Kirjoittaja Aihe: Kallen kopterit  (Luettu 167630 kertaa)

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #75 : 13 Syyskuu, 2012, 08:16:56 »
Hienosti näytti Raptori liikkuvan 8) Ekaa kertaa näin livenä nitrokopterin tositoimissa.

Kiitoksta KL:lle säätöavusta! Harmi, kun ei vieläkään päässyt kokeilemaan itse. Mutta parempi näin, itseltä tuo olisi varmasti lähtenyt lapasesta, kun olisin kuvitellut, että näinhän (huonosti) sen kuuluu lentää...
Mulla oli aiemmin Hubbykingin GY-250 gyro 450 kopterissa.
Sain perän rauhoittumaan todella pienellä gainillä ja gyron alle piti laittaa 'pehmeä teippi-metallilevy-pehmeä teippi' yhdistelmä. Kovissa pitch pumpeissa tuo perä antoi kyllä oikein hyvin myöden, mutta palasi kyllä oikeaan asentoon kun tikku keskitettiin.
Olen kluullut saman tyyppisten säätöratkaisujen auttavan myös tuohon HK:n 401 gyroon - siitä vaan ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Niin, sellainenkin vielä, että tuo gyro tykkäsi suht kovista kierroksista (ehkä noin 2200-2600?). Pikkukierroksilla se vägäs aina.
« Viimeksi muokattu: 13 Syyskuu, 2012, 08:18:49 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #76 : 13 Syyskuu, 2012, 11:21:07 »
Mulla oli aiemmin Hubbykingin GY-250 gyro 450 kopterissa.
Sain perän rauhoittumaan todella pienellä gainillä ja gyron alle piti laittaa 'pehmeä teippi-metallilevy-pehmeä teippi' yhdistelmä. Kovissa pitch pumpeissa tuo perä antoi kyllä oikein hyvin myöden, mutta palasi kyllä oikeaan asentoon kun tikku keskitettiin.
Olen kluullut saman tyyppisten säätöratkaisujen auttavan myös tuohon HK:n 401 gyroon - siitä vaan ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Niin, sellainenkin vielä, että tuo gyro tykkäsi suht kovista kierroksista (ehkä noin 2200-2600?). Pikkukierroksilla se vägäs aina.

Se voikin olla että sitä teippiä olisi saanut olla enemmän, tai sitten vielä se metallilevy siellä. Noita kiekkojakin mietin ja niitä kyllä ainakin kuulosti olevan aika paljon. Muutenhan tuo kopteri tuntuisi olevan ihan vakaa jo leijutella. No, Arto meinasi tehdä miehen työn ja tilata Spartanin quarkin kun on 50% tarjouksessa fast-ladilla :) Eiköhän sitten luulisi pääsevän jo leijuttelemaan, mcpx olikin jo hänellä hyvin hanskassa.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #77 : 16 Syyskuu, 2012, 23:25:44 »
Tänään oli 90 Raptori taas testissä ja kyllä se vaan tuntui puutuvan helpolla. Päätin avata motin kotona kun tuntuu puristuksiakin olevan niin niukasti kylmänä.

Tällaista sieltä sitten löytyi: Männässä on muutamia pieniä naarmuja ja koloja. Paljonkohan nämä vaikuttavat tehoon? Ei tietty ole ainakaan niin tiivis kun on rengas tuossa kunnossa.

Taaimmainen laakeri näyttäisi olevan aika ruosteessa, mutta en päässyt kumpaankaan laakeriin käsiksi kun en saanut vauhtipyörää irti. Multa puuttuu sellainen työkalu jolla lukitaan kiertokanki eikä muovinen hammasharjakaan oikein pelittänyt vaikka lämmitin sitä vauhtipyörän mutteria :D

E: Korjausta
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2012, 21:34:04 kirjoittanut KL »
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #78 : 16 Syyskuu, 2012, 23:36:37 »
aikas finaalissa tuo männänrengas, eipä tuossa männässäkään kehumista...
varmaan kannattaisi vaihtaa :)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #79 : 16 Syyskuu, 2012, 23:46:43 »
aikas finaalissa tuo männänrengas, eipä tuossa männässäkään kehumista...
varmaan kannattaisi vaihtaa :)

