Kirjoittaja Aihe: jesin rupellit...  (Luettu 49834 kertaa)

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #50 : 07 Huhtikuu, 2012, 23:17:47 »
Hienot pöhinät siinä on  :P

Pedolta kuullostaa - voimaa on!
Nyt vaan se järkkäri kyytiin ja HDvideota juutuubiin! :-)

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #51 : 07 Huhtikuu, 2012, 23:20:02 »
Tarvii panna vielä vähän lisää....  ::)
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #52 : 08 Huhtikuu, 2012, 10:13:43 »
Sain tomilta rc-auton 2s satula-akkuja lainaan, pitäs vaan teipata ne kasaan ja tehdä sarjajohto, niin vois ottaa savut.

(näitä siis kaksi paria, eli total of neljä pakettia)


Sitten tuon testin jälkeen vois koittaa väliaikaisesti ajaa noilla pienemmillä ropelleilla, josko se jaksais 3sällä mennä ilman tähtitieteellisiä amppeereja.

Samoin pitäs naittaa tuo kiinanmankka tuon DJI kanssa yhteen, niin sais spektrumin nostettua syrjään....


So far, laitteet pysyy maassa, pitää torppaakin vähän järjestellä että mahtuu kulkemaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 08 Huhtikuu, 2012, 10:17:58 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #53 : 08 Huhtikuu, 2012, 11:22:55 »
pitkään tehny mieli kysästä että miksi vaihdat DX8 kiinan mankkaan?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #54 : 09 Huhtikuu, 2012, 20:31:42 »
Lähinnä säätöjen takia, kun niistä saa semmottii juttui mitä näistä normaalin ihmisten mankoista ei suap.

Tosiaan tomin rc-auton satula-akut värkkäsin kiinni:


Pistin lasikuituteipin alle maalarinteippiä, ettei akkujen omat teipit oo niin lähdössä irti irroitettaessa.
Rumahan tuo on, mutta testissä menköön.

4s akulla yhdeltä moottorilta mitattuna noin 10sec wot:
- 22.8a max
- 292.1w max
- 12.51v min

Leijuessa noin 40a.
Koitin wot mutta telemetria näytti 108a, niin piti hellittää kesken noston.


WOT vedon jälkeen dji alkoi vilkuttelemaan low voltagea, parametrit oli:
#1 alarm at 15.4v ja #2 at 14.8v, jolla alkaa leikkaamaan tehoja pois ja laskeutuu.


Luultavasti joudun tuon pakasterasian luiskaamaan pois, että saa noparit etc ulkosalle jäähtymään, so far ei kyllä ongelmia.

Akuthan on 50C Constant / 100C Burst, mutta kummasti tuntuu kyykkäävän?
Se nyt on kumminkin selvää että päävirransyötöstä tarvii noi xt60 vaihtaa järeempiin.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #55 : 09 Huhtikuu, 2012, 20:52:11 »
Tunipsien C-määrä ilmoituksiin en olisi ihan luottavainen..
Futaba T8FG Super

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #56 : 09 Huhtikuu, 2012, 21:15:35 »
Niinno, sambas ajaa vastaavaa pakettia 10" ropelleilla ja 30-40c akuilla.
Ja sillä on 8a enemmän per moottori.

Tiedä sitten heittääkö mun dataloggeri noin paljon, so far pidelly paikkaansa.

Jäi kamera eiliseen teletappitaivasajoasento on:
« Viimeksi muokattu: 09 Huhtikuu, 2012, 21:18:10 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #57 : 09 Huhtikuu, 2012, 23:44:06 »
Pieni reality check tuli tehtyä juuri, enhän mää oo mitään kolomedee värkkiä tekemässä  ;D

Tarvii huomenna säätää jännitteet djiistä ja ajella nätisti leijuttelua, kattoo fiilikset sitte uusiks.

Josko innostuu kaahaamaan, nii ostelee sitte rajumpia pattereita.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #58 : 10 Huhtikuu, 2012, 20:41:21 »
Duunasin "sata metriä" koneiden johtoja pois, laitoin eskit armeihin kiinni, hävitin pakasterasian.

Pudotin kaikkia gaineja parikytpinnaa pois ja silti aivan jär-kyt-tä-vä lentää, vaappuu viippuu miten lystää.
Nyt ei ollu virtamittaria kiinni, mutta noilla tomin akuilla semmosen 8min ajeli.


Yks issue on toi virranjakopuoli, kauhee härdelli ja hässäkkä.
Josko sambas reissulta palatessaan sorvaa mulle virtablokin.

Vajaan 8min äsken leijuttelin, 13.74v sanoo nyt ajon jälkeen, dji ajoi kopteri konffatuissa jännitteissä laskeutumiseen.
Kattoo mitä laturi saa tuupattua.


