Tässä puolisen vuotta harrastelleena voisin itsekin aloittaa tällaisen ketjun. Ostin siis viime syksynä ensimmäisen kopterini, Blade 400:sen. Sitä opettelin leijuttelemaan ja vähän kaartelemaan taivaalla. Se ei kerinnyt mulla olla kuin noin kuukauden päivät. Sen kanssa kävikin niin, että saanut sitä vähän tuulisemmalla säällä enää tulemaan takaisin vaan otin sen holdilla alas jossain muutaman sadan metrin päässä. En kuitenkaan löytänyt kampetta enää vaikka olin näkevinäni mihin se tippui. Syyllinen on mitä luultavimmin muutaman metrin leveä oja joka kulkee lennätyspaikan läpi. Kävin etsimässä sitä varmaan neljänä päivänä putkeen kunnes luovutin
Tilalle tuli sitten T-Rex 450s GF, eli vähän vanhempaa mallia. Sen kanssa sitten jatkettiin siitä mihin jäätiin. Muutama kuukausi meni vaan leijutellessa, kunnes ostin simun. Sen jälkeen alkoi jotenkuten luonnistua oikealla koneella flipit, rollit sekä inverted leijuttelu.
Nitrokopterit kiinnosti heti alkuunsa ja tuossa pari kuukautta sitten rakensin tuollaisen Hirobo Shuttlen. Sen kaveriksi hommasin vielä käytetyn 50 Raptorin.
Raptorista kilahti kone heti ensikäynnistyksellä. Männästä puuttui pala ja männänrengaskin oli kolmessa osassa. Varmaan jonkin aikaa jo käynyt entisellä omistajalla laihalla. Laitoin siihen uuden männän sekä männänrenkaan. Etummainen laakeri meni myös vaihtoon. Tänään oli ensimmäiset taivaslentokokeilut raptorilla ja hyvin se kulki. Vastatuuleenkin meni kauheaa vauhtia Shuttleen verrattuna
Autorotaatioiden tekeminenkin oli jotenkin todella helpon tuntuista, inertiaa on vaikka kuinka paljon. Ongelmiakin oli, sillä ekalla tankillisella perän sliderista löystyi eräs osa joka esti perän toiminnan. Kopteri alkoi yhtäkkiä hiljalleen pyöriä eikä vastannut perän ohjaukseen. Äkkiä holdi päälle ja pyörivällä koneella rotaatio
Hiukan siinä pulssi nousi, heh. En uskaltanut vielä kokeilla mitään temppuja tuon kanssa. Katsotaan ensi kerralla sitten.