Kirjoittaja Aihe: Kallen kopterit  (Luettu 167644 kertaa)

Poissa Otou

• Seniori torppari
  • #102, Sil
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #450 : 14 Lokakuu, 2014, 23:23:27 »
Hienostihan se Gaui lensi. Tuli vaan valittua näemmä liian pieni pinjoni (11t), koska hiukan lepsun tuntuinen se oli. Tätä vahvisti tietty vielä tuo V-Barin express softa. Tosi pehmoinen fiilis siinä, vaikka klikkasi sen precisen päälle. Ei sillä, että se olisi välttämättä huono juttu, mutta ei oikein minun makuuni. Kopterihan on myös FARA:n (Finnish Autorotation Association) hyväksymä :) Monta rotaatiota tuli tehtyä ja lopuksi jossain sählingissä ruovittua maata sen verran, että se takimmaisen rattaan lukitseva pinni on tipotiessään. Onneksi huomasin maassa. On muuten merkillinen ääni tuossa kopterissa. No ei sillä sinäänsä mitään merkitystä ole, kyllä maailmaan ääntä mahtuu  :)

Noin 10 akullisen jälkeen tuli lennettyä Goblinilla ja on se vaan ärjy vehje  :o :o

Joka tapauksessa komiaa oli lennätellä ja välillä käydä möksässä kahvilla ja paistamassa makkaraa :)

Eli nyt melkeen masentaa mikset jatkanut matkaa dominaattorin kanssa  ;) Hihnaperähiljentää.TRP. Pro softa veebaarin on välttämätön.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #451 : 15 Lokakuu, 2014, 06:35:08 »
Hienostihan se Gaui lensi. Tuli vaan valittua näemmä liian pieni pinjoni (11t), koska hiukan lepsun tuntuinen se oli. Tätä vahvisti tietty vielä tuo V-Barin express softa. Tosi pehmoinen fiilis siinä, vaikka klikkasi sen precisen päälle. Ei sillä, että se olisi välttämättä huono juttu, mutta ei oikein minun makuuni. Kopterihan on myös FARA:n (Finnish Autorotation Association) hyväksymä :) Monta rotaatiota tuli tehtyä ja lopuksi jossain sählingissä ruovittua maata sen verran, että se takimmaisen rattaan lukitseva pinni on tipotiessään. Onneksi huomasin maassa. On muuten merkillinen ääni tuossa kopterissa. No ei sillä sinäänsä mitään merkitystä ole, kyllä maailmaan ääntä mahtuu  :)

Noin 10 akullisen jälkeen tuli lennettyä Goblinilla ja on se vaan ärjy vehje  :o :o

Joka tapauksessa komiaa oli lennätellä ja välillä käydä möksässä kahvilla ja paistamassa makkaraa :)

MIkä on ero 450L:n ja x3:n välillä, vai pystyykö sitä sanomaan vielä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #452 : 15 Lokakuu, 2014, 11:24:17 »

MIkä on ero 450L:n ja x3:n välillä, vai pystyykö sitä sanomaan vielä.

Vaikea tietysti vielä sanoa, mutta ei niitä eroja paljoa kuitenkaan ole. No nuppihan on tavallinen, joten niitä mahdollisia DFC:n ongelmia ei ole. Perän veto on vähän vielä simppelimpi, joten vähemmän hajoavia osia/laakereita.

Paljon on muovia, mutta toivottavasti toimivat sulakkeina  :) Pitäisi vielä käyttää puntarilla. Koittakaas muuten joku Domin paino  :) Hyviä koptereita varmasti kumpikin ja hintakin loppujen lopuksi lähellä toisiaan. Ja osatkin molempiin halpoja ja saa seuraavaksi päiväksi  ;)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #453 : 15 Lokakuu, 2014, 12:05:17 »
Vaikea tietysti vielä sanoa, mutta ei niitä eroja paljoa kuitenkaan ole. No nuppihan on tavallinen, joten niitä mahdollisia DFC:n ongelmia ei ole. Perän veto on vähän vielä simppelimpi, joten vähemmän hajoavia osia/laakereita.

