Jaaha, sitten vähän huumoria tylsään keskiviikkoiltaan:
Olin lennättämässä 90 Raptoria tuossa lähipellolla. Kolme tankillista ehtisin lennättämään. Piroflippiä, Rainbowta, Tic tocceja sekä selällään lentelyä harjoittelin. Vikalla tankillisella yhtäkkiä tehot hävisivät juuri kun kopteri oli katollaan. Ei mitään, ensimmäinen inverted rotaatio onnistui ihan hyvin. Asettelin koneen varovasti peltoon, kun maasto on niin epätasainen. Sitten huomasin että kone ei sammunutkaan, vaan jäi käymään pienellä kaasulla. Holdilla tai throttle cutilla ei mitään vaikutusta. Kone jäi vielä hieman takakenoon perälapojen raapiessa nurmikkoa, joten sitä piti tasapainotella oikealla tikulla
Tankki oli miltei täynnä, joten ajattelin että tästäpä tuleekin mukava 10 minuuttinen.
Joku 8 minuuttia ehtisin tasapainotella konetta pellossa, kunnes tein virheen
Päätin nimittäin kaivaa kännykän taskusta kuvaamaan koneen sammumista. Kuvailin muutaman minuutin kunnes räsähti: Kopteri kallistui taaksepäin ja lavat ottivat peräputkeen. Pääsin vihdoin tukkimaan polttoaineletkun. En ole varma että oliko kallistuminen oma moka, vai menikö vastarin akku aivan kuivaksi, nimittäin volttimittarissa kopterin kyljessä ei palanut ainuttakaan valoa. Kotona purin Nicad-akun ja laturi purki sitä ehkä joku 20 mah. Elikkä akku oli aivan loppu.
Mitäs raati sanoo, hyytyikö kaasuservo ensin ja sitten vasta oletettavasti nuppiservot? Kaikki servot nimittäin toimivat akun lataamisen jälkeen.