X11 orkkis putkissa luki muistaakseni 93db. Ei sieltä mitään kyllä kuulunut, Hondamainen "hoooooooondaaaaaaaa" vain kun meni ohi. Nykysillä Laserin putkilla ilman killereitä on kanssa-ajajat valitellu että takaa ei kuule oman pyörän ääntä ollenkaan. Sivuille, kuskille tai eteen niistä ei sit mitään kuulukkaan, suoraan taakse vain sellanen matalahko mörinä, ei kova sekään, mutta just sellasella taajuudella vissiin että peittää takanatulevan moottoriäänet (valittelijoilla ollu yleensä 600-750ccm pelit alla). Mut pata toimii paremmin/"tasasemmin" noilla putkilla, imo.
HooDeen nyt taas kuuluukin pitää sitä pauketta ja meteliä.
Ja kyllä se vaan näin on että kaupunnissa sitä meteliä on aina, viikon olin äsken Saimaalla hiljasuudessa ja meinas hanuri revetä kun tulin porvoonväylältä lahdenväylälle eilen klo 16. Sitä ihmisten paljoutta, ruuhkassa seisomista ja mekkalaa.. o_O
Ja toi on kans hassu ilmiö mitä ranekin sivusi ihan hiukan. Jos kiihdytät isolla moottoripyörällä hiukankin kovempaa sallittuun nopeuteen (kierrätät sitä ykköstä vähä pidemmälle ja lopulta vasta vaihtaa sen kolmosen tai nelosen) niin heti ollaan jauhamassa et tanan kaahari ajo ainaki kahtasataa.
Minuu ottaa pattiin noi mopopellet jotka ajaa aamulla miu ikkunan ali 2T mopoillaan kolmeakymppiä täyzii. Räääään tääääään tääääään rän tän tän tän tän tän räääääään tän tän tän... jumalaton mekkala mut mitään ei tapahu.
Kaasukahva menee puolen sekunnin välein laidasta laitaan ja sit ku saatii alamäkee se 50kmh niin ranne sojottaa jyrkästi suoraan maahan ja kypärän visiiri on tangossa kiinni "nyt mä meen kovaaaaa".
Se on kivaa kun tuo Honda on nii hiljanen ettei sitä kuule edessäolijat. Jos sattuu liikennevaloihi missä on kolme Jonnea runkkaamassa sitä kaasukahvaa "mun terpi kulkee 54kmh" räään tän tän tän. Siihe sit ihan taakse hiljaa ja käyttää 1100ccm punarajalla. Sitä hätkähdyksen määrää ja loppuu se kaasukahvan väänteleminen just siihen paikkaan. Sit ollaa vaan iha kiltisti ja valot ku vaihtuu vihreiksi ni pojat lähtee rauhassa kiltisti kiihdyttelemään
sit ne voiki ohittaa kolmonen sisällä tyhjäkäynnillä.
Tosin mopopoikia tuli kiusattua ex duunissa ihan bussillaki liikennevaloissa, tyhjänä kun ajo. Seisontajarru päälle ja just sopivin välein napautti kaasua niin se 13 metrinen pötkylä alko kallistelemaan, niinkö joku tehokaski ameriiikanauto konsanaan.
Mopoilijat kattoo silmät pyöreinä et miiiitäviiiit... ja taas mystisesti loppu se räääään tän tän tän tän rääään räään räään tän tän tän.
Oho; tulipa avauduttua.
Kyllä palasin siis juuri mökiltä ja mopoilijat herätti. Hassua et mökillä se 2T perämoottori ei haitannu yhtään...
Ens kuussa olis muuten Joensuussa lentokenttäpäivät. Onko joku lähössä? Olis makee kokeilla Hondan huippuja, mut vähä jänskättää ja pelottaaki. Ne laskeutumisvalotolpat lähenee sit kummiski aika nopeesti..