Kirjoittaja Aihe: JuhoV:n kopteri(t)  (Luettu 204159 kertaa)

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: JuhoV:n kopteri(t)
« Vastaus #350 : 24 Maaliskuu, 2013, 08:44:54 »
Tuossa oli vertailua myös mun tankokopteriin, sekä 500 että 450 kokoiseen, ei ainoastaan 500 kokoinen beastilla vs. 450 3gx purkilla.

Mun mielestä tuo Tohtorin kommentti "Biisti ei vaan tunnu siltä että se oot sä joka sitä ohjaa" kuvaa ehkä parhaiten sitä mitä ajoin takaa.

Nyt pitää päästä kokeileen kaverin Hurricanea, siinä on samat nuppiservot kuin mulla oli, muutenkin tuttu kopteri. Ainoa ero että tässä on myös DX6i mankkana. Mun mielestä mun pitäisi silloin saada joku kuva myös mankan ominaisuukista. Jos tuosta löytyy selitystä tahmeuteen niin sitten beast saa multa pienen takaisin vedon. Beast on transmitter moodissa.

Tiedän toki että vaikuttaa aika tavalla paljonko on liikettä ja paljonko on runtua nupissa.

Edelleen uskallan väittää että kaveri on tiennyt ja tietää mitä se on beastin asetuksiin laittanut, tiedän ettei hakusessa ole ollut mikään hidas laite. Kokeilin sen mcpx:ää viimekesänä ja se oli mun makuun tolkuttoman hätäinen. Tikuista siis tapahtui. Pistin vielä itselleni puolittajat hitaampaan asentoon kun tiesin kaverin tottuneen nopeaan.

Beastin ohjelmoitavuus ilman tietokonetta on varmaan monelle iso etu, mullakaan ei ole läppäriä ja tiedän ettei brainia ohjelmoida ilman konetta. Jos tuo mun fiilis on edes oikean suuntainen, ei se riitä mulle perusteeksi hommata beastia, miellummin hommaan läppärin jotta saan mieluisen.

Mutta ei kai tämän nyt mikään elämän ja kuoleman kysymys ole. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Tanko vs. fbl on varma valinta tingata. Kummallakin olen nähnyt lennettävän todella komean näköistä lentoa. Samoin olen nähnyt lennettävän hienosti beastilla ja v-barilla. Brainia en ole ilmassa nähnyt. En nyt näe oikein mitään mieltä hymistelläkään jos olen erimieltä.

Nyt odottelenkin jännityksellä mitä mieltä tulen olemaan tankolaitteista kun pääsen tottumaan brainiin. Voi olla että sen jälkeen olen valmis tunkemaan tangot suohon tai sitten en, sen näkee sitten aikanaan. Kuitenkin tuo eilinen testi herätti kovasti toiveita.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #351 : 24 Maaliskuu, 2013, 08:58:27 »
Lisätään vielä sen verran että kun katson vierestä kun kaveri lentää sitä, se näyttää lentävän todella hienosti. Siinä on jotain sellaista eleettömyyttä mitä mun mielestä pitäisi kaikissa olla. Se ei tee mitään ylimääräistä, ei hae eikä haukkaile, se vaan lentää kuin juna. Kuitenkin kun sen halutaan kääntyvän, se myös kääntyy. Flippaa ja rollaa kauniisti yms. Siinä on selvästi jotain, mitä mun omista koptereista puuttuu. Sen koperin liikkeitä ilmamassa on mahtava seurata.

Nyt en tarkoita jäykkyydellä kankeutta liikkeissä, vaan kopteri lentää kuin se olisi todella notkumaton ja joustamaton. Jotenkin liikkeet näyttää hurricaneen verrattuna ikään kuin isomman kopterin liikkeiltä, kääntyen ja poistuen kuitenkin rivakasti jos käsketään.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #352 : 24 Maaliskuu, 2013, 09:44:14 »
Sellainen se FBL on että lentää kuin kiskoilla ja tehoakin on hiukan enemmän kuin tangollisessa. Monestihan 450 FBL kopteria verrataan leijunnassa olevaan 500 kokoiseen tangolliseen kun kuvataan tuota vakautta. Itelläni ainaki tuli ekan leijunnan jälkeen se "ei enään ikinä tankoa" fiilis.

Brain on varmasti hyvä mitä siitä nyt oon lukenu. Hiukan kallis hinta ku pitäs 2x ostaa ja nyt hyvin toimivat koneet pistää vastaan että voisin Brainia laittaa. Eniten tuo kukkaro. Mutta uskaltaisin väittää että BeastX ei niin sysi paska ole, mitä annoit ymmärtää. :) Varmasti huonompi kuin esim Brain ja VBar mutta taistelee kuitenkin hiukan eri hintaluokassa ja silti noista halvemman sarjan bokseista helpoin säätää ja varmasti luotettava kunhan mekaniikka on kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 24 Maaliskuu, 2013, 09:45:59 kirjoittanut Toeh »

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #353 : 24 Maaliskuu, 2013, 09:53:15 »
turha noista on vääntää. ihmisillä on eri tottumukset ja tarkotukset noille.

jos otetaan ihan puhtaasti yksi genre joka on nopeus ajo on biisti ilmeisesti aika voittamaton juurikin lukitun menonsa ja nyökkimättömyytensä takia ;)

esim v-bar nyökkii ja haukkailee kovassa vauhdissa (200km/h+) hyvälläkin setupilla liian helposti.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa njs

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #65
« Vastaus #354 : 24 Maaliskuu, 2013, 11:01:34 »
Varmasti huonompi kuin esim Brain ja VBar mutta taistelee kuitenkin hiukan eri hintaluokassa ja silti noista halvemman sarjan bokseista helpoin säätää ja varmasti luotettava kunhan mekaniikka on kunnossa.

Vbar on eri hintaluokassa, mutta kyllä Brain ja Beast on samoissa hinnoissa, Brain 186€ ja Beast 158€ (Fast-Lad).

Beast on niin kauan ihan jees kun se löytyy kaikista koptereista.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #355 : 24 Maaliskuu, 2013, 12:12:24 »
Vbar on eri hintaluokassa, mutta kyllä Brain ja Beast on samoissa hinnoissa, Brain 186€ ja Beast 158€ (Fast-Lad).

Beast on niin kauan ihan jees kun se löytyy kaikista koptereista.

tolla ladin rahtihinnan erotuksella ton ostaa jo suomestakin ihan muutaman euron erotuksella eikä tartte ventata viikkoa ;)
http://thehelistore.com/index.php/kopteritarvikkeet/gyro/msh-brain-flybarless-system.html
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #356 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:06:27 »
Nyt on sitten Gaui X5 Brainin kanssa pöydällä ja vähän herne nenässä.

Se pitäisi nyt saada lentoon, tein päätöksen etten yritä väkisin vaan se ottaa sen ajan minkä se ottaa ja sitten koelento kun se on saatu omasta mielestä kaikkien taiteen sääntöjen mukaan oikeisiin säätöihin. Eiköhän se kuitenkin pääsiäisenä lennä.  Odotukset on kovat kopterin suhteen. Tämä on ollut pitkään haaveena ja nyt se on sitten totta.  :)

Vastarin asetuksia pitää näköjään muuttaa, senkin selvittämiseen meni oma aikansa. Brainin demomoden yksi sivu, jossa kielletään laittamasta virtoja tähän, vähän säikäytti eli en uskaltanut kytkeä niitä vielä ollenkaan ennen kuin olen varma. Siinä kun varoiteltiin peruuttamattomasta tuhosta. Pari kysymystä lähetinkin jo  asiasta.

Säätösofta näyttää ainakin päällisin puolin kohtuu selkeältä, mutta eiköhän sieltäkin paljastu jotain mitä pitää vielä kysellä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa ssulti

• Seniori torppari
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
« Vastaus #357 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:12:08 »
Vastarin asetuksia pitää näköjään muuttaa, senkin selvittämiseen meni oma aikansa. Brainin demomoden yksi sivu, jossa kielletään laittamasta virtoja tähän, vähän säikäytti eli en uskaltanut kytkeä niitä vielä ollenkaan ennen kuin olen varma. Siinä kun varoiteltiin peruuttamattomasta tuhosta. Pari kysymystä lähetinkin jo  asiasta.

Tarkoitat tuota keltaista boksia? Kieltää laittamasta CH4-5-6 porttiin mitään mistä tulee maata ja virtaa, se kun on SIG/SIG/SIG... pariin signaaliin kun vetää 5v+maa niin sisältä karkaa kyl touhusavut. ;)

Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #358 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:15:45 »
Juu, juuri tuota ylempää keltaista.

Mistäs tämä sivu tuli, mulla oli vähän erilainen, nyt tuolla alhaalla on vielä toinen joka varoittaa ettei napaisuuskaan saa mennä ristiin tai laitteen toiminnan kannalta tärkeä savu karkaa.

Tämä sivu selventää asiaa vähän paremmin. Miksikähän mun ohjelmassa tuo kyseinen sivu näyttää erilaiselta. Ei ole kuin pari päivää kun latasin ohjelman MSH:n sivuilta.
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2013, 21:18:11 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Miika

• Seniori torppari
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
« Vastaus #359 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:17:09 »
Oho, oonpas mää missannut hauskan aiheen, pakko kommentoida...

Jaa että Beasti on "paska mikä paska"  ;D Voin vaikka lyödä vetoa, ettei suomesta löydy yhtäkään pilottia, joka saisi Beastin polvilleen. En niinkään tarkoita 'robottimaista lentotuntumaa' tai muita hirmuisia viiveitä, sillä itselläni ei ole kokemusta muista purkeista kuin Beastista. Tarkoitan Beastin taipuvuutta erilaisiin liikkeisiin ja tätä 'täi tervassa' ilmiötä. Jos kopteri on säädetty oikein ja se on tehty FBL käyttöön sopivalla setupilla, saa sen taipumaan pirotictociin huolimatta siitä onko siinä kiinni Vbar vai Beast. Jos ehdit kusella käymään ennen kuin Beast reagoi, suosittelen kääntymään lääkärin puoleen  ;D

Itselläni on nyt kaksi erikokoista kopteria Beastilla säädettynä ja kummassakaan ei ole tankoa ikävä. Beast on vakaa ja se toimii hyvin. Muutenkin tämä FBL-purkkien vertailu on ollut vierestä hauskaa seurattavaa. Pari vuotta sitten kaikki vannoivat Beastin nimeen ja nyt Beast on yleisen sylkykupin maineessa. Vbar on luonnollisesti paras (ja kallein..) mutta ei se tee Beastista yhtään sen huonompaa vaihtoehtoa. On vain hauskaa seurata vierestä kun aloittelijat kiertävät Beastia kaukaa "koska siinä on niin iso viive, eikä sillä voi lentää!" Fakta on se, ettei Vbar saa aloittelijan kopteria leijumaan yhtään paremmin kuin Beast, harjoittelu on ainoa lääke lentotaitoon.

En tiedä oliko Juho tarkoittanut koko Beast raporttinsa provoksi, sillä siltä se ainakin vaikutti. Yhden lennon kokemus huonosti säädetystä kaverin kopterista ei valitettavasti anna järin vakuuttavia perusteita lytätä Beastia täysin... Tiedän, ettei Beast ole paras, mutta halusin vain oikaista edellisistä viesteistä saadun kuvan siitä, että Beast on täysi sysipaska ja lähes lentokelvoton. Tai onhan se Vbar paljon parempi, eihän Beastilla muuten olisi jääty F3N'n SM toiseksi  ;D

Just my 2 cents eikä herneitä hengityskanaviin, kiitos. Seuraavaksi voisi vaikka keskittyä vähän aineen käyttäytymiseen homogeenisessä sähkökentässä...
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa ssulti

• Seniori torppari
« Vastaus #360 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:18:58 »
Juu, juuri tuota ylempää keltaista.

Mistäs tämä sivu tuli, mulla oli vähän erilainen, nyt tuolla alhaalla on vielä toinen joka varoittaa ettei napaisuuskaan saa mennä ristiin tai laitteen toiminnan kannalta tärkeä savu karkaa.

Tuo ei ole suoraan softasta, guuggelin avulla hain vain noita brain s-bus kuvia.  Helifriikin ketjutssa; http://www.helifreak.com/showthread.php?t=443062

Napaisuus on tärkeä. Aina. Siksi se sanotaan noin vahvasti. Varsinkin jos tunget ESC/BEC johdon väärinpäin sisään, sillä saa helposti touhusavut pihalle. :)

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #361 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:21:11 »
Jees, kiitoksia tämä selvensi asiaa taas paljon.

Eikähän tämä tästä lähde liikkeelle pikku hiljaa. Nyt totesin paremmaksi kysyä ennen kuin tulee kallis vahinko.

Nyt taidan uskaltaa kytkeä virrat tuohon, ensin pitää muuttaa ne vastarin asetukset, ne on nyt ne, jotka ei toimi s-bus systeemin kanssa.

Huomenna on uusi päivä ihmetellä tuota. Paha vaan että silloin taitaa tulla myös trexsin osat, huono yhdistelmä kun pyödällä on kaksi huomiota kaipaavaa kopteria. Toisella olis kova hinku päästä lentämään, mutta kaikki tärkeät jutut tekemättä ja paljon opiskelematta aiheesta, toinen olis helppo ja nopea korjata ja sillä pääsis lentämään, se vaan sitten estää toisen lentokuntoon saattamisen.
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2013, 21:25:22 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa ssulti

• Seniori torppari
« Vastaus #362 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:22:03 »
Eikähän tämä tästä lähde liikkeelle pikku hiljaa. Nyt totesin paremmaksi kysyä ennen kuin tulee kallis vahinko.

Se sininen vienotuoksuinen savu on yleensä aika pirun kallista. ;)

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #363 : 26 Maaliskuu, 2013, 21:26:08 »
Se sininen vienotuoksuinen savu on yleensä aika pirun kallista. ;)

Ei se savu ole kallista, sen takaisin laittaminen on.  ;D

+ että se savu haisee myös pahalle.
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2013, 21:28:57 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa nik-92

• Seniori torppari
  • #LajinHelppousViehättää
« Vastaus #364 : 26 Maaliskuu, 2013, 22:58:35 »
Oho, oonpas mää missannut hauskan aiheen, pakko kommentoida...

Jaa että Beasti on "paska mikä paska"  ;D Voin vaikka lyödä vetoa, ettei suomesta löydy yhtäkään pilottia, joka saisi Beastin polvilleen. En niinkään tarkoita 'robottimaista lentotuntumaa' tai muita hirmuisia viiveitä, sillä itselläni ei ole kokemusta muista purkeista kuin Beastista. Tarkoitan Beastin taipuvuutta erilaisiin liikkeisiin ja tätä 'täi tervassa' ilmiötä. Jos kopteri on säädetty oikein ja se on tehty FBL käyttöön sopivalla setupilla, saa sen taipumaan pirotictociin huolimatta siitä onko siinä kiinni Vbar vai Beast. Jos ehdit kusella käymään ennen kuin Beast reagoi, suosittelen kääntymään lääkärin puoleen  ;D

Itselläni on nyt kaksi erikokoista kopteria Beastilla säädettynä ja kummassakaan ei ole tankoa ikävä. Beast on vakaa ja se toimii hyvin. Muutenkin tämä FBL-purkkien vertailu on ollut vierestä hauskaa seurattavaa. Pari vuotta sitten kaikki vannoivat Beastin nimeen ja nyt Beast on yleisen sylkykupin maineessa. Vbar on luonnollisesti paras (ja kallein..) mutta ei se tee Beastista yhtään sen huonompaa vaihtoehtoa. On vain hauskaa seurata vierestä kun aloittelijat kiertävät Beastia kaukaa "koska siinä on niin iso viive, eikä sillä voi lentää!" Fakta on se, ettei Vbar saa aloittelijan kopteria leijumaan yhtään paremmin kuin Beast, harjoittelu on ainoa lääke lentotaitoon.

En tiedä oliko Juho tarkoittanut koko Beast raporttinsa provoksi, sillä siltä se ainakin vaikutti. Yhden lennon kokemus huonosti säädetystä kaverin kopterista ei valitettavasti anna järin vakuuttavia perusteita lytätä Beastia täysin... Tiedän, ettei Beast ole paras, mutta halusin vain oikaista edellisistä viesteistä saadun kuvan siitä, että Beast on täysi sysipaska ja lähes lentokelvoton. Tai onhan se Vbar paljon parempi, eihän Beastilla muuten olisi jääty F3N'n SM toiseksi  ;D

Just my 2 cents eikä herneitä hengityskanaviin, kiitos. Seuraavaksi voisi vaikka keskittyä vähän aineen käyttäytymiseen homogeenisessä sähkökentässä...

Kyllä niissä on hinta-laatu suhteessa aika iso ero. Nyt kun brainiin vaihdoin, niin en viitsisi edes sylkea beastiin päin. Kyllä se kopteri vaan taipuu paljon luonnollisemmin brainilla/ vbarilla. Oranssi robottiloota saattaa tuntua kohtalaiselta, niin kauan kun ei muusta ole tietoa. Tuntuhan se kolmipyöräkin ihan kivalta lapsena, mutta kun sitten sai mopon alle niin ei kauheasti ollu taakse katsomista. Brainissa kumminkin on parempi tuntuma, ja säädettävyys. Myös viive loistaa poissaolollaan. Toki säätämiseen tarvitsee läppärin, mutta jos ei sellaista omista niin minkäs sille voi  :'(
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2013, 23:04:16 kirjoittanut nik-92 »

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #365 : 27 Maaliskuu, 2013, 21:45:27 »
Nyt pitäisi säädöt olla hehtaarilla. Purkki alkoi toimia, nyt on korjaussuunnat oikein. Vielä jäi selvittämättä miten ne pankit otetaan käyttöön, mille kanavalle ne laitetaan yms. Se ei ole nyt suurin murhe, tutkitaan sitä lisää kun ehditään.

Vielä on kuitenkin pikku juttuja jäljellä, vastarille paikka ja kiinnitys, antennit kunnolla ja noparille kaasun rajat. Sitten lapakulmakäyrät, kaasukäyrät yms. Lähellä alkaa ensilento olla kuitenkin.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #366 : 28 Maaliskuu, 2013, 21:34:40 »
Vielä löytyi hierottavaa kun tarkastelin setuppia ja kopteria.

Nyt kuitenkin pitäisi olla kaikki kohdallaan ensilentoa varten. Pankit toimii haluamastani vivusta, ohjelma näyttää että govi toimii kuten pitää, lapakulmat osuu kohdalleen, kaasun rajat opetettu, kopteri ei täristä (itse asiassa se oli yllättävän värinätön, huudatin koko kierrosalueen läpi) ja ennen kaikkea korjaussuunnat on oikein.

Homma ei ollut töistä tullessa vielä valmis, päätin että se ei lennä tänään, vaan teen rauhassa setupin loppuun. Homma etenikin yllättävän nopeasti ja olisin ehtinyt, mutta pidin päätöksen ettei tule hutiloitua edes lopussa, huomenna sitten.

Toivotaan että homma toimii huomenna kuten pitääkin eikä tule romua.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #367 : 28 Maaliskuu, 2013, 22:29:03 »
Anteeksi, että kerron tämän sun säikeeseen  8)

Mutta, tsiigatkaas tämän hemmon tietoja:

http://www.kopterit.net/index.php?action=profile;u=159

Olen hänet pari kertaa tavannut messuilla ja kundi teki itse itselleen "turbon" ja kannattaa katsoa hänen allekirjoitustakin...... ...!!!!!!!!!!!!!!!!
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #368 : 28 Maaliskuu, 2013, 22:42:48 »
Anteeksi, että kerron tämän sun säikeeseen  8)

Mutta, tsiigatkaas tämän hemmon tietoja:

http://www.kopterit.net/index.php?action=profile;u=159

Olen hänet pari kertaa tavannut messuilla ja kundi teki itse itselleen "turbon" ja kannattaa katsoa hänen allekirjoitustakin...... ...!!!!!!!!!!!!!!!!
Mulla loppuu nyt kyllä kapasiteetti. Ymmärsinkö oikein että lentää fbl-nupilla mutta ilman fbl-gyroa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa heikkit

• Pro torppari
« Vastaus #369 : 28 Maaliskuu, 2013, 22:46:09 »
Mulla loppuu nyt kyllä kapasiteetti. Ymmärsinkö oikein että lentää fbl-nupilla mutta ilman fbl-gyroa.

Kyllä se ilman purkkiakin lentää:

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #370 : 28 Maaliskuu, 2013, 23:04:05 »
En mää nyt tiedä mistä jäin paitsi ja mitä en ymmärtänyt, tämmösen kuitenkin löysin  vertailun vuoksi. Ainakin tämän näyttää mielenkiintoisemmalta. Tosin tämä ei vissiin kuitenkaan ollut se pointti.

!
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #371 : 28 Maaliskuu, 2013, 23:05:01 »
En mää nyt tiedä mistä jäin paitsi ja mitä en ymmärtänyt, tämmösen kuitenkin löysin  vertailun vuoksi. Ainakin tämän näyttää mielenkiintoisemmalta. Tosin tämä ei vissiin kuitenkaan ollut se pointti. Kuteinkin tämä oli aika paljon mielenkiintoisempaa katsottavaa.

!
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #372 : 29 Maaliskuu, 2013, 00:50:28 »

Joo, suunnitteli sekä työsti itselleen Turbon sekä otti vaan "kärpäslätkät" pois !
Ei silloin vielä taidettu paljon puhua (tiedetty) fbl-gyrosta ????

Jotkut asiaa enemmän tietävät, Toivon, että korjaatte mun "epätietoisuuteni" asian tiimoilta  8).
Ehkä olen oikeassa tai sit en ??????
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #373 : 29 Maaliskuu, 2013, 08:58:38 »
Joo gyrot ja fbl-purkit ovat meille taidottomille kavereille. Kun ei osaa nii tarvii tekniikkaa tukemaan. :)
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa JuhoV

• Seniori torppari
  • RC- Kopterit Ry #278
« Vastaus #374 : 29 Maaliskuu, 2013, 15:03:06 »
Ekat lennot tehty ja kopteri on vielä lentokelpoinen. 6 akullista ilmaa, timeri näytti vajaata puolta tuntia.

Eipä riittänyt rohkeus kovinkaan ihmeelliseen kokeiluun, nyt testattiin vaan että kopteri oikeasti toimii ja lentää. Brainin asetukset sattui kohtuudella kohdalleen, mutta vielä jäi säätämistä myös.

Itse kopteri tuntuu kevyeltä, kulki näköjään lujaa ja vakaasti. Nyt on sitä lentämisen näköä mitä tarkoitin rauhallisella ja ison näköisillä liikkeillä. Myös lapaäänet alkoi olla selvästi aikaisempien koptereiden ääniä miehekkäämmät.

Asetuksena oli suurimmaksi osaksi sport ja sillä se oli vähän pehmeän ja jähmeän oloinen, lopulta uskalsin vaihtaa 3D asetuksille ja tuntuma parani selvästi lähemmäs mieleistä. Vielä vähän terävyyttä lisää ja se alkaa tuntua todella hyvältä sen jälkeen.

Fiilikset todella hyvät ja lupaavat, flipit pyörii todella hyvin paikoillaan, korkeus säilyy. Lentotuntuma on kuitenkin täysin erilainen Hurricaneen verrattuna että pitää opetella paljon uudelleen. Tämä tuntuu kevyeltä ja tikkuvirheet kaarroksessa näkyy selvästi. Kopteri ikään kuin leijuu ja liiraa käännöksen läpi. Muutama onnistui ihan kivasti, mutta harjoittelua tarvitaan paljon lisää.

Huomenna lisää, oli niin jännää että väsähti henkisesti aika nopsaan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
45 Vastauksia
20147 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 20:17:14
kirjoittanut Penara
14 Vastauksia
7954 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2008, 21:29:01