Vielä pitäs arpoa testaten noita kymppituumasia viuhkoja, mutta tiedä sit.
Uskoisin että tää mun vehje kaipaa vaan rutkasti isompaa patteria alleen, tuntuu ainakin että voimaa.com on.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #59 : 11 Huhtikuu, 2012, 21:28:01 »
Joulupukki poikkes etelä-hellsingistä, piti äkkiä töissä ruokiksella (btw, hain kepatin pukin kunniaksi!) suolistaa:














Tosiaanni, tilasin yöllä 6000mah 4s nanotekit ja pirkkamankkaan frsky moduulit.

Tarvii nyt ensin tuolla nazalla ajella ja säätää gainit kohdalleen tolle nykyiselle setupille, kun on niin pirun levoton, sitte töiden oheessa jos jää aikaa nii tunkata wookong paikalleen.


Mutta esitän kiitokset rapakon toiselle puolelle, Joel Tammet / www.coptercam.ee
Sielä DJI homma ja palvelu pelaa!
« Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu, 2012, 21:29:47 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #60 : 12 Huhtikuu, 2012, 17:03:44 »
Ja sitte torppaat ja piuha kiertyy ropellin ympärille ja imee sisälmykset tuolta poksista "OHO!". On kyllä kallis lelu.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #61 : 12 Huhtikuu, 2012, 20:37:58 »
Eläs nyt kele maalaile sielä piruja seinille!
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #62 : 15 Huhtikuu, 2012, 12:38:59 »
Joopa joo, ei tarvi noilla lavoilla alkaa beerliftiin osallistuun.
Lennunetin irkissä tuumailtiin, niin joustaa noi lavat ihan järkyttävästi.

Puolella kaasulla sama työntövoima mitä täydellä kaasulla....
Ja 3s vs 4s erokin oli nimellinen.

Hurjat 1300g työntöö per pannu ja liki 590w.....

Ottaa pannuun.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Esku

  • Vieras
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #63 : 15 Huhtikuu, 2012, 12:54:43 »
Ei sattunu silmään, että mitkä lavat sulla tuossa on kiinni? Siis merkki/mistä tilatut?

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #64 : 15 Huhtikuu, 2012, 14:38:32 »
12x4.5 epp, merkkiä china.


Purkailin wkm pakettia ja sieltä löyty tämmösiä:






Ja toki usb-piuha, mutta ilman dji logoo :(
(nazan johdossa oli!)


Tökin johdot manuaalin mukaisesti, ajurit ja softat koneeseen, ei ongelmia.

Meinasin koittaa tuota flysky mankkaa, mut en keksinyt kuinka määrittää lentotilakytkin johkin kanavaan ja en jaksa nyt alkaa tinaamaan ja rommailemaan, niin olkoot, kattoo sitku tulee ne moduulit jos hakis uuden motivaation.

Kattoo jos tänää vielä olis virtaa ukossa panna tuo wkm vispilään asti.

/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #65 : 15 Huhtikuu, 2012, 22:41:49 »
Löin johdot nippuun:



Kiva että on tätä vuosimallia rautakin!:




Sain kaiken tx hommista toimimaan ensiyrittämällä hallitusti, mutta en failsafea:
http://www.kopterit.net/index.php/topic,15827.msg145044.html#msg145044




edit:
Pistin pomolle sekstaria äsken, että voisin pitää kesälomaa sen kunniaks kun pyöräkuormaajan siirtopumppu on risa ja kone seisoo mykkänä keskellä varikon pihaa (onneks ei keskellä kaupunkia), notta sama seo ropata kopteria kotona ku seisoo töissä tumput suorana venaten pillariin osia.
« Viimeksi muokattu: 15 Huhtikuu, 2012, 23:04:17 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #66 : 16 Huhtikuu, 2012, 01:11:23 »
Enpä malttanut olla ropaamatta.
Päivittelin tonne toiseen treadiin, sain failsafen ilmeisesti toimimaan.
Ainakin assistantti näin kertoo että toimii, pitää käytännössä testata.

Tälläite pöydällä jo testasin ilman rupelleja.

Note to self:
Mielestäni laitoin hk ruuvilukitetta hyvin maltillisesti spinnereihin, no enhän mää meinannu saada potkureita irti.

Yhden kuusiokoloavaimen jo katkasinkin, kun pidin pihdeillä adapterin juuresta kii ja reikään avain ja väänsin.
Tarvi porata hieman isommaksi spinnerin päässä olevaa reikää, että sai isomman avaimen tungettua läpi ja taas pihdeillä kiinni.

Sain kaikki potkurit irti jne, mutta ei pidä kyl kiinalaisten ruuvilukitetta moittia, pysyy  8)

Tarvii seuraavalle kerralle annostella vielä maltillisemmin.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #67 : 16 Huhtikuu, 2012, 11:35:44 »
Jooh...

Löin romuja runkoon kiinni, olihan tuo aikamoinen johtoviidakko jo alkujaankin, ei se nyt vähentynyt.

WKM purkit:


WKM assy:



RTFM sanoo että pitäs tyyliin epoksilla panna gps plateen kii ja platet tankoon, en kyl raaskinu.
Löin platet tankoon kiimaliimalla ja antennin tutulla b-raudan 2puolisella kirkkaalla teipillä, millä tähänkin asti imu:t/mc:eet/gyrot ollu kiinni.

Softassa neljämiljardia muuttujaa imun sijainnille, ts jossei ole keskellä laitetta niin voidaan softassa antaa parametrit sijainnin suhteen, mutta onneksi sain imun keskelle.
Muilla purkeillahan ei oo mitää väliä, pl gps ei saa olla kompassin takia maneettikenttien lähellä, esim moottoreiden.

Tsekkasin moneen kertaan moottoreiden johdot kun pistin ne mc:eehen kiinni, äsken rukasin propit kiinni ja sisällä kättä vasten koittelin suuntia.
Ensin tuli kevyt wtf kun toimi ihan miten lystää, ei mitään logiikkaa tikku vs kopterin vääntö.
Sitten erehdyin antamaan vähä enemmän happee ja samalla kallistin, meinas lähtee kädestä koko pyydys, onneks sain painettua takas lattiaan ja virrat pois.

Raavimpa päätäni hetken enkä keksinyt epälookiseen toimintaan mitään syytä, ruksasin kummiskin kopterin läppäriin kii ja katoin että joo y6 valittuna, tarkistin että ropellit on oikein suhteessa softan numeroihin ja pyörintäsuuntiin.

Sit aloin tarkemmin kattoon, niin oli väärä y6 valittuna, eli oli valittuna y6 missä lennetään yksittäinen jalka edellä, eikä haarukka edellä kuten rauta on ja miten olisi tarkoituskin.
Ruksi asianmukaiseen ruutuun ja kas kummaa kun vastaa mankan pyynteihin nätisti.

Olis tullu upee flippaustorppi kun ois kokeilematta nostanu ilmaan...  ;D


Laitoin parille kanavalle remote säädön, 80-100-120 gainit, muissa 100%.
Tarvii pari kanavaa hakee kerrallaan remotena.

Sitten kun saa normaalissa altti modessa lentämään normaalisti, vois alkaa keskittyyn tuohon gpsään.
Tarvii sille vapauttaa yks kanavakin, että saa gps homet ja lockit annettua.

Pitää varmaan laittaa lippikseen roikkumaan lappu missä noi wkm ledikoodit kerrottuna, sieltä tulee jos jonkinmoista koodia pihalle
Toisaalta, jos vähääkään punaista antaa niin huono gps :)

WKM ledit:




Tommonen siitä sitte tuli, miljardi metriä johtoo, muovikassillinen nippusiteitä ja repullinen xt60 liittimiä, painoa ilman akkua 1833g :(


(sorry siskonpedistä, sänky vielä muuttamassa  ::) )


Kun saa homman toimiin, tarvii karsia noi nopareiden liittimet tyystin pois, niistä nyt tuskin kiloja saa pois.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #68 : 16 Huhtikuu, 2012, 13:55:04 »
Kävimpä lentelemässä akun (n. 9min), 120% gainit parissa kanavassa tuntui paremmalta.
Tarvii rukata kaikkiin 120% ja käydä koittaan uusiksi.


Pitänee katsoa samalla että vaikuttaako tuohon, kun hieman vaelteli vasemmalle kokoajan.
Sitten tarvii tsekata painopistettä.

Ihan nappiin tuo ei muutenkaan menny, silmittelin lentäessä lediä joka sano vihreetä vilkuttelua, "IMU data lost", joka ei oikeen kerro sinällään mitään.

Pitänee seuraavaan vetoon kaluproida tuo koNpanssi ja kaikkee.
Video kohta joskus, ei siinä kyl nähtävääkään.


« Viimeksi muokattu: 16 Huhtikuu, 2012, 14:28:29 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #69 : 16 Huhtikuu, 2012, 17:58:28 »
Yes sir!

Sama tuuli ja maukkaat puuskat ollu, kuutisen akkua tms lentänyt.
Alttimodessa sivuttain driftaus johtu vain tuulesta ja imu datalossi katos kun tarkistelin johtoja ja siirtelin hieman vastaria ja kaliproin kompassin pariin kertaan.

Lottosin samalla gaineja ja tuulen huomioiden nyt tuntuu suht ok.

Hienosti kopteri räpiköi tuulta vastaan jo tässä vaiheessa.


Sanotaan, että päivän viimeselle akulle läksin testaamaan failsafea ja back to home toimintoa.
Toki ensimmäinen virhe oli testata näin ihmisten ilmoilla ja toinen virhe oli antaa lähtöpisteeksi kerrostalon nurkka.

Noh, mää tempasin mankan sammuksiin ja homma toimi kuten pitikin, kopteri otti aika ronskisti korkeutta ja lähti suunnistamaan lähtöpistettä, joka oli kerrostalon nurkalla.

Tässä tuulessa yms tuli pupu pöksyyn, mankka tulille ja ei se p*rkele vastannut komentoihin!
Hetken wtfän jälkeen tajusin käyttää lentotilan manuaalilla ja komento tuli takas.

Sain vehkeen haltuun ja lentelin akun loppuu vielä, aattelin notta josko päivän lentelyt olis tässä :)

Melkeen ventattava akkuja saapuvaksi, niin viittii lähtee johki syrjemälle lentelemään.




edit 1:
Manuskaa tässä lukiessa, on vielä gaineissa säätämisen varaa, esim vertical gainia taitaa olla liikaa, kun on kovin herkkä kaasulle ja alt gainia liian vähän kun jässähdä paikalleen nopeasti.

edit 2:
Manuaali sanoo: "When switch to Manual Mode or Atti. Mode, MC will disengage enhanced failed-safe mode, you can re-gain control of multi rotor."


edit 3:
Go home rautalankana:



edit 4:
Niin joo noista lavoista, kattelin leijuttaessakin lapauraa niin aikamoiset vispilät noi on, fleksaa ihan järkyttävän paljon...
« Viimeksi muokattu: 16 Huhtikuu, 2012, 18:39:17 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #70 : 16 Huhtikuu, 2012, 19:52:02 »
Joo voi olla melkein turvallisempaa testailla noita fail safeja jossain muualla kun kerrostalon parkkipaikalla/pihalla. Pieleen mennessään vehkees lähtee vaeltelemaan mihin sattuu ja laskeutuu vielä jonkun auton päälle. tai pahempaa.. ihmisen. Tuommoinen mötikkä kun tulee noinkin korkealta niin kyllä se sattuu tai sitten ei edes ehdi sattumaan. Vastuullisuutta kehiin! koska yksi mokaus joka päätyy uutisiin niin voidaan olla varmoja että rajoituksia tulee ja nopeasti!

Mutta hienon näköinen vehje ja hyvä että toimii noinkin hyvin jo alkuvaiheessa! Homaat vielä hiilari potkurit niin loppuu se joustaminen!

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #71 : 16 Huhtikuu, 2012, 20:01:28 »
Jooh, varmaan tarvis rakentaa joku mini millä vois ruopia tossa pihassa, karkas vähän lapasesta tää rakentaminenkin  8)
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #72 : 16 Huhtikuu, 2012, 22:01:43 »
Eiks sulla ole se naza nyt ylimääräisenä niin teet walkera micro quadille kilpailijan! ;D

Poissa karpo3

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • K3 Ilmakuvaus
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #73 : 17 Huhtikuu, 2012, 10:27:59 »
Omaan Y6seen hommasin APC Thin electrik lapasia. 5 ja +  about pitsikulmilla, mitä millonki oli saatavana.
Ostin yhet APC Slow fly-lavatkin ja piti koklaa ne Y6sessa. Vehje oli kun leija tuulessa. Ei ENÄÄ IKINÄ.
Mun mailma muuttu kun vaihdoin APC:hen lavat. iha sairaan hyvä "grippi" ilmaan, tuulessa iha erilainen lentää.
Mua ei kiinnosta liikaa hyötysuhteet. Pääasia, että oon kopun lentoon tyytyväinen.
Krässäilyt maksaa nyt vähä enemmän, mut ei vaa oo paluuta muovilapoihin. Toisaalta nyt taas ku on lämpimämpi, ni Apc:t kestää paremmin, jos tulee feilureita. Mäku en leijuttele, vaan tykkään LENTÄÄÄ  mun kopulla :)!

Kantsii koklaa, jos että ole vielä kokeillu.

nim: Muovikassillinen kiinalavan palasia talven jäljiltä.
www.k3ilmakuvaus.fi
"Make things as simple as possible, but not simpler"- Albert Einstein

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: jesin rupellit...
« Vastaus #74 : 17 Huhtikuu, 2012, 10:34:42 »
Jöö tarvii kyl koittaa jotain viisaampaa, noi on jostain ämpäri muovista tehty...
Varmasti paranee lento vehkeessä kun vehkeessä, jos pyydetty liike ei muutu liikkeeksi kun lavat vaan muljuu alla..

Vähä ku ajaisi autoa tyhjillä renkailla :D
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
4528 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2012, 12:27:53
kirjoittanut jesi