Kirjoittaja Aihe: Kallen kopterit  (Luettu 167867 kertaa)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #50 : 20 Elokuu, 2012, 11:32:47 »
Jahas, nyt näyttää siltä että 50 Raptor saa kaverikseen vielä 90 Rapun. Tuossa kaupassa tulee mukana Futaban 8J Radio, joten tässä nyt pähkäillään että vaihtaisko itekin Futaban leiriin. Sillä tavalla saisi governorit käyttöön. Toisaalta taas olen mieltynyt tuohon Spektrumin helppoon käytettävyyteen ja selkeyteen. Futabat näyttää jotenkin niin sekavilta, mutta kaipa niihin sitten tottuisi? Lisäksi askarruttaa mCPX:än kohtalo :( Kyllä kai tuosta spektrumista pitäisi siinä tapauksessa luopua, kun kaikki tulevat rahat menee kuitenkin fuiliin :) Vaikeeta on...

Täytynee muutenkin laittaa kaikki sellaiset laitteet kiertoon millä ei tule lennettyä. Pääasiassa kuitenkin ilmassa on ollut vaan tuo 50 Raptor joten se saa jäädä. Jostain syystä nuo pienet koput ei vaan jaksa enää kiinnostaa (poislukien mCPX) jahka pääsee noiden isojen mörköjen makuun :)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #51 : 24 Elokuu, 2012, 14:24:18 »
Tämä hommahan meni hyvin, kun velipoika ei luopunutkaan omasta dx6i:stään, vaan jätti sen tänne ainakin toistaiseksi. Elikkä mCPX:lläkin saa ajella jatkossakin.

Oma mankka lähtee tänään uudelle omistajalle ja täytyy sanoa että olen ollut Spektrumiin itse todella tyytyväinen. Mutta kun tarvitsen lisää kanavia radioon, niin ei auta.  Roosan kanssa siis sovittu kaupat tuosta Raptor 90 3d:stä ja Futaban T8j-radiosta. Tuossahan on neljä lentotilaa holdin lisäksi. Tosin en ole tähänkään asti kaivannut niitä enempää, melkein sillä tavalla aina lennättänyt että norm.modella kierrosten nosto, idle päälle ja holdilla alas (tai kun polttoaine loppuu :)) . En siis sinäänsä radiolta kaipaa mitään erikoisuuksia. No, taustavalo on myöskin plussaa. Futaban sivuilta ei kuitenkaan löydy hirveästi mitään tietoa tuosta S-FHSS tekniikasta, muuta kuin että Full Range on. FASSTista löytyy vaikka kuinka paljon. Mulle sinäänsä sama, kun pääpaino on kuitenkin lennättämisessä eikä missään laitteistopornossa :) S-FHSS plussaa myös halvat vastarit, 8-kanavainen sabessa ovh 55€
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #52 : 24 Elokuu, 2012, 14:37:13 »
Tämä hommahan meni hyvin, kun velipoika ei luopunutkaan omasta dx6i:stään, vaan jätti sen tänne ainakin toistaiseksi. Elikkä mCPX:lläkin saa ajella jatkossakin.

Oma mankka lähtee tänään uudelle omistajalle ja täytyy sanoa että olen ollut Spektrumiin itse todella tyytyväinen. Mutta kun tarvitsen lisää kanavia radioon, niin ei auta.  Roosan kanssa siis sovittu kaupat tuosta Raptor 90 3d:stä ja Futaban T8j-radiosta. Tuossahan on neljä lentotilaa holdin lisäksi. Tosin en ole tähänkään asti kaivannut niitä enempää, melkein sillä tavalla aina lennättänyt että norm.modella kierrosten nosto, idle päälle ja holdilla alas (tai kun polttoaine loppuu :)) . En siis sinäänsä radiolta kaipaa mitään erikoisuuksia. No, taustavalo on myöskin plussaa. Futaban sivuilta ei kuitenkaan löydy hirveästi mitään tietoa tuosta S-FHSS tekniikasta, muuta kuin että Full Range on. FASSTista löytyy vaikka kuinka paljon. Mulle sinäänsä sama, kun pääpaino on kuitenkin lennättämisessä eikä missään laitteistopornossa :) S-FHSS plussaa myös halvat vastarit, 8-kanavainen sabessa ovh 55€

