Kirjoittaja Aihe: Rediz:in alku ja nousu!  (Luettu 11095 kertaa)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Rediz:in alku ja nousu!
« Vastaus #25 : 27 Kesäkuu, 2012, 17:48:34 »
Kingilta loytyy parallel board deansseille ( mulla on toi ja ollut hyva ):

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15237

Ja avaimet ( mulla toiminut, kannatta ottaa pari kolme settia jos ei jaksa vaihdella paita. ):

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=11047




Poissa rediz

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Rediz:in alku ja nousu!
« Vastaus #26 : 24 Heinäkuu, 2012, 20:04:09 »
Vihdoin ja viimein pääsin taas käymään Sipoossa lennättelemässä. Tuntumaa leijutteluun sain haettua parin akun verran kun kolmannen akun, jonka eilen vasta sain kolvailtua deans liittimille olikin tossa touhussa sulanut. Noh Tässä iltapuhteeksi voisi tuon koittaa korjata. Aka vaihtaa vanhaan-uuteen liittimeen, jonka Tohtori R lahjoitti. :)

Huomenna sitten toivottavasti uusiksi.

Poissa rediz

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Rediz:in alku ja nousu!
« Vastaus #27 : 25 Heinäkuu, 2012, 22:24:10 »
Mukavasti ilta taas meni Sipoossa. Perus 3 akkua leijuttelu reeniä.
Parin akun jälkeen jkkmobilen ja kehnon(?) kanssa vähän mietittiin lisää meikäläisen lapakulma-käyrää kun omissa sormissa ohjaus vähän liikaa valui korkeus suunnassa. Pienen korjauksen jälkeen tähän, ja vikalla akullisella ilmaan. Homma sujui jo niin hyvin, että aloin itsekkin miettimään jos sitä noista apupyöristä kohta luopuisi. Tätä jo "yleisö" ehdotti ekan(?) akun aikana, mutten itse asialle vielä lämmennyt.

Huomenna himottaisi säiden puitteessa tulla taas tuo kolme akkua tyhjentämään, mutta aika paljon sovittua homma etten tiedä miten käy.

Toki ennenkuin apparit ottaa pois, täytynee varmaan saada j@nin tiistainen ehdottamat "korjaukset" tehtyä, eli takafiniin tavaraa 90'asteen kulkaan ettei löysä muovinen takafini uppoisi samallalailla maaha. Toki muutakin tukea se tarvitsee, koska nyt maa kosketuksessa taittuu perälapoihin. :F

Aikaisemmin puheena ollut peräputken sisään veto maa kosketuksessa on kyllä hävinnyt vaikka mitään en ole tehnyt. Joko en tule yhtä rajusti alas, kuten ennen tai jotain muuta on tapahtunut. Tähänkin pohdittiin ratkaisuja, kuinka saada tuo pysymään paikallaan. Mutta niitä ei välttämättä nyt tarvittaisikaan. :)

Lisää lentoja livenä ja simussa, jotta pääsis oikeasti jo lennättämään, eikä vain leijuttamaan.  8)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Rediz:in alku ja nousu!
« Vastaus #28 : 25 Heinäkuu, 2012, 23:09:41 »
Mjoo, minäpä minä. Hyvin se leiju sulla. Kannattaa tosiaan miettiä niiden harjoitusjalaksien poistoa. Ne jää helposti siihen pitkäksi aikaa, mutta jossain vaiheessahan ne on vaan otettava kuikkaan. Tosin, älä ota niittä pois vain sen takia, että meikku sano leijutuksen sujuvan hienosti ja tod. näk. ilman jalaksia. =)

Poissa rediz

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Rediz:in alku ja nousu!
« Vastaus #29 : 27 Heinäkuu, 2012, 21:11:21 »
Jospa tännekki lyhyesti ainakin kirjottelis, osan stoorista kerroinkin jo tuolla East Side Heli Field säikeessä...

Tosiaan joku vajaa 4h meni tyhjentää 3 akkua. :D Ekaa akullista tuuli ja mun mielestä "kovat" puuskat haittasi lentoa. Saattoi olla kyllä sekin kun seurana oli vaan 2 lennu-tyyppiä? :P Myöhemmin tokalla akulla tuulen takia taas pompittiin ja käytiin solmimassa rexi heinikkoon. Putsauksen jälkeen sekä hihnan kiristelyjen yms takaisin nostelemaan leijutukseen, mutta kopteri pyörikin taas reilummin maassa ympyrää, joka ilmeisesti viimeisteli yhden harjoitus tikkujen kiinnityksen halki. Tästä sitten tulin siihen johtopäätökseen, että ei auta kun ottaa apu-pallurat pois, jotta saa vikan akun tyhjäksi. :)

Vähän toiselta se tuntui nostaa ja leijutella ilman noita apuja, tiedä sitten ottiko tuulikin vielä lisää perään kun se tuntui vägäävän, vai mikä siellä nyt vielä olis hullusti. Hyvin se leijuttelu kuitenkin sujui ja kopteri säilyi ehjänä, vaikkakin vähän jo kovia koki.  8)

Harmikseni, itse en mitään kuvia ottanut. Toki näin jälkeenpäin voisi räpsiä kuvat tuosta vihreästä vehkeestä ja haljenneesta apparin "keskiöstä"....

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
5383 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2015, 19:44:33
kirjoittanut Luigi Cravatto