Kirjoittaja Aihe: V-Bar Silverline tullut markkinoille  (Luettu 9435 kertaa)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
V-Bar Silverline tullut markkinoille
« : 30 Toukokuu, 2012, 15:47:30 »
http://www.fast-lad.co.uk/store/mik4608_vbar_silverline_express_stock-p-19717.html

tollanen pisti silmään. myyntipuheet on ainakin kovia. on myyntimiesten mukaan todella paljon parempi tärinän siedoltaan verrattuna aikaisempiin malleihin johtuen uudesta ihan tätä kyseistä kikkaretta varten suunnitellusta mems anturista.

koittakaahan joku heti paikalla! toimii ilmeisesti "vanhan" V-Bar bluelinen (full size) pääkikkareen kanssa kun vaihtaa vaan anturin.

myös 5.3 softakin tulossa kohta puoleen.
« Viimeksi muokattu: 30 Toukokuu, 2012, 15:49:06 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
Re: V-Bar Silverline tullut markkinoille
« Vastaus #1 : 30 Toukokuu, 2012, 16:04:04 »
Jostain luin että sähkökopterin kanssa ei tunnu mitää merkillistä eroa. En ainakaan ihan heti ole testaamassa. Nitroon tai gasseriin varmaan parempi valinta kuin blueline.

Poissa okallio

• Pro torppari
Vs: V-Bar Silverline tullut markkinoille
« Vastaus #2 : 30 Toukokuu, 2012, 16:10:20 »
Runryderissä kirjailivat että tossa ois samat "maailman ainoat RC-käyttöön suunnitellut" SiliconSensingin CRM100 rinkula-anturit kuin CGY750ssä.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #3 : 07 Kesäkuu, 2012, 23:18:14 »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #4 : 07 Kesäkuu, 2012, 23:30:39 »
The new V5.3 version collects some improvements which have come up in the meantime. The minor version number has been increased, because there is an update in the flight algorithm, the mayor version stays the same so its a free update for all 5.x owners.

This new firmware does require a new PC/Mac version of the software, you find this on VStabi | Pioneer of Flybarless

The following lists the changed items:

Reworked Spektrum Decoder

As Spektrum is adding modes, VBar follows suite and has updated the Spektrum decoder so it can handle all the new modes including the difference between DSMX11ms/DSMX20ms.

Do make sure you have the correct setting on both transmitter and VBar. Please rebind with your transmitter if you use DSMX!

It has also a new error checking capabilities.

Universal decoder added

A universal decoder has been added for future use, JR as acknowledged that they are going to support this in the future in their radios.

Better hovering and long term stability

On some flight profiles a slight drift has developed in the 5.2 version, which affects a nice neutral hovering. This has been fixed with this version. Additionally this unleashes the full quality of the new SilverLine sensor.

The new sensor is nearly unaffected by vibration and temperature changes, so alltogether it gives the best stability even on very long flight times and in harsh environments.

Better stability at very high speeds

The high speed range has been slightly reworked. All tested helis can handle more stability in this situation, so this improves the feel in high speed.

Improved dynamic behaviour of the governor

Rapid load changes can create head speed wags and peaks. A better design of the compensation helps reducing these effects.

Better error-reporting of the governor

Sometimes a lot of error messages on switch on/off of the governor disturb the user. This has been improved, so that messages are issued now only if they are really meaningful. This helps interpreting problems with the headspeed sensor.

Source: Mikado / VStabi Version 5.3 | VStabi

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #5 : 08 Kesäkuu, 2012, 10:08:56 »
kiitos maikko. en illalla väsyneenä jaksanu kaivaa tota listaa mistään ku tuli vaan naamakirjaan ilmotus uudesta softasta...

toi nopeuslennon lisääntynyt vakaus kuullostaa hyvältä!

mulla on ton goblinin kanssa ollu aikamoista nyökkimistä välillä niissä oikein kovissa (~250) nopeuksissa ja saa olla todella tarkkana. monet nopeuslentäjät onkin luottaneet biistiin v-barin sijasta koska siinä on vähemmän ko nyökkimistä (kuulemma)...

toivottavasti tilanne on oikeastikkin korjaantunut :) 

itse kyllä meniaan viikon kaksi ventata ja kuullostella ennenku laitan 3ke kopteriin ton jos sattuu olemaan jotain bugeja ;)

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #6 : 08 Kesäkuu, 2012, 10:14:16 »
Ei mulla vaan nyöki kun olen laittanut nopeuslentoon omat säädöt omaan bankkiin.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #7 : 08 Kesäkuu, 2012, 10:22:23 »
Ei mulla vaan nyöki kun olen laittanut nopeuslentoon omat säädöt omaan bankkiin.

kyllä se niin vaan helposti rupeaa tekemään ja tämä ei ole mun keksintö vaan kohtalotovereita löytyy maailmalta. kyllähän toi tosin j@ninkin hensussa on hyvin pelannut.

"nyökkimisellä" tarkotan siis sitä että kovaa ajettaessa elevatoriin koskettaessa kopteri ikäänkuin haukkaa liikaa ja homma menee delfiininä pomppimiseksi. vois tietty auttaa ettei olis se sama kiree 3D ohjaus asetus päällä mutta siitä en haluais luopua :D

en oo päässy tota goblinia ajamaan valtavan epäonnen ja vaikean osan saannin takia kun yhteensä 23 akullista joten kokemusta aiheesta ei paljoa ole. katotaan jos saisin nyt parsittua sen kasaan ja tänään jälleen ilmoille. :)

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #8 : 08 Kesäkuu, 2012, 12:23:57 »
Mulla on laitettu kolme Vbar Bank asetusta. Eli käytännössä jokaiselle lentomoodille on 3 eri Vbar säätöasetusta käytettävissä, joten ei ole ollut nyökkimisongelmia ja kyllä on löytynyt joka fiilikselle ja lennolla sopivat säädöt.
Varmaa on se nyökkiminen sillon jos 3D asetuksilla ottaa nopeuslentoa.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #9 : 08 Kesäkuu, 2012, 22:23:07 »
Mulla on laitettu kolme Vbar Bank asetusta. Eli käytännössä jokaiselle lentomoodille on 3 eri Vbar säätöasetusta käytettävissä, joten ei ole ollut nyökkimisongelmia ja kyllä on löytynyt joka fiilikselle ja lennolla sopivat säädöt.
Varmaa on se nyökkiminen sillon jos 3D asetuksilla ottaa nopeuslentoa.

itse lennän aina 3D asetuksilla (ja peukuilla  :P ) enkä vaihda ku nupin kiekkoja  ;D

tänään tuli ison yleisön läsnäollessa vedettyä niillä 3D setupeilla 242kmh about 5m korkeudessa ;)

tosta lisää muualla ettei mee ihan offariksi mutta nyt oli GPS asetuksetkin muutettu vähän luotettavammiksi. vaikkakin on sitä selvästi kovempaakin tullu joskus ajettua ihan noin silmämääräsesti.

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #10 : 09 Kesäkuu, 2012, 08:14:56 »
kyllä kai kaikki lentävät nyökkii jos hirveillä liikkeillä ilman expoja kurvailee kolmattasataa  :D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #11 : 09 Kesäkuu, 2012, 11:34:13 »
kyllä kai kaikki lentävät nyökkii jos hirveillä liikkeillä ilman expoja kurvailee kolmattasataa  :D

eilen ei kyllä nyökkiny mitään... liekkö sormi normaalia vakaampi. toi nyökkimisjuttu ei kuitenkaan ole mun keksintö ja ihan sama millä setupilla sitä ajaa niin v-barin kohdalla moni nopeuslentäjä ameriikan voorumeilla on tosta nyökkimisestä valitellut. biistillä tosiaan ainakin tykkäävät ajaa.

v-bar on tuntumaltaan aivan loistava kikkare ja toivottavasti tämä uusi versio tekee juuri sitä mitä lupaa eli tuo lisää sitä vakautta nopeuslentoon.

ei toi mua nyt ahista tällä vanhallakaan softalla niin paljoa ku oon ehkä antanu ymmärtää

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #12 : 09 Kesäkuu, 2012, 12:10:35 »
En mä ainakaan ymmärrä mistään mitään  ;D Lepo.