Joo, eiköhän se niiden osalta ole selvä peli. Onneksi sylinteriputki tuntuisi olevan naarmuton. Laakeritkin varmaan menee samalla vaihtoon kun on kerran auki.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #80 : 17 Syyskuu, 2012, 07:57:51 »
Mulla on sellainen lukituskalu. Tuo motti viikonloppuna kentälle,niin saadaan vauhtipyörä irti.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #81 : 17 Syyskuu, 2012, 08:57:02 »
Joo, eiköhän se niiden osalta ole selvä peli. Onneksi sylinteriputki tuntuisi olevan naarmuton. Laakeritkin varmaan menee samalla vaihtoon kun on kerran auki.
Mä vaihtaisin putkenkin. Jotenkin vaikea uskoa, että saat hyvää sisäänajoa suoritettua, jollet vähintään hoonaa tai vaihda sitä putkea, ellei se putki sit ole jo uusi.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #82 : 17 Syyskuu, 2012, 10:57:21 »
Mulla on sellainen lukituskalu. Tuo motti viikonloppuna kentälle,niin saadaan vauhtipyörä irti.

Hyvä homma, on se niin tiukassa että varmaan tarvitsee sen työkalun. Mulla olisi 50:seen sopiva, mutta eihän se tuohon kiertokankeen enää mahtunut.

Mä vaihtaisin putkenkin. Jotenkin vaikea uskoa, että saat hyvää sisäänajoa suoritettua, jollet vähintään hoonaa tai vaihda sitä putkea, ellei se putki sit ole jo uusi.

Yritän vältellä sitä vaihtoa, kun se maksaa niin pirusti :( Tuossa mun 50 hyperissä oli kanssa siinä ja siinä sen sylinteriputken kanssa, mutta hyvin se on nyt pelittänyt ( tosin mun mittapuulla). Tällä kertaa olisi kyllä kiva saada tehoa mahdollisimman paljon siitä ulos, että ehkä sen voisi hoonata. Katoin että jossain mopokorjaamossa pelkkä hoonaus maksaa joku 15€, tekisköhän ne siellä noin pieneen mottiin.

Menen vähän asioiden edelle, mutta miten olet Kehno suorittanut sisäänajon? Oletko vaihdellut nitron tai öljyn määrää?
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #83 : 17 Syyskuu, 2012, 11:07:52 »
Yritän vältellä sitä vaihtoa, kun se maksaa niin pirusti :( Tuossa mun 50 hyperissä oli kanssa siinä ja siinä sen sylinteriputken kanssa, mutta hyvin se on nyt pelittänyt ( tosin mun mittapuulla). Tällä kertaa olisi kyllä kiva saada tehoa mahdollisimman paljon siitä ulos, että ehkä sen voisi hoonata. Katoin että jossain mopokorjaamossa pelkkä hoonaus maksaa joku 15€, tekisköhän ne siellä noin pieneen mottiin.

Menen vähän asioiden edelle, mutta miten olet Kehno suorittanut sisäänajon? Oletko vaihdellut nitron tai öljyn määrää?
Oho, noi 90:n putket onkin jo tyyriitä. =)

Mä hoonasin oman YS56:n jarrusylinterin hoonaustyökalulla. Ei mitään kokemusta asiasta ollut ja varmaan kaikin puolin päin persusta sen tein, mutta kone näyttäs kukkuvan paremmin kuin ennen sitä =) Toki jos sun sylinteriputki näyttää hyvältä ja on vähän ajettu, niin saattaahan se jopa ihoakin uuden renkaan kohdilleen.

