Kirjoittaja Aihe: Spektrum miähen Futaba sekoilut  (Luettu 45169 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Spektrum miähen Futaba sekoilut
« : 04 Toukokuu, 2012, 01:44:47 »
eli siis 2v härvänny noiden spektrumin raattioiden kanssa ja nyt kun olis pitäny ostaa neljäs jossei olis halunnu ootella niin ei enää kiitos!

ostin siis vutapan!

avasin tän ketjun sitä varten että kyselen täällä tyhmiä tietäviltä jos ja kun tulee kysyttävää. ja tuleehan sitä! en edes enää muista ekoja kyssäreitä joita piti laittaa joten en jaksa nyt miettiäkkään :D tästä voi olla kuitenkin joskus jollekkin muullekkin hyötyä...

ja joo... kyllä vastustaa heti alkuun. vutapan valikot on spektrumiin verrattuna ku lauantai aamun huuto-oksennus! kauheasti kaikkea lyhennettä ja valittavaa eikä tosta päässy edes mihinkään valikoihin sisään ilman ohjekirjan avaamista (PHYI!)
ihmetellä täytyy miten näinkin yksinkertasesta laitteesta kun radiolähetin saa näin monimutkasen :D

sain kuin sainkin Futaba 8FG Superin softan päivitettyä uusinpaan vitosversioon. sain myös ilmeisesti vastarin (R6208SB) high-speed tilaan ja yhteyden luotua.

illan agenda oli saada simu toimimaan ton vastarin ja simstickin avulla. ei toimi ei vaikka mitä tekee! vastaria on koitettu normi ja nopeassa tilassa eikä simstick tunnista sitä ollenkaan! tossa mankassa on Linkage Menu -> Frequency -> fasst kohdassa 3 valintaa MLT2, MULT ja 7CH... mitä noi tarkottaa? vastarissa ainakin ledi vaihtaa väriä... nyt ollaan pisteessä ettei aivo enää toimi ja homma kyntää pahasti :D voihan toi tietty olla ettei simstick vaan tykkää futabasta ???

toimiiko kellään normi simstick futaban vastarin kanssa? huomasin nimittäin että tosta simstickistä on tullu joku kerpeleen futteversiokin http://www.simstick.co.uk/ mä kun oon aina luullu että se lukee vaan tyhmänä servopulsseja ja tulkitsee niitä jolloin vastarin merkillä ei pitäis olla yhtään mitään merkitystä ???


kyllä spektrum on vaan helppo! jos vähänkin tuntee koptereiden tarpeet niin sitä osaa kyllä käyttää heti kun sormi koskee ekaa kertaa rullaan.  ;)
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2012, 01:47:55 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #1 : 04 Toukokuu, 2012, 01:57:25 »
Viittiikö joku laittaa linkin sellaseen johtoon mikä käy ton mankan ja fiiniksin väliin ni pääsis tolla simuttamaan jos tossa kestää että saa selvitettyä ton simstick kuvion...

Sabessa ei tiedetty sellasista mitään ku soitin ja kysyin. Jos jollain tässä helsingin kulmilla lojuu sellanen ylimääräsenä niin voisin mielelläni joko lainata tai jopa ostaa sen kulksimasta...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #2 : 04 Toukokuu, 2012, 02:11:05 »
Mulla saattais olla ylim. kaapeli, voin kyllä lähettää jos löydän. Vaikka ootkin petturi :D!

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #3 : 04 Toukokuu, 2012, 06:12:45 »
Se tieten sellanen neliöliitin. Mulla pitäs olla kans sellanen ylimääränen...

Mä kans tuota kasia koitin ropeltaa expoilla yhelle herrasmiehelle ja oli jotenki vaikea noin vaan löytää logiikkaa valikoihin.10cp on yksinkertasempi..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #4 : 04 Toukokuu, 2012, 06:19:33 »
"MLT2, MULT ja 7CH"

Noi on vissiin sama ku 10cp:ssä on valinta alle 7kanavaisille vastareille ja sit isommille vastareille.jos sulla on 7kanavainen vastari ja laitat jomman kumma multi asetuksen ni ei varmaankaa löydä yhteyttä..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Re: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #5 : 04 Toukokuu, 2012, 06:54:48 »
Viittiikö joku laittaa linkin sellaseen johtoon mikä käy ton mankan ja fiiniksin väliin
Kuva johdosta. Hintahaitari on leveä, originaalista kopioon. Kaikki toimii.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #6 : 04 Toukokuu, 2012, 07:10:56 »
Kyllä mä taidan pitää DX7:an omaan hautaan asti  ;D
Onnea vaan valitsemallesi uralle  :o
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kollikatti

