Jees eli muistin vasta että jalaksissa on samanlaisia ja nehän oli saman kokoiset. Eli molemmilta puolilta yksi jalksen pitopultti irti ja pultit rattaaseen. Tällä kertaa lukitteen kanssa ja annoin kuivua myös. Eli pääsin lentämään vähän oikomalla, mutta ne sukset pysyy yhdelläkin. Lisäksi nuo apujalakset on vielä kiinni.
Päivän saldo 2,5 akullista leijuttelun opettelua. Löysin ison asfaltoidun alueen jossa värkätä. Kunto nousee kun tuon perässä juoksee ja hakee sitä takaisin.
(Toni kyllä väitti että sen voi lentääkin lähemmäs
)
Homma toimi jo paljon paremmin kuin ekalla kerralla, mutta ei tästä vieläkään mitään taitolentonäytösvideota kannata alkaa suunnittelemaan. Tuulta oli tosi paljon, mutta tuntui kuitenkin vakaalta, mutta ehkä pientä trimmaamista siinä on jäljellä. En oikein saanut vielä selville vetääkö se vasempaan kun en onnistunut saamaan sitä paikoilleen kunnolla. Ehkä ensikerralla. Ne muutamat hetket kun tuntui olevan hallinnassa, se tuntui vakaalta.
Kaikki löysti loppuu ennemmin tai myöhemmin, nyt loppui jalakset ennen akkuja. Yksi pikkasen liian luja alastulo jo toiselta puolen rapsahti jalakset poikki. Jotenkin antoi nippari periksi, jolla apujalakset oli kiinni. Mystistä, olisko ollut taas kerran huono kiinnitys.
Yksi stabbarin linkki hajalle, lapa osui vähän maahan. nirhauma lavan päässä, mutta ei näytä olevan ihan päreinä. Toinen vaan näytti saaneen osumaa, mutta mun arvion mukaan näyttää lentokuntoiselta.
Olis sen voinut jättää särkemättäkin, mutta se meni sentään rehellisesti harjoitellessa eikä typerällä mokalla, joten voi olla tyytyväinen. Vahinkojen määrä minimaalinen. Linkki löytyy luultavasti pussista, jalakset pitää tilata.
Jengaa tuntuu kaipaavan lisää nuppiin, kaasun sai työntää lähes tappiin jotta alkoi nousta.Eka kaasukäyrän piste nollassa, toinen 40 % viimeinen 100% ja siihen välille yritin saada mahdollisimman suoraa.
Samalla kun tilaan jalakset, saan hyvän tekosyyn tilata myös isomman pinjonin.
Hyvä fiilis kaiken kaikkiaan, ehkä tämä tästä vielä alkaa sujua. Myös tuon kopun suhteen on hyvä feng shui. Kyllä kieltämättä kirpaisi aika pe..sti hankinta kaikkineen värmeineen, mutta nyt näytti siltä ettei se ainakaan vehkeestä ole kiinni. Tähän kun lisätään vielä "kehut" noista RTF-paketeista niin lopputuloksena on fiilis, että kannatti uskoa Tonia, Pekkaa + montaa muuta jotka suosittelivat vähän suurempaa panostusta alkuun. Nyt tuntuu että pääsen oikeasti itse asiaan.