Kirjoittaja Aihe: Mikon nitroilut  (Luettu 62843 kertaa)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #125 : 25 Toukokuu, 2013, 19:57:48 »
Kaiken kirjoittelun välissä on Synergy torpattu ainakin kerran ja Outragen perää on näytetty isommille ja pienemmille heinätupsuille. Tulos on joka kerta sama: TT:n rattaat menee rikki.
Mulle on tullut mieleen, jotta kyllä mä vaan tykkään hihnavetoisista. Ei tarvi joka kerta, jos hieman lasku epäonnistuu tahi tullaan takki auki maahan, vaihtaa rattaita. Onhan se totta, että TT:tä ei tarvi säätää talvella eikä kesällä ja johan autorotaatiot kestään niin järjettömän pitkään, mutta mun huolettomaan autorotaatioiluun toi hihna on vaan parempi. Eikä ainakan Synergyn hihnaa ole talveksi tarvinnut säätää ollenkaan ja autorotaatiotkin sujuu ihan riittävän hyvin. Osasyy kiukutukseen saattaa olla myös se, että noin outragen rattaat on harvinaisempia kuin kanan hampaat ja maksaakin sitten pirusti, kun siinä paketissa tällä hetkellä tulee herraties mitä muuta kamaa mukana. Niin ja onhan ne kuulema noi Outragen hampaat vielä pehmeitäkin ko mitkä. (Tässäpä loistava myyntipuhe; ostakaa mun outrage, sehän on myynnissä..)

Oli miten oli, kentällä oli hauskaa ekat seittemän lentoa, jonka perään autorotaatio tolla outragella hieman kävi käpyyn. :) Molemmat kyllä lentää hienosti, kun vaan selviäisivät laskeutumisista.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #126 : 25 Toukokuu, 2013, 20:09:44 »

Mä olen ehdottomasti samaa mieltä tuosta hihnan huolettomuudesta laskeutumisissa. Mä en ole ikinä säädellyt hihnan kireyksiä talven takia. Sitäpaitsi kyllähän se äärimmäisen minimaalinen putken lyhentyminen tapahtuu jortaanilla varuistetuissa koptereissa myös. Rattaat pakkasessa taitaa olla vieläkin herkemmät rikkoontumaan...
« Viimeksi muokattu: 25 Toukokuu, 2013, 23:03:52 kirjoittanut Dutchman »

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #127 : 25 Toukokuu, 2013, 22:58:33 »
Rattaat pakkasessa taitaa olla vieläkin herkemmät rikkoontumaan...
Joo, 450 trexsistä meni rattaita kun otin holdilla alas ja kopteri vähän vikuroi. Perälavat osui mun mielestä vasta sataneeseen pehmeään lumeen ja siitä jo lähti hampaita.

Nyt taas sitten tein tuolla asfaltille autorotaatioita ja yksi vähän epäonnistui. perä laahas maata kun tyynessä tein enkä saanut vaakanopeutta pois. Perälavat otti selvästi asfalttiin, jäljet on sen verran selvät ettei asiasta ole mitään epäselvyyttä. Ei mitään vahinkoa rattaille. Nyt ei torpissa vissiin perälavat ottanee maahan kun hiihdätin sitä kymmenkunta metriä katollaan asfaltilla moottori laualen. Päärattaasta kylläkin lähti sitten usempikin kuin yksi tai kaksi hammasta.  ;D

Olishan tuo optimaalista kuin sais aina lähteä ja laskeutua kovalta alustalta, mutta lentää heinikon päällä. Enää tarvi vaan sitten rotaatioiden osua siihen pikku plänttiin, mulla ei ainakaan osu vielä lähellekkään.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #128 : 10 Kesäkuu, 2013, 00:03:50 »
Noniin. Taas on pari päivää käyty kentällä. Lentoja vissiin joku 16 N5c:lle. Outrage on vieläkin telakalla, kun mun rattaat on herratiesmissä. Jännityksellä odotan vastausta tiedusteluun, minne ne on hävinnyt.

Siirryin hieman ulos comfort zonelta ja rupesin reenailemaan pirorainbow:ta, mitkä olikin tunnistettavia, jos tiesi, mitä haettiin takaa. Jokusen kerran hukku suunnat, mutta ei tullu torppeja. Täytyy kyllä sanoa, että tuo touhu kyllä jaksaa jännittää. :)

RAKU:n kenttä on kyllä ihme paikka välillä. Keli oli loistava, eikä yhtään kiinteäsiipistä eikä muutakaan. Vain minä ja tuomasp oltiin kentällä. Ei me vihasia toki oltu. Ehti lennättämään huolella.

Niin joo ja mnentwig ajeli lauantaina heiniä ja pakko se oli munkin käydä ajamassa. Hienosti jäi vihreetä lapoihin. Kuva hieman ylivalottui ja jouduin photoshoppaamaan ton vihreen näkyviin, mutta hyvin siitä kyllä näkee ton heinän. :)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #129 : 12 Kesäkuu, 2013, 09:23:38 »
Netin syövereistä löytyi pari pätkää, jotka arkistoin tänne. Lähinnä laitan muistiin, jotta joskus jos vaikka kehittyy, niin voi tähän vertailla.

Kivasti noi siimakoneet laulaa taustalla. :)





Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #130 : 30 Kesäkuu, 2013, 19:48:31 »
Petikossa taasen melkein aamusta liikkeellä. Pikkasen oli pienen tauon jälkeen lennot hakusessa, mutta kyllä se sieltä rupesi hakeutumaan kohdilleen.
Oon tässä saanut useamminkin kommenttia noista tail slideista, jotta ei paljon enää matalammalle pääse. Tänään viimein löytyi se kohta, jossa hieman mentiin maan sisään. Hienosti meni muuten mutta landarit petti ja perä osui maahan, jonka jälkeen tuo kopteri tuli mun vierestä ohi. Holdi oli lyöty jo aikalailla, kun kopteri pomppasi maasta takaisin ilmaan. Se pirulainen vaan ei suostunu lopettamaan pyörimistä, enkä mä saanut kiinni mitenkään siittä, että olisin saanu pysäytettyä muun liikkeen. Tai no, saihan se sitten lopulta kun tyrkkäsi sen maahan, jossa SAB:n lavat päätti eläköityä parin linkin sun muun osan kanssa.

Tommonen siittä tuli. Pohjalevy ja jokunen linkki oli rikki. Ehkä voisi jopa epäillä, että pääakseli on ohuesti kiero ja leparinkin voisi varmuuden vuoksi vaihtaa. Peräputken vaihdan muuten vaan, kun on urilla. Laakereita en vaihda piruuttanikaan. ;)


No, tuota oli jo odoteltu. Jatkoin puuhastelua vielä synergyllä ja homman näyttäessä siltä, että sekin entisöityy kohta, lähdin himaan. Pirun hauskaa kyllä oli. :)

Ainiin, halvatun TT:n rattaat meni rikki. Eivät kyllä kestä mitään :D Nyt oli jo hävinny koko ratas tuolta peräakselilta.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #131 : 30 Kesäkuu, 2013, 19:58:02 »
Juuriko SABit poikkes kuin pihdeillä leikattuna? Eikös lapaset yleensä kuitenkin yritä jäädä yhdeksi palaksi, eikä etääntyä kiinnityspisteestään?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #132 : 30 Kesäkuu, 2013, 20:18:18 »
Juuriko SABit poikkes kuin pihdeillä leikattuna? Eikös lapaset yleensä kuitenkin yritä jäädä yhdeksi palaksi, eikä etääntyä kiinnityspisteestään?
SAB:t katkes ja jäi siihin maahan metrin säteelle kopterista. Ei ne juuri edes lennelleet minnee. Harvemmin olen nähnyt tuollaista katkeamista. SAB:eissa on mulla vielä noissa juurissa pari koloa, kun on lavanpidin tehnyt hieman kipeää, mutta ei katkennut edes niistä. En mä tajua miten ne noin katkes, kun kopteri oli kuitenkin ilman tehoa leijunut kymmenisen metriä eri kohtaa ei mitenkään hirmuvauhtia edes (tuomasp varmaan osaa kuvailla paremmin, kun itse keskityin kopterin ohjaamiseen turvalliseen paikkaan).

No, mulle tulee uudet vanhat SAB:t, mitkä joskus (pari vuotta sitten) lainasin poies. Saas nähä miten niillä menee.

Poissa tuomasp

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #133 : 30 Kesäkuu, 2013, 20:40:58 »
Joo, oli kyl kohtuu hupaisan näköinen torppaus. Harmi kun ei ollu video pyörimässä just sillä hetkellä.

Korkeesta tail slidesta tuo tuli kentän pintaa kohti, ja kyllä se oikeskin vaakatasoon, mut nopeutta oli vielä reippaanolosesti alaspäin. Landari, peräratas ja varmaan myös runkolevy murtu siinä vaiheessa, kun se osu pohja edellä kenttään. Siitä se sitte pomppas takasin ilmaan ja holdi päällä jatko kieppumista kohtuu hyvän matkaa. Ihan ku olis normaalisti laittanu idleltä metrin korkeudesta holdin päälle, mut tää nyt vaan pirotti omia aikojaan.
Se ei oikeen näyttäny haluavan stabiloitua enää, joten Kehno ilmeisesti lopulta käski sen kentän pintaan, kun se oli tulossa lähemmäs varikkoa. Toisessa kosketuksessa se sitte kaatu kyljelleen ja lavat napsahti poikki. Moottorikin vielä kiekas jostain syystä hetken aikaa, kunnes sammu.

En tiijä, oisko ne lavat voinu saada rasitusmurtuman tyveensä tossa ekassa kosketuksessa  ???

PS. Löysin ne sun vanhat SABit. Näähän on paremmat ku uudet.
T-Rex 600NFL, YS60SR, CGY750, R6202SBW, 4x DS610, 1x DS650
T-Rex 600N LE, YS56SR, GY701, R6203SB, 3x DS610, 2x DS620
MSH MiniProtos 3S, YGE60LV, CGY750, R6303SB, 3x DS93, 1x DS95i
Futaba T8FGS

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #134 : 30 Kesäkuu, 2013, 20:50:02 »
En tiijä, oisko ne lavat voinu saada rasitusmurtuman tyveensä tossa ekassa kosketuksessa  ???

PS. Löysin ne sun vanhat SABit. Näähän on paremmat ku uudet.
Tuota mäkin epäilin, jotta olis saattanut kuopasta hieman ne lavat jo siinä ekassa torpissa.

Hyvä että löyty. Osatkaan ei maksanut ko 100 puntaa ja siihinkin tuli synergyyn linkkipalloja ja pari muuta tauhkaa mukaan.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #135 : 30 Kesäkuu, 2013, 20:52:18 »
Yleensä noissa isoissa lavoissa on vissiin jotkut turvalangat siellä sisällä. Ainakin niistä vihreistä goblinin ensiasennus sabeista ne langat puuttuu ja sitä on maailmalla kritisoitu niin vaaralliseksi ettei toiset uskalla niillä lentääkkään ku tuntuu menevän tyvestä poikki ja lavat lentää sen jälkeen kiinteesiipisenä :D
« Viimeksi muokattu: 30 Kesäkuu, 2013, 20:54:16 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #136 : 30 Kesäkuu, 2013, 20:57:11 »
Yleensä noissa isoissa lavoissa on vissiin jotkut turvalangat siellä sisällä. Ainakin niistä vihreistä goblinin ensiasennus sabeista ne langat puuttuu ja sitä on maailmalla kritisoitu niin vaaralliseksi ettei toiset uskalla niillä lentääkkään ku tuntuu menevän tyvestä poikki ja lavat lentää sen jälkeen kiinteesiipisenä :D
Eipä tullu kurkattua, kun nakkasin lavat jo roskiin. Ei varmaan myöskään tuossa tyvessä enää näy lankoja vaikka olis ollukin. Kyllähän sellaset turvalangalliset on huomattavasti fiksummat. Nykku noita SAB:ja toiset on niin ajetaan niillä, kunnes tulee ostettua jotkut muut.