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #7 : 04 Toukokuu, 2012, 07:31:37 »
Trex-storesta itselleni sopivan välikaapelin simun mukana 8FG:lle hommasin. Tosiaan malli on se Futaban neliö http://www.ekmpowershop4.com/ekmps/shops/phoenixrc/futaba-square-adaptor-2-p.asp

Itselleni tuota simstickiä olen ollut jo ostamassa, mutta en vaan ole aikaiseksi saanut. Ilmeisesti täytyisi olla tuo futten versio. Kokemuksia itsekin kyseisesä vehkeestä mielenkiinnolla odotan.
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2012, 07:35:29 kirjoittanut Kollikatti »

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #8 : 04 Toukokuu, 2012, 07:58:40 »
Manuaali online:


7-ch = seitsemän tai vähemmän kanavia
MULTI = 8(lineaarisia)+2 kanavaa(digitaalisia)
MLT2 = 12(lineaarisia)+2 kanavaa(digitaalisia)


Esimerkiksi mun Hirobon Quark 2.4Ghz modi toimii tuolla 7-ch:lla.

ps. Muista kääntää throttle reverseksi, kun säätelet oikeaa kopua. (Servo valikosta näkee hyvin)
pps. itehän en tiennyt tuota ja laitoin ekalla kerralla noparin sekasin kun seinäkello!  ;D
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2012, 08:01:51 kirjoittanut zenix »
Futaba T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #9 : 04 Toukokuu, 2012, 10:33:31 »
hyviä pointteja tulee! mikähän järki siinäkin on että kaasukanava on defaulttina väärinpäin? :D

kyllä mulla toi manuaali on ja sitä on joutunut läräämään todella paljon että on edes tän verran saanu sisäistettyä. ei tätä ole edes koitettu tehdä helpoksi :D mutta kyllä toi valikoissa liikkuminen ja juttujen muuttaminen nyt jo parin tunnin näppäilyllä sujuu... nyt on vaan enää pakko lukea tota futaban raamattua ja keksiä että mitä noi kaikki lyhenteet tarkottaa tuolla valikoissa. viimeyönä meinas vaan duunin jälkeen alkaa jo olemaan pata niin jumissa ettei mistään tullu mitään ja laitoinkin tänne lähinnä vimoset ajatukset mitä jäi mieleen :D

jos spektrumin valikossa lukee esin swash valinnoissa 1 servo 90 ja vieressä on kuva servosijoittelusta niin tässä on vaan valinta HR3, H-3, HE3, H4x, H-1, H-4 eikä mitään kuvaa vaikka on koko näyttö ihan vapaana missä se kuva vois olla eli jos ja kun ei muista kaikkia noita lyhenteitä ulkoa ni saa olla aina jossain kännykässä tää 150 sivunen raamattu luettavissa. samoin kanavien endpointit, ja kaikki muutkin säädöt on hajautettu ihan erillisiin valikoihin ja ne valikot on täynnä kaikkia kummajaisia mistä ei tällanen tyhmä 3D miäs tajua mitään eikä luultavasti niitä tarvitsekkaan :D

mä kun tartten 3 lentotilaa mistä saan pitch käppyrän säädettyä viidestä pisteestä ja kaasukäppyräksi riittäis pelkkä prosenttilukema per lentotila koska flättikäyriä sinne tulee laitettua jokatapauksessa :D

kyllähän tää aukee ku lukee tota F-raamattua mutta aika hermoja raastavaa tää on ku kokoajan tulee jotain mitä ei tajua. DX8 ku sai joskus käteen ni ihan mihin valikkoon vaan meni niin ei jääny epäselvää mitä mikäkin tekee.

koitan kattoa jos vaikka silshopissa olis toi johto nyt enshätään... jos ei ole niin palaan asiaan. hieman kyllä ärsyttää idea ton johdon päässä simutuksesta :(

pitää laittaa tonne simstickille sähköpostia että WTF?! kerron sitte tulokset...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #10 : 04 Toukokuu, 2012, 10:41:16 »
Mites istuu käteen vrt. DX8?