Mä oon ajellu noita sisään siten, että rikkaalla koneella jonkun minuutin eka leijutan ja sitten taas minuutti rankasua ja sit taas leijuttelua ja hetken päästä taas rankastaan. Jokunen tankki noin ja sit rupee kiristelemään. Ihan toimivia on tullut. Jälleen kerran asiantuntijat voivat oikaista.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #84 : 17 Syyskuu, 2012, 22:51:11 »
Oho, noi 90:n putket onkin jo tyyriitä. =)

Mä hoonasin oman YS56:n jarrusylinterin hoonaustyökalulla. Ei mitään kokemusta asiasta ollut ja varmaan kaikin puolin päin persusta sen tein, mutta kone näyttäs kukkuvan paremmin kuin ennen sitä =) Toki jos sun sylinteriputki näyttää hyvältä ja on vähän ajettu, niin saattaahan se jopa ihoakin uuden renkaan kohdilleen.

Mä oon ajellu noita sisään siten, että rikkaalla koneella jonkun minuutin eka leijutan ja sitten taas minuutti rankasua ja sit taas leijuttelua ja hetken päästä taas rankastaan. Jokunen tankki noin ja sit rupee kiristelemään. Ihan toimivia on tullut. Jälleen kerran asiantuntijat voivat oikaista.

Joo, vähän samalla tavalla itekin nuo muutamat moottorit sisäänajanut. Ensimmäiset muutamat tankilliset aika rikkaalla leijuttelua ja sitten kevyttä taivaslentoa neuloja kiristellen. Ja ihan hyviä ainakin tähän asti tullut :)

Ei malttaisi vaan odottaa että näkee tuon 90 todellisen tehon, kun oli alusta alkaen mun omistuksen aikana tuollainen. Tässä nyt vaan pitää muutama viikko odottaa kun on muita rahanmenoja :(

Mites muuten, onko kellään kokemusta noista Spektrumin H6040-servoista, kun tulevaan 600 Rexiin meinasin laittaa sellaiset nuppiin. Ainakin speksien mukaan pitäisi olla aika nopeat. Tai onko jollain suositella jotain muita huokeita ja hyviä servoja tuohon hommaan?
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #85 : 17 Syyskuu, 2012, 22:58:10 »
Mulla on käytössä noita 6040 servoja. Ainakin mä olen ollut ihan tyytyväinen.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #86 : 17 Syyskuu, 2012, 23:04:26 »
Mulla on käytössä noita 6040 servoja. Ainakin mä olen ollut ihan tyytyväinen.

Ei kun niin se taisi ollakin, jossain muistin nähneeni. Sabessa oli noita hyllyssä ja Futaban vastaavilla spekseillä olevat olisivat rutkasti kalliimmat.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #87 : 24 Syyskuu, 2012, 19:45:28 »
Tänään oli lähellä ettei saatu uusia torppikuvia Paattisilta :D

Paattisilla tuntuu aina tuulevan vasemmalta päin, joten autorotaatioita on tullut tehtyä rutkasti enemmän vasen kylki kuskiin päin. Tänään sitten oli tuuli kääntynyt ja ajattelin että nyt onkin hyvä treenata toisinpäin rotaatioita. Ensimmäisen yritys oli sellaista ripulointia että päätin viime hetkellä laittaa holdin pois. Kopteri tietenkin pyörähti 180 astetta miltei maassa ja suunnat menivät aivan sekaisin hetkeksi. Onneksi sain jollain ilveellä pelastettua. Tämän jälkeen ne alkoikin onnistua ihan kohtalaisesti.

Myös Arto sai HK:nsa ilmaan viimeinkin säätämisen jälkeen ja leijuttelu onnistuikin todella hyvin.

