Kirjoittaja Aihe: Kallen kopterit  (Luettu 167640 kertaa)

Poissa Kekke

• Aloitteleva torppari
  • *
  • Cavaeat humanus sic tofu burritus e toga.
    • Askainen WX, oma sääasema.
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #425 : 11 Kesäkuu, 2014, 20:07:45 »
Hahaa, tää on kyllä mahtava juttu että varaosia saa pian suomesta. Ei mun lädiltä tehty varaosatilaus ehtiny vapuksi, eli lennätetään sitten vaikka ilmapalloa.  :'(
Eihän noi Savöxitkaan mitään ihan huonoja ole, ainakaan speksien valossa -> tässä vertailua esim. MKS:n ja Futaban kanssa.

En osaa ottaa kantaa kuinka lähellä nuo on todellisia arvoja ja mitä muita laadullisia eroja niissä on, mutta sen voin ainakin vahvistaa, että mielestäni noi allut/savöxit ovat melko suorituskykyisiä, mutta sähkönkulutuksen kustannuksella. Toisin sanoen servoissa kun säästää, niin saa sitten investoida parempaan BECciin ja/tai buffer packkiin. Yleisesti ottaen oon ymmärtäny, että jos jostain on pakko säästää, niin nuppiservoista ekana - perälle olis kuitenkin hyvä tarjota laatutavaraa, esimerkiksi MKS DS760.

Tuo Goblini on muuten ihana läjätä, muutaman kerran purkaneena voin sanoa, että se on lähes yhtä nautintoa. Tulet hämmästymään kuinka hienot/loogiset/yksinkertaiset ratkaisut siinä on. Todella torppikorjausystävälline n ja helppo huollettava!

Meinaan tohon Speediin tyrkätä sen ServoKingin HV täyssetin. Jos jollain on jotain kokemuksia (tyyliin: kakkaa) kertokaa ny ihmeessä.....

RC-koptereita ja ohjain

Poissa Iron_man

• Seniori torppari
« Vastaus #426 : 11 Kesäkuu, 2014, 20:43:42 »
Hienolta näyttää. Lennätysvideota odotellaan :)
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #427 : 12 Kesäkuu, 2014, 23:10:59 »
Oltiin tänään Kekken kanssa Maskussa. On toi Goblin vaan hurja vehje  :o Nyt pääsi jo vähän lennätyksen makuunkin. Harmi vaan kun ei ollut läppäriä mukana, kun säätöä olisi ollut vielä 3GX:ssä tehtävänä. Huomenna mahdollisesti lisää. Josko saisi itse lennätyksestäkin jonkun kelvollisen pätkän.

Säädeltiin myös Kekken 700N DFC:tä ja on se vaan hyvä kopu. Miksi menin myymään omani pois  :'(

Videota Goblinin ensileijutuksesta:

SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #428 : 14 Kesäkuu, 2014, 15:12:40 »
Eilen oltiin taas Maskussa ja varmaan joku 10-12 akullista tuli Goblinia lennettyä. Ei valittamista, nyt uskaltaa jo suht vapautuneesti alkaa kurittamaan kopua :) Jotenkin ero 700E:hen tuntuu samalta kuin 450:sessä siirtyi 3s:stä 6s setuppiin.

Siltikin, huusin ebaysta 800MX (510kv) mottia ja katotaan nyt tuleeko se Kekken Speediin vai itelle. Matti varmaan osaa vastata, onko ero huomattava verrattuna 700MX:ään? Pystyykö sitä ajella huoletta 120A Castlella?

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #429 : 14 Kesäkuu, 2014, 15:40:31 »
Eilen oltiin taas Maskussa ja varmaan joku 10-12 akullista tuli Goblinia lennettyä. Ei valittamista, nyt uskaltaa jo suht vapautuneesti alkaa kurittamaan kopua :) Jotenkin ero 700E:hen tuntuu samalta kuin 450:sessä siirtyi 3s:stä 6s setuppiin.

Siltikin, huusin ebaysta 800MX (510kv) mottia ja katotaan nyt tuleeko se Kekken Speediin vai itelle. Matti varmaan osaa vastata, onko ero huomattava verrattuna 700MX:ään? Pystyykö sitä ajella huoletta 120A Castlella?

Mun vanha motti on 750 MX.
On siinä 800 MX:ssä enemmän vääntöä ja akku hupenee nopeammin. Onhan se sitäpaitsi punanen. 8)
Lerillä näit niten siittä tulee tehoa ulos. Nyt tulee vielä enemmän kun on Vbar govi käytössä. Tosin tämä viritys oli onnistunut kun lentoaika ei lyhentynyt.

Itse ajelen 120 CC:llä kesällä mulla on siinä jäähdytyspuhallin kuten leirillä näit. Nopari lauko ylilämmöstä jo vanhalla motilla kun läpöä oli yli 20 astetta.
Lisäksi 800MX:ssä on 2 mm paksumpi akseli. Eli odotus on pidemmälle laakerin kestolle. Vanhan motin lakerit kesti n 450 lentoa.

Eli ei noilla vanhoilla mitään tee siksi en ole myynyt omaani pois. 8)

Tosin Juppi 3D setuppiin ei vakio Allu kelpaa. 8)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Jalippo

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #27
« Vastaus #430 : 14 Kesäkuu, 2014, 19:15:06 »
Mulla on Goblinissa 800MX, tosin musta 520kv malli. Sopiihan sitä koittaa, vaikka maanantaina maskussa. :)

Telemetrian ja logien mukaan yli 200A saa menemään piikeissä helposti, tosin kun tikut vie nätisti laitoihin, niin kokolailla alle 120A lukemissa pysytään.

Jos mosan laakerien kestävyys epäilyttää niin 6 mm akselille saa moottoripukkiin ylimääräsen tukilaakerin pinjonin alle. Competition upgrade kyseessä.

SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #431 : 14 Kesäkuu, 2014, 20:42:19 »
Mulla on Goblinissa 800MX, tosin musta 520kv malli. Sopiihan sitä koittaa, vaikka maanantaina maskussa. :)

Telemetrian ja logien mukaan yli 200A saa menemään piikeissä helposti, tosin kun tikut vie nätisti laitoihin, niin kokolailla alle 120A lukemissa pysytään.

Jos mosan laakerien kestävyys epäilyttää niin 6 mm akselille saa moottoripukkiin ylimääräsen tukilaakerin pinjonin alle. Competition upgrade kyseessä.
Isoja on teitin virtapiikit tai sitten mum cc:loggeri ei näytä oikein.
Mulla on160A virtaraja käytössä. Piikit mitä olen katsellu ovat 130A luokkaa. Oon vissiin ajannu nitrolla likaa. Siinä kun ei tota tehoa liikaa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa Xen

• Seniori torppari
« Vastaus #432 : 14 Kesäkuu, 2014, 21:07:59 »
Isoja on teitin virtapiikit tai sitten mum cc:loggeri ei näytä oikein.
Mulla on160A virtaraja käytössä. Piikit mitä olen katsellu ovat 130A luokkaa. Oon vissiin ajannu nitrolla likaa. Siinä kun ei tota tehoa liikaa.
Kannattaa vaihtaa 180A, insensitive. Ja tuossa on iso ero vs 160A. Ei ampeereissa vaa miten se toimii. Noi alle 180A olevat ovat aktiivista seurantaa ja leikkaavat tehoja jo ennakoivasti jos vaikuttaa että raja lähestyy. 180A on sitte passiivisempi joka seuraa jos raja ylittyy nii sen jälkeen tehdää rajoittavia toimenpiteitä.

Toinen joka vaikuttaa piikkien logitukseen, on logitusväli. Tiheämmällä logituksella lyhyet piikit tarttuvat herkemmin logiin. 2 sample/sec on varsin hyvä. Ja ruksii itselle turhat pois logituksesta, niin muistiin mahtuu sitten pidemmästi sitä oikeaa asiaa.

Poissa Jalippo

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #27
« Vastaus #433 : 14 Kesäkuu, 2014, 21:12:37 »
Se on Matti sun lento niin smoothia ja taidokasta, ettei virtaa tarvita kuin nimeksi. Näin kyllä kevätleirillä... ;)

Amatööri (siis minä) sanoo kerran "oho", niin 200A paukkuu niin että heilahtaa... tän päivän lennoilla maximipiikit oli "vaan" 156A, eli pikkuhiljaa kehitytään.
KL:n taidoilla varmaan riittää se Castle 120, mutta osaamattomissa käsissä se tuskin on mikään idioottivarma valinta tolle mosalle.

SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #434 : 14 Kesäkuu, 2014, 21:54:41 »
Taidoista en nyt niin tiedä, mutta äkkiä sen sitten näkee jos se 120HV ei riitä :) Mullahan sammuili vähän väliä nitrot ilmassa, joten siinä ei ole sinäänsä mitään uutta  :D

E: Niin ja Matin lento oli kyllä makeeta ja räväkän näköistä leirillä :)
« Viimeksi muokattu: 14 Kesäkuu, 2014, 23:36:03 kirjoittanut KL »

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #435 : 14 Kesäkuu, 2014, 23:01:26 »
Kannattaa vaihtaa 180A, insensitive. Ja tuossa on iso ero vs 160A. Ei ampeereissa vaa miten se toimii. Noi alle 180A olevat ovat aktiivista seurantaa ja leikkaavat tehoja jo ennakoivasti jos vaikuttaa että raja lähestyy. 180A on sitte passiivisempi joka seuraa jos raja ylittyy nii sen jälkeen tehdää rajoittavia toimenpiteitä.

Toinen joka vaikuttaa piikkien logitukseen, on logitusväli. Tiheämmällä logituksella lyhyet piikit tarttuvat herkemmin logiin. 2 sample/sec on varsin hyvä. Ja ruksii itselle turhat pois logituksesta, niin muistiin mahtuu sitten pidemmästi sitä oikeaa asiaa.

Olen pitänyt virtarajaa siinä 160A astuksessa, koska haluan säästää noparia ja koska se ei ole haitannut lennätystä. Virtarajan toiminta selittää osaltaan maltilliset piikit. Hyvä näin.
Kopu toimii niin kun haluan ja tehoa on mulle riittävästi.

Loki tietoja katselen laiskasti lähinnä uusien säätöjen yhteydessä.

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #436 : 15 Kesäkuu, 2014, 18:42:31 »
Tänään taas joku reilu 10 lentoa Goblinilla. Eli kohta alkaa olla jo joku 30 lentoa täynnä. Ja nämä siis johonkin 5 päivän sisään :) Timeria täytyy laskea tuosta 5 minuutista, koska alkaa olla jo aika rajoilla tuon 80% säännön kanssa. Toisen lentotilaan laitoin pienemmät rundit ja expoa cyclicciin, jotta saa siitä sellaisen smoothimman lentotilan.

Nopari on lentojen jälkeen ihan viileä, mutta motti käy aika kuumana. Mikäs muuten mahtaa olla, kun mottiin on ilmestynyt pystysuunnassa klappia?

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #437 : 15 Kesäkuu, 2014, 18:45:23 »
Niin juu ja olihan tuolla joku pieni lentovideokin. Alkoi vaan sataa kesken lennon joten loppui lyhyeen :)

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #438 : 15 Kesäkuu, 2014, 19:08:21 »
Lainaus
Mikäs muuten mahtaa olla, kun mottiin on ilmestynyt pystysuunnassa klappia?

Laakerit menossa.

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #439 : 17 Kesäkuu, 2014, 12:07:23 »
Höh, en voittanutkaan 800MX huutokauppaa. Joku tuli viime minuutilla ohi  :( No onhan siellä näemmä niitä lisääkin.

Nyt toi 700MX on alkanut näemmä pitämään jo pientä ylimääräistä ääntäkin. Laakerit on jo onneksi tulossa. Onko ne vaikea vaihtaa? Eikö tän pitänyt olla maintenance free :D

Eilen mittailtiin Goblinin kiekkoja ja näemmä täydet rundit vaan 2050. Joten voisi kokeilla pykälää isompaa pinjonia.

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #440 : 01 Heinäkuu, 2014, 11:08:34 »
Isompaa pinjonia laitettu, taikkakin pulleytä jos tarkkoja ollaan. Tämän lisäksi vihdoin sain huudettua sen 800MX:än, 520kv. Ja mikä tärkeintä: punaisen :)

Lisää lentoja tullut, nyt varmaankin 50:nen lennon tienoilla. 3GX:ään olen muuten tyytyväinen, mutta tic toceissa ja tiukoissa pysäytyksissä pientä woblausta havaittavissa. Matti varmaan muistaa että mistä sitä sai säädettyä? Vai oisko se vaan siitä elevator tai aileron gainista?

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #441 : 01 Heinäkuu, 2014, 16:15:13 »

Lisää lentoja tullut, nyt varmaankin 50:nen lennon tienoilla. 3GX:ään olen muuten tyytyväinen, mutta tic toceissa ja tiukoissa pysäytyksissä pientä woblausta havaittavissa. Matti varmaan muistaa että mistä sitä sai säädettyä? Vai oisko se vaan siitä elevator tai aileron gainista?

V 5.0 auttaa mielestäni tähän.
Samaten riittävän vahvat servot.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #442 : 10 Elokuu, 2014, 18:03:28 »
3GX saatiin säädettyä tänään tosi hyväksi. Joten kun kopu vihdoin lentää hienosti, se pitää myydä tai torpata. Joku 6 lentoa varmaan ehdin rykiä kunnes purkki sekosi (totuus: oma näppivirhe rotaatiossa)

Nooh, kävin paikallisen SAB dealerin kautta kotimatkalla ja ei ollutkaan niin paha mitä luulin. Ainut vaan, että toinen runkolevy pitää vaihtaa. Lavat jäivät onneksi ehjäksi. Ja tietty 3D sujuu nyt paljon paremmin, kun ostin myös Goblin lippiksen.

Muutenhan toi on ihan hullu vehje nyt 800MX:llä. Nopari tuntuisi kestävän hyvin, oli juuri ja juuri lämmin nopeusvetojen yms. rynkytysten jälkeen.

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #443 : 11 Elokuu, 2014, 15:45:37 »
On toi Goblinin ruuvaaminen vaan mukavaa. Yleensä toi korjaaminen on ollu mulle ihan pakkopullaa, mutta toihan meneekin äkkiä. Runkolevyn vaihtokin vaan joku 20 min  :o Onneksi laitoin myöskin muoviset servoarmit, koska muuten ois varmaan menny taas servosta rattaat, ehkä jopa lavat? Toimii hyvin sulakkeena :) Jäi onneksi kaksinumeroiseksi summaksi tämä torppi, eli ehkei toi Goblin olekaan niin hintava torpattava? :)

Poissa xio

• Seniori torppari
« Vastaus #444 : 11 Elokuu, 2014, 15:47:32 »
Kyllä se sullekin kohta avautuu kun lynxsiä on tulossa joka osan tilalle! Ja ei puhuta vielä torpeista  ;D

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #445 : 11 Elokuu, 2014, 16:51:48 »
Kyllä se sullekin kohta avautuu kun lynxsiä on tulossa joka osan tilalle! Ja ei puhuta vielä torpeista  ;D

Jaa, eipä ole ollut tarvetta. Mihis kohti jotain päivitysosia olet tarvinnut? Hifistely tietty erikseen :)

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #446 : 08 Syyskuu, 2014, 19:06:16 »
Olihan vaan ihan pirun hauska leiri. Tosiaan tuo rotaatiokisa meni omalta osalta nappiin ja taisi tulla koko kisan paras tulos. On tullut Maskussa Oton kanssa kisailtua noissa rotaatioissa niin paljon, että on siitä näemmä jäänyt jotain käteen :) Tosin kisan kakkonen eli herr doctor veti kaikki invertedinä. Ois ollu itekin kiva vetäistä viimeinen invertedinä, mutta on hiukan aikaa kun on viimeksi Domilla tehnyt, niin jäi sitten. Ois kuitenkin ollu kopu jossain selostuspöydällä tulessa jos ois koittanut :)

Sain mm. trex-storen lahjakortin, joten pakkohan se oli sijoittaa järkevästi. Kun tuli taas tumpattua tuo Domi, niin tilasin Gaui X3:sen V-Barilla. Rane lupasi koko illan kaljat, mikäli V-Bar on huono, joten en voi ikinä koskaan missään kehua purkkia  :D

Poissa Otou

• Seniori torppari
  • #102, Sil
« Vastaus #447 : 08 Syyskuu, 2014, 19:17:58 »
No ne invertit seuraavaksi Maskussa työn alle  ;) Lupaan olla mukana  ;D Elämä voi mennä oudoksi eikä fleetissä yhtään allua  :o Tilasitko muuten heti siihen teräksisen pinjonin?
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #448 : 12 Lokakuu, 2014, 21:25:40 »
Jees, elikkä Gaui X3 tuli kasattua ja odottelisi ensilentoa. Varsin muovipitoinen vehje verrattuna esim. dominatoriin. Tosin tämä mun taitaa olla joku karvalakkimalli. Pitääkö ne punaiset rungonvahvikkeet muuten ostaa erikseen? Mun kitissä ei ainakaan sellaisia ollut :o No anyway, osat tuntuisi olevan ihan laadukkaita. Ei juurikaan mitään ongelmia kasaamisen suhteen. Jäi vaan askarruttamaan, että minkälainen välys crowngearin ja sen front drive gearin välissä pitäisi olla? Laitoin sen paksuimman shimmin sinne ja jäi ihan pikkuinen välys. Vai tarttiskohan se välys saada kokonaan pois?

Aika dominaattorin näköinen kapistus muutenkin. Mielenkiinnolla odotan, että onkohan paljoa eroa. Toki tässähän on Vbar ja TGY-306HV nupissa sekä perällä LORD :) Ja perinteinen nuppi :) Toivotaan, että rotaatio-ominaisuudet olisi yhtä hyvät kuin domissa.

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #449 : 14 Lokakuu, 2014, 22:47:56 »
Hienostihan se Gaui lensi. Tuli vaan valittua näemmä liian pieni pinjoni (11t), koska hiukan lepsun tuntuinen se oli. Tätä vahvisti tietty vielä tuo V-Barin express softa. Tosi pehmoinen fiilis siinä, vaikka klikkasi sen precisen päälle. Ei sillä, että se olisi välttämättä huono juttu, mutta ei oikein minun makuuni. Kopterihan on myös FARA:n (Finnish Autorotation Association) hyväksymä :) Monta rotaatiota tuli tehtyä ja lopuksi jossain sählingissä ruovittua maata sen verran, että se takimmaisen rattaan lukitseva pinni on tipotiessään. Onneksi huomasin maassa. On muuten merkillinen ääni tuossa kopterissa. No ei sillä sinäänsä mitään merkitystä ole, kyllä maailmaan ääntä mahtuu  :)

Noin 10 akullisen jälkeen tuli lennettyä Goblinilla ja on se vaan ärjy vehje  :o :o

Joka tapauksessa komiaa oli lennätellä ja välillä käydä möksässä kahvilla ja paistamassa makkaraa :)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2852 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184659 Lukukerrat