Tässä kerrotaan, että S-FHSS High Speed modessa kanavat 1-4 on vain käytössä. FHHS:ssä ei ole tuota ollenkaan.
Futaba T8FG Super

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #53 : 24 Elokuu, 2012, 17:46:00 »
Mitäköhän tuo mahtaa tarkoittaa käytännössä? Eli neljää kanavaa voi käyttää High Speed modella, mutta sitten ei toiset neljä toimi ollenkaan? Niin, ja mikä tuo High Speed mode tarkalleen ottaen on? Kertokaa tyhmälle? :)

E:lisäystä
« Viimeksi muokattu: 24 Elokuu, 2012, 17:53:03 kirjoittanut KL »
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #54 : 24 Elokuu, 2012, 18:32:12 »
High-Speed mode laskee vasteaikoja. Esimerkiksi R6208 on normal modessa 14ms ja high speedissä 7ms. Tuossa R2008SB:ssä on samat nopeudet.

Noista kanavista en tiedä ja google ei anna hirveästi tietoa. Tuon 2008:n oma instruction manual saattaisi kertoa..

Futaba T8FG Super

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #55 : 24 Elokuu, 2012, 23:13:22 »
Okei, kiitoksia tiedoista. Noista ei tosiaan jostain syystä löydä netistäkään hirveästi infoa.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #56 : 25 Elokuu, 2012, 06:36:47 »
Laita vaikka helifreakkiin / runryderiin viesti ja kerro meillekkin, että miten nuo kanavat menee? :)
Futaba T8FG Super

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #57 : 26 Elokuu, 2012, 17:30:36 »
Hain 90 Raptorin eilen ja tänään heti kokeilemaan Paattisille. Meni enemmänkin moottorin säätöjen hakemiseksi kun alkuun tuntui lämpenevän aika tavalla. Loppua kohti alkoi säädöt löytymään, mutta sitten loppuikin jo aika. Anyway, todella vakaan tuntuinen ja samalla aikaa ketterä peli. Piti tehdä silmukka, mutta sehän olikin lähempänä flippiä kun pyörähti niin äkkiä. Samoin rollit pyörivät nopeasti. Inertiaakin oli ihan hulluna, konetta sai oikein asetella maahan autorotaation päätteksi.

Ainoa mikä vaivasi, oli sellainen outo viive kun löi tikun nopeasti ylös. Samanlainen kuin vanhan volvon turbo :) Nyt joku irvileuka tietty sanoo että se on nitron ominaisuus, mutta kyseessä ei uskoakseni ollut tehon puute. Täytyy tutkia.

50 Raptoria piti ajella vielä velipojan spektrumin mankalla kun ei ole tähän hätään toista vastaria Futaballe. Ekalla tankillisella ihmettelin kun kone alkoi valumaan eteenpäin. Korjailin tätä sitten trimmeillä. Toisella tankillisella sama juttu, yhtäkkiä alkoi valumaan eteenpäin pahasti. Otin koneen alas ja katoin että swashplate oli reilusti kenollaan eteenpäin. Sen jälkeen silmäilin mankasta "monitoria" ja huomasin että sama vika kiusaa minkä takia mankka oli takuuhuollossa monta kuukautta. Elikkä elevator ei palauttanut kunnolla. Mitäköhän ne ovat siellä huollossa oikein tehneet. Onneksi elevator ei seonnut siinä kohtaa kun tein muutaman ohilennon selällään muutamassa metrissä.

No, positiivista oli että sain muutaman piroflippiyritelmän aikaiseksi. Harmittavasti jäi vaan tuon mankan takia kesken lennätykset 50:sellä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #58 : 28 Elokuu, 2012, 09:27:09 »
Sabesta oli 8-kanavaiset S-FHSS vastarit loppu, joten piti tyytyä 6-kanavaiseen. Hinnaksi jäi hieman alle 40€. Ei mielestäni paha hinta täyden kantaman vastarista. Spektrumin vastaava, ar6210, taitaa olla joku 70€? Lisäksi tuossa on hyvä ettei ole mitään erillisiä satelliitteja.

Ei tuo Futaba niin vaikea olekaan käyttää mitä ajattelin. Ja säätöjä löytyy ihan älyttömästi joka suuntaan. Lukitun mallimuistin puuttuminen on kyllä pitkä miinus, mutta onneksi tuosta saa vaihtaa sen valon värin mallin mukaan. Josko se auttaisi muistamaan vaihtamaan sen mallin. Viilasin vielä ne "pykälät" pois siitä kaasusta, kun joku oli niin tehnyt. Lisäksi ruuvasin jousien jäykkyydet vastaamaan entistä mankkaani. Tuli kyllä todella hyvä.

En nyt tiedä että mitä sillä broidin mankalla teen. Täytyy varmaan laittaa itse postia spektrumille ja sanoa että on jo toista kertaa sama vika.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #59 : 01 Syyskuu, 2012, 12:08:35 »
Nyt on 90 Raptorista vaihdettu lepatusakseli sekä sen kumit vaihdettu jäykempiin punaisiin. Laitoin myös uudet laakerit painelaakereita lukuunottamatta, joihin laitoin vaan uudet rasvat, kun ne näytti olevan ihan kunnossa. Vaikka kasasin ohjekirjan mukaan kaikki pariin otteeseen, niin silti tuntui olevan omituisia pykäliä lavanpitimissä. Tosin tämä poistui kun veti niitä molempia vähän ulospäin. Niinhän ne ilmassakin tietty varmaan menee.

Löysin Sabesta pienen power panelin jonka laitoin vanhaan työkalupakkiini. Tuossa on myös hyvänä ominaisuutena tuo hehkun lataus. Ostin myös vihdoin elektronisen pumpun kun alkoi kyllästyttämään se veivaus kentällä. Täytyy vaan hakea joku pieni mp-akku motonetistä joka sopisi tuonne laatikkoon.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #60 : 01 Syyskuu, 2012, 12:47:31 »
Hyvän näköinen pikkupakki, mut missä työkalut?
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #61 : 01 Syyskuu, 2012, 14:10:09 »
Hyvän näköinen pikkupakki, mut missä työkalut?

Heh, kyllä siellä alla ainakin kuusiokolot taitaa olla. Täytyy laittaa vielä ruuvarit, lapakulmamittari, linkkipihdit sekä tärkeimpänä tietty leatherman :) Jotain pehmikettä pitäisi vielä saada.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #62 : 01 Syyskuu, 2012, 14:15:14 »
Itse hain etolasta pehmikettä kun viimeksi tarvin. hinta oli huikeat 50 centtiä. Itse kyseiselle palalle ajattelin sillon jotain 5-10 ekee. Oli jotain hukkapaloja. Paksuuus 30 ja muut 500x700 muistaakseni. liike on siellä kodin anttilan lähellä samassa rakenuksessa kuin hong kong muistaakseni.
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #63 : 01 Syyskuu, 2012, 14:30:41 »
Itse hain etolasta pehmikettä kun viimeksi tarvin. hinta oli huikeat 50 centtiä. Itse kyseiselle palalle ajattelin sillon jotain 5-10 ekee. Oli jotain hukkapaloja. Paksuuus 30 ja muut 500x700 muistaakseni. liike on siellä kodin anttilan lähellä samassa rakenuksessa kuin hong kong muistaakseni.

Kiitti, täytyykin siellä käydä tutkimassa samalla kun hakee akun.

Niin sanottakoon vielä tuosta Spektrumin mankasta, että se ei ollutkaan syyllinen 50 Raptorin outoon käytökseen. Ongelmat jatkuivat Futaballakin. Otin linkkitangon irti elevator servosta (Futaban S9255) ja pyörittelin swashplatea edestakaisin. Se olikin ääriasennoissa aivan jumissa. Elikkä aikas paljon oli servolla ylimääräistä työtä. Laitoin swashplateen runsaasti Tri-Flow-rasvaa ja johan alkoi liikkumaan kevyesti. Toivotaan että ongelmat häviäisivät tällä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #64 : 02 Syyskuu, 2012, 17:22:50 »
Eikä vieläkään loppunut 50 Raptorin vika. Oiskohan se syyllinen kuitenkin vaan tuo elevatorservo. Täytyy tutkia.

Tänään oli 90 Raptorin ensimmäinen lento lepatusakselin ja lavanpidinten laakereiden vaihdon jälkeen. Ja täytyy sanoa että nyt lentää kuin unelma :D Uskomattoman iso ero oli käytöksessä vaikka tuntui että laakereissa on ehkä yksi kuula kummassakin karkuteillä. Ja lepatusakselistakin oli vaikea sanoa, että onko se mutkalla. Nyt loppui myöskin tuo viive pitchissä.

Kerran ilmeisesti gy611 päästi pahemman kerran irti flipissä ekalla tankillisella ja pari sydämenlyöntiä jäi välistä. Mutta gainin lisäys auttoi. Tuulikin oli todella kova, että ehkä sekin sekoitti gyroa? Anyway, hauskaa sitä oli kuitenkin lennättää. Tosi ketterä peli, sain piroflippiharjoitukset taas käyntiin. Täytyy vaan tehdä yhdestä lentotilasta vähän rauhallisempi kurvailua varten.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #65 : 05 Syyskuu, 2012, 18:28:24 »
Jaaha, sitten vähän huumoria tylsään keskiviikkoiltaan:

Olin lennättämässä 90 Raptoria tuossa lähipellolla. Kolme tankillista ehtisin lennättämään. Piroflippiä, Rainbowta, Tic tocceja sekä selällään lentelyä harjoittelin. Vikalla tankillisella yhtäkkiä tehot hävisivät juuri kun kopteri oli katollaan. Ei mitään, ensimmäinen inverted rotaatio onnistui ihan hyvin. Asettelin koneen varovasti peltoon, kun maasto on niin epätasainen. Sitten huomasin että kone ei sammunutkaan, vaan jäi käymään pienellä kaasulla. Holdilla tai throttle cutilla ei mitään vaikutusta. Kone jäi vielä hieman takakenoon perälapojen raapiessa nurmikkoa, joten sitä piti tasapainotella oikealla tikulla :D Tankki oli miltei täynnä, joten ajattelin että tästäpä tuleekin mukava 10 minuuttinen.

Joku 8 minuuttia ehtisin tasapainotella konetta pellossa, kunnes tein virheen :D Päätin nimittäin kaivaa kännykän taskusta kuvaamaan koneen sammumista. Kuvailin muutaman minuutin kunnes räsähti: Kopteri kallistui taaksepäin ja lavat ottivat peräputkeen. Pääsin vihdoin tukkimaan polttoaineletkun. En ole varma että oliko kallistuminen oma moka, vai menikö vastarin akku aivan kuivaksi, nimittäin volttimittarissa kopterin kyljessä ei palanut ainuttakaan valoa. Kotona purin Nicad-akun ja laturi purki sitä ehkä joku 20 mah. Elikkä akku oli aivan loppu.

Mitäs raati sanoo, hyytyikö kaasuservo ensin ja sitten vasta oletettavasti nuppiservot? Kaikki servot nimittäin toimivat akun lataamisen jälkeen.

SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #66 : 06 Syyskuu, 2012, 23:38:33 »
Nyt vihdoin löytyi vika tuosta 50 Raptorista. Onneksi en ehtinyt alkaa eri servoa kokeilemaan, vaan paikallistin vian tuohon samaan pulttiin josta oli ekalla sivulla juttua. Se oli päässyt löystymään lukitteesta huolimatta, josta johtuen elevatorsuunnassa oli swashplatessa klappia runsaasti.

90 Raptoriin pitäisi huomenna hakea osat, elikkä lavat, peräputki, kardaani, torque tuben rattaat ja lepatusakseli. Valitettavasti ison kopterin pienikään torppi ei näköjään tule mitenkään halvaksi :(
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #67 : 09 Syyskuu, 2012, 22:38:17 »
Joku oli just 5 min sitten tietty Sabesta ostanut sen ainoan 90 Raptorin peräputken kun pääsin paikalle perjantaina :D No, täytyy varmaan tilata se jostain. Äkkiä pitäisi saada 90:nen kuntoon, kova polte on saada se taas taivaalle.