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #13 : 16 Heinäkuu, 2012, 11:39:30 »
Tässä lomalla kun on aikaa olen tutkiskellut tuota Vbaria.
Muutama kysymys on herännyt.

Mitä kaikkea täytyy ostaa, että saa toimivan systeemin nitroon?
Voiko Vbarissa kun käyttää satellitteja määritellä govin ja perän gaini kanavat vapaasti?
Vai tarvitaanko niitä ollenkaan??
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #14 : 16 Heinäkuu, 2012, 11:55:34 »
Tässä lomalla kun on aikaa olen tutkiskellut tuota Vbaria.
Muutama kysymys on herännyt.

Mitä kaikkea täytyy ostaa, että saa toimivan systeemin nitroon?
Voiko Vbarissa kun käyttää satellitteja määritellä govin ja perän gaini kanavat vapaasti?
Vai tarvitaanko niitä ollenkaan??

gainikanavia ei tarvita ollenkaan koska ne voit säätää usbin kautta läppärillä kohilleen (Vstabi softalla).
käsittääkseni toi uusi silverline luottaa uuteen anturiin jonka pitäis olla hyvä juuri sellasissa tapauksissa missä joku haluaa väkisin asentaa kopteriinsa tärinällä toimivan savugeneraattorin :D

tossa on tärisevään kopteriin hyvänä ominaisuutena toi spectri analysaattori jolla on hyvä metsästää tärinöitä ja oikeita tarroja vaikka ilman lapoja. myös lentologi on hyvä ominaisuus koska näet sieltä jos lennon aikana on tärinöitä tai jotain muita ongelmia. 3D lennossa se tosin näyttää välillä extreme tärinöitä mutta rauhallisella taivaslennolla pitäis tulla aika puhdasta logia jolloin voit varmistua että homma pelaa niinkuin pitääkin :)

jos nyt ostaisin niin ehdottomasti silverline vai mikä se uus nyt onkaan...

veepaaria ostaessa kannattaa myös laskea se 45USD suoraan siihen ostohinnan päälle koska ei tämmöstä kikkaretta ole mitään järkeä ostaa jos käyttää sitä perus softaa ja täten jättää juuri ne kaikki toiminnot käyttämättä minkä takia tää hieno on.

Poissa Kehno

• Seniori torppari
« Vastaus #15 : 16 Heinäkuu, 2012, 12:25:46 »
Olikos nyt niin, jotta toi VBar:n govi ottaa rpm toiveet kaasukanavasta? Meinaan, kun itse jotenkin vierastan suorien käyrien tekemistä nitroissa. Noissa tärisevissä savukoneissa (Eikös sillä noita palavia sähköjä tarkoitettu? :D ) se on vissiin luontevampi, mutta mua ei huvittas govin vikatilanteessa ryntäyttää mottia.

Joku minua viisaampi toki voi oikaista, koska joskus itsekin kelailin tätä gyroksi, mutta toi govi nitrokoneessa ei vakuuttanut minua. Saatan toki olla hieman ylivarovainenkin näissä.

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #16 : 16 Heinäkuu, 2012, 12:53:39 »
Miten nitron (savuavan  :) kierrosluku otataan tähän.

Käykö alignin tai sperctrumin anturi. Vai osaako härveli tunnistaa kuerrosluvun tärinöistä?

Annetaanko govin arvo  läppärillä vaiko gyrokanavalla?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #17 : 16 Heinäkuu, 2012, 13:17:47 »
ei hajuakaan! :D mikset lue ohjeita?

täällä on paljon tietoa http://www.vstabi.info/

e. tästä päätellen ulkopuolinen sensori http://www.vstabi.info/en/node/641

ee. niin joo ja kaikissa asioissa mitkä koskee joko v-baria tai kontronikin nopareita kannattaa katella noita Fredrik Melinin (a.k.a. MrMel) videoita

http://heli.dacsa.net/MrMelSite/index.html
« Viimeksi muokattu: 16 Heinäkuu, 2012, 13:21:47 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa Kehno

• Seniori torppari
« Vastaus #18 : 16 Heinäkuu, 2012, 14:48:14 »
Myönnän heti, että olin väärässä. Kaksi eri tilaa tossa govissa: toinen se mikä muissakin (2 kanavaa kaasu + rpm) ja sit yhdistetty. Yhdistettyä ne suosittelee, mutta silti itse en uskaltaisi laittaa tuota juurikin sen takia, että tiputtaessa takas lähettimen käyrälle voi motti hieman rynnätä. Saa melko nopee olla vaihtamaan normaalitilaan. Eniveis, varsin varteenotettava vaihtoehto tuokin meille savuttajille.

