jesi, valitettavasti käytän vakiosoftaa, enkä luota taitoihini sen vertaa että alkasin päivittään firmistä
en saanu tälläkään pelaamaan, assistant software näyttää että x2-kanava muuttuu tuon kolmeasentoisen kytkimen mukaan? Kaikenkukkuraksi tuo softa on alkanu kaatuilemaan kokoajan enkä pysty tekeen sillä yhtään mitään
Onko GPS-tilassa myös Atti-automaattisesti päällä? Jos on, niin sittenhän en tarviikkaan tuon säätämiseen mitään muuta kuin 2-asentoisen kytkimen. Force failsafe ois myös mukava saada jotenkin pelittään. Tarvis varmaan miksausten kautta tehdä sekin jollain tapaa.
Muokataas nyt vielä eli jätän varmaan kaikkien gainien remotet kanavaan X1. Tietysti ne on säädetty jo etukäteen sinneppäin, remotena sitten voi kaikkia gaineja tarvittaessa lisätä hieman jos sattuu oleen tuulinen sää ilmakuvailuun.
X2 kanavan ja 3-asentoisen lentotilakytkimen saa tuolla ohjeen miksauksella toimimaan kuitenkin Course lock/Home lock/Off - kytkimenä, laitan sen siis siihen. Ainakin tuo Home lock-toiminto helpottaa todennäköisesti kokemattoman lennättäjän hommaa paljon.
Kompromissina sitten GPS/ATTI/Manual-tilan säätäminen 2-asentoiselle kytkimelle ja force failsafe jää pois käytöstä. Sitä ei varmaan lennokki-tilassa saa mitenkään esim throttle holdiin laitettua?
Jos Nazan purkissa ei ole GPS kiinni ja käytössä on GPS -tila, niin Naza siirtää lentotilan automaattisesti ATL -modeen. Joten mielestäni riittää, jos laitat kaksi asentoisen kytkimen toimimaan GPS-Norm. Sitten kun sulla on GPS, niin tuskin ihan kauheest lennat ALT -modessa. Vai?
Itsellä tuo failsafe asento ei oikeastaan toiminut, enkä jaksanut alkaa selvittelemään mitä siinä oli vikana. Tuossa modessa naza lykkäri kaasut täysille. Fail safe -mode on automaattisesti käytössä silloin kun nasa huomaa, että vastaanottimen singaali katoaa. Näin ollen fail safe on joka tapauksessa olemassa ja se tulee käyttöön, silloin kun on oikea fail safe -tilanne. Gepsin kanssa on se tulee kuitekin kotiin asti jos haluaa.
Kytkimet saa oikeille kohdilleen säätämällä ATV/end pointteja (Futaba FG8S:ssä 78-100 / 100-79). Jos säätöalue ei riitä, niin tähän minulla ei ole lääkettä. Futessa, kun kaikki toimii.
Edellisellä kerrallan tuo tuli tosiaan tonttiin, niin olin aikasemmin kokeillut jaksaako tuo nostaa 2x2200 mAh paketin? Aika raskaalta vaikutti. Kun tulin alas, niin huomasin, että olin unohtanut jalan akkupaikkaan 2200 mAh 4S C40 -akun.... (Hexa + Gopro + 4400 mAh 3S + 2200 mAh 4S) Yleisesti ottaen, lentoaika ei voi teoriassakaan tuplaantua, sillä akkukapasiteettia kuluu myös ylimääräisen massan potenttiaalienergiaan ja hallintaan. Kesällä yritän laatia jonkun laisen laskentakaavan optimi lentoajan suhteen eri painotuksilla. Nyt mennään ihan vain niillä akuilla mitä on. Isojen poikien maailmassa sanotaan, että kerosiinille tarvitaan kerosiinia, mikä kuvaa tilannetta hyvin. Jos Lennät Lontoosta Dubaihin tehden välilaskun Helsingistä, vie tämä reissu vähemmän polttoainetta per matkustaja, kuin suora lento Lontoo-Dubai. Tämä johtuhtuu, juuri tuosta "kerosiinille kerosiiniä" -ilmiöstä. Helsingistä siis lyhyempi matka Dubaihin, mutta matka helsingin kautta on kokonaisuudessaan pidempi.
Mikäs motti ToniH:lla tuossa on? NTM 28-sarjan 1200kv 250W?
Torpin takia oon nyt ollu maadotettuna muutaman päivän ja on ihan kauheet vierotus oireet. Mulla on 4-5 toimivaa moottoria ja funtsin, että pitäsköhän siirtää rojut tohin QX -runkoon ja kokeilla riittäiskö 12A Plush -eskit millään pikku nättiin lennättelyyn ilman goprota? Mitäs ihmiset on mieltä tosta virran kulutuksesta? Itsellä ei oo amppeeri mittaria. -Vielä.
WB