Rohkea rotan syö, tai sitten korjaa kopterin. meikäläinen korjaa...
Tuli sitten eka torppi. Tikku virhe, keula piti ottaa ylös niin työnsin tikusta ja sitten se hyppikin komeasti siihen saamarin ainoaan rapaiseen kohtaan koko hehtaarin alueella. Ok, yritin liikaa mutta eihän rallia voiteta jos siellä pelätään...
Taas nousi propsit niitä kohtaan, jotka näitä osaa käsitellä.
-päälavat
-stabbarin tanko
-peräputki
-seesaw
-pääakseli
-lavan pitimet (molemmat)
Varastosta taitaa löytyä suoraan kaikki muu paitsi tuo seesaw, eli jotain puuttui ettei saa osia tilaamatta kasaan. ..kele.
Eniten tässä vitutti että koko kopu on ravassa, olis voinut osua siihen puhtaaseen asfalttiin. Nyt menee rapaa pyyhkiessä. Muuten homma lähinnä nauratti, on tätä odotettukin.
Vaihdoin sen pinjonin ja lähteehän se, näköjään käsistä.
oli vastetta kaasuun ihan eri tavalla. Idlle uppia ei ehditty edes testaamaan kun leikki loppui jo minuutin kohdalla. Jos ei ala kopterin särkeminen pelottaa niin näitä tulee jatkossa lisää ja paljon, tai sitten täytyy tapahtua oppimista rajusti.
Tarkoitus oli tällä kertaa opetella tuomaan kopu takaisin kun se on vähän kauempana, rauhallisesti mutta nenä edellä sekä opetella laskeutumista. Jos pääsis siihen että noista apurattaista pääsis eroon. Se sitten ajautui tilanteeseen että piti tuoda sitä täysin kohtisuoraan itseä päin. Orientaatio sekos, tikku virhe. Sen sai vähän korjattua mutta kun heti perään tuli toinen niin sitten kolisi. Simussa tuo toimii hienosti, mutta ei näköjään oikean kanssa. Olis ollut kävellen haettavissa mutta kyllähän minä...
Jees, paska mäihä, mutta tätä vissiin sattuu eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Osia tilaukseen (toivotaan että pekalla olis tämä ja sais heti lentokuntoon) kopu kasaan ja uudestaan yrittämään.
Mutta kuten zxiicci totesi
Hyvä että harrastus on lähteny kivasti käyntiin! Isompaa pinionia se huutaa selvästi! Onneksi tossa gauissa pystyy säätämään hyvin välyksiä ja oikea löytyy varmasti! Kyllä toi 425 poistuu ihan huolella kun on kunnon välitykset!
Tuntui ihan eri vehkeeltä. Tässä suhteessa kaivoin verta nenästä, kopu tuntui ihan helvetin äkäiseltä, mutta piti silti alkaa opettelemaan uutta hommaa totuttelematta ensin täysin perusleijuttelulla perä itseen päin. Se kun alkoi jo sujua (ennen pinjonin vaihtoa). Se nousi hyvin, kääntyili hyvin joka suuntaan yms. Olis silti voinut ainakin ekan akun totutella. Ja paskat, Heti kokeilemaan...
Mites nuo lavanpitimien systeemit kasataan. Kiristelin sitä varovasti ja kääntelin aina välillä. Jossain vaiheessa alkoi tuntua pykäliä laakereissa. Tässä vaiheessa oli kiristänyt todella nätisti eli pelkästään sillä kuusiokolokärjellä, siinä ei ollut kädensijaa kiinni. Tuleeko tämä oikeasti noin löysälle. Tämä osahan oli valmiiksi kasattuna paketissa ja nyt kun aukaisin sen, se oli tosi hyvällä lukitteella kiinni.