Vein O.Ssin lennätysten jälkeen Sabeen ja paljastui että kampiakselin pää (siis se joka on kiertokangessa kiinni) on jo hieman kulunut. Kiertokangen lenkki on myöskin jo hieman saanut osumaa. No, mäntääkään ei nyt löytynyt hyllystä joten laitoin sen uudella renkaalla kasaan ja ajan sellaisenaan loppuun, koska kaikki osat yhteen laskettuna maksaisi jo sen verran, että taidan ostaa kokonaan uuden motin jahka tuo kilahtaa. Puristuksia alkoi taas löytymään uudella renkaalla ainakin kylmänä.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #88 : 24 Syyskuu, 2012, 23:21:45 »
Hyvä kuva ;D

Hyvää kyytiä Raptori meni kyllä myötätuuleen! Muutenkin mukavaa katsottavaa, kun mies vie kopteria eikä toisinpäin :)

Ja oma HK450 ehjänä ensileijuttelujen jälkeen. Tästä on hyvä jatkaa.
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #89 : 25 Syyskuu, 2012, 15:52:09 »
Eilen oli juttua kentällä tuosta skyrc:n gps speed meteristä. Olisi mukava tuollainen laittaa, niin näkisi suoraan näytöltä sen nopeuden, eikä tarvitsisi läppärillä enää availla jälkeenpäin. Siitä ilmeisesti näkee myös sen mikä aina kaikkia sivustaseuraajia kiinnostaa: "kuinka korkealla tuolla voi käydä" :D

http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=43
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #90 : 28 Syyskuu, 2012, 19:21:44 »
Trex 600NP tuli haettua tänään ja pitäisi jatkaa kasaamista kun on jäänyt edelliseltä omistajalta loppusuoralle. Kauppaan kuului siis itse kitti ilman päälapoja, Align gp750 gyro sekä O.S 50 hyper motti sekä putki. Jostain syystä myyjä oli onnistunut hävittämään motin ja se nyt jäi saamatta. Lupasi kuitenkin laittaa postissa jälkeenpäin mikäli löytyy. Jos mottia ei löydy, niin täytyy harkita isomman laittamista siihen samantien. Servoiksi ajattelin niitä Spektrumin H6040 ja perälle olisi tiedossa Futaban s9254. 600 T-Rex siksi, että vaikka 50 Raptor onkin hyvä, niin flippinopeuksissa ja ketteryydessä on toivomisen varaa.

Näyttää muuten 600-kokoluokka omituisen pieneltä kun on päässyt tuon 700 makuun. Emäntäkin kysyi että miksi minä tuollaisen kärpäsen olen ostanut :D

Vanhoja laitteita menee taas kiertoon ja huomenna lähtee varmaan tuo karkulainen Blade 400. Ennemmin sitten lentävään kotiin kuin hyllyn koristeeksi. Jostain syystä noita patterikoneita ei tule vaan lennettyä. Vaikka nuo isot koneet onkin tavallaan vaivalloisempia, niin siltikin ennemmin raahaa ne kauhealla vaivalla 30km päähän kentälle kuin menisi tuohon lähipellolle yksinään lennättelemään. On se jutustelu yms. oheistoiminta kuitenkin iso osa tätä harrastusta.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #91 : 29 Syyskuu, 2012, 19:55:40 »
Tulihan se varsinainen torppi pitkästä aikaa. Uhrina 50 Raptor.

Tein autorotaation perä itseenpäin lennättelyjen lopuksi jostain 10 metristä. Tällä kertaa olikin vauhtia sen verran että kone tuli vähän liian lähelle itseä, joten piti "jarruttaa" vähän ronskimmin. Tästä johtuen inertia ehti ilmeisesti kadota sen verran että tömäys maahan olikin aika kova. Ei siinä mitään, landarit kyllä kestivät, mutta lavat ilmeisesti joustivat sen verran että pamahtivat peräputkeen. Nätisti leikkasivat näköjään pienilläkin kierroksilla putken ja hihnan poikki. Taas muistaa että minkälaiset voimat on kyseessä.

Rikkoutuneita osia:

Peräputki
hihna
vaakaevä
peräkasetti
toisessa perälavassa pieni viilto
peräservon rattaat


Toisesta lavasta on vain tuota pinnoitetta hieman lähtenyt. Koitin väännellä niitä joka suuntaan, mutta ei harottanut mitenkään. Kuva liittenä.
Onneksi mulla on miltei kaikki osat jo valmiina, joten ei varmaan tule enää isoa laskua. Peräputkiakin on jos jonkin värisiä :D
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #92 : 29 Syyskuu, 2012, 22:25:16 »
Niin, jatketaas tähän vielä 90 Raptorin sisäänajosta.

Eli siis tänään ajelin myös tuota 90 Ossia uudella männänrenkaalla. Laitoin molemmat neulat ohjekirjan mukaisiin arvoihin, elikkä joku 2 kierrosta auki. Ensimmäinen tankki leijuttelua, toisella idle1 päälle ja kevyttä taivaslentoa. Kolmannella idle2 päälle ja taivaslentoa ja pientä revittelyä. Lämpöjen tsekkausta muutaman kerran per tankki.

Alkuun näytti että ei tule kyllä mitään, vaisu on koko vehje. Loppua kohti alkoi jo vähän löytymään. Takalevy ei missään kohtaa ollut mitenkään kuuma. Kopteri on kuitenkin aikalailla eriluontoinen kuin 50 joka on todella terävä liikkeissään. Tämä tuntuu jossain liikkeissä vähän kömpelöltä, pitchiin vastaa aika vaisusti. Edelleen mietityttää, että onko tämä vika vai ison koneen ominaisuus...

No, hauskaa tuon lennättäminen on kuitenkin. Lapaäänet ovat makeat ja isolla koneella moni temppu näyttää siistimmältä. Inertiaa on ihan hulluna yms.

Vielä 600-rekkumiehille kysymys: Kumpaan seesaw holderin reikään nuo mixing armit kannattaa laittaa? Ohjekirja sanoo toisesta että "for nimble 3d use" ja toista kuitenkin suositellaan?

E: Lisätääs tähän että punnitsin 90 Raptorin äsken ja se näytti tankki tyhjänä 5.3kg! Elikkä täytyykin laittaa se laihdutuskuurille. Ainakin vaakaevä pois, governori pois sieltä killumasta kun ei ole vielä käytössä, futaban gy611 voisi vahtaa spartanin quarkiin, nicd-akku pois ja tilalle lipo ja nappihehku. Tällöin saa myös hehkunsiirron palikan pois. Pystyeväänkin voisi koittaa tehdä reikiä kun hiilarinen maksaa joku 50€! Jossain Amerikan foorumilla puhuivat että ne runkoa jäykistävät tangotkin voisi ottaa pois, mutta en tiedä sitten.

Kaikenlaisia lapojakin olisi kiva koittaa, mutta ei sattuneesta syystä ole varaa tällaisiin "kokeisiin" heh.
« Viimeksi muokattu: 30 Syyskuu, 2012, 16:32:12 kirjoittanut KL »
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #93 : 12 Lokakuu, 2012, 19:34:53 »
Olipas hauskaa tänään käydä lennättämässä mcpx:ää. Viimeksi lennättänyt sitä varmaan joskus pari kuukautta sitten. Silloin perä sekoili koko ajan, vaan vika ei näköjään ollutkaan kummoinen: perämoottorin johto oli puoliksi irti :) Laitoin pidemmän peräputken kiinni sekä uuden vähän isomman peräroottorin. Nyt toimii hyvin.

Käytiin Arton kanssa Kaarinan jalkapallokentällä lennättämässä pikkukoptereita. Artolla oli mukana myös harjaton mcpx sekä nano cpx, oli todella hauskoja laitteita kumpikin. Nuo omat akut vaan alkaa olla ihan loppu, täytyy laittaa tulemaan uusia. Kokeilussa oli myös Turnigyn lähetinpussi jossa on vuori. Muuten hyvä, mutta tuntuu oudolta kun peukalot osuu siihen ruutuun :) Kaipa siihenkin tottuu.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #94 : 12 Lokakuu, 2012, 21:30:28 »
Juu, kivaa oli :D Ekat flipit heitetty nanolla (ja ekat ylipäätään millään). Väärinpäin leijuttelusta ei tullut mitään, ei mitään hajua, mitä pitäisi tehdä, niin parempi kääntää kopu taas oikeinpäin...