Tuetut anturit kyllä listataan tuolla ohjesivulla

Poissa Matti Häkkinen

• Seniori torppari
« Vastaus #19 : 16 Heinäkuu, 2012, 15:09:38 »
Kiitos vastauksista ja linkeistä. En esin hokassu tätä vstabi infoa tiedon lähteenä.
On aikas monimutkainen toi v-bar set up. Varmaan hyvä kun jaksaa oikein perehtyä.
Vaatinee läppärin kentälle ainakin aluksi koko ajan.

Ei kitenkaan vaadi radiolta paljoakaan perus radiolla pärjää koska asiat hoidetaan V-bar kikkareella.

Täytyy harkita hankintaa.

Lainaus
Myönnän heti, että olin väärässä. Kaksi eri tilaa tossa govissa: toinen se mikä muissakin (2 kanavaa kaasu + rpm) ja sit yhdistetty. Yhdistettyä ne suosittelee, mutta silti itse en uskaltaisi laittaa tuota juurikin sen takia, että tiputtaessa takas lähettimen käyrälle voi motti hieman rynnätä. Saa melko nopee olla vaihtamaan normaalitilaan. Eniveis, varsin varteenotettava vaihtoehto tuokin meille savuttajille.

Siinä V-barissa on vissiin sisäinen V käyrä.

PS1. savu, pärinä, ravaset, näpit ja pojat kuuluu yhteen ;D.

PS2 tule muuten koko tankillisen se sama teho, jos ei sammu.  :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 470 LP Beast X plus

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #20 : 16 Heinäkuu, 2012, 15:52:05 »
Kiitos vastauksista ja linkeistä. En esin hokassu tätä vstabi infoa tiedon lähteenä.
On aikas monimutkainen toi v-bar set up. Varmaan hyvä kun jaksaa oikein perehtyä.
Vaatinee läppärin kentälle ainakin aluksi koko ajan.

Ei kitenkaan vaadi radiolta paljoakaan perus radiolla pärjää koska asiat hoidetaan V-bar kikkareella.

Täytyy harkita hankintaa.
Siinä V-barissa on vissiin sisäinen V käyrä.

PS1. savu, pärinä, ravaset, näpit ja pojat kuuluu yhteen ;D.

PS2 tule muuten koko tankillisen se sama teho, jos ei sammu.  :)

ei se setup ole sen monimutkasempi ku esim biistissäkään. allun purkkeihin ei voi verrata koska niissä nyt ei ole setuppia itse purkista juuri nimeksikään vaan kaikki säädetään mankasta (itse pidän tota epämiellyttävänä vaikka toimii varmasti sekin tapa)

eikös kaikilla ole nykyjään läppäri? jos ei ole niin tohon saa sen pienen purkin mikä ajaa saman asian ku se läppäri. ainakin "picofly"llä on se kikkare ja kannattaa häneltä kysellä toiminnasta jos se kiinnostaa.

yhtenä hyvänä ominaisuutena on myös banksit! saat siis täysin erilaisia setuppeja kytkimen taakse jos haluat!
noi avaa muutenkin kaikenlaisia mahdollisuuksia

PS1. rasvaset näpit ja mankka ei vaan toimi yhdessä. mä kun luulin että rasvat on naisten juttuja  :P
PS2. kopteri on balanssissa vaan hetken aikaa lennosta ku tankki kevenee kokoajan eikä ole keskellä ;)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
3709 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Huhtikuu, 2008, 09:21:07
kirjoittanut hoppis
6 Vastauksia
3553 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Toukokuu, 2010, 08:15:02
kirjoittanut kopterifriikki