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #11 : 04 Toukokuu, 2012, 10:49:00 »
Mä voin kaivaa sulle ilmasen kaapelin ja kun oon sulle velkaa noita muoviruuvejaki ni tulee samalla..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #12 : 04 Toukokuu, 2012, 10:53:30 »
Mites istuu käteen vrt. DX8?

yllättävän hyvin itseasiassa. pelkäsin pahempaa. eihän tossa ole kumia reunoissa niinkuin DX8 mutta tikkuihin ylettyy ja ne on oikealla paikalla mun käteen. noi kytkimet onkin sitte... noh :D siinä missä mä oon tottunu että on holdi onkin tollanen jousikuormitteinen palautuva kytkin :D en oo vielä miettiny miten laitan tohon lentotilat ja holdin kun en ole päässyt siihen asti että pääsis simulla koittamaan. kytkimet on kyllä liian lähekkäin toisiaan mun makuun. kaikki tuntuu kuitenkin laadukkaalta vaikka toi tollanen muovinen vähä onkin.

purin ton heti alkajaisiksi töissä ja otin vasemmasta tikusta sen räikän pois. säädin samalla jousikuormat sopiviksi omaan käteen. nyt tuntuu kyllä siltä että tostahan vois vaikka tykätäkkin jos saa sen vaan kesytettyä :D

lähetti toi just DX8 takas :o seuranta sanoo että se on saapunu perille englantiin vasta 3 päivää sitten :o
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #13 : 04 Toukokuu, 2012, 11:22:41 »
Mä voin kaivaa sulle ilmasen kaapelin ja kun oon sulle velkaa noita muoviruuvejaki ni tulee samalla..

kiitos vaan mutta kyllähän sä tiedät että kun jotain pitää saada niin se pitää saada HETI! :D
tossa malmin lentoasemalla on toi sil shop ja niillä maksaa se piuha 9 euroa joten käyn tässä töihin mennessä samalla hakemassa ku on kuulemma hyllyssä :)

eli kiitos vaan tarjouksesta mutta en taida tarvita enää...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #14 : 04 Toukokuu, 2012, 11:33:43 »
Lainaus
mä kun tartten 3 lentotilaa mistä saan pitch käppyrän säädettyä viidestä pisteestä ja kaasukäppyräksi riittäis pelkkä prosenttilukema per lentotila koska flättikäyriä sinne tulee laitettua jokatapauksessa
Mihin sää viittä pistettä tarttet?
2 pistettä lapakäyrille kaikissa tiloissa. Kaasulle normimodessa 3 pistettä ja muissa 2.
Kaasukäppyrä olis tosiaan ihan OK laittaa pelkkänä prosenttina. Sen itseasiassa sais laitettua kyllä miksaamalla noi kytkimet suoraan kaasukanavaan, ja potikkaan kaasun hienosäätö vielä päälle jos haluaa hifistellä.

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Re: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #15 : 04 Toukokuu, 2012, 12:33:09 »
Jos jollain tässä helsingin kulmilla lojuu sellanen ylimääräsenä niin voisin mielelläni joko lainata tai jopa ostaa sen kulksimasta...

Mulla ois yks ylimääräinen. Toimivuudesta ei tietoa, ei toiminu mun 7C:n kanssa mutta vahva epäilys on että vika on mankassa eikä johdossa.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #16 : 04 Toukokuu, 2012, 12:48:30 »
Mihin sää viittä pistettä tarttet?
2 pistettä lapakäyrille kaikissa tiloissa. Kaasulle normimodessa 3 pistettä ja muissa 2.
Kaasukäppyrä olis tosiaan ihan OK laittaa pelkkänä prosenttina. Sen itseasiassa sais laitettua kyllä miksaamalla noi kytkimet suoraan kaasukanavaan, ja potikkaan kaasun hienosäätö vielä päälle jos haluaa hifistellä.
vanhalle biisti miehelle v-barin collective vaste keskitikulla on aika loiva. Oon pitäny tossa rotoksessa kaikissa lentotiloissa 0-20-50-80-100 jolloin keskialue on tutumpi mun makuun. Mitään normimodeja ei mun koptereissa ole. Holdilla ylös ja alas!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #17 : 04 Toukokuu, 2012, 14:42:57 »
lähetti toi just DX8 takas :o seuranta sanoo että se on saapunu perille englantiin vasta 3 päivää sitten :o
Koeponnistapa tuo rutaban huolto, tuleeko ensiviikolla vai ensivuonna takas :D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #18 : 04 Toukokuu, 2012, 15:20:26 »

toimiiko kellään normi simstick futaban vastarin kanssa? huomasin nimittäin että tosta simstickistä on tullu joku kerpeleen futteversiokin http://www.simstick.co.uk/ mä kun oon aina luullu että se lukee vaan tyhmänä servopulsseja ja tulkitsee niitä jolloin vastarin merkillä ei pitäis olla yhtään mitään merkitystä ???

Hmm eikai se tosiaan voi tietää mikä vastari siellä on takana. Mutta eikös se vastari tökätä suoraan siihen, kanava järjestys kun on eri niin oisko siksi eri versiot?? Tuollahan oli sitte tuommosta johto hässäkkää millä saa kanvat miten vaan.


