Voi ziisus nyt taas näitten "hyvästi nitrot" puheille. Ei tollaset kekesinnöt nyt ekaks kyllä todellakaan tule näihin ympyröihin vielä yli 10 vuoteen. Siellä on autoteollisuus joka kuumasti odottaa uusia innovaatioita ja ei se sielläkään vielä oikeen oo homma lahtenyt siivilleen. Yhtään varsinaista täysin sähköistä ihmisen kuljetukseen tarvittavaa autoa/laitetta ei vielä ole (enkä tarkoita kaupunki busseja), eikä ole todellisuudessa näköpiirissäkään... ongelmana kapasiteetti/hyöty. Miettikää airbus 380 goes electric
hah ei tuu tapahtumaan 100 vuoteen, näin ovat sanoneet viisaat insinöörit, jotka ajattelevat keksintöjään käytännön kautta.
Sitten joskus kun tulee esim. trex900 niin kyllä siinä saatta nitron käyttö olla varteen otettava vaihtoehto energialähteeksi.
Sähkössä on vielä se huono puoli, että kapasiteetti vaikuttaa tehoon merkittävästi, joten 10000mah akusta 3000mahin kohdalla ei tehoa enää lähde yhtä paljon. Paino/teho suhde huononee.
Nämä puheet uusista akkutyypeistä on jotenkin trendijuttu ja niistä on mukava jaaritella. Käytäntö on sitten totaalisesti toinen. Onhan näistä juttuja jo 2000 luvun alun tieteen kuvalehdissä... mutta kyllä ne ovat laboratorioihin jäänet ikävä kyllä. No katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Tästä samasta asiasta on olemassa myös erinomainen dokkari, mutta en nyt tähän hätään sitä löytänyt... postaan jos löydän
-R