Kirjoittaja Aihe: Tuukan tuherrukset  (Luettu 48686 kertaa)

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #50 : 19 Joulukuu, 2012, 19:55:33 »
Ensimmäiset kokeilut kamera kyydissä. Vähän tulee vielä tärinöitä läpi, mutta eiköhän noin pieni tärinä korjaannu ihan potkurien pienellä tasapainotuksella ja silikooni puslilla jotka tulee gimbaalin ja laskutelineen väliin. Sitten pitäisi vielä koittaa saada toi itse kopteri kunnon säätöihin, kun tahtoo välillä hakea asentoaan turhankin hanakasti, etenkin pienessä tuulessa.


- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #51 : 26 Tammikuu, 2013, 15:40:04 »
Pitkästä aikaa kopteroimassa! 4 akullista T-Rexillä ja oli kuin olis ekaa kertaa lentäny. Pitää alkaa kevättä kohden vähän kiristää tätä tahtia. Parin kuukauden tauot ei näköjään kannata. Simuakin pitäisi koittaa jaksaa. Linkit on herkistelemättä ihan kesä tiukkuudessa, mutta ei ollut kopteri 5 asteen pakkasesta moksiskaan ja lentäjäkin tarkeni, kiitos Turnigyn lähetin hupun. Tuolla vuorellisella versiolla pärjää näköjään pikku pakkasilla ihan hyvin ilman lämmittimiä.


Samalla reissulla tuli koelennettyä yhden foorumiakin seuraavan aloittelijan 500 T-Rex ja tuli myös todistettua ensilennot. Herralla on hiukan lennokki taustaa, mutta koptereista kokemusta tasan nolla. Homma alkoi loppu syksyllä simu harjoituksilla ja kopterin kasauksella ja tänään meni 4 leijuttelu keikkaa kuin vettä vaan ja ilman harjoitus jalaksia tai muuta hömppää. :) Hyvä esimerkki siitä, kuinka kopteri harrastus kannattaa aloittaa. Vehkeet jäi ehjäksi ja neljän onnistuneen lennon jälkeen on lennättäjällä varmasti hyvä fiilis!


Hexallakin tuli yksi akullinen leijuttua, mutta aika epätasasta kyytiä oli. Videota katsellessa tuli todettua että huonompaan suuntaan on kuva mennyt noilla AeroXcraftin silikooni puslilla. Vieläkin on vähän jelloa kuvassa ja telineen vakautus on paljon nykivämpi. Täytynee repiä noi silikooni himmelit pois ja koittaa jollain muulla saada se jello pois.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa petek

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #52 : 26 Tammikuu, 2013, 17:26:39 »
Jep.Niin on ;D
T-REX 700E PRO DFC
GAUI X3
TBS Discovery FPV  FAT SHARK
SPEKTRUM DX 8

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #53 : 09 Helmikuu, 2013, 17:48:06 »
Jonkun verran tullut säädettyä tuon hexan kanssa tärninättömän kuvan toivossa. On vaihdettu propelleja, tasapainotettu propelleja, tasapainotettu moottoreita, laiteltu silikoonipuslia ym ym. Maanantaina kävin taas kokeilemassa ja toiveet oli korkealla, mutta ei. Jelloa ja lisää jelloa..

Tällästä suttua sieltä pukkasi:




Tilasin sitten vielä uudet propellit, jos niillä toimisi. Aloin sitten äsken niitä vaihtelemaan ja ensimmäin menikin ihan ok ja propelli oli hyvin tasapainossa tehtaan jäliltä. Aloin irroittamaan toista propellia, kumihanska kädessä mottorin kannusta kiinni ja 12mm lenkillä väänsin niin koko hiton akseli/potkuri adapteri meni poikki!? Tuohon ei tosiaan kummoista voimaa tuolla menetelmällä saa, eikä lähellekkään sellaista voimaa jolla tuollainen potkuri adapteri menisi poikki.

Kavoin kaapista "uuden" käytettynä ostetun moottorin ja ruuvasin kiinni, mutta huomasin että siinähän on klappia jonkun verran. tarkistin myös muut moottorit ja yhdessä niistäkin oli pieni klappi. Tuskin väljät laakerit ainakaan auttavat tärinättömän kuvan metsästyksessä, joten laitoin nyt kaksi uutta moottoria tilaukseen.. Ajattelin nyt vielä kokeilla ensin noilla vanhoilla Graupnerin propelleilla ja parilla uudella, toivottavasti klapittomalla moottorilla ja jos vielä on tärinää kuvassa, niin vaihdan vielä uudet propellit. Ja jos sekään ei auta, niin sitten on multa keinot vähissä.


Parina iltana on myös tullut tusattua lataussalkkua joka alkaa olemaan viimeistelyä vaille valmis. Ei se kaunis ole, eikä siinä ole mitään erikoista, mutta toivottavasti ainakin on toimiva.. :)
« Viimeksi muokattu: 09 Helmikuu, 2013, 18:38:25 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #54 : 09 Helmikuu, 2013, 18:36:11 »
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=w8jkpp3CeXw   <-- Miksköhän ei upotus toimi!?
https ei toimi linkkinä youtube-inlineen, http ainoastaan.

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #55 : 09 Helmikuu, 2013, 18:39:43 »
https ei toimi linkkinä youtube-inlineen, http ainoastaan.

Kiitos, nyt toimii. Miksiköhän se tuon ässän on tuohon työntänyt? Ennen on toiminut ihan hyvin.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #56 : 24 Helmikuu, 2013, 17:25:29 »
Tänään oltiin taas lennättämässä ja T-Rexille tuli kolme akullista tiimaa ja 97 lentoa täyteen. petek:ille taisi tulla jo kuudes lento kopterilla ja hyvin sujuu jo leijutukset.



Viiminen lento tallentui videolle. Vähän turhan lähellä käytiin kuvaajaa tuossa yhdessä kohtaa, joskaan ei nyt ihan niin lähellä kuin videolla näyttää... Mutta silti..

- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #57 : 10 Maaliskuu, 2013, 18:18:51 »
Nyt olis sitten T-Rexillä tasan lentoa takana. Seuraavaksi sitten kevät huolto, sadan lennon huolto, kymmenen tunnin huolto, vuosi huolto ja pikku päivitys, kaikki samalla kertaa.
Jotain laakereita varmaan menee vaihtoon, leparinkumit, uudet rasvat painelaakereihin ja yksisuuntalaakeriin. Pääakselin laakeripukit vaihtuu Helioptionin yksi osaseen pukkiin, perään tulee se Alignin uusi slideri systeemi ja moottoriksi vaihtuu KDE Direct 600XF-530 HP.

Saa nähdä joutuuko uuden moottorin myötä vaihtamaan noparinkin järeempään. Ja myöskin BeastX -> Brain päivitys on pyörinyt mielessä.


Tuossa tuo sadas lento. Paska lento, mutta tulipahan lennettyä. Auringon, puiden ja korkeiden lumivallien takia ei oikein tiennyt että missä sitä lentäis...

- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #58 : 12 Maaliskuu, 2013, 14:34:20 »
Huolto tehty. Tuli vaiheltua melko paljon turhaakin osaa kun sattui laatikossa olemaan. Oikeastaan missään osassa ei ollut selvää kulumaa havaittavissa.

Vaihtoon meni:

Lepatusakseli
Lepatuskumit
Lavanpitimien laakerit
Lavanapitimien painelaakerit
Pääakselin laakeripukit vaihtu Helioptionin tekeleeseen
Yksisuuntalaakerin rasvat
Peräakseli
Perän mekaniikaksi tuli Alignin päivitetty malli
Perälavanpitimien painelaakerit

Tuon Helioptionin yksiosaisen laakeripukin jäliltä kun jäi ne vakio pukit ylimääräisiksi, niin heitin toisen niistä päärattaan alapuolelle tukemaan runkoa. Rungossa oli valmiiksi reiät ja pukki sopi paikalleen kuin nenä päähä ja runko jäykistyi huomattavasti!!

KDE:n moottori on vielä jossain Ameriikan maalla matkalla Suomeen ja se vaihdellaan kunhan se saapuu.

Ihan ongelmitta ei taaskaan selvitty, vaan oli tuon Helioptionin laakeripukin mukaan sattunut KAKSI maanantaina tehtyä ruuvia!! Kaksi niitä pieniä ruuveja joilla se laakeripesän kansi tulee kiinni napsahti poikki ilman minkäänlaista voimaa. En edes kerennyt kiristää niitä, kun ensimmäinen napsahti poikki ja kun sitä siinä tovin ihmettelin ja kiroilin, ennen kuin aloin aukomaan ehjäksi jääneitä ruuveja, oli lukite jo sen verran jämähtänyt, että vielä toinen ruuvi katkesi avatessa. Hermostuin sen verran että testasin kiristää niitä muitakin ruuveja, mutta kyllä ne vaan kesti normaalin kiristyksen. Noi on M2:sen ruuveja joten ihan kevyesti sormivoimilla ne kiristin.

Noh, sitten alettiinkin miettiä että millä helvatulla saan ne katkenneet natsat pois. Ruuvia näkyi varmaan millin verran ja pihdeillä ei toivoakaan saada otetta. Dremelillä ja katkasulaikalla sitten hammaslääkärin tarkkuudella sain kuin sainkin moleempiin tumppeihin pienet lovet aikaiseksi. Ja voin sanoa että millin laikalla loven teko M2:seen natsaan ei ole helppoa. Sitten ensin kolvia että lukite pehmenee ja pienellä talttapäällä natsat irti.

Seuraava ongelma olikin sitten että mistä uudet ruuvit? Niin kuin nyt.. Heti.. Ei huomenna.. Pienen kaappien penkomisen jälkeen silmiin osui 450:sen T-Rexin pääratas ja kas, siinähän on juuri sopivat uppokannalla olevat M2:set. Tosin ristipäät, väärän väriset ja hobbyking kamaa.. Hyi V**TU! >:( Mutta ne saa kelvata ainakin toistaiseksi...

Suosittelen kyllä pikku vastoinkäymisestä huolimatta kaikille 600PRO:n omistajille tuota Helioptionin laakeripukin ja kolmannen laakeripukin käyttöä. Runko jäykistyi ainakin potenssiin 10! :)

EDIT: Ja kannattaa ehkä ennen asennusta testata nuo Helioptionin pikkuruuvit. Eli johonkin muuhun vähemmän tärkeään vastakappaleeseen kiristää niitä sen verran kuin on tarkoitus kiristää niitä siihen laakeripukkiin.. ;)
« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu, 2013, 14:41:47 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #59 : 14 Maaliskuu, 2013, 13:49:04 »
Voihan kökön kökkö! Taas kerran tuli ihan käytännössä todistettua tämä kuolematon sääntö, jonka oon jo niin monesti saanut todistaa, siitä kuitenkaan oppimatta. Eli JOS SE TOIMII, ÄLÄ KORJAA SITÄ!!!!!

Tuli siis käytyä kokeilemassa kuinka silkin pehmeästi ja hienosti tuo T-Rex lentää tuon yllä olevan 100 lennon huollon jälkeen. Noh, ensimmäinen akullinen meni leijutellessa ja ihmetellessä perän vägäämistä. Gaineja sai tiputtaa 8 pinnaa Spektrumin asteikolla ennen kuin vägäys hävisi, joskaan ei ihan kokonaan. Tämän jälkeen perä ei enää tuntunut ollenkaan hyvältä. Lennon jälkeen otin perän linkin irti ja testasin mekaniikan herkkyyttä. Eihän se nyt niin herkkä ollut kun kotona lämpösessä pöydällä, mutta mielestäni ei lähellekkään niin nahkea etteikö se toimisi. Eli se oli vain aavistuksen nahkean tuntuinen, mutta ei todellakaan takkuillut yhtään.

Säätelin sitten mankasta gaineja hiukan ylös päin ja ajattelin kokeilla toisen akullisen, mutta spool upissa ei lavat lähtenyt pyörimään, vaikka moottori kyllä huuti. Sammutin ja kokeilin uudestaan ja sitten toimi ihan hyvin. Sammutin ja kokeilin taas uudestaan ja taaskaan ei lavat lähtenyt mukaan. Otin kopan pois ja kokeilin monta kertaa ja välillä toimi, välillä ei. Nappasin akut irti ja kääntelin moottorista ja nupista mutta en millään järkevällä voimalla saanut yksisuuntalaakeria luistamaan kertaakaan. Akku taas kiinni ja kokeilemaan ja sama homma jatkui. Leijuttelin kuitenkin varovasti akullisen ja kopu tuntui ehkä vähä levottomalta ja perä aivan kököltä, mutta yksisuuntalaakeri piti kuitenkin pitch pumpeissakin ihan hyvin.

Lennon jälkeen kuvattiin videotakin tuosta ongelmasta. Eli välillä laakeri luistaa niin paljon että lavat ei meinaa pyöriä ollenkaan ja välillä se nappaa kiinni niin kuin ei mitään ongelmaa olisikaan. Ja kertaakaan se ei napannut kiinni, tai alkanut luistamaan kesken spool upin, vaan ainoastaan kun pysäytti moottorin ja teki spool upin uudestaan. Onko jollain muulla joskus tehnyt samaa? Missä vika? Laakeri rikki? Liika rasvaa laakerissa? Liian jäykkää rasvaa? Liian vähän rasvaa? Joku muu, mikä? Ulkona oli -11 astetta pakkasta ja en ole varma oonko koskaan lentäny tolla niin kylmässä ennen.

Tuossa huollon yhteydessä otin tuon auki ja näytti päällisin puolin ihan ehjältä ja hyvältä. Putsasin sen ja laitoin Triflow Clear Synthetic Grease rasvaa. Tuo tuntuisi olevan paljon jäykempää kamaa kuin Alignin laakerirasva. Ja ainakaan lapoihin ei ollut tullut yhtään rasvaa painelaakereista, vaikka Alignin rasvat on aina pitkin lapoja jos on juuri rasvatut painelaakerit....
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2013, 13:51:41 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #60 : 14 Maaliskuu, 2013, 14:52:26 »
Tossa vielä toi video:





No oli syy missä tahansa, niin uusi laakeri meni tilaukseen. Ei tollasella uskalla lentää... Toivotaan vaan että tolla perän temppuilulla ja yksisuunlaakeri vialla on joku yhteys ja myös toi perä korjaantuisi tuolla laakerin vaihdolla....
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #61 : 14 Maaliskuu, 2013, 14:56:58 »
Noihan on helppo fiksaa, avaat laakerin öljyät ja takas kiinni ja ilmaan.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #62 : 14 Maaliskuu, 2013, 15:02:28 »
No sehän se ku toi oli just purettu ja rasvattu. Tommosta tököttiä sinne laitoin: http://www.trex-store.com/triflow-high-performance-clear-synthetic-grease-p-1577.html Pitäskö siellä olla jotain juoksevampaa kamaa? Alunperin siellä oli jotain kitin mukana tullutta Alignin rasvaa.

Testasin äsken ton rasvan pakkas ominaisuuksia. Kaivoin kaapista jonkun vanhan 450:sen pääakselin, rasvasin sen ja heitin ulos pakkaseen. Vajaan tunnin se siellä oli ja ihan hyvältä se rasva vaikutti...
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #63 : 14 Maaliskuu, 2013, 17:37:30 »
Lainaus
Suosittelen kyllä pikku vastoinkäymisestä huolimatta kaikille 600PRO:n omistajille tuota Helioptionin laakeripukin ja kolmannen laakeripukin käyttöä. Runko jäykistyi ainakin potenssiin 10!

Sitten se tärkein ja suurin kysymys. Oliko vanhassa mitään vikaa ja huomaako eroa lennossa? :D Siksi kyselen kun omassa käytössä ei ainakaan ole rungon joustavuuden kanssa ollut mitään ongelmia.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #64 : 14 Maaliskuu, 2013, 19:46:03 »
Sitten se tärkein ja suurin kysymys. Oliko vanhassa mitään vikaa ja huomaako eroa lennossa? :D Siksi kyselen kun omassa käytössä ei ainakaan ole rungon joustavuuden kanssa ollut mitään ongelmia.

Ei ollut vanhassa mitään vikaa ja empä tota tänään sattuneista syistä kunnolla päässyt lentämään. Lähinnä hommasin tuon siksi, että mulle on postissa tulossa KDE Directin 600XF-530 mosa ja sen kanssa tulee noi servot niin lähelle mottorin kannua että saattavat ottaa kiinni jos yhtään joustaa. Ulkomaan elävät on laittanut shimmejä servon alle että jäisi kauemmas kannusta, mutta tuolla jäykistyksellä niitä ei pitäisi tarvita.

En mää tiedä onko tosta vakio mosalla mitään käytännön hyötyä, mutta jos taivuttelet sitä runkoa ja tarkkailet moottorin ja servojen välistä rakoa, niin huomaat että ei kummosta voimaa vaadi että paikat elää. Ja tosiaan tuon KDE:n moottorin kanssa on servot porukalla raapinet kiinni suht helposti.

EDIT: Eli toisin sanoen, kyllä se runko ainakin elää reilusti lennon aikana, vaikka vakio mosaan ei ne servot otakkaan kiinni..
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2013, 19:54:45 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #65 : 21 Maaliskuu, 2013, 19:13:25 »
Tänään päästiin testamaan uutta yksisuuntalaakeria ja uutta moottoria. Perä vaatii vielä jonkun verran säätöä, mutta oli aivan jäätävä puuskainen tuuli, joten säätöhommat sai jäädä seuraavaan kertaa. Pääasia on että kopteri kuitenkin toimi ja peräkin toimi, vaikka ei ihan säädöissä ollutkaan. Eli mitä luultavammin nuo aiemmat perä ongelmat johtuivat siitä yksisuuntalaakerista.

Moottorissa tuntuisi olevan ihan kivasti puhtia, vaikkakin tolla tuulella se oli aika hankala arvioida. Mutta jopa noilla puhtinsa menettäneillä Turnigyilläkin tuntui saavan liikettä enemmän kuin uusilla Turnigyillä silloin joskus. Ensi kuussa päästään kokeilemaan miten liikkuu uusilla GensAce:illa. Odotukset on ainakin korkealla. Castlen govi tosin tuntui hyvin epämääräiseltä ja se ei ainakaan Brain himoa laskenut yhtään. Puotin nyt vähän govin gainia ja katsotaan mitä tapahtuu.

Harmillisesti en saanut mitään logeja lennosta. Kopsasin noparin säädöt suoraan KDE:n sivuilta ladattavalla tiedostolla ja niissä oli jostain syystä otettu loggaus pois päältä ja tienkin se oli se ainoa kohta jota en tarkistanut... Olisi ollut mielenkiintoista nähdä minkälaisia virtoja tuo uusi moottori repii. Jännä nähdä joudutaanko tässä vielä noparikin vaihtamaan.


Pari kuvaa tämän vuoden mallista:



- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #66 : 24 Maaliskuu, 2013, 18:24:55 »
Tänään sai rexi viisi akullista tiimaa. Nyt oli Castlen loggauskin päällä ja mun mielestä ehkä näyttäys siltä että selvitään vielä tolla vakio noparilla, eli ICE 80HV:lla. Peränkin sain säädettyä ehkä ihan hyväksi. Ainakaan viimisillä lennoilla se ei enää vägännyt, eikä karkaillut. Jonkun verran tosin huojuu kun pumppaa vasenta tikkua. Täytyy ehkä kokeilla laittaa vähän precomppia Beastista.





Mitäs mieltä arvon raati on tuosta logista, uskaltaako tuolla vakio noparilla lennellä pidempään? Tuo on jonkun verran rankempaa menoa, kuin mitä tulee normaalisti lennettyä, mutta toisaalta akut ei varmaan kauheasti enää virtaa luovuta. Täytyy Katsella tilannetta uudestaan kunhan Genssit saapuu... Mutta toistaseksi ainakin meinasin vielä mennä tuolla vakio noparilla.




PS. Luojaa täytyy kiittää että kopu selvisi ehjänä tällä(kin) kertaa. Kaikki katastrofin ainekset kuitenkin oli ilmassa. Align:in kopteri, joka ei ole kovinkaan hyvä, BeastX joka on niin p*ska että on suorastaan ihme että pysyy ilmassa ja vielä Spektrumin radio josta puuttuu vaikka mitä toimintoja! ;)


EDIT:
PPS. Ekan akullisen jälkeen huomasin että tuossa KDE:n mosan kannussa on hirveesti klappia pysty suunnassa. Jatkoin kuitenkin lentelyjä ja vehkeet toimi ihan hyvin ja taisin pari kertaa uudestaakin tuota klappia ihmetellä. Nyt kun toi on kotona tossa pöydällä, niin eipä ole enää klappia! Aika merkillistä. Laittelin KDE:lle sähköpostia aiheesta. Katsotaan mitä vastaavat. Olen ihan varma että uutena ja ennen tuota tän päivän ekaa lentoa, tuossa ei ollut yhtään klappia mihinkään suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 24 Maaliskuu, 2013, 18:30:13 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #67 : 24 Maaliskuu, 2013, 21:57:46 »

PS. Luojaa täytyy kiittää että kopu selvisi ehjänä tällä(kin) kertaa. Kaikki katastrofin ainekset kuitenkin oli ilmassa. Align:in kopteri, joka ei ole kovinkaan hyvä, BeastX joka on niin p*ska että on suorastaan ihme että pysyy ilmassa ja vielä Spektrumin radio josta puuttuu vaikka mitä toimintoja! ;)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Virkkuukoukku
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #68 : 26 Maaliskuu, 2013, 19:37:56 »
Eilen tuli T-Rexin ensi lennosta tasan vuosi täyteen. Tänään käytiin juhlimassa synttäreitä ja viisi akullista tuli lennettyä semmosta rauhallista balettia ja flippailua. Taisin yhden kokonaisen akullisen vain flippaila paikallaan.. :o Nyt on Rexillä lentoja takana 115kpl ja ilmassa on roikuttu 11h 3min ja 35sek.


Hieno keli oli ja aurinko paistoi melkein pilvettömältä taivaalta ja mikäs sen mukavempaa kuin lennättää suoraan aurinkoa vasten.. Not.. Täytynee viimeistään ensi kevääksi hommata toiset aurinkolasit noiden Aviatoreiden rinnalle. Vähän tummemmat saisi olla näillä keleillä. Muutama ylimääräinen sydämen lyönti taisi tulla kun perä edellä lennosta tempasin kopterin pystyyn ja pirotus samaan aikaan ja suoraan aurinkoa vasten. Pariin sekuntiin en nähnyt kopteria ollenkaan ja ei ollut mitään tietoa miten päin se kopteri sieltä tupsahtaa näkyviin, mutta ihmeen kaupalla se tulikin sitten juuri siinä asennossa kuin oli tarkotuskin.


Ja mitä tuohon moottorin klappiin tuli, niin KDE:lta vastasi itse omistaja ja sanoi että ei ongelmaa. Ei haittaa mitään ja jos häiritsee, niin klapin pitäisi poistua löysäämällä akselin kollari ja kiristämällä se uudestaan oikeaan kohtaan. Empä vielä jaksanut mokomaa kiristää, kun toimii ihan hyvin muutenkin.



PS: JuhoV, ei pidä hermostua pienestä piikistä.. ;)


PPS: Brain kuumetta n.39 astetta..
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #69 : 26 Maaliskuu, 2013, 20:09:05 »
PS. Luojaa täytyy kiittää että kopu selvisi ehjänä tällä(kin) kertaa. Kaikki katastrofin ainekset kuitenkin oli ilmassa. Align:in kopteri, joka ei ole kovinkaan hyvä, BeastX joka on niin p*ska että on suorastaan ihme että pysyy ilmassa ja vielä Spektrumin radio josta puuttuu vaikka mitä toimintoja! ;)


Tuo kommentti kyllä aiheutti täällä viikonlopun isoimmat naurut ja hyvä kun ei mennyt kahvit näppiselle.   ;D  ;D

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #70 : 26 Maaliskuu, 2013, 20:56:44 »
PS: JuhoV, ei pidä hermostua pienestä piikistä.. ;)

PPS: Brain kuumetta n.39 astetta..
Minusta nyt näytti että sulla meni herne nenään, ei mulla.  ;)
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #71 : 27 Maaliskuu, 2013, 01:39:12 »
Minusta nyt näytti että sulla meni herne nenään, ei mulla.  ;)

No mistäs se nyt mulla herne nenään menisi? Mä oon lihansyöjä... En silti väitä että ne herneet olis mitenkään pahaa, koska en ole koskaan kunnolla maistanut niitä.
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #72 : 29 Maaliskuu, 2013, 18:51:16 »
Oli varmaan tähän mennessä kevään paras lentosää ja viisi akullista tuli Rexillä taas ruuvattua. Muutoksena viime kertaan oli Beastiin laitettu pykälän verran perän precomppia ja nyt tuntuis olevan jo aika hyvä. Perä ei heilunut enää tic toceissa ja rainbowssa, eikä karkaillut muutenkaan oikeastaan missään tilanteessa. Ainoastaan kun lensi perä edellä inverted täysillä kulmilla isoa kovaa, tahtoi perä vähän kääntyä, jos se ei ollut aivan suorassa kulkusuuntaan nähden. Ei kuitenkaan karannut ja tikullahan tuon sai helposti korjattua.

Castlen logien mukaan meni tänään 100 amppeeria rikki ja joka lennolla oli useita yli 90A:n piikkejä. Vähän jännittää tuon vakio noparin puolesta...
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2013, 13:50:34 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #73 : 29 Maaliskuu, 2013, 21:50:31 »
Ai niin... Unohtupa tossa aiemmin mainita, että ennen viimistä akullista kattelin, että moottorin tummassa kannussa näkyi sellainen vaaleampi kohta ja lähempi tarkastelu paljasti että kannu ja servohan siellä on kohdannut. Siis toi runko on TODELLA jäykkä tuolla Helioptionin laakeripukilla ja vielä jäykempi kun tuolla on kolmas ylimääräinen laakeripukki. Aivan uskomattomia voimia liikkuu tuossa rungossa lennon aikana, sillä ei tota käsi voimin tahdo millään saada väännettyä niin kieroon että kannu ja servo kohtaisi. Isoa rakoa tohon kannun ja servon väliin ei kyllä jää.







Kuvassa oikean puoleinen servo on se joka on osunut kannuun.

Kai se täytyy sitten laittaa vähän shimmiä noiden servojen alle, että kääntyvät enemmän moottorista pois päin... Ja mää en ole mikään yyber 3D pilotti. Mitenhän tollanen runko elää kun sitä oikein kunnolla piiskataan!? :o
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tuukan tuherrukset
« Vastaus #74 : 01 Huhtikuu, 2013, 14:25:13 »
No niin no niin... Tänään oltiin taas huudattamassa vehkeitä ja neljä akullista menikin ihan kivasti ja sitten sillä kuuluisalla viimeisellä lennolla tapahtui. Tulin syöksystä vauhdilla tarkoituksena oikaista todella matalalla ja maa tulikin sitten muutaman sentin liian aikasin vastaan. Vauhtia oli sen verran että lumihankikaan ei paljon pelastanut. Eli kopterista ei paljon jälkipolville jää kerrottavaa, vaikka se nyt ei ihan atomeiksi mennytkään.

Runko, kaikki akselit, lavat, rattaat, ym. ym. soirona, joten uutta kopteria tässä pitää alkaa metsästämään. Tekniikka näytti ehjältä muuten, mutta ainakin yhdessä servossa on käynyt hammaspeikko kylässä. Aavistuksen ottaa pattiin. Olis nyt edes jossain kunnon pyörityksessä lähtenyt käsistä, mutta että tollasessa yksinkertasessa syöksystä oikasussa....

Onneksi tuli videolle, niin päästään jälkeen päin ihmettelemään. Laittelen illemmalla kuvia ja videota.

Ja ennen kuin joku tokasee että "aprillia", niin ei.. Ei ole.. Ikävä kyllä.. :-[
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2040 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Helmikuu, 2009, 16:42:09
kirjoittanut Tuukka
5 Vastauksia
3026 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2010, 11:26:28
kirjoittanut JCA
123 Vastauksia
50616 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2015, 18:13:55
kirjoittanut Jerkku
16 Vastauksia
8770 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Lokakuu, 2011, 12:36:02
kirjoittanut TuukkaJK