Huolto tehty. Tuli vaiheltua melko paljon turhaakin osaa kun sattui laatikossa olemaan. Oikeastaan missään osassa ei ollut selvää kulumaa havaittavissa.
Vaihtoon meni:
Lepatusakseli
Lepatuskumit
Lavanpitimien laakerit
Lavanapitimien painelaakerit
Pääakselin laakeripukit vaihtu Helioptionin tekeleeseen
Yksisuuntalaakerin rasvat
Peräakseli
Perän mekaniikaksi tuli Alignin päivitetty malli
Perälavanpitimien painelaakerit
Tuon Helioptionin yksiosaisen laakeripukin jäliltä kun jäi ne vakio pukit ylimääräisiksi, niin heitin toisen niistä päärattaan alapuolelle tukemaan runkoa. Rungossa oli valmiiksi reiät ja pukki sopi paikalleen kuin nenä päähä ja runko jäykistyi huomattavasti!!
KDE:n moottori on vielä jossain Ameriikan maalla matkalla Suomeen ja se vaihdellaan kunhan se saapuu.
Ihan ongelmitta ei taaskaan selvitty, vaan oli tuon Helioptionin laakeripukin mukaan sattunut KAKSI maanantaina tehtyä ruuvia!! Kaksi niitä pieniä ruuveja joilla se laakeripesän kansi tulee kiinni napsahti poikki ilman minkäänlaista voimaa. En edes kerennyt kiristää niitä, kun ensimmäinen napsahti poikki ja kun sitä siinä tovin ihmettelin ja kiroilin, ennen kuin aloin aukomaan ehjäksi jääneitä ruuveja, oli lukite jo sen verran jämähtänyt, että vielä toinen ruuvi katkesi avatessa. Hermostuin sen verran että testasin kiristää niitä muitakin ruuveja, mutta kyllä ne vaan kesti normaalin kiristyksen. Noi on M2:sen ruuveja joten ihan kevyesti sormivoimilla ne kiristin.
Noh, sitten alettiinkin miettiä että millä helvatulla saan ne katkenneet natsat pois. Ruuvia näkyi varmaan millin verran ja pihdeillä ei toivoakaan saada otetta. Dremelillä ja katkasulaikalla sitten hammaslääkärin tarkkuudella sain kuin sainkin moleempiin tumppeihin pienet lovet aikaiseksi. Ja voin sanoa että millin laikalla loven teko M2:seen natsaan ei ole helppoa. Sitten ensin kolvia että lukite pehmenee ja pienellä talttapäällä natsat irti.
Seuraava ongelma olikin sitten että mistä uudet ruuvit? Niin kuin nyt.. Heti.. Ei huomenna.. Pienen kaappien penkomisen jälkeen silmiin osui 450:sen T-Rexin pääratas ja kas, siinähän on juuri sopivat uppokannalla olevat M2:set. Tosin ristipäät, väärän väriset ja hobbyking kamaa.. Hyi V**TU!
Mutta ne saa kelvata ainakin toistaiseksi...
Suosittelen kyllä pikku vastoinkäymisestä huolimatta kaikille 600PRO:n omistajille tuota Helioptionin laakeripukin ja kolmannen laakeripukin käyttöä. Runko jäykistyi ainakin potenssiin 10!
EDIT: Ja kannattaa ehkä ennen asennusta testata nuo Helioptionin pikkuruuvit. Eli johonkin muuhun vähemmän tärkeään vastakappaleeseen kiristää niitä sen verran kuin on tarkoitus kiristää niitä siihen laakeripukkiin..