Kirjoittaja Aihe: E-Flite Blade 130 X  (Luettu 120991 kertaa)

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade 130 X
« Vastaus #125 : 25 Heinäkuu, 2013, 18:10:02 »

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #126 : 02 Elokuu, 2013, 09:19:35 »
Mites tällainen 'pikku' konversio?

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=478900

3in1 pois ja BeastX (tai AR7200BX) tilalle. Vapinat ja tärinät kerralla ratkaistuna.
Ei kuitenkaan DNA:n asiakkaille: Ihanan kallista... ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa vmmattil

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #127 : 18 Elokuu, 2013, 23:39:09 »
Sain vihdoin oman 130x:n taas lentokuntoon. Muutamia opittuja juttuja, näiden asioiden kombinaatiosta johtuen 130x oli n. kuukauden telakalla. Ei oo helppo harrastus :)

-swashin pinni kandee olla siinä haarukassa sisällä :)
-toinen tailrod support on hyvä idea vaikka lisäpaino. Eli yllä jinxin suosittelema modi.
-peräservo kandee säätää kohdalleen niin että perälavat ovat suht neutraalisssa alkuasennossa. Mulla oli prräservo liian takana.
-tail gearit kandee tarkastaa ison torpin jälkeen...
-tail pitch slider menee rikki jos yrittää poistaa siitä laakeria...
-tail pitch sliderin pieni pinni katkee helposti
-rc-choppers ei oo enää luotettava, perui tilaukseni ilmoittamatta syytä (onneks nyt on eurorc!)
-http://radiocontrolledshop.ie/ on luotettava ja nopea

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #128 : 22 Syyskuu, 2013, 19:46:22 »
Tuonne my fleetin puoelle laitoin pejantaina kuva-arvoituksen, jossa oli swashista lähteny laakeri irti. Napsautin takaisin paikoilleen, mutta lauantaina joka pikku kolhussa lähti uudelleen irti. Lopuksi pistin ruuvilukitteella kiinni. Ja pikkuisen saattoi kenttäolosuhteissa mennä laakeriinkin, mutta periaatteessa toimii kuitenkin hyvin.

Nyt pitäis tilata ne karkaistut a ja b rattaat, niin mietin laittaisko samaan tilaukseen jonkun upgrade swashin. Onko kellään noista kokemuksia, eli onko hukkaan heitettyä rahaa vai todellista hyötyä?

Samalla joutuu miettimään tail casea. Nyt kiinni olleesta xtremen versiosta tippui collar johonkin eikä sitä ilman voi käyttää. On vielä sen verran erilailla muotoiltu kuin vakio, ettei alkuperäinen collar siinä toimi. Mikä olis hyvä vaihtoehto?
Blade mCPX BL

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #129 : 23 Syyskuu, 2013, 15:23:31 »
Pienempiä B-rattaita kannattaa tilata useampia kerralla. Ne kuluvat suhteellisen nopeasti vaikka ovatkin metallia, varsinkin jos rattaiden välykset eivät ole täysin kohdallaan. Metalliset C- ja D-rattaat ovat osoittautuneet toimiviksi ja kestäviksi. Suosittelen niitäkin.

Lynxin tail case toimii hyvin ja perärattaiden välysten säätö sujuu helposti liu'uttamalla tail boom sopivan pituiseksi.

MicroHelin swashplate on odottanut pussissa koskemattomana yli puoli vuotta. Olisi takuuvarmasti parempi kuin alkuperäinen, mutta en halua laittaa metalliesineitä videolähettimen antennin viereen.

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #130 : 24 Syyskuu, 2013, 07:36:01 »
Pienempiä B-rattaita kannattaa tilata useampia kerralla. Ne kuluvat suhteellisen nopeasti vaikka ovatkin metallia, varsinkin jos rattaiden välykset eivät ole täysin kohdallaan. Metalliset C- ja D-rattaat ovat osoittautuneet toimiviksi ja kestäviksi. Suosittelen niitäkin.

Lynxin tail case toimii hyvin ja perärattaiden välysten säätö sujuu helposti liu'uttamalla tail boom sopivan pituiseksi.

MicroHelin swashplate on odottanut pussissa koskemattomana yli puoli vuotta. Olisi takuuvarmasti parempi kuin alkuperäinen, mutta en halua laittaa metalliesineitä videolähettimen antennin viereen.
No joo, Lynxin tail case lähti tilaukseen. Kokeillaan minkälainen on verrattuna xtremen vastaavaan. Swashin jätin toistaiseksi tilauksesta pois. Mennään vakiolla ainakin toistaiseksi.

Noita karkaistuja b rattaita olisin voinut muutaman tilata, mutta ainakaan ladilla ei niitä ole ollut irtonaisina hyvään aikaan. A ja b rattaan paketti taas maksaa sen reilun 15 euroa, niin niitä ei kauhean montaa viitsi kerralla tilata.

Mä olen käyttänyt siis noita karkaistuja a ja b rattaita, metallista c ratasta ja viimeisenä sulakkeena muovinen d. Toiminut mun mielestä hyvin. Nyt alkaa toki olla siinä pisteessä, että mulla on valtavat määrät muovisia c rattaita, mutta d:t on vissiin lopussa. Eli sulake vaihtuu c rattaaksi...
Blade mCPX BL

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #131 : 24 Syyskuu, 2013, 11:10:50 »
Mä olen käyttänyt siis noita karkaistuja a ja b rattaita, metallista c ratasta ja viimeisenä sulakkeena muovinen d. Toiminut mun mielestä hyvin. Nyt alkaa toki olla siinä pisteessä, että mulla on valtavat määrät muovisia c rattaita, mutta d:t on vissiin lopussa. Eli sulake vaihtuu c rattaaksi...

No joo, luultavasti B-rattaiden nopeampi kuluminen johtuu sulakkeiden puuttumisesta. Kun kaikki rattaat on metallia, pettää B-ratas ensin.

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #132 : 04 Lokakuu, 2013, 08:08:33 »
Nyt on Lynxin EOX moottori asennettu. Vaikka kunnolla ei päässytkää eilen illalla sitä testaamaan, niin pakko taas todeta: Feels good, man! 8)
Potkua on ihan toisella lailla kuin vakiolla. Collective ylös ja kopteri meinaa kadota pimeyteen.
http://www.kopterit.net/index.php/topic,19419.msg194838.html#msg194838

Jos siis joku miettii asiaa, niin suosittelen.
Blade mCPX BL

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #133 : 18 Lokakuu, 2013, 00:35:22 »
Suattaapituotaollannii, että tuolla servojen puhdistamisella on oikein merkitystä. Vaihdoin äsken jälleen kerran yhden peräpuomin, joka oli antanu periksi tail casen sisältä. Mutta kun koitin sitä pikkuisen nostaa maasta leijuntaan, perä vägäs aina vaan ihan kunnolla. Ajattelin ettei siinä paljoa ole menetettävänäkään ja otin peräservon auki. Elektroniikkapuhdistus spraylla ja paperilla putsasin sen "armin" kosketuspinnan. Aika lailla mustaa lähti paperiin. Uusi yritys ja perä tuntuis taas toimivan. :)
Blade mCPX BL

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #134 : 27 Joulukuu, 2013, 18:35:41 »
Onko kukaan törmännyt tail pitch sliderilta perälavanpitimille meneviin linkkitankoihin myynnissä missään? Eurorc:n ja fast-ladin tuotelistat kävin läpi, mutta en löytänyt muuta kuin sliderin kanssa samassa paketissa... Mulla toinen noista tangoista murtunut, eikä kiinnostais maksaa siitä 12-15 euroa plus toimituskulut. Sliderikin on upgrade, joten se orkkis menis tuossa ihan hukkaan.

Vai meneekö vaan liimaus yritykseksi...?
Blade mCPX BL

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #135 : 27 Joulukuu, 2013, 18:46:30 »
Onko kukaan törmännyt tail pitch sliderilta perälavanpitimille meneviin linkkitankoihin myynnissä missään? Eurorc:n ja fast-ladin tuotelistat kävin läpi, mutta en löytänyt muuta kuin sliderin kanssa samassa paketissa... Mulla toinen noista tangoista murtunut, eikä kiinnostais maksaa siitä 12-15 euroa plus toimituskulut. Sliderikin on upgrade, joten se orkkis menis tuossa ihan hukkaan.

Niin outoa ja typerää kun se onkin, niin perälavanpitimen linkkejä ei tosiaankaan voi ostaa erikseen eivätkä edes Walkeran linkit sovi tilalle. En ymmärrä miksei yksikään bling-valmistaja myy varaosalinkkejä. Kysyntää varmaan olisi.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #136 : 27 Joulukuu, 2013, 19:43:45 »
Nyt en yhtään tiiä minkä näkösiä linkkejä, mutta sijainnin tiiän. Eihän mikään mcpx:n tai nanocpx:n nupin linkki tai vastaava vois sopia? Joskus nuo laittaa noita osia ristiin noissa laitteissa.

E: Googlasin kuvan ja on tuo eri näköne. Kuitenki tuo perälavanpitimen pallo saattas jopa ehkä olla samaa koko ku mcpx:n linkit? Sitähän vois vertailla. Pitää ottaa jinx kentälle joskus mukaa noita linkkejä nii saa vertailla vierekkäi että jos vahingossa vaikka jotenki sopis.
« Viimeksi muokattu: 27 Joulukuu, 2013, 19:45:37 kirjoittanut Toeh »

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #137 : 27 Joulukuu, 2013, 20:25:45 »
Yhtäkkiä sanoisin ettei mcpx:n linkit sopis. Sattuneesta syystä bl:n linkkejä löytyy, pitää vielä illemmalla käydä vertaamassa.

Edit: Mcpx linkki saattais muuten sopia, mutta ok tuplasti pidempi. Tuli sitten koitettua pikaliimaa, katsotaan kuinka käy. Ei olis ensimmäinen kerta kun 130x rysähtää pirottaen tonttiin... :o
« Viimeksi muokattu: 27 Joulukuu, 2013, 23:38:55 kirjoittanut jinx »
Blade mCPX BL

Poissa vmmattil

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #138 : 05 Helmikuu, 2014, 22:56:47 »
Onni on saada pitkän downtimen jälkeen 130x:n taas lentämään hyvin. Mitä kaikkea jouduin tekemään:
-B-ratas oli kulunut huonoksi, vaihtoon
-Rungosta oli hajonnut etuservon kiinnikkeet, runko vaihtoon
-Runkoa takaisinlaitettaessa yksi laakeri unohtui B-rattaan kohdalta. Kasaamisen jälkeen vasta huomasin kun piti niin kovaa ääntä. Kaikki uudestaan auki ja laakeri paikalleen.
-Takaservo oikutteli. Deoxit ei auttanut. Servo vaihtoon.
-C ja D rattaat varmuuden vuoksi vaihtoon perän ongelmien poissulkemiseksi.
-Kun annoin kaasua, swash kallistui yhtäkkiä oikealle johtaen siihen että lavat raapi lattiaa. Tämä johtui siitä, että DX6i:n trimmi ei ollut neutraali, ja korjaantui kun trimmin korjasi.

Huhhuh tätä harrastusta ja erityisesti 130x ylläpito/lento suhdetta :)

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #139 : 08 Helmikuu, 2014, 11:06:59 »
EDIT: myyty

« Viimeksi muokattu: 13 Helmikuu, 2014, 08:47:21 kirjoittanut Picofly »

Poissa vmmattil

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #140 : 09 Helmikuu, 2014, 09:01:22 »
Oon kiinnostunut erityisesti moottorista mut voisin ehkä ostaa koko setin varmuuden vuoksi :) saako moottorin kiinni ilman modauksia?

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #141 : 09 Helmikuu, 2014, 09:43:35 »
Moottorille varattua aukkoa rungossa pitää kasvattaa hieman isommaksi. Sen saa tehtyä esim. Dremelillä tai askarteluveitsellä. Itse käytin tavallista akkuporaa ja kartionmallista hiontakaraa.

Poissa Manaman

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #142 : 09 Helmikuu, 2014, 10:17:14 »
Koitin laittaa eilen yvtä picoflylle Tail boomista ja Torgue tubesta, tuliko se perille? Ei mulla polttava tarve ole mutta mielelläni olisin ne paketista poistanut.
Spektrum DX6i + Phoenix 4
Blade 130X --> 150X

Poissa vmmattil

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #143 : 02 Maaliskuu, 2014, 19:43:25 »
Toi picoflyn setti meni kokonaisuudessaan mulle. Nyt 130x lentää erinomaisesti! Mitä kaikkea vaihdoin tällä kertaa:
-Lynxin parempi tail boom, jossa keskilaakeri. Tän jälkeen joutui muuttamaan tail servon paikkaa, jotta lavat ois neutraalissa asennossa alkuun.
-parempi tail pitch slider
-uudet lavat
-uus tailservo
-Lynxin hiilikuitu kardaaniakseli

Tää on kyl hieno vekotin kun sen saa lentää hyvin, mutta säätö/lento -suhde on kyllä huono.

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #144 : 06 Huhtikuu, 2014, 11:50:52 »
Minkäslainen kokonaisfiilis tästä kopterista porukalle on muodostunut? Onko suositeltava hankinta verrattuna esim Trex250:een?

Lueskelin jostain, että perän kanssa voi olla näissä ongelmia. Erityisesti torpin jälkeen saattaa olla hankala saada perää toimimaan?
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #145 : 06 Huhtikuu, 2014, 21:16:49 »
Minkäslainen kokonaisfiilis tästä kopterista porukalle on muodostunut? Onko suositeltava hankinta verrattuna esim Trex250:een?

Lueskelin jostain, että perän kanssa voi olla näissä ongelmia. Erityisesti torpin jälkeen saattaa olla hankala saada perää toimimaan?
Olen itse lennellyt Walkera V120D02S -kopterilla ensin sellaisena kuin se on ja viimeisen 1/2 vuotta FPV:nä. ei mitään moittimisen sanaa tuosta. ainoana lisänä orkkikseen, olen hommannut siine Spin -moottorin missä potkua on 'mukavasti'.
Sitten taas tuosta E-Flite 130X olen kuullut sellaista muutamalta taholta, että se on kuulemma sellainen mitä pitää jatkuvasti korjata tai säätää (en ole ikinä 130X omistanut tai lennättänyt...).
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #146 : 06 Huhtikuu, 2014, 21:28:55 »
Jeps, mulla on ollut kans tuo v120. Ei siinä mitään moitetta ollut, muuta kuin että ei toimi kuin walkeran ohjaimilla. Vähän jo harmittaa kun myin tuon pois. Mutta nyt tosiaan hakusessa joku joka toimii spektrumin ohjaimen kanssa.

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Mh

• Pro torppari
« Vastaus #147 : 06 Huhtikuu, 2014, 21:34:13 »
Luulen että eniten tästä vermeestä tietää picofly. Siltä kannattais kysyä.
Jinxilläkin tämä härpäke oli jonkin aikaa.  Siinä olis varmasti oikeat miehet vastaamaan.

Poissa jinx

• Seniori torppari
  • Team EP
« Vastaus #148 : 07 Huhtikuu, 2014, 09:39:43 »
Tuohon 130X:ään tulee jonkunlainen viha-rakkaus suhde. Kun se toimii, se toimii tosi hienosti. Kun se ei toimi, toimii se silti jotenkin. Mä olen lennättänyt vaikka kuinka pahan perän vägäyksen kanssa ja hyvin on ilmassa pysynyt.

Trex250:seen ei tuota kannata verrata, vaikka pikkuisia molemmat onkin. 250 torppaa kuin isommat, 130X kuin pienemmät. Kaiken uuden harjoitteluun 130X on ihan ehdoton. Mä saatoin parhaimmillaan torpata sen 10 kertaa yhdellä lennätyskerralla ja joka kerta vaan nostin pystyyn ja jatkoin lentämistä. Ja se kuitenkin lentääkin kuin isommat kopterit, ei esim. niinkuin mcpx.

Se ongelmapaikka siinä on perä. Mä tulin siihen tulokseen, että joka torpilla se putki menetti vähän jäykkyyttään ja jossain vaiheessa alkoi vägääminen. Tuohon apuna oli metritavarana hiilikuituista neliöputkea. Vähän säätämistä se siis vaatii, mutta ei se mitään mahdottomia määriä ollut, kun ajattelee kuinka monesti se piti käydä nostamassa tontista pystyyn. Isommalla olis loppunut leikki ensimmäiseen lipsahdukseen. Toki joskus tuota vägäystä ei saanut millään kuriin, vaikka teki mitä. Sitten yhtäkkiä se taas toimi. Sillä on oma mieli tuon suhteen.

Kyllä mä voin edelleen suositella tuota, jos ei se pieni säätäminen tai mahdollinen perän vägäys huoleta. Kannattaa vaan samalla tilata perän rattaita kasa ja hommata hiilikuituputkea perää varten.
Blade mCPX BL

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #149 : 07 Huhtikuu, 2014, 10:05:05 »
Jep juuri harjoituskoneeksi selkälentoon jne kikkailuun tämä tulisi. Torppikestävyys on tuossa hommassa aika ykköskriteeri. Osien hinnoissa ei taida olla huomattavaa eroa Trex 250 vs 130x, mutta tosiaan aika ratkaisevaa on tuo että mitä hajoaa kun torppaa. Jos kopteri on hyvällä todennäköisyydellä vielä lentokuntoinen pienen torpin jälkeen on se iso plussa.

Ehkäpä valinta alkaa kallistumaan tuohon 130x:ään, noiden kahden välillä. On vieläpä noin puolet halvempikin.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
325 Vastauksia
154623 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2010, 15:12:24
kirjoittanut Illodin
5 Vastauksia
4601 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Helmikuu, 2012, 20:25:38
kirjoittanut Noxi
4 Vastauksia
3824 Lukukerrat