Ettei siinä sun mcpx:ssä alkaisi moottori olemaan loppu, kun ei noilla munkaan akuilla mikään raketti ollut. Oma ei harjallisella ollut mielestäni noin laiska ::)
« Viimeksi muokattu: 12 Lokakuu, 2012, 21:32:20 kirjoittanut artova »
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #95 : 12 Lokakuu, 2012, 22:09:09 »
Voi hyvin olla että se on lopussa. Täytyy vielä koittaa uusilla akuilla. Voisin itekin päivittää harjattomaksi sitten kun tuo hiipuu lopullisesti.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #96 : 14 Lokakuu, 2012, 23:48:02 »
Nyt tuo mCPX toimi kuin unelma. Kyllä moottorissa taitaa sittenkin olla vielä puhtia. Näköjään pienikin klappi siinä päärattaan yllä ottaa positiivisia kulmia pois sen verran että tuntuu vaisulta. Täytyy aina torpin jälkeen muistaa katsoa se rattaan asento.

Olikin kiva kikkailla mCPX:llä tänään. mm. kerrostalon parvekkeelta toisesta kerroksesta oli kiva ajella alaspäin maan tasalle ja käydä raapimassa asfalttia katollaan :D Sisälläkin onnistuu näköjään pienimuotoinen 3D, kunhan muistaa aina sen holdin laittaa päälle ennenkuin kolahtaa. Ainoastaan yhden linkin sekä canopyn kiinnikkeen sain rikki, jonka onneksi sai vielä liimattua. Noita linkkejä onkin aina hyvä olla mukana.

Meidän firmalla on iso liikuntasali, jota muistaakseni saa henkilökunta varata omaankin käyttöön. Sinne voisi talvella mennä lennättämään pikkukoptereita.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #97 : 16 Lokakuu, 2012, 21:51:10 »
K18 juonipaljastuksia  ;D Get ready  8)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #98 : 16 Lokakuu, 2012, 22:21:24 »
Hehe, kiitos maistiaisista. Eiköhän tuo Raptor nyt viimeistään tule kuntoon. Kunhan säätää vielä sen nupin viimeisen päälle. Laitan sen rekun huomenna matkaan.

Tuli hommattua pari viikkoa sitten Rc-auto. Nitrokoneella varustettu, vaikka kelejä nyt ei enää niin hirvesti olekaan. Tässä kyseisessä mallissa on starttimoottori sekä "etähehku", joten lähettimen napista käyntiin. Toimii kyllä yllättävän hyvin tämä systeemi. Eihän tuolla nyt mitään vakasti voi kilpaa ajella kun ylimääräistä painoahan nuo tuo mukanaan, mutta silloin tällöin on tarkoitus käydä ajelemassa radalla. Tässä on myös telemetria josta näkee vauhdin (tallentaa huiput), moottorin lämmöt sekä vastarin akun jännitteen. Lämmöistä varottelee mikäli menee liian korkeaksi.

Sisäänajo meni kyllä aivan perseelleen kun en saanut millään tyhjäkäyntiä rauhoittumaan. Jälkeenpäin huomasin että tehtaalla on jostain syystä laitettu reilusti kaasua auki subtrimmistä. En tiedä minkä takia. No pääasia kai että ajelin rauhaksiin pari ensimmäistä tankkia. Hauskan oloinen peli jokatapauksessa.



Yövuorot tuppaa tulemaan yleensä aika kalliiksi kun ei ole aina tekemistä. Sitten sitä tietty vaan selailee nettikauppoja :D Eilen ostin sentään vaan pari akkua mCPX:ään.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kallen kopterit
« Vastaus #99 : 02 Marraskuu, 2012, 21:25:46 »
Meidän firmalla on iso liikuntasali, jota muistaakseni saa henkilökunta varata omaankin käyttöön. Sinne voisi talvella mennä lennättämään pikkukoptereita.

Koskas pikkukopujen lennätystä? Nano ja mCPX iskussa ja akkujakin riittävästi molempiin :) Nine eaglesin solo-prokin lentokunnossa, mSRX lähti uudelle omistajalle...
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2852 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184646 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4395 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
137440 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK