelittänyt hyvin Sportin perällä, joten en nähnyt tarvetta vaihtaa sitä toiseen. 450MX moottoria kehuttaan HeliFreakissa paljon, joten se oli luontainen valinta. Moottori on myös ulkomitoiltaan samankokoinen kuin 3400kv versio, joten se istuu paikalleen hyvin. Nopeudensäätimen kohdalla kävin tiukkaa kädenvääntöä YGE vs Castle, mutta CastleLinkin löytyminen omasta takaa ja Castlen hieman edukkaampi hinta vei lopulta voiton. Itketään sitten myöhemmin Castlen huonoa govia.  ;D Akuissa päädyin GensAceihin, jotka Helipeople toimitti nopeasti perille. 40C purkuvirta on aivan overkill 6S setuppiin, mutta GensAce on ilmeisesti lopettanut 20C version tekemisen, joten 40C on ainoa vaihtoehto. Beastiin päädyin koska semmoinen päätyi mulle vaihtokaupan tuloksena ja Vbar olisi ollut opiskelijabudjetille liian kallis vaihtoehto. Oon myös tykännyt Beastista tossa 600:ssa, joten en nähnyt tarvetta lähteä kokeilemaan esim. MSH Brainia.

Rakentaminen
Valitsin rungoksi Align 450Pro V2 FBL rungon. Prosta on jo olemassa DFC runkokin, mutta en halunnut lähteä kokeilemaan onneani DFC nupin kestävyyden kanssa, joten päädyin V2 malliin. Tokihan tähän voi jälkikäteen päivittää DFC nupin jos kokee sen tarpeelliseksi. Kopteri itsessään on taattua Align laatua, eli kopteri menee kasaan ilman viilaa ja vasaraa. Eniten harmaita hiuksia rakentamisessa aiheutti Castlen ahtaminen tuon vakio akkutelineen alle. Toki upgrade palikkana saisi alumiinista akkutelinettä, mutta 6S setupin kanssa nokkapainoisuuden kanssa saa olla hyvin tarkkana, joten en halunnut ylimääräistä alumiinia nokkaan. Castle kuitenkin mahtuu vakiotelineen alle, mutta tyhjää tilaa sinne ei jää ollenkaan. Yes it fits if you push little harder  ;D. Myös GensAcen akut ovat canopyn alle todella tiukka sovite, mutta mahtuvat kuitenkin. Tarkoituksena mulla oli alun perin tehdä kopterista sellainen että runkoa ei tarvitse modata ollenkaan ja onnistuin siinä. Canopy ja nopari akkutelineen alla ovat hyvin tiukalla sovitteella, mutta mitä sitä turhaa tyhjyyttä ilmassa lennättämään.  :D Painopiste asettuu noilla GensAcen akuilla ja Castle akkutelineen alla hieman etupainoiseksi, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Toki Castlen voisi siirtää rungon kylkeen, mutta se on mukavan piilossa tuolla akun alla, joten annan sen olla siellä ja kärsin sitten painopisteessä hieman.

Lennätys
En oo vielä päässyt sateiden takia kopteria testaamaan, mutta odotukset ovat korkealla. Laittelen lentokokemuksia kun oon pääsyt kopteria testaamaan (ja jos muistan...)

Liitteenä pari kuvaa kopterista.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #17 : 18 Lokakuu, 2012, 13:01:23 »
Jatketaanpas yksinpuhelua...

Eli kävin kokeilemassa Poroa toissa päivänä. Oikeen ei lento-ominaisuuksista pysty mitään sanomaan koska perä ei toiminut ollenkaan. Tekee sellaista pientä heijausliikettä ja fiilis on kuin kuminauhaa ohjaisi. Perä myös petti sivulle aina jos hiemankaan uskalsi kulmaa antaa. Lennon jälkeen tutkin perää ja se toimii melko tahmeasti. Kukakohan sen on noin huonosti kasannut...  ::)

Virrankulutus 6S setupissa vaikuttaa aika hyvältä, keskimääräinen virrankulutus  testilennolla oli 1,2A ja maksimi piikkivirta oli huimat 11A. Taitaa 50A nopeudensäädin ja 48A jatkuvaa virtaa antavat akut riittää vähän tiukempaankin veivaukseen? :D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #18 : 19 Lokakuu, 2012, 09:48:37 »
Ja testit jatkuvat...
Kävin eilen kokeilemassa Poroa, kun olin herkistellyt perän mekaniikan toiminnan. Ja sehän toimii! Tein samalla perälle sen modauksen, jolla saadaan lisää liikealuetta käyttöön. Eli venytin dremelillä peräakselin lovea, jolloin peränkeskiön saa ruuvattua 1,5mm kauemmaksi ja saa lisää liikettä käyttöön. Paremmat ohjeet kuvien kera löytyvät Jkkmobilen Myfleet ketjusta :).
 Ongelmien summa tuntuu olevan kuitenkin vakio.... Kun sain perän toimimaan ja aloin  hieman lujemmin hyppyyttää kopteria, irtosi pinjoni moottorinakselilta. Tai ei oikeastaan irronnut, vaan valui alaspäin ja irtosi päärattaalta. Noh, purin moottorin irti rungosta ja dremelöin moottorinakseliin uran, johon pinjonin saa paremmin kiinnitettyä.

Kaiken kaikkiaan kopteri tuntui tällä kertaa hyvin lupaavalta! 3300RPM nupissa kopteri on hyvin äkäinen, mitä sitä vähän pääsi pienellä parkkipaikalla katulampun alla pompottelemaan :D. Tämä teho yhdistettynä Beastin vakauteen niin ah, me likes.
Lisätestejä odotellessa kun taas säät suosivat ja aikaa löytyy, tähän mennessä kopteri vaikuttaa kuitenkin hyvin lupaavalta.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #19 : 20 Lokakuu, 2012, 14:30:25 »
Nyt on kopteria päästy testaamaan kunnolla. Ja mikä fiilis!  8)

Tässä pikku pedossa on sitä tehoa ihan älyttömästi! Nuppikierrokset pysyy vakiona lennon alusta loppuun ja kopteri ei puudu millään. Nopari ja moottori tulee alas täysin viileinä ja akut lämpiävät juuri sen verran, että kädessä pystyy tuntemaan akun olevan hieman ulkolämpötilaa (+7 astetta) lämpimämpi. Setup vaikuttaa tähän mennessä siis hyvin onnistuneelta.

Huhhuh, voin kertoa että vaihto 3S 450FB Sportista --> 6S 450FBL Prohon on eroa kuin yöllä ja päivällä. Sportti on paljon "epämääräisempi" lentää ja se "muljahtelee" ilmassa välillä omiaan (johtunee melko väljästä FB nupista). Pro taas tekee tasan ja ainoastaan sen mitä siltä pyytää eikä mitään enempää (kiitos BeastX). Tehoero 3S setupista 6S setuppiin on myös todella suuri. Sporttia lentäessä tarvitsee kaasutikun kanssa olla hyvin hellä ja varovainen, jotta kopteri ei puudu esim tictocissa. Pron kanssa taas collectiven käytöllä ei ole mitään merkitystä, se vaan jaksaa ;D. En tiedä onko tämä vain ja ainoastaan hyvä asia, sillä Sportilla lentäessä oppii huomattavasti paremmin collectiven käytön, mutta kyllähän tehokasta kopteria on aina kivempi lentää.

Kaiken kaikkiaan tämä projekti vaikuttaa todella onnistuneelta. Pro on tehokas ja vakaa, juuri sellainen jonka halusinkin tuon 600 kaveriksi. Ja yleisesti 450 kokoluokan setupeista, 6S is the way to go.   :D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #20 : 07 Marraskuu, 2012, 09:15:46 »
Siinäpä myös noparia ja Suomesta saatavilla. Samaan tilaukseen tunkee akut ja noparin.

http://fi.eurorc.com/product/2156/hobbywing-platinum-40a-pro

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #21 : 07 Marraskuu, 2012, 14:36:14 »
Siinäpä myös noparia ja Suomesta saatavilla. Samaan tilaukseen tunkee akut ja noparin.

http://fi.eurorc.com/product/2156/hobbywing-platinum-40a-pro
Miten govi toimii tässä laitteessa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #22 : 07 Marraskuu, 2012, 16:07:24 »
Miten govi toimii tässä laitteessa.
Siitä en tiedä vielä ainakaan, mutta amerikan maalla ovat kovasti tykänneet tuosta. Tuotahan vois harkita jos kesäks pistäis 6S poron.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #23 : 07 Marraskuu, 2012, 16:18:33 »
Miten govi toimii tässä laitteessa.

Govi ei oo hyvä...

Tosin ei 450nen välttämättä govia tartte.. vbarin tai brainin govilla toimisi kyllä.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: trex450:sen 6s setupit
« Vastaus #24 : 07 Marraskuu, 2012, 16:24:40 »
Govi ei oo hyvä...

Tosin ei 450nen välttämättä govia tartte.. vbarin tai brainin govilla toimisi kyllä.
Mulla on MiniProtoksessa (450 kokoinen kopteri ;)) YGE:n GovenorStore käytössä ja on tooooodella paljon parempi lentää kuin vertaan aluksi sillä lentämälläni suoralla kaasukäyrällä.
Tuntuu käytännössä siltä, että tehoa olisi paljon enemmän.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4434 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Marraskuu, 2007, 15:10:41
kirjoittanut Hermis
Trex450 hiilikuitulavat halvalla?

Aloittaja jarpiili « 1 2 » Lavat

26 Vastauksia
15051 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2011, 00:43:23
kirjoittanut Lauri P
30 Vastauksia
10847 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Heinäkuu, 2010, 15:17:22
kirjoittanut Miika
52 Vastauksia
27080 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Huhtikuu, 2015, 16:58:42
kirjoittanut 5siivestä
9 Vastauksia
7830 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2016, 22:47:43
kirjoittanut TeeSCee