Kirjoittaja Aihe: Kallen kopterit  (Luettu 167661 kertaa)

Poissa Simo_M

• Pro torppari
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #200 : 03 Huhtikuu, 2013, 22:21:20 »
Yhtäkkiä swash alkoikin vetää rajusti oikealle.

Tuohan kuullostaa juuri tyypilliseltä 3gx:n resetiltä.

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #201 : 03 Huhtikuu, 2013, 22:41:20 »

Onko hajua että mistä moinen saattaisi johtua? Konetta pystyi siis kuitenkin ohjaamaan, mutta mitään muuta se ei tehnyt kuin veti oikealle aina kun päästi tikusta. Oli aika mielenkiintoista taiteilla sitä takaisinpäin :D
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa artova

• Tavallinen torppari
« Vastaus #202 : 03 Huhtikuu, 2013, 22:41:58 »
700:nen ensimmäistä kertaa ilmassa 8) Hieno laite!

(tehtävä: löydä kuvasta kopteri ;D)
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #203 : 03 Huhtikuu, 2013, 22:46:59 »

No ei varmasti ole
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #204 : 03 Huhtikuu, 2013, 23:02:55 »
Liittimet eivät ota runkoon kiinni. Versio on 2.1.

Jotenkin sitä tärinää tosiaan epäilisi kun pöydällä säätöjä tehdessä tuollaista ei saanut aikaiseksi. Ja kokeeksi heiluttelin tikkuja moneen otteeseen. Elevator servon armia en saanut millilleen suoraan säätöjä tehdessä kun sitä linkkiä ei samalla tavalla voi säätää. Mutta ei kai se nyt tuota sentään tekisi? Swash kuitenkin nousee ja laskee suoraan (ainakin silmämääräisesti)

btw Matti, voisin ottaa joskus kopterit mukaan kun tulee siellä Kouvolan suunnalla silloin tällöin käytyä kavereita moikkaamassa.

Mulla oli visiin viime kesänä sama softa ja samankaltainen ongelma.
Kävin kattomassa, molemmissa nitroissa on alla kaksi harmaata teipiä. Teippi on sitä 3M:n kamaa, jota olen tilannu Tohtorin linkin mukaan. Teippi näyttää samalta kun Alignin teipi palat.
Sinuna päivittäsin softan 3.0 versioon ja laittaisin kaksi teippiä gyron alle. En tiedä kumpi asia on mun ongelmat ratkaissut mutta nyt niitä ei ole.

Olis mukava jos Kouvolan seudullakin kävisi vieralevia taitelijoita.

Laita YV:llä puh nro niin voin soittaa huomenna ja keskustella asiasta lisää jos haluat.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #205 : 03 Huhtikuu, 2013, 23:05:59 »
Mulla oli visiin viime kesänä sama softa ja samankaltainen ongelma.
Kävin kattomassa, molemmissa nitroissa on alla kaksi harmaata teipiä. Teippi on sitä 3M:n kamaa, jota olen tilannu Tohtorin linkin mukaan. Teippi näyttää samalta kun Alignin teipi palat.
Sinuna päivittäsin softan 3.0 versioon ja laittaisin kaksi teippiä gyron alle. En tiedä kumpi asia on mun ongelmat ratkaissut mutta nyt niitä ei ole.

Olis mukava jos Kouvolan seudullakin kävisi vieralevia taitelijoita.

Laita YV:llä puh nro niin voin soittaa huomenna ja keskustella asiasta lisää jos haluat.

Näin teen. Huomenna iltapäivällä uusi yritys. Kiitoksia paljon avusta!

Poissa Simo_M

• Pro torppari
« Vastaus #206 : 04 Huhtikuu, 2013, 02:10:49 »
Onko hajua että mistä moinen saattaisi johtua? Konetta pystyi siis kuitenkin ohjaamaan, mutta mitään muuta se ei tehnyt kuin veti oikealle aina kun päästi tikusta. Oli aika mielenkiintoista taiteilla sitä takaisinpäin :D

Ulkomaan foorumeilla on about 100 säiettä aiheesta. Kun 3gx tilttaa ilmassa joillain purkki palautuu tehdasasetuksiin, joillain kääntyy yksittäisen servon suunta nurinpäin ja joskus (niinkuin minunkinkin purkkissani) gyron vaakasuunta resetoituu sen hetkiseen lentoasentoon.

Tähän asti paras arvaus korjaukseksi on kromin poistaminen kannesta: Align 3GX static reboot possible remedy

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #207 : 04 Huhtikuu, 2013, 06:49:00 »
Ulkomaan foorumeilla on about 100 säiettä aiheesta. Kun 3gx tilttaa ilmassa joillain purkki palautuu tehdasasetuksiin, joillain kääntyy yksittäisen servon suunta nurinpäin ja joskus (niinkuin minunkinkin purkkissani) gyron vaakasuunta resetoituu sen hetkiseen lentoasentoon.

Tähän asti paras arvaus korjaukseksi on kromin poistaminen kannesta: Align 3GX static reboot possible remedy

En tiedä muutakun, että mulla on noita 4 kpl ja kevereilla muutama lisää. Kaikki ovat toimineet ja jos ongelmia on ollut ne on saatu toimimaan. Itse lennätän paljon ja uskon, että jos noissa 3GX mokkuloissa olisi joku tyyppi vika se olisi tullut esille.
Alla kuvatun kaltaainen ongelma oli mulla nitrossa viimekesänä nyt sitä ei ole enää.

Näyttää siltä, että esim Cgy 750:n tärinän kesto on parempi kun 3GX:n, ainakin 3GX:n vanhempien ohjelma versioiden.
V-bar olisi monipuolisempi ja parempi etenkin näiden asioiden suhteen kun siinä on se loggeri.

Minusta on erittäin arsyttävää, että kaivetaan esille netistä asioita ilman omakohtaisia kokemuksia. Ja jaetaan niitä totuutena.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #208 : 04 Huhtikuu, 2013, 07:36:01 »
Minusta on erittäin arsyttävää, että kaivetaan esille netistä asioita ilman omakohtaisia kokemuksia. Ja jaetaan niitä totuutena.
+1
Ikävä kyllä tuo tapa on se 'normi käytäntö' liian usein... ::)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #209 : 04 Huhtikuu, 2013, 08:49:27 »
Toisaalta jos uskoo vain omaa kokemusta, ei foorumilta voi uskoa mitään muiden kirjoittamaa ja erehtyy pitämään omaa ajattelua totuutena.
Muiden kokemusten tulkinta on metatutkimusta joka on usein pätevämpää kuin oma tutkimus johtuen suuremmasta otannasta.

Näinniinku vilosoofisesti ajateltuna ihan ilman sarvia ja hampaita.

Poissa Simo_M

• Pro torppari
« Vastaus #210 : 04 Huhtikuu, 2013, 09:38:35 »

Aiheesta on omaa kokemusta, kts. edellinen viestini.

Kyseinen gyro on pistetty hyllylle epäluotettavana. Ei ole myyty eteenpäin ehjänä.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #211 : 04 Huhtikuu, 2013, 10:15:02 »
Matti se mun suosima 3M teippi ei ole harmaata vaan täysin läpinäkyvää noin millin ohutta geeliä. Oot ottanu sitä toista 3M kamaa. Mutta väliäkös sillä kuhan skulaa!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Xen

• Seniori torppari
« Vastaus #212 : 04 Huhtikuu, 2013, 10:34:06 »
Matti se mun suosima 3M teippi ei ole harmaata vaan täysin läpinäkyvää noin millin ohutta geeliä.
Sen koodi on 4010. Eli tämmönen paketti:

Poissa Kehno

• Seniori torppari
« Vastaus #213 : 04 Huhtikuu, 2013, 11:02:06 »
Sen koodi on 4010. Eli tämmönen paketti:

Asiasta aasin selkään, mistä tuota löytyy?

Poissa Tonsku

• Pro torppari
  • RC-Kopterit ry #31
« Vastaus #215 : 04 Huhtikuu, 2013, 11:13:49 »

Mie syksyllä ostin Vantaan porttipuiston Kodin1:stä.