Poissa Tyylimylly

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit 142. SIL.Raku.BitchSwamp
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #137 : 30 Kesäkuu, 2013, 21:24:25 »
Aikas samaa mieltä Tuomasp:n kanssa tapahtumien kulusta.Harmi kun ei tullut videolle.
Sitä olis ollut kiva katsella hidastettuna ees taas.Eli hieno se torppi oli.Harmi vaan,että niin kävi.Ehkä Kehno toipuu tästä.
Kiva päivä muuten oli ja kelikin oli kohdallaa.
T.TT

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #138 : 07 Elokuu, 2013, 21:34:45 »
Tuossa viime viikolla sain viimein outragen ilmaan ja hauskaahan se taas oli kaurapellon päällä kukkia katkoa. Kopterikin toimi varsin nätisti.

Mutsi toimi paparatsina ja loikkasi samaan peltoon ottamaan kuvia. Tulipahan vilkaistua minne se oli menossa ja seuraavaksi oma kopteri olikin jo hiljalleen lähestymässä maata. Ei tuossa mitään hätää ollut, mutta kun näpit meni sekaisin, kun olin juuri ajellut katollaan ja nyt kopu oli oikein päin. Painoin koko romun peltoon, kun piti lähteä ylöspäin. Siellä se perä taas ruopi ja rattaan paloja lenti. Sain vielä nostettua kopterin kaurapellosta takaisin vain huomatakseni sen olevan "hieman" rikki. Holdi päälle ja nätti rysäytys toiseen kohtaan peltoa. Ei tuosta nyt hirveästi hajonnut, mutta tympäsi, kun oli neljäs lento kun viimeksi olin TT:n rattaat, perälavat ja landarit uusinut. Toivottavasti edes paikallinen naapuri ihmettelee niitä pyöreitä jälkiä pellossa.

Parhautta oli, että tänään sain osat ja kasasin kopterin vain huomatakseni autorotaatiorattaan olevan sittenkin rikki. Näyttää siltä, että ovat maailmankaikkeuden harvinaisimpia tavaroita...

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #139 : 18 Elokuu, 2013, 22:01:21 »
Tänään Petikossa olikin ihan kunnolla ruuhkaa. Päivän hailaittina oli hupaisa torppaus. Tuomas oli riittävän epäonninen katkaistakseen jeesus-pultin. Onnena oli, että kopu oli katollaan ja tuli hienolla autorotaatiolla peltoon. Täytyy sanoa, että harvoin oon nähny ihmisen näyttävän niin hämmästyneeltä kuin tuomas. :D Tuhot jäi kyllä pieniksi vissiin. Vähän boomia, lapaa, ratasta ja jeesus-pulttia.

Itellä lennot sujui aivan järkyttävän huonosti. Olisko viis lentoa, jokainen toinen toistaan huonompia. :)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #140 : 09 Syyskuu, 2013, 10:37:07 »
Noniin...
Syys(kevät)leiri hoideltu alta pois. Jonkin aikaa on vaivannut pieni motivaatiopula (johtuen muista kiireistä sun muusta tuubasta) saatiin hoideltua kuikkaan tuolla leirillä. Se on vaan aina mielettömän mukavaa ja motivoivaa kattoa, kun muut sorvaa. Yleensä kaikki lentää sen verran erilailla, jotta kaikilta saa jotain asioita kähvellettyä omaan lentoon, eikä tarvi vain tailslidea junnata koko ajan (vai mitä Maikko =)). Kelikin oli huikea! Viime vuoden leirin synkästä kelistä ei ollut jälkeäkään.

Tavoite oli lentää kaikki fuili, mitä oli mukana (4 gallonaa), mutta jäin kyllä tavoitteesta pahasti. Osasyy oli ukkojen turinat ja osasyy pienimuotoiset tekniset ongelmat. Outragessa olleen YSsin laakeri ilmeisesti saavutti matkan pään. Jo aikaisemmin tuo on pitänyt "hieman" mekkalaa, mutta nyt leirin aikana meteli muuttui jo aika huikeaksi ja jouduin viimein lauantaina tehojen häviämisen ja uhkaavan oman sekä yleisön kuuroutumisen vuoksi maadoittamaan tuon koneen. Synergyllä lentelin pari lentoa kunnes huomasin sen pomppivan tyynessä kelissä ylös alas. Tarkempi ihmettely osoitti servon lähestyvän eläkeikää ja tämäkin kone maadoitettiin.
Onneksi Rane lupasi auttaa koneen vaihdossa Aholassa ja Synergyn kone laitettiin Outrageen. Ranen avustus ilmeisesti tarkoitti quadilla ilmatilan valvontaa sekä ajoittaista hyökkäilyä milloin canopyjä kohti ja milloin asentajan otsaa. :D
Sunnuntaina outragella ajettiin kuutisen lentoa ja vaikka govin anturikin hajosi asennuspuuhissa, toimi kone tosi hyvin ja lennotkin rupesivat sujumaan sinne päin. Selänpään kentän asvaltti kyllä syö kovasti landareita jos luistelee maassa. :)

Kaiken kaikkiaan huikea reissu ja ehdottomasti ensi vuonna uusiksi.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #141 : 06 Lokakuu, 2013, 19:39:31 »
Viikonlopun aikan 18 lentoa noilla kikottimilla. Eilinen meni varsin näppärästi. Ajelin ainoastaan outragella. Tänään aloitin vahvasti outragella, kun eilen meni niin hyvin, tt:n rattaa taas rikki. Nää nyt ei kyllä kestä kevyttä pusua maan kanssa sit yhtään. Oikeastaan kaduttaa, että tilasin Synergyynkin TT konversion. Pikku autorotaatio ja johan on rattaat loppu. En ole edes vielä kattonu netistä kuinka harvinaisia nuo on. Outragen tietäen noita ei saa mistään.
No jatkot oli sitten synergyllä ja kyllä huomaa etten ole sillä viime aikoina lennellyt. Ei mitään otetta mihinkään. Tuomas kuvailikin vissiin jonkun fiilistelyn, kun homma sujuu. :D Rupeshan tuo illemmalla taas sujumaan, mutta huomasin samalla biistissä hieman outoja piirteitä. Eli pelkästään kollektiivia liikuttelemalla swashi ei välttämättä liikkunutkaan vaaterissa. En nyt heti muista kuuluuko tuon noin toimia, mutta epäilisin kovasti ettei. Ohessa video, jossa siis liikuttelen ainoastaan kollektiivia.

Ihan normaalisti se ilmassa käyttäytyi, mutta ei tuo nyt hirveästi uskoa tuohon laatikkoon lisää. :o Eikä just nyt tietenkään ole rahaa mihkään korvaaviinkaan. Pitänee tehdä tuohon setuppi uusiksi ja kokeilla sit taas. Joka lennon alussa toi käyttäytyi normaalisti ja lennon jälkeen se oli tollanen. Joskus jopa jo lennon alussakin.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #142 : 07 Lokakuu, 2013, 09:19:28 »
Lisätään nyt vielä video, jossa ei tapahdu just sitten yhtään mitään. Funnelia tuossa kai yritettiin saada kasaan ja myöhemmillä lennoilla vika löytyikin ja funneli rupesi taas toimimaan. Tolla N5C:llä vaan on aivan eri tuntuma tuohon kuin Outragella.

Jos tuuli ei peittäisi jupinoita, olisi video k-18 luokkaa. :D

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #143 : 07 Lokakuu, 2013, 11:05:33 »
Ihan normaalisti se ilmassa käyttäytyi, mutta ei tuo nyt hirveästi uskoa tuohon laatikkoon lisää. :o Eikä just nyt tietenkään ole rahaa mihkään korvaaviinkaan. Pitänee tehdä tuohon setuppi uusiksi ja kokeilla sit taas. Joka lennon alussa toi käyttäytyi normaalisti ja lennon jälkeen se oli tollanen. Joskus jopa jo lennon alussakin.

Tuttua huttua. Jos oikein tosissaan 600'sta ilmassa kieputtaa ja erityisesti piroliikkeitä veivaa, niin välillä on swashi vinossa lennon jälkeen. Olen selvittänyt ongelman sillä, että pyöräyttää oikean tikun reunojen kautta pari kertaa ympäri. Tällöin Beasti jotenkin uudella tavalla huomaa tikkujen äärireunat ja keskittää swashin vaakatasoon. Myös collectivetikun vispaus ylös-alas riittää silloin tällöin korjaamaan ongelman. Koskaan tuo ei ole minulla tuota lennon alussa tehnyt, aina vasta laskeutumisen jälkeen.

Hurjalta se näyttää, mutta ainakaan vielä siitä ei mitään ongelmaa ole ilmennyt.  :D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #144 : 07 Lokakuu, 2013, 12:14:14 »
veepaari tekee samaa jos laitteiden sähköistyksen jälkeen kantaa sen lähtöpaikalle. sen jälkeen swash melkein aina nousee just tollai ihan vinoon. en ole uskaltanut kertaakaan koittaa miten nousee kun toi juttu on päällä mutta esim j@ni sano että nousee ihan normaalisti. eipä ole tarvinnut koittaa onneaan ku ottanu tavaksi pyöräyttää cyclic tikun äärilaitoien kautta aina ennen spooluppia. se korjaa ongelman.

mutulla sanoisin että purkki luulee olevansa vinossa ja yrittää suoristautua. sen takia mä en uskallakkaan koittaa miten se tosta nousis. mulla tekee sekä minirotos että goblin tota melkein joka akullisella ennen lentoa. rotoksella nyt vois tietty koittaa mitä tapahtuu. veikkaan että jani on oikeassa eikä tapahdy yhtään mitään muuta ku että ehkä vähä kalistuu. mulla on kuitenkin tapana jo pikkasen ohjailla spoolupin aikana.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #145 : 07 Lokakuu, 2013, 12:18:10 »
Näyttäisi siis siltä, että toimii normaalisti. En jostain syystä ole huomannut asiaa ilmeisesti viimeisin kolmen vuoden aikana :) Lisää tunteja laskuriin vaan siis. Melkein sain syyn vaihtaa Vbariin, mutta antaapa vielä olla :D

Nousee se toikin tuosta nätisti ylös. Tuntus, että kun kopu rupee keventämään, alkaa biistikin toimimaan oikein.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #146 : 14 Lokakuu, 2013, 10:13:14 »
Yhdeksän lentoa viikonloppuna. Uutta perää testaillessa Synergyllä. Ihan jees, kun viimein vaihtoi perän kontrollin niin kuin se pitää olla.

Valopilkkuna oli pirun nätisti onnistunut aileron tictoc joka vaan päris koko ajan. On se kivaa, kun kepakko pysyy paikallaan ja tictcokki menee minimieffortilla hienosti. Osu kyllä niin kohdilleen, että tuskin taas vuoteen :D

Outrage odottaa tt:n rattaita. Tiedä millo tulee. Eipä oo kiire kun Synergykin toimii pirun hyvin.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #147 : 12 Tammikuu, 2014, 17:10:39 »
Hei, ei mulla muuta. Olen vielä olemassa. :)

Lennot jäi vähille viime vuoden lopulla. Tänään kävin petikossa ihmettelemässä. Perin kylmää oli, tuuli ei auttanut yhtään. Koneetkin lähti käyntiin yllättävän helposti. Nyt vaan lentoaikaa keräämään kesää varten. Lentäminen oli melko hakusassa pitkän tauon jälkeen, mutta alkoihan tuo loppuun mennessä taas sujumaan. Fuili on loppu. Pitää lähteä sitä metsästämään.

Kaikki koput on lentokunnossa minusta huolimatta.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #148 : 07 Kesäkuu, 2014, 20:00:40 »
Jasså. Aihe on kuulema vanhentunut. Ei se mitään, aloitin tänään reenaamisen syksyn leiriä varten. Alku oli vahva kuten aina. Outragessa starttihexa on kulunut pyöreäksi, joten sehän ei lähtenyt tulille. Synergy sentäs lähti. Harvemmin on ekalla lennolla ollut niin kovat tutinat, kun nyt. Viime lennosta oli hieman aikaa.

Motivaatio ja aika ollut hukassa pahasti kevään aikana. Kaikki muut harrastukset ja lapset ja vaimo ovat vieneet ihmisen aikaa. Jospa tässä nyt viimein saisi taas varattua aikaa tähänkin puuhaan kun kivaahan oli. Hauskempaa olisi, jos ei aina tarttis aloittaa hommia alusta. :)

Synergy lensi nätisti, tosin kumma kyllä säädöt oli melko sekaisin. Parin lennon jälkeen nekin rupes löytymään.

Eipä tuosta kyllä muuta, samallainen ininä siitä lähti ku ennenki.
« Viimeksi muokattu: 07 Kesäkuu, 2014, 20:05:48 kirjoittanut Kehno »

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #149 : 25 Elokuu, 2014, 23:01:09 »
Syysleiri treeni nro. 2.
Pikkaisen on väliä näissä reenikerroissa. Edellisen jälkeen tuli parin kuukauden paussi ikävän sairauden takia ja nyt vasta uskalsi mennä kokeilemaan tätä harrastusta. Kiva kun koneetkin on jättänyt lennon jälkeen vain hyllylle. Siksi ehkä outragessakin oli vieläkin pientä hikkaa. Synergykin jännitti laittaa ilmaan kun en muistanut oliko siinä ollut jotain vikaa...

Nyt on outragessa jo uusi starttiadapterikin ja kone lähti käyntiin. Onneksi ennen lentoa huomasin swashfollowerista puuttuvan yhden laakerin ja ruuvin, joten jäipä tuo sit kuitenkin pöydälle. Positiivista oli, että kopu lähti käyntiin kuin palmupuun alta. Palmu puun, joka on paleltunut pakkasessa ja kuollut ja maatunut. Yhtä kaikki, käynnissä oli.

Koska ulkoraivon osat on harvinaisempia kuin kanan hammas ja koko pulju taitaa olla polkaissut tyhjää tai ainakin syvässä unessa, joutui noitakin osia ettimään ja lopulta löytyi vanhan outragen 550 tjsp. valikoimasta. En kyllä suosittele kyseisen puljun kamoja kellee enää. Osia saa jahdata aivan älyttömästi. Nyt on vasta kaksi firmaa hävinnyt alta: Ely.Q ja Outrage. Ely.Q:lta sentään osia löytyi, paitsi FBL kamoja (Johnny vahvistaa...).

Synergy lensi taas varsin vahvasti ja viimein sain keksittyä miksi se on aina tuntunut hieman hitaalta. Olen jossain vaiheessa rajoittanut kollektiivin jonnekin 11 asteen tienoille maks. Tuon kun sääti sinne 13 asteesen tjsp. rupes konekin huutamaan hoosiannaa, mutta laite liikkuikin.

Eniveis, nyt ollaan valmiita syysleirille. Tein pari autorotaatiotakin.