Äkkiseltään mitä katselin niin vanhan mallinen hihnavetoinen muovi 500 rekkula on ainakin perän osissa halvempi kuin Prôtos. Heikin torppi on vaan kyllä vähän erikoinen justiin sen takia että perä lentää hukkaan.
T-REX 500E päälavanpitimet alumiini 36,16€.
Prôtos päälavanpitimet muovi 14,02 € (sisältäen myös painelaakerit jotka rekkulasta puuttui)
T-REX 500E pääakseli 8,76€
Prôtos pääakseli 8,49 €
T-REX 500E lepatusakseli 4,93€
Prôtos lepatusakseli 6,77 €
T-REX 500E pääratas (2x) 9,95€
Prôtos pääratas 5,66€
T-REX 500E autorotaatioratas 11,51€
Prôtos autorotaatioratas 0€ (vetotavasta johtuen tätä ei ole)
T-REX 500E peräputki (2x) 9,32€
Prôtos peräputki (2x) 20,17€
T-REX 500E runko hiilari 33,38€
Prôtos runko muovi / hiilari 20,05€ / 77,86€
T-REX 500E peräputken tuki 7,13€
Prôtos peräputken tuki 10,21€
Siinä nyt muutama osa mitä tuli ekana mieleen että vois torpeissa mennä, joissa ei lennä osia hukkaan. Protos on jossain kalliimpi, mutta vetotapansa ansiosta pääratasta tuskin menee ikinä ellei se osu maahan ja katkea. Muovinen runko on mulla käytössä ja se olkoon "sulakkeena" siellä. Hiilikuituisena ei omalle kukkarolle kyllä sovi vaikka hiilari varmasti kestää huomattavasti paremmin. Päälavanpitimet myös muovisena on torpissa ekana poikki menossa, mutta hinnaltaan eivät mahdottoman hintaiset ole ja sulakkeena toimivat. Rekkulan pitimet kestää varmasti paremmin iskuja, mutta sitte harmittaa kun pitimet on ehjät ja linkkipallon kierre mennyt.
Loppupeleissä kyllä Prôtos on vanhempaan remmivetoiseen T-REX 500E:hen verrattuna vähän kalliimpi. Prôtos kyllä liikkuu taivaalla eri malliin keveytensä ansiosta. Sitten myös se juttu että noihin rekkuloihin yleensä vaihdetaan kaikki muovi alumiiniksi jossain vaiheessa. Esim muovisia lavanpitimiä en minä ainakaan storelta löytäny ees (en kai vaan osaa) ja yhden T-REX:in ja yhden Protoksen kasanneena voin sanoa että kyllä Protoksen laatu oli mahtava. Osat istuu justiin paikolleen eikä turhia välyksiä tunnu. Rekkula toki oli pykälää pienempää kokoluokkaa ja näin ollen ei sais vertailla, mutta on siellä paljon enemmän toimintavälyksiä ja paikkoja jotka tarvis myöhemmin tulleita päivitysosia.
Loppupeleissä jos nykypäivänä kopun ostaa niin eipä tuo Prôtos kalliimmaksi tuu kuin T-REX 500E PRO Super Combo. Siihen monet osat on jo kalliimpia kuin tuon vanhan remmivetoisen rekkulan. Prôtos on kuitenki vähän massasta poikkeava ja erikoisempi kone ainakin tällä hetkellä ja liikkuu taivaalla pirun kevyen näkösesti.