Kirjoittaja Aihe: Blade 400 korjaaminen  (Luettu 13795 kertaa)

Poissa Fire69

  • Aloitteleva torppari
  • *
Blade 400 korjaaminen
« : 10 Maaliskuu, 2012, 18:33:27 »
Noviisi tarttis vähän neuvoja. Tuttu tarina, homman piti olla ihan hanskassa mutta tietysti torppasin vispilän ihan huolella  :'( , puomi vääntyi ja koko nuppi ihan palasina.....siperia opettaa! Olen tässä penkonut sopivia varaosia ja törmäsin tälläiseen http://www.sportsmoto.co.uk/acatalog/info_1174.html

Blade 400 Sonix SX Head Only CNC Upgrade

 Price: £58.50 / €67.86

 Blade 400 CNC upgrade Head Complete SONIX Aftermarket CNC head.
Great deal usual SONIX Quality.

For DX6 i users on stock blade 400 retrofit need to alter the direction of the CCPM control values from + if + to a - (minus) if the pitch goes the opposite way to your normal travel.

Käsittääkseni tossa olis samassa kaikki mitä tarviin + tietysti uus puomi, vaikuttaako hyvältä paketilta? Mitä toi CCPM juttu tarkoittaa selkokielellä? Neuvoja ja vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan!

Poissa Fire69

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Blade 400 korjaaminen
« Vastaus #1 : 11 Maaliskuu, 2012, 17:15:49 »
Täytynee todeta että taitaa kopukansa olla sitä mieltä että bladea ei kannata korjailla/päivittää vaan hankkia joku Trex tyylinen ratkaisu. Laitetaan asia vakavaan harkintaan.

Poissa velli76

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry #53
Vs: Blade 400 korjaaminen
« Vastaus #2 : 11 Maaliskuu, 2012, 18:26:28 »
Itsellä oli ensimmäisenä "oikeana" kopterina Bladen 450 3D ja sitten hankin käytetyn Trex 600:sen ja nyt kasaan parhaillaan 450 Trexiä. Oman kokemuksen perusteella sanoisin että ei Bladessa ole mitään suurempaa vikaa, onhan se muovisempi mutta hienosti sekin lentää oikein säädettynä.

Mikäli ei ole hinku muuten päivittämään kopua niin kyllä minä sanoisin että 400 kannattaa korjata, itse kyllä hommaisin esim. Sabesta alkuperäiset osat mikäli vaan löytyy, alublingistä ei tule kuin lisää painoa kopteriin.  :)

Tuntuu Suomessa Trexit olevan tai ainakin olleen lähes monopoli asemassa, melko hiljaista on ollut täällä E-Flite/Blade-puolella, pois lukien Bladen pienet koput, mutta "suurempia" (eli 400 ja 450) ei taida kovin montaa olla Suomessa.

Poissa vmslehtinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Blade 400 korjaaminen
« Vastaus #3 : 11 Maaliskuu, 2012, 19:15:18 »
Itse myös aloittelin aikanaan Blade 400:lla. Alkuperäisiä sähköjä lukuunottamatta oli ihan soiva ensipeli. Itse pidättäytyisin muoviosissa, lähinnä saatavuuden takia.

Eli kuntoon vaan, ei mun lentotaidot ole ainakaan kohentuneet pätkääkään vaihtamalla T-Rexiin. Bladella jopa oppimiskäyrä oli nopeampi, kun muoviosat/puulavat oli edullisia, ei ollut sellaista torppikammoa kuin kalliimmilla vehkeillä.

V.
--
Align T-Rex 450 Sport, 3xHS-65HB, Spartan DS760+HS-5084
Align T-Rex 600 ESP, 3xDS610, Spartan DS760+DS650
HK-190 ja kasa kiinteäsiipisiä

Poissa velli76

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry #53
Vs: Blade 400 korjaaminen
« Vastaus #4 : 11 Maaliskuu, 2012, 19:46:53 »
Eli kuntoon vaan, ei mun lentotaidot ole ainakaan kohentuneet pätkääkään vaihtamalla T-Rexiin. Bladella jopa oppimiskäyrä oli nopeampi, kun muoviosat/puulavat oli edullisia, ei ollut sellaista torppikammoa kuin kalliimmilla vehkeillä.

Tämä on erittäin totta, 600:lla lentäessä torpin hinta pistää ottamaan erittäin rauhallisesti verratttuna Bladen 450:seen!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1950 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2008, 22:36:54
kirjoittanut masu
0 Vastauksia
2367 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Helmikuu, 2011, 12:58:28
kirjoittanut raissu
2 Vastauksia
13807 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Joulukuu, 2011, 12:45:37
kirjoittanut Toeh
5 Vastauksia
3447 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2011, 16:50:21
kirjoittanut Eispii
11 Vastauksia
12906 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2013, 09:25:20
kirjoittanut Tuoppi