Luin juuri tän aiheen kun olin postissa viemässä kyseistä laturia postiin, huoltoon Tanskaan
Lyhyesti: jos sinulla on split pack lipoja, älä kytke balanseria väärin!
Ei muuten balansoi enään tarkasti.
Minulla on ollut tämä laturi hieman reilun kuukauden ja olen ollut tyytyväinen ( ennen oli iCharger)! Alkuun pääsee hyvin kun lueskelet manuaalin ajatuksella läpi ja kyselet "tyhmiä" täällä foorumilla.
Tämä laturi edustaa tämän hetken laturien huippua!
Teet vain muistipaikkoihin akuillesi sopivat arvot ja alat lataamaan
eli jos sinulla on 3s 2200mah lipo niin laitat valikosta muistipaikaan
11.1v 3s
capacity: 2200mah
charge current vaihtelee sen mukaan miten nopeasti akun saa ladata ja miten nopeasti haluat sen ladata. Jos akussa lukee että sitä saa ladata 5 C niin voit ladata akkua 2200mah x 5 eli 11A
tämä ei kuitenkaan tarkoita että sitä akkua kannattaisi ladata aina maximi virralla. Pikalataus "syö" akun elinikää. Itse latailen normaalisti 2-3Cllä lipojani. Jos akussa ei lue max lataus virtaa niin lataa sitä 1Cllä eli 2.2 ampeerilla. Lataus virtaa voi muuttaa myös latauksen aikana painamalla enter ja increase tai decrease.
Niin kuin sanottu sinun ei tarvitse säätää muisti paikkaan kuin akun tyyppi, akun kennojen määrä eli S, akun kapasiteetti ja latausvirta. Jos lataan alle 1C eli pidempään kuin 1 tunti on hyvä laittaa safety timeriä isommalle. Normaalisti se on siellä 40-80min välillä riippuen muistipaikasta
Jos virtalähde olisi integroituna tämän tehoisessa laturissa niin olisi laturi aikamoinen möykky kantaa eikä se olisi käytännöllistä. Myös hintaki pomppaisi ylös.
Tälle laturille kelpaa ainakin 12-24 volttia ( voi olla että on 11-28v tms. en jaksanu tarkistaa), mutta 12 voltilla et saa kaikkea potkua laturista irti.
Kaikkille Ilaturi omistajille: Jos ei ole hyperionin laturia käyttänyt niin ei kannata neuvoa valikoissa sen enempää
On meinaan aluksi todella erinlainen ja hieman sekava verrattuna helppoon iChargeriin.
Tykkään että hyperioni on helpompi sitten kun on jaksanut laittaa kaikille akuille oman muistipaikan
Vaikka ei mua haittaisi että hyperionissakin olisi se perus iCharger firmis.
se on niin simppeli ja toimiva.