Kirjoittaja Aihe: JuhoV:n kopteri(t)  (Luettu 204190 kertaa)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #325 : 26 Tammikuu, 2013, 13:04:42 »
mullakin oli joskus alkiuaikoina hyytymisongelmaa tic toceissa. Vaihdoin lavat pakon sanelemana erittäin jäykkiin kiinalapoihin, no nehän oli 5 kertaa tehokkaammat, edelliset lavat oli niin löysät jä pärisivät vaan että teho ei siirtynyt liikkeeseen. Kannattaa siis jäykät lavat ettiä jos haluaa vielä halvoilla lennellä. Toki merkkilavoilla on sitten taas aivan erilainen tuntuma.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #326 : 26 Tammikuu, 2013, 13:11:56 »
Pitääpä tutkia tuota. Nyt siinä on Tig:n hiilarilavat. Ne pitäisi olla käsittääkseni edes jotain laatua noista halpiksista. Säädetään ensin lapaura kuntoon ja katsotaan auttaako yhtään.

Toinen on sitten nuo akut. Uusia otinkin jo helistoren kimppatikaukseen. Noilla lentää kohta 10 minuuttia leijuttelua kun virta ei vaan pakene akusta, silti ne jää melkein storagejännitteeseen. Toistaiseksi pitää lentää siis sen mitä nuo akut antaa myöten ja odotella uusia kunhan ne saapuu. Selkälentoa voi treenata noillakin, pitää vaan pitch pumpit jättää.

Lisäystä trexin kuntoon.

Peräservo tuntui jotenkin omituiselta ja napsui. Avasin servon ja sieltähän oli yhdestä rattaasta hammas hävinnyt. Lensi kuitenkin ihan hyvin, mutta nyt tuo maadoittuu sitten tälle viikonlopulle. Korjataan ensin eikä härnätä kohtaloa lentämällä rikkinäisillä vehkeillä. Kuinkahan kauan tuo on ollutkin hajalla.

Ilmaista lystiä kun vertaa siihen että torppaa sen kunnolla ja korjaa vasta sitten.
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2013, 14:50:07 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #327 : 27 Tammikuu, 2013, 13:30:31 »
Gaui jatkaa hyvää lentoaan, kolme akkua lisää ja vieläkin ehjänä. Alkaa olla kohta jonkin sortin ennätys.

Miten voi aikuista miestä jännittää niin pirusti kun opettelee uutta juttua. Selkälentokäännökset jännittää ihan törkeästi, akullisen jälkeen on ihan puhki ja kolme akkua oli ihan riittävästi. Tein kuitenkin väkisin niitä, jostain se on lähdettävä liikkeelle. Tikkujen suunnat näkyy olevan hallinnassa, mutta annostelua pitää vielä hioa. Kopteria pitää näköjään myös opetella katsomaan taas uudelleen, hahmottamisessa on hankaluuksia.

Trexiin uudet rattaat ja sitten lennetään taas kahden kopterin taktiikalla.

Gauin säädöt alkaa olla kohdallaan ja pikku hiljaa alkaa hahmottua mitä haluan noihin lentotiloihin. Uskomattoman kauan tuntuu menevän säätöjen etsimiseen.

Nythän on ollut kaikki puolittajat omassa vivussaan. Ei sellaista meikäläisen pokalla napsutella ainakaan lähetin pussissa, kopterin joutuu ottamaan alas ja napsuttelemaan sitten.

Nyt kun suhteet on selvillä, vaihdoin gauiin niin että kaikki puolittajat vaihtuu yhdestä vivusta. Tarkoitus on loppujen lopuksi sotkea tuo niin, että jokainen lentotila on tehty tiettyä tarkoitusta varten ja D/R asetukset seuraa lentotilaa.

Nyt on lapakulma- ja kaasukäyrät sopivat lentotiloissa, niitä ei tarvi enää rukata. Pikku hiljaa. Trexiä ei kannata vielä alkaa säätämään, sen akut on niin huonossa hapessa ettei saa mitään tolkkua. Kun uudet akut aikanaan saapuu, menee  koko systeemi todennäköisesti uusiksi. Eilen kokeilin viimeksi mitä se sanoo 12 asteen lapakulmilla, eipä tykäänyt kierrokset hyytyi.
« Viimeksi muokattu: 27 Tammikuu, 2013, 18:20:11 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #328 : 03 Helmikuu, 2013, 14:30:08 »
Hyvä feng shui senkun jatkuu, tänään ja eilen 14 akullista yhteensä ja taas puskettiin rajaa kauemmas. Muutaman kerran pärähti jo siihen malliin että kohta lähtee lapasesta, mutta jostain ihmeellisestä asennosta ne sai aina pelastettua.

Jostain syystä rolli ja flippi etukautta ovat olleet pelottavia, mutta tänään ne alkoi sujua kummallakin kopterilla edes puolittain hallitusti. Pitchin käyttö alkaa olla kohta riittävän tarkkaa jottei korkeus tipahda tai hyppää ihan mahdottomasti.

Gauiin pitää saada lisää liikettä, se pyörii kuin norsu, trex tuntuu tosi hyvältä.

Lisää tällaisia viikonloppuja. Keskimäärin lentäminen on paljon kivempaa kuin korjaaminen.  :P
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2013, 14:34:36 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #329 : 09 Helmikuu, 2013, 15:08:12 »
Jees, vihdoinkin se onnistui ja tapahtui.

Trexillä eka koko akku selkälentoa. Sitähän on silloin pakko myös ohjata aktiivisesti jottei se karkaa horisonttiin. Kaseja edes takain koko akku. On tuota treenattukin lähes loputtomasti, mutta uskallus on puuttunut. Tänään päätin että nyt sen on lähdettävä kulkemaan myös oikealla.

12 akullista yhteensä eli molemmilla kuusi ja edelleen laitteet lentokunnossa, pitää kohta taputella itseä olkapäille.

Olihan tuossa kyllä kieltämättä muutaman kerran todella suunnat sekaisin, kopteri pyöri kuin paska rattaassa, päälavat viisti lähes lumen pintaa, mutta sain venkoiltua vielä hallintaan.  ;D

Gauikin parani, mutta alkaa tuntuntua että sen ominaisuudet tulee vastaan. Nyt pitäisi vaan jostain taikoa ja keksia rahaa parempaan.  :(

Trex sen sijaan tuntuu aivan mahtavalle. Olkoon tanko vehe, mutta meitsi tykkää, se lentää todella hienosti, vastaa terävästi tikkuun mun makuun ja tottelee ohjausta. Nyt on hävinneet kaikki perän oireet, se toimii kuin junan vessa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #330 : 16 Helmikuu, 2013, 16:36:54 »
Tänään jatkui selkälentotreenit ja alkaa vähitellen osua kohdalleen. Ei enää niin jäykkänä tarvi tapittaa, välillä voi jopa vastata kysymykseen lennon aikana. Kopteri alkaa olla kohtuudella hallinnassa selällään ja se menee kohtuu hyvin haluttuun suuntaan. Nyt loppu on vaan kovaa ja sitkeää treeniä. Tosin hankeenhan se pärähti lopuksi, mutta ei paha.

Gaui ei päässyt ilmaan ollenkaan. Kierroksia kerätessä pitch servo heittäytyi lomalle. Onneksi se meni siinä eikä ilmassa. Syyksi paljastui huono liitos vastarin päässä. Johtoja heiluttelemalla se heräsi henkiin. Nyt pitää vaan tutkia ja varmistaa ettei se enää pääse tekemään samaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #331 : 17 Helmikuu, 2013, 17:15:11 »
Eilisen lumienkelin jälkeen pro lensi taas tänään. Peräputki on löysällä vaikka ruuvit on niin tiukalla ettei enempää uskalla kiristää, pitää keksiä joku purkkapatentti. Perä myös aloitti taas vaappumisen tai vägäilyn eli jotain on vielä vähän pielessä. Periaatteessa tuo voisi johtua putken liikkumisesta.

Lensin kuitenkin 4 akullista ja kokeilin uusia temppuja, näpeissä pysyi.  ;D Kehitys tuntuu tällä hetkellä olevan kovaa ja itseluottamus kohdallaan.

Gaui heräsi myös henkiin. Eilen tarkastettiin servojen liittimet ja kiristettiin kontaktia. Tänään kuusi akullista ja toimi kuten kuuluukin. Nyt kokeiltiin vähän mitä siitä lähtee, hyvin nousee silmukka ja kulkee lujaa. Tosin nyt näkyy akkujen tai moottorin puutumista kun ajetaan isommilla lapakulmilla pidempään.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Re: Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #332 : 17 Helmikuu, 2013, 17:34:31 »
Eilisen lumienkelin jälkeen pro lensi taas tänään. Peräputki on löysällä vaikka ruuvit on niin tiukalla ettei enempää uskalla kiristää, pitää keksiä joku purkkapatentti.

Mulla loppui putken liikkuminen ja rattaiden hajoaminen kun vaihdoin tohon Warppiin ;)


Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Re: Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #333 : 17 Helmikuu, 2013, 17:40:39 »
Mulla loppui putken liikkuminen ja rattaiden hajoaminen kun vaihdoin tohon Warppiin ;)
Mjoo. Trex pysyy vielä pitkään laivastossa. Tein purkkapatentin eli työnsin nippusiteen päitä pari putken ja sen kiinnikkeen väliin, kiristin ja taas on tiukalla.

Tuo gaui lähtee ensin, sen rungon hajoaminen alkaa nyppiä. Kaveri hajotti tänään taas rungon gauistaan.

Trexin kanssa en kolkuttele vielä lähellekkään sen suorityskyvyn rajoja, joten se saa olla vielä. Hienopia varmasti on olemassa, mutta nyt pitää tyytyä tuohon.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #334 : 17 Helmikuu, 2013, 22:57:35 »
Lainaus
Tein purkkapatentin eli työnsin nippusiteen päitä pari putken ja sen kiinnikkeen väliin, kiristin ja taas on tiukalla.

Parempi korjaus on laittaa lukitus ruuvi, 700:n tapaan. Toinen mahdollisuus on hioa puoliskoja hiukan joppin sovite tiukkenee.
Eipä toi osakaan paljon maksa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #335 : 18 Helmikuu, 2013, 10:45:18 »
Itse pistin ohutta teippiä putken ympäri. toimii hyvin.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #336 : 18 Helmikuu, 2013, 12:48:32 »
Itse pistin ohutta teippiä putken ympäri. toimii hyvin.

juuri näin. hihnakoneessa ei oikein hyvä ku putkea pitää liikuttaa hihnan kireyttä säätäessä mutta keppiperälle oikein hyvä.

parikolme kierrosta normaalia läpinäkyvää konttoriteippiä putken ympäri ja sitte vaan peräkasetti ympärille. pysyy varmasti! ite tuli aina tehtyä noin 500esp kohdalla. sitä saikin jokusen kerran rakentaa nappuloista :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #337 : 18 Helmikuu, 2013, 17:59:41 »
juuri näin. hihnakoneessa ei oikein hyvä ku putkea pitää liikuttaa hihnan kireyttä säätäessä mutta keppiperälle oikein hyvä.

parikolme kierrosta normaalia läpinäkyvää konttoriteippiä putken ympäri ja sitte vaan peräkasetti ympärille. pysyy varmasti! ite tuli aina tehtyä noin 500esp kohdalla. sitä saikin jokusen kerran rakentaa nappuloista :D
Et kai vaan rikkonut tuota 500 esp:tä  :o

Pitänee vissiin muuttaa tuota mun ratkaisua teippipatentiksi.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #338 : 18 Helmikuu, 2013, 18:03:27 »
Et kai vaan rikkonut tuota 500 esp:tä  :o

Pitänee vissiin muuttaa tuota mun ratkaisua teippipatentiksi.
sanotaanko nyt niin että kyllä hiilikuiturungonkin saa moneen osaan :D

Kai toi tuli joku vajaa kymmenisen kertaa roiskittua pitkin kenttiä :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #339 : 06 Maaliskuu, 2013, 13:56:07 »
Nyt ollaan sitten lähes kopteriton mies käytännössä. Gaui on pakattu laatikkoon ja lähden kohta kuljettamaan sitä välikädelle.

Trexsin akut on huonossa hapessa, toivotaan että siihen saapuu pian uudet.

Eilen tein viimeisen lennon gauilla, mukavasti se lensi ja tuli elämäni parhaat käännökset selällään. Se sujui vihdoin edes välillä niin ettei perä roikkunut, kopteri karannut tai muuta vastaavaa. Siihen ei juuri tuulikaan ottanut, vaikka varsin kova puuskittainen tuuli olikin. Paljon jää vielä parannettavaa, mutta koko ajan mennään eteen päin.

Tuo on saanut varsin rujuoa käsittelyä, mutta onpahan tuoretta osaa kaiken aikaa sisällä. Sillä tuli tehtyä lähes kaikki virheet mitä kopterin kanssa voi tehdä. Kovasti oppirahoja kun ei osannut eikä ymmärtänyt vaikka kopteri yritti kertoa ettei ole ihan kunnossa. Perän välyksen takia tuli ainakin kolme turhaa torppia, jossa kaikissa meni runko.

Nyt onkin sitten aikaa katsella seuravaa kopteria pikku hiljaa. Aika vahvasti ollaan x5 suuntaan kallellaan tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu, 2013, 12:40:41 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #340 : 09 Maaliskuu, 2013, 17:40:56 »
Yhdellä kopterilla kitkutellaan.

Trex on taas saanut tämän viikon aikana muutaman akullisen alleen ja edelleen ehjänä. Uutta piti taas kokeilla kun tuntui simulla onnistuvan eli perä edellä lentelyä, mutta oikein päin. Nyt siis sujuu hyvin keula edellä mahallaan, se tulee hyvin selkäytimestä. Inverttinä keula edellä pystyy myös lentämään lähes niin kauan kuin vaan haluaa. Virheohjauksia paljon, mutta suurimmaksi osaksi pystyy korjaamaan kääntämättä oikein päin. Välillä vaan karkaa ja ajatus katkeaa eli vaatii kovaa keskittymistä.

Tänään päätin sitten eka käännökset peruuttelemalla oikein päin. Kovalla mielikuvituksella siitä saa kasin kun oikein menee hyvin. Suurimmaksi osaksi pari käännöstä ja sitten otetaan taas hallintaan. Taas uudelleen muutama käännös ja taas hallintaan. Ideaa kuitenkin alkaa olla sen verran että voi oikeallakin treenata näköjään.

Sitten on vielä jäljellä invertet perä edellä. Ei kannata oikealla yrittää, ollaan vielä sen verran kaukana osaamisesta, sillä tulee romua.

Kovasti on kesäksi treenaamista jos edes nuo aikoo saada kunnolla hallintaan, mutta pikku hiljaa eteen päin.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #341 : 23 Maaliskuu, 2013, 21:47:57 »
Eipäs ole vähään aikaan ollut mitään ihmeellistä tarjolla kopteririntamalla. Mennään niillä mitä on eli yhdellä kopterilla, siinäkin on joku kopterx:n pääakseli. Se on tietysti lyhyempi kuin alkuperäinen. Taitaa olla vielä kiero kun kopteri ravistaa spool upissa. Lapaurakin harittaa kuin vääntynyt talikko.

Nyt oli kuitenkin trex storeen ilmestynyt tarvittavat osat, joten eiköhän tämäkin saada pääsiäiseksi kuntoon. Pitää tilata myös ainakin ylempi laakeripukki, vaikuttaa turhan väljältä, laakeri nousee aina mukana kun ottaa pääakselin pois. Kaikki akut ilmoittaa jännitteen loppumisesta vähentämällä moottorin kierroksia reilusti. Huonossa hapessa on siis homma tällä hetkellä. Pitää vielä tarkistaa mitä mulla on cutoff jännitteenä, jos noilla nyt onnistuis sitkuttelemaan siihen asti että akut saapuu.

Nyt on parit testit otettu myös fbl-laitteella. Kokeilin kaverin 500 trexsiä. Spektrum DX6i ja beast. Oli suorastaan kamala jos nyt kehtaa edes sanoa. Tämä testi meni 100-0, tanko vs. beast. En todellakaan vaihda beastiin, sen verran surkealta tuntui kaikissa mahdollisissa kuviteltavissa olevissa asioissa. Tankokopteri oli huomatavasti miellytävämpi, se sentään vastaa tikkuun kun käskee.

Tänään kokeilin sitten lennossa 3gx purkkia. Kopterina uutuuden karhea trex 450 gx ja mankkana tuttu futaba T8FG super, eli sama kuin omani. Tikut vähän pidemmät ja jousivoimaa vähän enemmän. Kuitenkin niin lähellä omaani ettei se aiheuttanut mitään ylimääräistä, tuttu ja turvallinen fiilis.

Juuri kasattu kopteri ja setup tehty niin että toivottiin osuvan hehtaarille edes. Tein ensilennon ja testasin toimivuuden. Kaikki toimi kuten kuuluu, kopteri nousi hienosti ilmaan, leijui tasaisesti ja lensi vakaasti. Vähän oli tietysti jännitystä ilmassa kun nuo purkit ei ole kovin tuttuja (kokemusta siis kaksi akullista aikaisemmin  ;) ) ja kaverin juuri rakentamaa ei ihan heti viitsi torpata. Lisäksi aurinko alkoi jo laskea ja valo käydä vähiin ja vielä alignin alkuperäinen koppa, joka on ainakin mun silmään todella epäonnistunut väritys. En näe sitä millään taivaalla.

Anyway, homma eteni kuten kuului, kopteri leijui todella hienosti, kaikkia asetukset osui hehtaarille, perä piti eikä vägäillyt. Tankokopuun tottuneena flippi pyörähti mahtavasti. Muutenkin tuon 3gx purkin tuntuma oli jotain ihan eri sarjaa kuin beast-x:n. Tämä vaikutti sellaiselta että hommassa on oikeasti jotain järkeä. Kopteri oli tarkka, vastasi tikkuun, mutta samanlaista analogista ja välitöntä tuntumaa ei kuitenkaan ollut kuin omissa tankolaitteissa. Kuitenkin tämä vaikutti sellaiselta että tähän voi tottua ja tällä voi oikeasti lentää, siitä voi jopa tulla oikeasti hyvä.

Beast taas oli SUURI PETTYMYS, aloin jo pelätä että mulle tulee paska systeemi (siitä myöhemmin  ;) ). Hienosti oli kaveri kasannut ensimmäisen kopterinsa joka suhteessa. Parasta hommassa oli että omistaja lensi ensilennon tämän jälkeen, oli kovasti mielissään ja ennen kaikkea kopteri on edelleen ehjä. Kaikki osui kohdalleen puolittajien asetuksista lähtien, iisimmät asetukset oli omisajan mukaan sopivat, kireimmissä taas oli mun makuun liikettä mukavasti. Hatunnoston arvoinen suoristus.

Oma laivasto alkaa täydentyä toisella kopterilla. Njs:n kanssa tuli kaupat x-vitosesta. Nyt odotellaan kielipitkällä että se saapuu. Odotukset on korkealla, eli nyt mulla pitäisi olla tulossa kovan luokan kopu. Tämä on ollut pitkään haaveena ja nyt se toteutui. Kopteri on fbl ja purkkina Brain. Tämän päivän kokeilu tuolla alignin 3gx purkilla nosti fiilistä ja luottamusta kovasti.

Veikkaan kuitenkin että kuherruskuukausi tulee olemaan jännä. Kaiken järjen mukaan ero x vitosen ja 425 Hurricanen välillä pitäisi olla merkittävä. Lisäksi nuo pari testiä fbl-kopterilla antoi viitteitä että pitää totutella vähän aikaa. Tältä pohjalta pitää varmaan päivittää myös trex fbl-kopuksi aika pian. Tuon isomman tuntuma tulee kuitenkin olemaan se vertailukohta ja siihen pitää pyrkiä myös pienemmällä.
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2013, 22:03:56 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #342 : 23 Maaliskuu, 2013, 21:59:27 »
No hyvä etten vaihtanut tuota 3GX:ää microbeastiin kun sellainenkin mahdollisuus oli uutta kopteria tilatessa :)
Thunder Tigerin GT5 tuntuu myös ihan pätevältä purkilta, tosin aika vähän ehtinyt sitä vielä testaamaan. Onnea uuden kopterin johdosta :)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #343 : 23 Maaliskuu, 2013, 22:20:38 »
No hyvä etten vaihtanut tuota 3GX:ää microbeastiin kun sellainenkin mahdollisuus oli uutta kopteria tilatessa :)
Thunder Tigerin GT5 tuntuu myös ihan pätevältä purkilta, tosin aika vähän ehtinyt sitä vielä testaamaan. Onnea uuden kopterin johdosta :)
Mjoo, jos tuo mun testi pitää vähääkään paikkaansa niin sen beastin voi polkea jänkään suoraan, se on ihan kamala laite. Ihan kuin yrittäisi kuminauhalla ohjata kopteria, mikään ei mennyt perille aikaanaan, sitten kun komento vihdoin ja viimein (kusella käynnin jälkeen) meni perille, sitä oli jo ehtinyt yrittää komentaa muutaman kerran lisää. Lopputuloshan on taatuu, se menee kuin mato taivaalla, mikään ei onnistu ja olin tyytyväinen kun sain torppaamatta alas.
 
Hulluintahan tässä on että mulla oli hurricanessa todella hitaat servot nupissa. Futaba s3001 on hidas kuin traktori, silti siinä oli välitön tuntuma. Äkäisissä liikkeissä huomasin että se on hidas ja kopteri reagoi hitaasti. Silti sen tuntuma oli välitön ja helposti ohjattava. Toni kokeili sitä joskus ja totesi että tik tokit on vaikeita kun servot on hitaita ( teki ne kuitenkin ihan nätisti ja mun mielestä ilman ongelmia). Muutenkin Toni pyöritteli sitä siihen malliin että minä pyörittelin päätäni, pystyykö se tuohonkin.

Nyt pitää kuitenkin muistaa että mulla on täysin olematon kokemus noista purkeista. Ehkä tulee vähän vahvaa tekstiä ja kovia mielipiteitä, niitä kannattaa suodattaa. Toisaalta mun mielestä paska mikä paska, en jaksa oikein kaunistella. Oma mielipide on että huono fbl on todella surkea sijoitus rahallisesti ja vielä surkeampi sijoitus lentämisen kannalta. Joku muu voi olla muuta mieltä vapaasti, tämä on vaan mun mielipide. Kannattaa oikeasti testata itse ensin ja tehdä johtopäätökset sen jälkeen. Multa ei kehuja beastille heru.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #344 : 23 Maaliskuu, 2013, 22:24:11 »
Täällä Turkkusessa Embla+Beast näyttää toimivan ihan hyvin. Olisiko tuossa testaamassasi kopukassa kumminkin jokin säätö-jutska vielä hakusessa...

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #345 : 23 Maaliskuu, 2013, 22:29:58 »
Täällä Turkkusessa Embla+Beast näyttää toimivan ihan hyvin. Olisiko tuossa testaamassasi kopukassa kumminkin jokin säätö-jutska vielä hakusessa...
Beast systeemissä ei, sitä on lennetty viime syksystä lähtien. Se on juuri se, mitä siitä saa irti. Näin ainakin omistajan mukaan. Mun mielestä se ymmärtää vähintäänkin riittävästi noista systeemeistä että on osannut oikeasti virittää sen kohdalleen, siitä vaan ei irtoa sen enempää.


Sen sijaan tuo 450 trex 3gx purkilla oli ensilento eli kaikki heitetty kovan arvioinnin tuloksena siihen mihin ne pistettiin. Ero oli valtava, tosin osui hyvin kohdalleen.

Mullahan oli sama mankka aikoinaan (DX6i), mun mielestä tuollaista viivettä ei ollut silloin. Nyt tosin täytyy muistaa että se oli mun eka mankka, sillä opeteltiin ja vertailukohtaa ei ollut. Toisaalta sitä vastaan sotii että mankkaa vaihtaessa ei muuttunut mikään muu. En huomannut mitään radikaalia eroa kun otin uudella mankalla ilmaan ekan kerran. Tästä päättelisin että vika on beastissa.
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2013, 22:49:13 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #346 : 24 Maaliskuu, 2013, 01:22:04 »
Uskaltaisin väittää että BeastX ei ihan täysillä ollut matkassa.. Sieltä tarvii yks asetus olla säädettynä rauhalliseks nii kopteri on ku kuollut täi tervassa ja ei vastaa todellakaan mihinkään tikun liikkeisiin. Kannattaa eka lyyä biististä kaikki asetukset extremelle ennenku lähtee vertaamaan hyviin säätöihin osuneeseen 3GX:ään.  :) Yleinen mielipide Helifreakissa tuntuu olevan että BeastX vie 3GX:ää 100-0, vaikka monet eivät ole lentotuntumassa radikaalia eroa huomanneetkaan. BeastX:n säätöjen helppous tehnyt kuitenkin valintapäätöksen monilla. Itelläni ei toistaiseksi ole 3GX:ästä kokemusta ja tuskin ikinä hankin. BeastX niin yksinkertainen setupin teossa ja toimii upeasti oikein säädettynä eikä ole tarvetta hankkia läppäriä säätöjen tekoon.

Ja sitte toinen asia eli 500 kokonen on ilmassa kuitenki aivan eri asia ku huomattavasti kiikkerämpi 450. Samat koput samoilla servoilla ja molempiin oikein tehty setuppi enne murska-arvioita mieluusti. Omat ensikokemukset Beastistä oli analogi servoilla ja juurikin täi tervassa asetuksilla. Oli uskomattoman vakaa. Sitte pikkuhiljaa asetusten kiristelyä ja lopuksi extremelle jonka jälkeen kopu oli mahtava lennettävä. Tämän jälkeen sairaan vahvat ja nopeat digiservot ja 450 rekkula on nyt todella ketterä ja pirteä kone kulkemaan. Siitä en tällä hetkellä muuttais mitään (no okei lavat ehkä vois vaihtaa toiseen merkkiin).

Sitte tuo viive. Oma DX6i vs nykyinen DX7S. Kuin yö ja päivä eroa lentotuntumassa DX7S hyväksi. DX7S kanssa jotenkin välittömämpi kontrolli kopteriin.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #347 : 24 Maaliskuu, 2013, 07:41:39 »
Sanotaan nyt tähän väliin. Biistissä on viive. Siihen kuitenkin tottuu. Siinä on myös erilainen lentotuntuma kun esim v-barissa ja käsittääkseni brain on myös aika lähellä v-bar (aivosta ei omaa kokemusta)

Sitte noista mankoista. Mulla oli dx8 (itseasiassa kaksikin) ja kun ne laukes ni piti siirtyä lainamankkaan joka oli dx6i. Se ei ole sieltä nopeimmasta päästä ja teki kyllä jo simuttamisestakin aivan hirveän tuntuista.

