Petikosta tulikin tänään huudeltua, jotta itekseen ollaan. Juu, ei ollu ketään todistamassa urpoilun ja sekoilun yhdistelmää.
Ilmeisesti valo oli hieman huono tänään, kun hukkasin ensin Ely.Q:n asennon ja hetken päästä N5c:llä kävi sama homma. Siis hukkasin oikein huolella, jotta koneilla mentiin kohti turvetta tosissaan. N5c:n tapauksessa olin jo ottanut opiksi, että pitää ottaa rauhallisesti. Ely.Q ei selvinnyt. Elikkäs, puuhastelin erilaisia piroflippejä hyvällä korkeudella, kun sitten testasin hieman harvemmin tehtyyn suuntaan ja kadotin asennon, tosin tiesin että kone on katollaan. Toki siittä korjasin piroflipukan puolikkaalla oikein päin ja hukkasin tosissaan asennon. Tässä kohtaa normaalisti on otettu rauhallisesti ja hieman kelailtu, missä asennossa kopteri on. Vaan mitä teen minä, hirmu paniikki, kaikki negatiiviset lasiin ja kohti tonttia. Sain kelattua hyvän nopeuden, jonka jälkeen tuuttasin holdin päälle, kun tajusin, että mennää kohti maata. Tässä kohtaa toki olisi voinut laittaa niitä positiivisia kulmia. Pyh, mä tapoin kierrokset yrittämällä pysäyttää vauhdin, mitä toki ei tapahtunut ja sen jälkeen jäikin enää vaihtoehdoksi sammuttaa se kone, kun turpeeseen menee. Onneksi sammutus onnistuu vain täysillä negatiivisilla, joten lisää vauhtia alaspäin kone sammuksiin ja kopteri kunnolla maahan.
Ely.Q tuli siis entisöityä.
Runko kolmesta kohtaa poikki
lavat poikki, boomiin pariin kohtaan osumia, perälavat rikki. Nupista lavanpidin rikki, pääakseli mutkalla sekä nupista linkkejä solmussa.
Mä en jaksanut tätä enää lähteä kunnostamaan, koska se olisi vaatinut uuden kitin käytännössä. Päädyin rakentamaan kokonaan uuden ja olen himoinnut Outrage Velocity 50 N2:ä (en sen mainospirkon takia), joten tuli tilattua sellainen. Sähköt tuloo Ely.Q raadosta.
Ely.Q:n varaosat sun muut ehjät osat tulen myymään, jos joku ne vaikka haluaisi.
Juu ja ajelin kerran N5c:llä ja pakkasin kamat. Juuri lähtiessä Anssi tuli paikalle ja ajattelin jäädä kattelemaan hieman lentelyä. Kaivoin lopulta N5c:n autosta ja ajelin parisen kertaa vielä, jossa viimeisellä meinasin entisöidä tämänkin. Oli aika lähteä himaan. Sitä paitti kellokin oli aivan helkutisti ja vaimo pahalla tuulella.
Hittolainen, että tollasessa F3C laitteessa toi autorotaatio kestää ja kestää. Kiitosta Anssille vaan neuvoista kuinka tehdä oikea autorotaatio.