Se HS-mode puskee myös eri servo signaalia (7ms frame)nii sekään ei varmaan toimi sen simstickin kans. Tosiaan se taajuus tyyppi vastarin mukaan. Vihree ku palaa nii yhteys löytyy, toki paritus ensin..
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #19 : 04 Toukokuu, 2012, 15:41:09 »
Koeponnistapa tuo rutaban huolto, tuleeko ensiviikolla vai ensivuonna takas :D

eikös siellä ole vielä joku säteilyä vuotava ydinvoimalan raato viereisellä tontilla? :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Simo_M

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #20 : 04 Toukokuu, 2012, 15:45:58 »
Hmm eikai se tosiaan voi tietää mikä vastari siellä on takana. Mutta eikös se vastari tökätä suoraan siihen, kanava järjestys kun on eri niin oisko siksi eri versiot?? Tuollahan oli sitte tuommosta johto hässäkkää millä saa kanvat miten vaan.

Simstick varmaan lukee kanavapulssit yksi kerrallaan peräkkäin, sticissä tuskin on montaa prossaa.
Jotkut vastarit taas antavat nuppiservojen signaalit yhtäaikaa (esim. Spektrum 71xx). Sitten taas hs-vastareiden pulssien väli saattaa olla liian pieni sticin näytteenottotaajuudelle.

Tässä on mutua ja arvausta mukana, minulla ei ole simsticciä vaan diy-versio aiheesta.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #21 : 04 Toukokuu, 2012, 16:10:31 »
Simstick varmaan lukee kanavapulssit yksi kerrallaan peräkkäin, sticissä tuskin on montaa prossaa.
Jotkut vastarit taas antavat nuppiservojen signaalit yhtäaikaa (esim. Spektrum 71xx). Sitten taas hs-vastareiden pulssien väli saattaa olla liian pieni sticin näytteenottotaajuudelle.

Tässä on mutua ja arvausta mukana, minulla ei ole simsticciä vaan diy-versio aiheesta.

juuri tätä epäilin itsekkin ja meinasin pistää niille sinne viestiä ja kysästä mitä poppakonsteja pitää tehdä että saa toimimaan eli onko tossa tosiaan ihan eri firmis vai riittäiskö esim kanavien uudelleen järjestely irtojohdoilla...

hirveetä vaivaa ei tietty jaksa nähä ku F ymmärtävä kikkare maksaa uutena 30e :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #22 : 04 Toukokuu, 2012, 18:50:43 »
Mahtuuko Tohtorin nakit sinne kytkimien väliin? Vai olikkos sä peukuttajia? Mulla Futaban kasissa tökkää se että ne lentotilat ja kytkimet on liian lähellä ettei sormi mahdu väliin. Futaban uutta 18:aa kokeilin ja siinä mahtui sormet väliin. Suolainen hinta "raosta"  ;)

-

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #23 : 04 Toukokuu, 2012, 19:05:37 »
Joskus raosta saa melko suolaista hintaa maksaa... ;)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum miähen Futaba sekoilut
« Vastaus #24 : 04 Toukokuu, 2012, 19:09:20 »
Mahtuuko Tohtorin nakit sinne kytkimien väliin? Vai olikkos sä peukuttajia? Mulla Futaban kasissa tökkää se että ne lentotilat ja kytkimet on liian lähellä ettei sormi mahdu väliin. Futaban uutta 18:aa kokeilin ja siinä mahtui sormet väliin. Suolainen hinta "raosta"  ;)

-

peukuttajia ollaan joo mutta on toi kytkinasettelu vähä erikoinen ja just se rako on mun mielestä liian pieni. eipä sillä että en mä siellä sormea pidäkkään kokoaikaa. yöllä pääsee toivottavasti vihdoin duunin jälkeen testaamaan miten tolla pyörittää simua kun hain työmatkalla sil-shopista sen piuhan.

e. ehkäpä eniten ärsytystä tossa tekee se että siinä missä spektrum miäs on tottunu holdin olevan  on tossa mankassa jousella palauttava kytkin! :o sit jouduin conffaamaan sen pienemmän kolmiasentoisen kytkimen siitä holdiksi ja nyt joutuu just työnnellä sormea siihen ahtaaseen väliin! ei voi ymmärtää :D
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2012, 19:19:31 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
14 Vastauksia
7058 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Heinäkuu, 2008, 22:53:51
kirjoittanut Hermis
17 Vastauksia
6866 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Tammikuu, 2010, 09:36:26
kirjoittanut dreamtrip
6 Vastauksia
3995 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2011, 13:50:43
kirjoittanut zenix
6 Vastauksia
3652 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Maaliskuu, 2013, 11:30:04
kirjoittanut Tohtori R
106 Vastauksia
47343 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2015, 15:46:15
kirjoittanut Xen