Lensin aikanaa paljon biistillä ja tykkäsin. Nyt ku on tottunu tohon välittömämpään v-bariin niin biisti tuntuu aivan hirveeltä. Vaikka ei se ero ole pelkästään viiveissä. Biisti ei vaan tunnu siltä että se oot sä joka sitä ohjaa. Toisinsanoen liian robottimainen tuntuma. Siihen tottuneena kuitenkin hyvä. Väitän että itsellä aukes silmät ku sain ekan biistin tangon tilalle ja huomasin että tällanenhan tän olis pitäny aina olla ;)

Väitän myös että jos nyt näiden omien lelujen jälkeen laittais johkin perus vehkeeseen biistin ja mankaksi dx6i ni kyllähän siinä olis viivettä aivan älyttömästi omiin tottumuksiin eikä siitä kyllä varmaan vois nauttia.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #348 : 24 Maaliskuu, 2013, 08:29:35 »
Eiköhän tuo biistillä lennättäminen ole pääosin kiinni säätämisestä ja tikun vääntäjän taidoista ;) olen nyt 1kk sisään ollut näkemässä kun 500  rexä missä on biisti kulkee aivan älyttömän upeeta kuviota taivaalla ja muutama sentti lumenpinnan yläpuolella, niin - osaavan puikottajan käsissä... Kyselin mielipidettä tuosta purkista ja kuulemma on vaan "liian robottimainen" (V-Bariin verrattuna), niinkuin Dr tuossa jo mainitsikin. Ei tullut moitetta, että purkin rajat ois tullut vastaan  :)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #349 : 24 Maaliskuu, 2013, 08:36:42 »
Eiköhän tuo biistillä lennättäminen ole pääosin kiinni säätämisestä ja tikun vääntäjän taidoista ;) olen nyt 1kk sisään ollut näkemässä kun 500  rexä missä on biisti kulkee aivan älyttömän upeeta kuviota taivaalla ja muutama sentti lumenpinnan yläpuolella, niin - osaavan puikottajan käsissä... Kyselin mielipidettä tuosta purkista ja kuulemma on vaan "liian robottimainen" (V-Bariin verrattuna), niinkuin Dr tuossa jo mainitsikin. Ei tullut moitetta, että purkin rajat ois tullut vastaan  :)

juuri tätä mä koitin sanoakkin. fiilis on vaan niin kovin erilainen muihin verrattuna mutta hyvä purkki se on jos siihen totuttelee. ei se ole niin välitön ja yhtä sormen kanssa mutta ihminen on oppivainen otus. mutta siinä vaiheessa kun laivastossa on joku muu kun biisti ni se biisti alkaa tuntua huonolta.

sama pätee tohon mankkajuttuun. mulla oli aikanaan muös omana dx6i ja en siitä mitään viiveitä huomannu. sitte ku totutteli dx8 jossa pienemmät viiveet ja kun joutu hetkeksi palaamaan takaspäin ni tuntuhan se hirveeltä.

nää on kaikki tottumuskysymyksiä. netti on pullollaan todella hienoja 3d videoita jotka on lennetty biistillä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
45 Vastauksia
20148 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 20:17:14
kirjoittanut Penara
14 Vastauksia
7955 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2008, 21:29:01
kirjoittanut Jyri
1 Vastauksia
3084 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2009, 13:08:46
kirjoittanut 1m4s0_
2 Vastauksia
3521 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Maaliskuu, 2011, 13:00:13
kirjoittanut Vispilä
148 Vastauksia
73926 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Lokakuu, 2014, 18:40:43
kirjoittanut JuhoV