Just niin kuin JHYPP selitti..
Kerro servolle kopterin mekaaniset ääriasennot (limit namiskasta) niin että horni on 90´ suhteessa linkkiin ja lapa lepuuttaa osoittaen finin päädystä vähän putkeenpäin. saman voi todeta silla leijutus kokeella mitä jhypp kerto. En jaksa kirjottaa tarkemmin kun jonnekkin joskus jo tämän sepostanu
Lukko päälle ja menoksi.
saat testattua pitääkö se perä oikeasti vai ei, 2 tapaa osottautunut aika hyviksi:
1. vasen ja oikeakylkiedellä lentoa niin kovaa kuin kopterista lähtee
2. (parempi tapa). kepa korkealle taivaalle leijuntaan. aileronilla kylelleen ja lavat nolliin. anna pudota kivena ja tee tarvittavat korjaukeset ail/elev. suunnille. (ei tarvitse korjata jos kopu trimmattu oikein) perän pitää pysyä kummassakin kylkipudotuksessa kuin tikka ja kopterin tulee pudota maahan asti samassa asennossa ilman korjauksia. Jos olet asettanut kaikki oiken voit mennä kauppaan ostamaan uutta kopteria ja todeta matkalla säätojen olleen niiiiiin hemmetin hyvät
taloudellisempi versio on todeta suora vajoaminen jo aikasemmassa vaiheessa
Piroratea eli pyörahtömisnopeutta voit muuttaa Rudder endpoit kohdista. jos olet jo laittanut sinne kaikki mitä raadiosta lähtee tyyliin 140% suuntaan ja silti on laiska niin gyron asennuksessa on vikaa.
Mulla tais olla 87-89% ja 84-86% ja piro nopeudet olivat aina kumpaankin suuntaan yhtä nopeat. Toisen arvon tulee olla suurempi sillä kiekosta aiheutuu momenttia. Huom.! Jos taasseen siihen subtrimmiin mennään koskemaan niin se nollaantuu joka lennolle ja sitten pironopeudet tulee muuttumaan.
On monen tapaa lennättää ja sama pätee tuohon peräänkin. Tossa ne yleisimmät ehkä:
1. maks piro + "suuret" expot keskialueelle = tarkka keskellä ja päissä mukavan sähäkkä ja perälavat huutaa kivasti välillä
2. SE piroratearvo epaan jota tulet lennollasi maksimissaan käyttämään kun tikku laidassa + pienet expot kump.suuntiin (mulla käytössä)
3. rauhallinen, esim. 270´/sec. + ei expoja = tuntee heti että perässä tapahtuu jotaa liikuttaessa tikkua, mutta ei lähde lapasesta
601 ja 611 nämä arvot ovat jo valmiiksi ohjeistettu paneeliin suhteessa ~120 oravan nahkaa/110 oravan nahkaa
Jos tulee jotain kysymyksiä ni vastaan mielelläni. Tämä gyron toiminta on ollut vuodesta toiseen aina niin mysteeri ja joka vuos siitä kysellään samoja asioia
-Jennifer Lopez