50 Raptor sen sijaan toimii kuin kello, tänään taas useampi tankillinen illansuussa Paattisilla. Komiat oli kelit, melkein pilvetön taivas joten uskalsi heittää vähän pidempääkin lenkkiä. Totuttelin inverted rotaatioon ja tein muutamia sillä tavalla että lykkäsin holdin aina lopuksi pois päältä. Katotaan josko kohta uskaltaisi kokeilla maahan asti. Tuo Swash Ring toiminto radiossa on kyllä loistava. Flippi ja Rolli nopeus on jo ihan mukava kun sai reilusti lisää liikkeitä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #68 : 09 Syyskuu, 2012, 22:43:57 »
Mitä sillä swas ring toiminolla rajoitetaan? Itse en ole sitä kokeillut!
Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #69 : 09 Syyskuu, 2012, 23:00:08 »
Mitä sillä swas ring toiminolla rajoitetaan? Itse en ole sitä kokeillut!

No kun ennen Raptorissa pystyi käyttämään korkeintaa 70% dual ratea aileronissa ja elevatorissa, koska muutoin servot bindasivat kun tikun laittoi kulmiin. Swash Ring-moodi päällä oikea tikku suoraan eteenpäin ja sivulle dual ratea on 100% ja kulmissa sen 70%. Normaalistihan oikean tikun "liikealue" on neliön muotoinen. Swash ring tekee siitä pyöreän.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #70 : 11 Syyskuu, 2012, 21:03:28 »
En keksinyt idioottina, että miten tuosta phoenixista saisi videon siirrettyä youtubeen. Kuvasin sitten simutteluista kännykällä kälysen videon. Kaipa siitä jotain selvää saa.



Vähän tuollaista soutamista tuo on, mutta alkaa jo pysyä jotenkuten hanskassa. Oikealla taas huomenna lisää harjoitusta.

E: Laitoin uuden videon tuolla Frapsilla taltioituna.
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2012, 13:39:06 kirjoittanut KL »
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #71 : 11 Syyskuu, 2012, 22:00:58 »
Asiasta aasin selkään: fraps on aika hyvä softa pc:ltä kaappaamiseen.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #72 : 11 Syyskuu, 2012, 23:29:51 »
Asiasta aasin selkään: fraps on aika hyvä softa pc:ltä kaappaamiseen.

Kiitti, täytyy koittaa sitä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #73 : 13 Syyskuu, 2012, 01:31:36 »
Koitettiin tänään saada Artovan HK-450 ilmaan Paattisilla. Perää ei kuitenkaan saatu millään rauhoittumaan, se tuntui vägäävän vähän joka asetuksella. Outoa oli myös se että kun laittoi HH-moden pois, niin sitten se vasta tuntui täristävän entistä enemmän? Koitettiin myös erilaisilla teipeillä, sekä peräservoa siirreltiin edes takas, mutta ei apua. Ehkä HK 401B-gyro oli vaan syyllinen, en tiedä. Mulla oli itellä joskus tismalleen samanlaisella setupilla oleva kone ja se toimi ihan hyvin.

Siinä lomassa tuli itekin ajeltua 50 Rapulla ja hyvin toimii, ei ihmeempiä. 90 Rapukkakin olisi taas läjässä, kiitos Saben kun saivat peräputken niin äkkiä tilattua. Ilo ilman 90-kokoista kopteria on teeskentelyä, vai miten se vanhan kansan sanonta meni :D
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #74 : 13 Syyskuu, 2012, 07:48:13 »
Hienosti näytti Raptori liikkuvan 8) Ekaa kertaa näin livenä nitrokopterin tositoimissa.

Kiitoksta KL:lle säätöavusta! Harmi, kun ei vieläkään päässyt kokeilemaan itse. Mutta parempi näin, itseltä tuo olisi varmasti lähtenyt lapasesta, kun olisin kuvitellut, että näinhän (huonosti) sen kuuluu lentää...
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2865 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184873 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4420 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
137504 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK