Kirjoittaja Aihe: E-Flite Blade 130 X  (Luettu 121023 kertaa)

Poissa mariner

  • Opetteleva torppari
  • **
E-Flite Blade 130 X
« : 12 Huhtikuu, 2012, 22:03:02 »

Nyt tulossa hieman mCPx:ää isompi kopteri:
http://www.horizonhobby.com/products/blade-130-x-bnf-BLH3780#t2
Blade 450 X | Blade 450 3D + CoPilot2 | Blade 350 QX | Blade 130 X | Blade mCP X BL | Blade mCP X |  ParkZone Icon A5 | E-Flite UMX Gee Bee R2 | E-Fflite UMX MiG 15 | DX8

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #1 : 12 Huhtikuu, 2012, 22:14:29 »
On ne jotain oppinu tässä ajan varrella.

Odotin harjallista moottoria, onkin harjaton. Odotin perää omalla moottorilla, ovatkin tunkeneet keppiperän.

Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa lolimsoasd

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #2 : 14 Huhtikuu, 2012, 03:59:17 »
Onkohan yhtä kestävä kuin mcpx? Näyttää ainakin tehokkaammalta, olisipa myös yhtä kestävä kun tuo "pikkuveljensä". Vois ostaa tulevaisuudessa ku hinnat tippuu...

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #3 : 14 Huhtikuu, 2012, 06:46:13 »
Kestää varmasti yhtä hyvin ku isoveljensä eli maakosketuksia kannattaa välttää. Sen verran rinkiä varmasti nupissa että kyllä leparin saa solmuun ja perän rattaat rikki.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #4 : 23 Heinäkuu, 2012, 17:37:55 »
Onkos kellään vielä tällaista? Tekisi mieli ostaa joku pieni cp-kopteri talven sisälennätyksiä ajatellen. Puntaroin tämän ja mcpx:n välillä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #5 : 23 Heinäkuu, 2012, 18:22:34 »
Ota listalle myös siguni walkera, jos maltat yhden mankan ottaa pesueeseen :)
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #6 : 23 Heinäkuu, 2012, 21:07:46 »
Ota listalle myös siguni walkera, jos maltat yhden mankan ottaa pesueeseen :)

Niin, sekin vaihtoehto olisi, mutta kun niitä mankkoja alkaa tosiaan olla kaikki kaapit täynnä :)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa mariner

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #7 : 26 Heinäkuu, 2012, 19:50:23 »
Tänään saapui pitkään odotettu 130 X Britanniasta.
Helifreakissä on todella paljon thredeja kaikenlaisista ongelmista mutta oma yksilö nyt ainakin pääsi ilmaan ongelmitta.
Vasta yksi akku leijuteltu sisätiloissa, kyllä tämä on mCP X:n häijympi velipuoli, ääntäkin lähtee enemmän kuin tarpeeksi ;)
Blade 450 X | Blade 450 3D + CoPilot2 | Blade 350 QX | Blade 130 X | Blade mCP X BL | Blade mCP X |  ParkZone Icon A5 | E-Flite UMX Gee Bee R2 | E-Fflite UMX MiG 15 | DX8

Poissa DM

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #8 : 29 Heinäkuu, 2012, 19:09:50 »
Vasta yksi akku leijuteltu sisätiloissa, kyllä tämä on mCP X:n häijympi velipuoli, ääntäkin lähtee enemmän kuin tarpeeksi ;)

Laita ihmeessä lisää raporttia, vinkeän näköinen laite.
mCPX brushless | DX7

Poissa mariner

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #9 : 04 Elokuu, 2012, 14:57:56 »
Nyt on takana noin 20 akullista, pelkkää taivaslentoa joten 3D juttuja en voi kommentoida.
Kopterin perä pitää todella hyvin, ei minkäänlaista karkailua kuten mCPx:n kanssa.
Lentoaika vakioakulla on 4 minuuttia mutta olen lennellyt 4:30 aikoja ilman että tehot sanottavasti laskevat. Mitään ongelmia ei ole kopterin kanssa ollut toisin kuin helifreakissä monet pelottelevat,
peräroottori ottaa melko helposti maahan joten niitä olen varmuuden vuoksi vaihdellut, torppikestävyyskoetta en ole vielä järjestänyt...  :)

Olen hyvin tyytyväinen kopteriin, siinä on riittävästi tehoa, pärjää kovassakin tuulessa ulkona mutta myös sisällä voi leijutella. Kuljetus on helppoa kun sain mahtumaan samaan Bauhaussista ostettuun salkkuun kuin mCPx, vähän joutui poistamaan täytteitä ja ottamaan kopan irti kuljetuksen ajaksi.

Blade 450 X | Blade 450 3D + CoPilot2 | Blade 350 QX | Blade 130 X | Blade mCP X BL | Blade mCP X |  ParkZone Icon A5 | E-Flite UMX Gee Bee R2 | E-Fflite UMX MiG 15 | DX8

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #10 : 04 Elokuu, 2012, 21:25:25 »
Täällä koko eilisen päivän odottelin että kusti oisi kuljettanut oman 130 X tänne mutta ei niin ei :(
Varaosia tuli tilattua reilusti mukaan jotta lentelyt ei loppuisi heti siihen ekaan torppiin. Vielä tekisi mieli tilata metalliset perän rattaat oottamaan sitä ensimmäistä torppia :)
Vielä ei vissiinkään löydy mistään sopivia halppis akkuja tohon? ProgressiveRC:stä tilasin latauspiuhan niin pääsee lataamaan kolmea akkua kerralla kunnon laturilla.
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #11 : 07 Elokuu, 2012, 18:31:43 »
Nyt parikymmentä akullista lenneltyäni pitää sanoa että uskomattoman kiva laite :) Teho ei lopu kesken kiperimmässäkään paikassa ja perä ei ole karannut kertaankaan. Flipit ja rollit onnistuu tuosta vaan. Laitoin noi oranssit lavat kiinni ni näkyvyys kyllä parani mutta niillä saa pieniä ravistus kohtauksia, pitää tarkastaa niistä tasapaino jospa auttaisi.
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa mariner

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #12 : 07 Elokuu, 2012, 21:36:52 »
Nyt parikymmentä akullista lenneltyäni pitää sanoa että uskomattoman kiva laite :) Teho ei lopu kesken kiperimmässäkään paikassa ja perä ei ole karannut kertaankaan. Flipit ja rollit onnistuu tuosta vaan. Laitoin noi oranssit lavat kiinni ni näkyvyys kyllä parani mutta niillä saa pieniä ravistus kohtauksia, pitää tarkastaa niistä tasapaino jospa auttaisi.

Täältä myös ääni oransseille lavoille (perä myös), oletko kokeillut lentää tavallisilla lavoilla (ei-bullet), onkohan paljon eroa ?
Blade 450 X | Blade 450 3D + CoPilot2 | Blade 350 QX | Blade 130 X | Blade mCP X BL | Blade mCP X |  ParkZone Icon A5 | E-Flite UMX Gee Bee R2 | E-Fflite UMX MiG 15 | DX8

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #13 : 07 Elokuu, 2012, 22:34:13 »
Oranssit täälläkin myös perällä. En ole testannut vielä tavallisia lapoja.

Jäi toi lapojen tasapainoitus tältä illalta tekemättä kun ei minun tasapainoitus penkissä ollut tarpeeksi pieniä ruuveja mihin olisi lavat käyneet.

Äsken iltahämärässä kävin vielä lentelemässä ja selällään leijutellessani oikein ihmettelin että miten tuo voi olla noin vakaa :)
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #14 : 10 Elokuu, 2012, 19:07:08 »
Ei ole lennossa mitään eroa noilla tavallisilla  ja oransseilla lavoilla. Tyydyin laittamaan bullet lavat takaisin käyttöön noiden ravistus kohtauksien takia. Pitäisi kokeilla lisä o-renkaita linkkipallojen juureen jos se auttaisi. Tuo pääakselissa oleva perän ratas (A) menetti jo hampaansa kesken lennon onneksi oli varalla yksi kappale. syynä siihen vissiin oli että koko perä oli liikkunut taakseppäin joten se rautainen (B) ratas pääsi tippumaan akseliltaan ja sorvasi hampaat pois.
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #15 : 16 Elokuu, 2012, 22:03:33 »
Tilasin mylipon 400mAh 7,4V 40C/80C akkuja 3 kappaletta. Ensivaikutelma on erittäin hyvä, Jännite ei putoa juurikaan vaikka kuinka rääkkää. Lentoaika kovemmassa rääkissä 4.30 kun vakio aluilla noin 3.30. Että hintansa väärtit jos vaan kestää kulutusta. Pikkuisen meinaa tulla etupainoinen mutta lennossa ei kyllä sitä huomaa mitenkään.
Jenkeistä tilasin kolme viikkoa sitten metallirattaan perälle ja rinnan lataus kaapelin akuille mutta taitaa jenkkien postijärjestelmä toimia vielä niillä karjavankkureilla kun kaksi eri pakettia eri liikkeistä ei ole vieläkään saapunut suomenmaalle :(
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #16 : 26 Elokuu, 2012, 17:45:19 »
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa mariner

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #17 : 02 Syyskuu, 2012, 23:35:58 »
Nyt on tullut myös kunkulle myyntiin akkuja. Pitänee tilata muutama kokeeksi.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26734__Turnigy_nano_tech_450mAh_2S_65_130C_Lipo_Pack_E_flite_Blade_130X_.html

Laitahan raporttia jos saat hankittua noita!
Blade 450 X | Blade 450 3D + CoPilot2 | Blade 350 QX | Blade 130 X | Blade mCP X BL | Blade mCP X |  ParkZone Icon A5 | E-Flite UMX Gee Bee R2 | E-Fflite UMX MiG 15 | DX8

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #18 : 21 Syyskuu, 2012, 20:53:52 »
Laitahan raporttia jos saat hankittua noita!

Akut on vielä tilaamatta kun vanhatkin on potkinut ihan hyvin :)

Torppeja tuo kyllä kestää yllättävän hyvin, paitsi landarit joita on jo kolmannet menossa. Yhdestä nupin servosta alkoi moottori pätkimään pikkuisen sormella avittamalla lähti pyörimään joten sen joutu jo ostamaan uuden :( Muuten toiminut oikein hyvin.
Perän laakerit alkaa olla ihan finaalissa välyksiä löytyy jokasuuntaa ihan tarpeeksi :)

Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa krpk67

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • T-REX 500 ESP
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #19 : 29 Marraskuu, 2012, 15:16:41 »
Terve!

Aivan pakko mainostaa, että on sitten loistava kapistus treenaamiseen. Torppeja on tullut puupeukalolle vaikka kuinka paljon, mutta aina vain lentää. Aiemmin oli mcpx, mutta se oli aivan eri maata, kuin tämä. Eli suosittelen mcpx:n tilalle.
T-REX 500 ESP - T-REX 450 PRO - Blade 130X - DX7 - Phoenix

Poissa vmmattil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #20 : 06 Joulukuu, 2012, 20:15:51 »
Olen hyvin tyytyväinen kopteriin, siinä on riittävästi tehoa, pärjää kovassakin tuulessa ulkona mutta myös sisällä voi leijutella. Kuljetus on helppoa kun sain mahtumaan samaan Bauhaussista ostettuun salkkuun kuin mCPx, vähän joutui poistamaan täytteitä ja ottamaan kopan irti kuljetuksen ajaksi.

Mistä muuten ostit kopun? Ajattelin itekin tilata. Ja mikä toi Bauhaus-salkku on? Thanks vastauksista.

Poissa vmmattil

  • Opetteleva torppari
  • **
E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #21 : 15 Joulukuu, 2012, 16:02:12 »
Tilasin lindingeristä tarjouksesta oman tiistaina ja se tuli jo eilen! Nopeeta...nyt odottelen et tuuli vähän tyyntyis et uskaltais kokeilla. Onko jotain mikä on hyvä tsekkaa ennen ekaa lentoa?

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #22 : 15 Joulukuu, 2012, 21:23:53 »
Onko jotain mikä on hyvä tsekkaa ennen ekaa lentoa?
Eipä siinnä mitään muuta kuin kovaa lentoa vaan :)

Omani on telakalla kun laskeuduin nuppi edellä asfalttiin. Saldona lavanpidin, pääakseli, pääratas, perän puomi, kardaani ja perän lavanpidin :( Tais tulla aika vauhdilla :)
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa Jeziz

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #23 : 04 Tammikuu, 2013, 18:27:14 »
Ku tässä nyt on kahen vaiheilla, että tillaanko mie 120 SR vai tämän 130 X.
Onko tämä 130 kuinka vaikea lentää? Kokemusta on simulla lentelystä jonku verran, eli leijuttelua ja ympyrän lentoa.
Mitä kaikkea muuta hilpettä tarvii/kannattee tilata tämän 130:n liäksi?
-Spektrum DX7s
-DJI F450 w/Naza-M
-Blade QX180 HD
-Phoenix simu
-Jiuchon Pro New

Poissa vmmattil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #24 : 04 Tammikuu, 2013, 21:42:59 »
Ku tässä nyt on kahen vaiheilla, että tillaanko mie 120 SR vai tämän 130 X.
Onko tämä 130 kuinka vaikea lentää? Kokemusta on simulla lentelystä jonku verran, eli leijuttelua ja ympyrän lentoa.
Mitä kaikkea muuta hilpettä tarvii/kannattee tilata tämän 130:n liäksi?

Mul oli aiemmin 120 SR ja nyt 130 X. Kyllä 130 X on selkeesti vaikeampi, voimakkaampi, ketterämpi, nopeampi ja tuulta kestävämpi. Suosittelen sitä, vaikka vaikeampi on. Aloittele 40% expolla, niin rauhallinen lennättäminen sujuu kyllä. Pitch-käyrää kandee aluksi muokata normaali modella niin, on pikkaisen enemmän kulmia alhaisilla tasoilla, koska muuten tulee helposti turhia maakosketuksia. Eli manuaalisuositus pitchille on 30, 40, 50, 75, 100. Kokeile 50, 50, 50, 75, 100.

130 X on ihan mahtava vekotin mielestäni. Lentää hienosti kun sillä lentää rauhallisesti, mutta mahdollistaa myös sport-tyylisen lentämisen, jota ite en oo viel uskaltanut kokeilla. Simussa treeniä vielä...

Itse en ole vielä tarvinnut muuta kun akkuja tilata. Varmaan perän osia tulee tarvitsemaan.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
325 Vastauksia
154745 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2010, 15:12:24
kirjoittanut Illodin
5 Vastauksia
4603 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Helmikuu, 2012, 20:25:38
kirjoittanut Noxi
4 Vastauksia
3830 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2012, 11:50:45
kirjoittanut Tohtori R
1 Vastauksia
3539 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2014, 15:29:23
kirjoittanut Pikkiz
6 Vastauksia
16860 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2017, 18:22:24
kirjoittanut Dutchman