MSH PRÔTOS stretch -  Brain | MSH Mini PRÔTOS stretch - Brain
Skaala: Bell AH-1W Super Cobra
Futaba 14SG
Facebook

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #216 : 04 Huhtikuu, 2013, 13:55:44 »
Matti se mun suosima 3M teippi ei ole harmaata vaan täysin läpinäkyvää noin millin ohutta geeliä. Oot ottanu sitä toista 3M kamaa. Mutta väliäkös sillä kuhan skulaa!
Niin on käynny. Mutta mulla kun on tota hullun tuuria niin oon saanu mulla toimivaa kamaa. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #217 : 04 Huhtikuu, 2013, 18:40:29 »
Scotch kirkas geeliteippi tuli hommata Espoon Suomenojan Kodin1:stä.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #218 : 04 Huhtikuu, 2013, 18:43:21 »
taitaa tota saada etolastakin.

vaan onhan se sama teippi oltava paljon parempaa ku sen tilaa kalliilla jenkkilästä niinku mä tein ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #219 : 04 Huhtikuu, 2013, 18:50:36 »
taitaa tota saada etolastakin.

vaan onhan se sama teippi oltava paljon parempaa ku sen tilaa kalliilla jenkkilästä niinku mä tein ;D

Mun harmaa on visiin huonompaa kun tais tulla Kiinasta ;). Se Bilteman teippi on muuten kans kirkasta, liekkö samaa kamaa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #220 : 04 Huhtikuu, 2013, 20:18:10 »
Mun harmaa on visiin huonompaa kun tais tulla Kiinasta ;). Se Bilteman teippi on muuten kans kirkasta, liekkö samaa kamaa.
ei ole. Se on paljon paksumpaa. Ei omaa kokemusta mutta on silläkin lennetty. Tosin paksuus vie vähä sitä etua mitä toi 3m tuo. (Eli gyro on todella tiukasti kiinni eikä kallistele g voimien jyllätessä.)

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #221 : 04 Huhtikuu, 2013, 20:44:34 »
Joo, sama homma se vaan jatkuu vaikka päivitin softan ja kokeilin kahdella teipillä. Koitin myös kahden teipin päälle laittaa palasen 3M teippiä, mutta sama tulos. Sekoilu alkaa aina sen muutaman minuutin leijuttelun/kaartelun jälkeen. Tällä kertaa tosin jämähti vasemmalle, mutta kuitenkin. 3GX purkin mielestä tämä on siis se keskiasento johon se haluaa palata takaisin. Nyt se mielestäni korjasi maassa vielä oikein, mutta palasi aina tuohon vinoon asentoon. Virrat kun käyttää pois, niin swash menee normaalisti suoraan. Tuosta sähköhommasta sen verran, että ei se ainakaan pöydällä sitä boottaa vaikka purkkiin koskee samalla tavalla kuin siinä youtube videossa.

Kyllä nämä saattaa olla 700-kopterilla sen verran hintavia kokeiluja, että parempi varmaan ottaa Mini Titanista se GT5 ja laittaa se tähän. Harmi sinäänsä kun lentotuntuma on oikein hyvä ennen purkin sekoamista :(

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #222 : 04 Huhtikuu, 2013, 21:13:30 »
Tai sitten antaisi vielä yhden mahdollisuuden. Kun lueskelin tuota Pilot4fn ketjua tuosta mini-vbarin kallistelusta ja kuulosti täsmälleen samoilta oireilta vaikka purkki toki eri onkin. Jos ottaisi ne todella jäykän tuntuiset orkkisteipit pois ja pehmeämpää kokonaan tilalle. Entäs se velcrokiinnitys? Eikös sekin johda tärinät suoraan purkkiin?

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #223 : 04 Huhtikuu, 2013, 21:41:05 »
Sun pitää ostaa seuraavaksi biisti..  ::)

Poissa Simo_M

• Pro torppari
« Vastaus #224 : 04 Huhtikuu, 2013, 23:11:41 »
Myy se 3gx Matille, se kun niistä tykkää. Sitten joku luottopeli tilalle.
Mitä siitä kopterista, mutta se voi seuraavaksi tulla vaikka kohti.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2852 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184665 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen