Nyt on tullu lennettyä Brainialla sellaiset 20 lentoa ja kyllä se on hyvä purkki
Pitää koittaa vielä säätää vähän siitä sellaista "tankomaista", minun makuuni hieman liian robotti. Robottimaisuus ei ole huono juttu yleensä ja varsinkaan jos aloittelee vasta harrastusta. Temppuilessa ja neppailessa se on todella erinlainen lentää. Mutta huomattavasti parempi kuin beast jo tässä vaiheessa.
Ei myöskään sitä viivettä mikä beastissa on havaittavissa.
Beastilla lensin melkein kaksi vuotta ja olin todella tyytyväinen, mutta kuin vaihdoin Vbariin niin maailma aukesi!
tuntuu myös aukeavan tällä brainilla
Kuhan aikaa kuluu hetki ja brainin kehittäjä tweekkailee purkkia niin uskon että päästään lähelle vbaria.
Autolevelistä hieman. Tuli tänään testattua tuota ja ei se mikään maata mullistava asia ole. En nyt sitä mitenkään super hyvin säätänyt vaan lähinnä aktivoin ja koitin.
Ekalla kerralla perus leijutuksessa kun vedin autolevel vipua kopteri lähti kallistumaan melko rajusti oikealle. Otin normi tilaan ja koitin uudelleen, tällä kertaa kopteri pysyi jo vaakatasossa ja sitä pystyi hiljaksiin ajelemaan. Melko hankala kuitenkin eikä herättänyt luottamusta tuo raju kallistelu. Seuraava testi: kopteri ylös ja inverted, autolevel päälle ja mikro sekunnista brain flippasi kopterin vaakatasoon eli ihan jees juttu. Jännää on se että brain oikaisee kopterin aina kulman kautta ympäri. Brain ei myöskään ollut ihan kartalla kun vedin nopeassa ohilennossa autolevelin päälle. Kopteri kallistui 90 astetta sivulle, ihan kun brain olisi halunnut kipata sen ympäri
Laitoin autolevelin palautuvaan vipuun että sai kopterin palautettua normi tilaan jos se lähti kallistamaan liikaa tai tekemään muuten vaan omia.
Henkilökohtaisesti en usko että autolevel auttaa tai merkittävästi helpottaa 3D temppujen oppetelemista, koska itse laitteen säätämiseen ja toimivuuden varmistamiseen menee paljon aikaa eikä se silti välttämättä toimi. Eikä se osaa säätää korkeutta tai perää eli kyllä se kopteri pitää itse osata pysäyttää. Onhan toi mukava "viimeinen oljenkorsi", mutta musta tuntuu että keskittyminen menee liikaa itse autolevelin miettimiseen kuin itse opeteltavaan asiaan.
Lisäksi autolevel pitää säätää jonkun osaavan käsissä, koska ekoilla kerroilla kopteri voi kipata. Olisi tuosta tullut torppi tai kaksi jos en olisi itse pelastanut rajusti kippaavaa kopua eli aloittelevan näpeissä olisi tullut huti
ja aloittelevia pilotteja varten tuo toiminto on.
Kiihtyvyys anturit taitaa olla todella nirsoja värinälle eli se pitäisi olla aivan minimissään.
Kaikenkaikkiaan hyvä purkki ja helppo säätää tietokoneella, yllättävänkin yksinkertainen softa!
Mulla on tämä purkki ollut vain testissä ja testien perusteella taidan ostaa itselleni yhden lähitulevaisuudessa!
Eli 3D miehen silmissä:
- paljon parempi kuin BeastX, suorempi kontrolli ja enemmän säädettävää samalla hinnalla
- jää hieman säädettävyydessä ja lennettävyydessä Vbarille, mutta hinta tasoittaa tätä rakoa.
mini Vbar pro softan kanssa reilu 300e ja brain 199e. Full size vbari taitaa olla 330e prosoftan kanssa.
Eli ainakin 100e säästää kun ostaa brainin eikä kaikki välttämättä edes huomaa hyvin säädetyn brainin ja vbarin eroa
Sen 100e voi sitten käyttää vaikka EDGEN lapoihin, josta saa vielä enemmän tarkkuutta kopteriin! EDGE o paras