Paljon on muovia, mutta toivottavasti toimivat sulakkeina  :) Pitäisi vielä käyttää puntarilla. Koittakaas muuten joku Domin paino  :) Hyviä koptereita varmasti kumpikin ja hintakin loppujen lopuksi lähellä toisiaan. Ja osatkin molempiin halpoja ja saa seuraavaksi päiväksi  ;)
Entäs se tärkein eli lento ominaisuudet.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #454 : 15 Lokakuu, 2014, 13:33:42 »

Lukitsit sen pinnin ilmeisesti sillä lukitusruuvilla?  Mä en koskaan käyttänyt sitä lukitusta, koska ajattelin että sen auki saaminen ei ole helppoa jälkikäteen ja ratkaisin asian niin että laitoin kutistesukkaa sen akselin päälle missä pinni on ja hyvin pysyy siellä.
Noista äänistä pakko todeta että ne on aluksi aika kovat, mutta se hiljenee kun tulee tarpeeks lentoja ja jos laittaa hihnaperän, niin se on vielä paljon hiljaisempi.  Mä itse suosin hihnaperää koska se on halvempi torpata ja mahdollisesti vähemmän vibraa. Lentoon ei vaikuta mitenkään.
Kopterissa on tosiaan paljon myös muovia ja se ei ole aina huono asia jos muovi on laadukasta ja se on oikeissa paikoissa.
Hyvänä esimerkkinä voisin mainita että mun X3:ssa on alkuperäiset lavanpitimet, vaikka se on torpattu niin monta kertaa että olen jo laskuissa sekaisin.  Ja torpilla tarkoitan sitä että mennään veto päällä peltoon niin että kuidut pölisee  ;D   

Ja ehdottomasti tarviit sen pro softan Vbariin, muuten et saa sitä kunnolla säädettyä.  Kopusta saa todella terävästi käyttäytyvän jos haluaa sellaisen. 
Mulla on nuppikierrokset välillä 3200-3400 ja 12 pinjoni ja 1870kv motti.

Ja jos käytät allun 360 lapoja niin tarviit myös 68mm perälavat

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #455 : 15 Lokakuu, 2014, 19:12:49 »
Toi kutistesukka onkin hyvä vinkki, kiitoksia :) Mulla on tällä hetkellä rekkukaupasta ostetut Gauin 360 lavat, mutta ne orkkisperälavat. Lento-ominaisuuksista on vielä vaikea sanoa kun tuntuma on niin pehmoinen sen expressin vuoksi. Vaikka varmasti hyvä purkki onkin, niin vähän v-mäinen rahastuskeino  :( Myisi ennemmin vaikka suoraan kalliimmalla niin olisi parempi mieli :) Hyvällä tavalla ison kopterin tuntua kuitenkin siinä oli.

Kokoluokkien puolesta tuntuisi olevan hyvä kombo omistaa nuo 450 ja 700  :)

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
« Vastaus #456 : 15 Lokakuu, 2014, 20:51:57 »
Joo, toi vbarin softamyynti on kyllä ihan rahastusta ja voisivat myydä suoraan sen purkin kanssa.
Mutta noista Gauin omista lavoista ei ole mitään kokemusta, ne näyttävät ulkoisesti samalta kuin compassin lavat ja ne on todella kevyet sellaiset (22g)
Niillä olen lennellyt ja fiilis on niistä sellainen että kopun saa flippaan aivan törkeen nopeesti, mutta niistä tulee vähän sellainen "leija" fiilis, eli en tykänny. Tosin noi Gauin omat voi sitten olla jotain muuta.

Sen unohdin edellisessä viestissä kertoa että X3:n remmiperä on hieman pidempi ja saattaa olla parempi vaihtoehto jos käyttää esim. allun 360 & 68 lapoja.
Tää on hyvä combo ja ei maksa lavat ihan hirveesti.   Kokeile ;)

Ne runkovahvistukset on lentoominaisuuksien kannalta varmaan aivan turhia, mutta torpissa tuntuis tukevan kopua. Mä oon laittanu ne sivulevyt ja perälevyn paikoilleen ja on ainakin jämäkkä  :)

Ootko laittanut nää? http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=22_144_419_817&products_id=29087

Toi on ainot päivitys mikä on hyvä olla, kaikki muut on vähemmän tarpeellisia.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #457 : 15 Lokakuu, 2014, 20:55:32 »
saahan sen pro softan kaupantekijäisiksi ku ostaa veepaaricontrollerin :D ei jää harmittamaan ja on kallistakin :D

oliko jopa niin että vanhoihinkin purkkeihin saa pro softan ilmatteeksi ku rekisteröi mankan. jos on paljo purkkeja ni sehän on melkein ilmanen se ite mankka. :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
« Vastaus #458 : 15 Lokakuu, 2014, 21:24:09 »
saahan sen pro softan kaupantekijäisiksi ku ostaa veepaaricontrollerin :D ei jää harmittamaan ja on kallistakin :D

oliko jopa niin että vanhoihinkin purkkeihin saa pro softan ilmatteeksi ku rekisteröi mankan. jos on paljo purkkeja ni sehän on melkein ilmanen se ite mankka. :D

Jos omistaa 18 Vbaria express softalla, niin kyllä!  ;D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #459 : 15 Lokakuu, 2014, 21:41:50 »
No nyt sä lyttäsit mun mielikuvan! Jos olisin eka downgradennu mun kolme kikkaraa ni olisin voinu sen jälkeen puollustella ittelle mankan oston melkein ilmasena ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #460 : 15 Lokakuu, 2014, 21:45:10 »
No nyt sä lyttäsit mun mielikuvan! Jos olisin eka downgradennu mun kolme kikkaraa ni olisin voinu sen jälkeen puollustella ittelle mankan oston melkein ilmasena ;D

Koska sä oot tarttennu perusteita ostoksille. :)
Eikö perusteeksi riitä että on prasta  mitä rahalla saa. 8)
No onks toi Vbar mankka sitä??? ::)
Ja vastaus on negaaninen ;)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #461 : 15 Lokakuu, 2014, 21:48:46 »

Koska sä oot tarttennu perusteita ostoksille. :)
Eikö perusteeksi riitä että on prasta  mitä rahalla saa. 8)
No onks toi Vbar mankka sitä??? ::)
Ja vastaus on negaaninen ;)
no mä tartten just sen perustelun että on hyvä. Nyt en oo vielä ihan vakuuttunu :)

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #462 : 20 Lokakuu, 2014, 16:14:19 »
Jees, on se vaan mukava lennättää toi X3:nen. Itseasiassa tuo pehmeys onkin ihan hyvästä, mukava (yrittää) lennellä välillä smoothimmin. Jotain nitromaisuutta havaittavissa  8) Lentää jotenkin eleettömästi ja rauhallisesti kuin isompi kopteri. Toki pakkohan se prosofta on jossain vaiheessa laittaa.

Olen aina miettinyt, että mitä se keskialueen tunnottomuus tarkoittaa lavoissa. Mutta ehkä näissä Gauin omissa 360:sissä on moista havaittavissa. Yhet allut löytyy hyllystä joita voisi tässä koittaa. Ainakin Domissa hyväksi havaitut :)

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #463 : 07 Marraskuu, 2014, 13:50:39 »
Tässä syyslomalla flunssan kourissa tuli vihdoin lennätyskeliä. Täytyy sanoa, etten voisi olla tyytyväisempi tuohon X3:seen. 13T teräspinjoni odottelee tuossa hyllyllä, mutta kun on niin mukava lentää tuolla rauhallisella eli ns. "jufo" setupilla :) Mikä Jani muuten tuo laakeripäivitys-setti on? Ei ole vielä mulla moista.

Torppauskestävyyttä ei ole vielä tarvinnut onneksi mitata, ekaa kunnon tumppausta odotellessa  ::)

Poissa Otou

• Seniori torppari
  • #102, Sil
« Vastaus #464 : 07 Marraskuu, 2014, 13:59:52 »
Tässä syyslomalla flunssan kourissa tuli vihdoin lennätyskeliä. Täytyy sanoa, etten voisi olla tyytyväisempi tuohon X3:seen. 13T teräspinjoni odottelee tuossa hyllyllä, mutta kun on niin mukava lentää tuolla rauhallisella eli ns. "jufo" setupilla :) Mikä Jani muuten tuo laakeripäivitys-setti on? Ei ole vielä mulla moista.

Torppauskestävyyttä ei ole vielä tarvinnut onneksi mitata, ekaa kunnon tumppausta odotellessa  ::)

Älä nyt. 13 pinjoni kiinni ja pro softa ostoon ;)

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
« Vastaus #465 : 07 Marraskuu, 2014, 15:43:59 »

Mukavaa jos meno maistuu X3:lla  :)   

Toi lavanpitimien laakerisarja poistaa sen pienenkin välyksen lavanpitimistä jos tuntee sen tarpeelliseksi.
Ei tosiaan mikään "must have" juttu mutta ei toisaalta paljoo maksakkaan.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #466 : 07 Marraskuu, 2014, 23:40:27 »
voidaan pikkujoulupaljussa kytkeä se pinjoni

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #467 : 10 Marraskuu, 2014, 18:51:09 »
Kävin tänään Maskussa yksinäni lennättämässä. 6 akullista Gauilla ja 1 Goblinilla. Viimeisellä akulla tein Gauilla pelkkiä rotaatioita. Inverted rotaatio lähti lapasesta ja meinasi päätyä Saabin katolle, joten piti tehdä pikainen korjaus ja inertiat hävisi jossain 5 metrissä ja kivenä alas. Pelkästään landarit poikki :)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #468 : 10 Marraskuu, 2014, 19:06:31 »
Laita msh gorillat ni ei mee enää nekään :D mun minissä on orkkikset ;)

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #469 : 10 Marraskuu, 2014, 19:21:56 »
Laita msh gorillat ni ei mee enää nekään :D mun minissä on orkkikset ;)

Onko 3X:een sopivia the landareita saatavilla??
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #470 : 10 Marraskuu, 2014, 19:23:53 »
Voi mitata noi jos haluutte

Poissa Otou

• Seniori torppari
  • #102, Sil
« Vastaus #471 : 21 Marraskuu, 2014, 18:39:32 »
Pari filkkaa KL edesottamuksista X3 kanssa viime viikon perjantailta. Hivenen on rotaatiomestari ruosteessa tai sitten vika on tossa kopterimerkissä ;D

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #472 : 11 Tammikuu, 2015, 17:12:39 »
Hiljaiseloa ollut lennätysten suhteen alkutalvi. Pikkujouluissa tuli lennätettyä sekä uudenvuoden aattona. Jos sitä nyt taas vähän aktivoituisi. Kuumehouruissa tuli ostettua BeastX ja myytyä viimeinen 3GX:äni :) Syynä tähän oli se, että en saanut säädettyä nopeissa stopeissa tapahtuvaa woblausta pois, sekä tietysti vaihtelu virkistää. Voi toki olla, että tuo woblaus johtuu liian hitaista servoista, saa nyt nähdä.

Nyt on ollut yli vuoden vaan yksi ja sama akkupari 700:sessa (Gens Ace). Saas nähdä koska antautuu, vielä ei ole ainakaan merkkejä siitä :)

Poissa KL

• Seniori torppari
« Vastaus #473 : 08 Helmikuu, 2015, 12:58:28 »
Tulihan sitä itekin tilattua toi Goblin 380. Ei olisi millään ollut nyt aikaa ruuvailla moista, mutta pakkohan sellainen oli laittaa. Älyttömän siisti kopu. Nyt on sitten vaan 2 Goblinia talossa  8) Täytyy nyt pähkäillä, että mitä sähöä sinne nyt sitten laittaisi. Tottakai helvetin kallista ja punaista haluisi, mutta kun samalla väännetään tässä talokauppoja, niin täytyy vähän priorisoida :) Tai sitten daami ihmettelee, että mihin rempparahastosta hävisi tonni  ::)

Purkki mulla jo onkin eli mini v-bar.
Nopariksi ajattelin 60 YGEä, mahtaakohan riittää?
Ja jos laittais sen Quantumin budjettimotin kaveriksi, mut mahtaakohan olla turhan kesy. Saahan sen tietty päivitettyä myöhemmin.
Servoissa täytynee säästää, eli tgy:tä varmaan. Perälle kenties Bertti.

Maskussa valitettavasti toiminta loppuu (muistoa kunnioittaen), mutta nyt olisi uusi kenttä mahdollisesti tiedossa. Ja mikä parasta, se olisi muutaman kymmenen metrin päästä kämpästä :D

Poissa njs

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #65
« Vastaus #474 : 08 Helmikuu, 2015, 14:35:28 »
Kyllä Yge60 pitäs riittää, HF:ssä oli joku laittanut lukuja XNovan 2820 versiosta, jatkuvaa mennyt n. 30A ja piikit 40A. Quantum tais olla samaa kokoluokkaa.

Huolestuttuvan ohuet rungolevyt tässä kyllä on, alle milliset. Koittakaahan torppaa kunnolla niin nähdään miten torpissa kestää.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2852 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184659 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen