Kirjoittaja Aihe: Mikon nitroilut  (Luettu 62816 kertaa)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Mikon nitroilut
« : 10 Kesäkuu, 2012, 20:45:04 »
Kaisse on munkin tänne jotain itsepuhelua puuhattava, kun muutenkin sillon tällön tulee täällä höpistyä. Sitä paitsi ei jaksa Petikon/RAKU:n kentän thriidiä täyttää omilla horinoilla. Tulen tätä päivittelemään tasaisen epätasaisesti perusnegatiivisella sävyllä :D

Eniveis, mullahan on siis lompakon tyhjennys työkaluina ElyQ Vision 50 Competition ja Synergy N5c. ElyQ on ollut oikeastaan mun ensimäinen kunnon kopteri erinäisten esky ja hk kokeilujen jälkeen/aikana. Synergyn hankin perusteltuani itselleni tarvitsevani varakopterin, jos elyq vaikka hajoaisi.
Tästä päästäänkin tämän päivän aiheeseen. Harjottelin ElyQ:lla aileron tic-toc:ja kaikessa rauhassa, kunnes yhtäkkiä kone vinkas söpösti kerran ja touhusta tulikin hieman jännittävempää: kopukka tuli eräänlaisella autorotaation tapaisella petikon puskaan. Sopivasti se näytti kuitenkin välttäneen ojan, jota en edes tienny olevan siellä. Siellä se makasi jäniksen korvilla, eikä mitään ollut edes rikki (jos nyt takalapoja ei lasketa). Epäiltiin, jotta yksisuuntalaakeri tjsp. olisi antautunut...

Täältä se löytyi.


Vikakin löytyi hetken ihmeteltyäni. Kytkin oli antautunut. Eli koko kytkin kello oli katkennut päärattaan alapuolelta.



Tämän jälkeen tuli jauhettua synergyllä kuutisen lentoa, mutta jotenkin se tuntuu hieman tehottomalta. Erilaisia seoksia tuli haettua, mutta epäilen myös, että tuo pakoputki tuossa on melko shaibaa. Aileron tic-toc:t suuntaan jossa peräroottori vastustaa ei meinannut onnistua ollenkaan. Osa syy lienee mun näpeissä, mutta ElyQ toimii tossa paremmin.

Lennoista nyt voisi sen verta sanoa, että mitään huikeutta ei näkynyt omissa. Lähinnä reenailin vasemman peukalon käyttöä inverted lennossa, jossa vasenta vedetään vielä vasemmalle. Mulla ei vaan meinaa löytyä hyvää asentoa näpeille. Pitäs laittaa pleikan tatit tohon radioon, kun tuntuu tikut aina vaan olevan liian pitkät.
Tuomas rupesi sikailemaan ja teki inverted autoja, joten pitihän se munkin niitä yksi lento yrittää. Eipä ole tullut niitäkään juuri reenattua ja melko jännäksi meno yltyi välillä. Yhtään ei tullut tonttiin; ei oikein eikä väärin. Tuomas sen sijaan teki jokusen onnistuneen maahan asti.

10 lentoa tais tulla lennettyä, eikä juuri mitään jäänyt mieleen. :D

Johnnylle ilouutisia: elyq:n varaosia tuntuu aina sillon tällön olevan niin pirun vaikea löytää. Kytkinkelloa joutui jo hieman metsästämään, mutta löytyi kuitenkin. Hetken jo suunnittelin alkuun koko romun korvaamisella jollain toisella ja seuraavaksi meinasin ostaa kokonaan uuden kitin. Kaikki yhden 14€ osan takia. Niin ja Johnny tuo joskus se kopu tonne petikkoon tjsp. niin säädetään se startti kuntoon.

PiisAut.
« Viimeksi muokattu: 28 Lokakuu, 2012, 20:58:24 kirjoittanut Kehno »

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #1 : 11 Kesäkuu, 2012, 18:17:25 »
Toi sun kilahtanut kytkinkello näyttää hyvin paljon samanlaiselta kuin Trex-600NP:n vastaava... Jos ne vaan ois saman kokoisi, niin nuitahan saa vaikka mistä (vaan oisko se sit soveliasta laittaa ei italilaista osaa italialiseen kopteriin :o)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #2 : 11 Kesäkuu, 2012, 19:10:01 »
Toi sun kilahtanut kytkinkello näyttää hyvin paljon samanlaiselta kuin Trex-600NP:n vastaava... Jos ne vaan ois saman kokoisi, niin nuitahan saa vaikka mistä (vaan oisko se sit soveliasta laittaa ei italilaista osaa italialiseen kopteriin :o)
Jostain lueskentelin, jotta kytkin saattas olla samaa suunnittelua kuin reksässä. Kävi mielessä tilata yks tollanen rekkulakaupasta, mutten sit tohtinu.
Itseasiassa koko kytkinkellon hankkiminen euroopasta on osoittautunut mahdottomaksi. Tilasin sen lopulta jenkeistä ja hintaa tuli lähinnä postituksesta. Halusin sen nopeesti tänne, jotta pääsee nauttimaan kesästä. Samalla kyllä kävi mielessä myydä koko elyq:n runko ja hankkia Velocity 50 N2 Ulkoraivolta tai joku muu vastaava, johon noita samperin varaosia löytyy. Rekkuloita en katsellut kuitenkaan, koska sehän olisi taas liian helppoa.
Niin ja kyllä italialaiseen voi hyvinkin laittaa muitakin osia kuin italialaisia. Saattaa ruveta jopa toimimaan paremmin. :D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #3 : 11 Kesäkuu, 2012, 19:33:49 »
Tilasin sen lopulta jenkeistä ja hintaa tuli lähinnä postituksesta. Halusin sen nopeesti tänne, jotta pääsee nauttimaan kesästä.
Toivottavasti kytkinkello tulee ripeästi perille kesän lennättelyjä silmällä pitäen.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #4 : 11 Kesäkuu, 2012, 20:04:19 »
Toivottavasti kytkinkello tulee ripeästi perille kesän lennättelyjä silmällä pitäen.
Mjoo juurikin tuon takia toi ElyQ välillä rassaa, kun osia ei o missään ja kesä menee odotellessa. Siksi mulla on toi Synergy, millä remuta. Sekin lentää pirun loistavasti, joten ei ole kyllä mitään onglemia sillä lennellä. ElyQ:n hyvä puoli on se halpa hinta, jolloin se ei ressaa niin pahasti, kun lentää. No, toivon mukaan tulis parissa viikossa toi kytkinkello.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #5 : 11 Kesäkuu, 2012, 21:03:56 »
Okei. Mä sain just ElyQ:lta tiedon, jotta heillä on menossa pientä muutosta ja uudet webbisivut on aukeamaisillaan sekä joitan uusia tuotteita ovat myös lanseeraamassa. Ilmeisesti HeadRC on ottamassa jotain vastuuta tuosta ElyQ:sta. Joka tapauksessa ukot vastas päivän aikana mikä on enemmän kuin ElyQ:llä on viime aikoina ollut tapana. Lisäksi sanoivat, jotta tuotetta on tulossa kauppaankin muutamassa päivässä. Tulipahan tilattua tuoltakin se palikka sitten.

Pitää toivoa, että tanskalaiset saa tuon ElyQ:n viime aikoina yskineen koneen taas rullaamaan sujuvasti.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #6 : 15 Kesäkuu, 2012, 12:01:48 »
Nonni. Kytkin tipahti laatikkoon jo keskiviikkona eli kaksi päivää tilauksesta. Tämä siis tuli experienceRC:ltä rapakon takaa. Täytyy sanoa, että oli melko nopea suoritus.

Eilen sitten vaihdoinkin jo kytkimen tohon Ely.Q:iin. Tänään pitäs lähteä säätämään kytkimen ja startin kohtauskulma kohdilleen ja lennätteleen, sikäli jos tuo edeltävä onnistuu ja koneen saa käyntiin. Ely.Q:ssa on pirun tarkka toi kytkimen ja starttiakselin asento, että se toimii oikein.

Petikkoon hus! (klo 15.00)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #7 : 15 Kesäkuu, 2012, 21:45:21 »
Tuli käytyä Petikossa töiden jälkeen. Tarkoitus oli täräyttää Ely.Q taivaalle, mutta minkälainen ihminen tarkistaa kytkimen yksisuuntalaakerin kasatessa kytkimen uudelleen? Ihmettelin eilen illalla, mitä ne sellaset lieriönmuotoiset metalliosat oli, joita kopterin luota löytyi purkaessa sitä. No se selvisi tänään, kun kopteria ei saanut käyntiin startin luistamisen takia. Koko halvatun yksisuuntalaakeri oli räjähtänyt. Sieltä ne lieriömäiset neulalaakerit oli.

Synergy oli onneksi mukana ja kuusi lentoa tuli sillä puuhattua. Lähinnä inverted rotaatioita ja useampikin onnistui ihan maahan asti. On jonkin verran reenattavaa kun loppu flippi pysäyttää koko kopterin. Muuten tuli lenneltyä perä edellä kasikkoa vaihdellen inverted ja normipäin kesken kasikon.
Ainiin, tähän kopteriin oli eksynyt jotain perän driftausta. Pitänee hieman ihmetellä tuotakin, kun jaksaa.

Täytyy myös hieman ihmetellä kuinka pehmeitä alignin servot ja linkkitangot on. Tuomaksen kopteri kaatui rotaation lopulla todella hiljaisesta vauhdista ja eikö yksi servo menettänyt hampaansa ja yksi linkkitanko oli kikkaralla. Viime viikonloppuna itse rusautin ton Ely.Q:n maahan, eikä siittä kyllä hajonnut kuin perälavat. Ihme tsägää.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #8 : 19 Kesäkuu, 2012, 22:16:40 »
Kävinpä Petikossa, kun kesälomat painaa päälle, eikä ehdi tietenkään silloin koputtamaan. Piti saada Ely.Q taas kuntoon ja kyllähän se pienen säädön jälkeen suostui taas käynnistymään. Starttiakselin yksisuuntalaakerin on turhan tarkka asennostaan.

Joka tapauksessa, jostain syystä asenne oli hieman huoleton kopterin tulevaisuutta ajatellen, joten tuli puuhasteltua yhtä jos toista mitä ei yleensä kehtaa yrittää. Mieleenpainuvimpana oli inverted autorotaatiot, joiden jälkeen on lähinnä ihme, että ainoastaan perälavat on rikki. Hubaa oli juu. Pikkasen jäi vielä hiottavaa, mutta mun näkemys on jotta maaliman luokan rotaatiota oli luvassa, kattokaa vaikka ite. =)

Tuomaksella tuntuu olevan hauskaa, kuten myös perälavoilla.

Toinen yritys oli jo hieman sinne päin.


No tällasta me saatiin aikaiseksi. Tuomakselta tais mennä jotain TT:n rattaita ja multa ei hajonnu luonnonlakien vastaisesti mitään. Ens kerralla sitten.

Niin ja jos joku kehtas kertoo millä nää videot saikaan taas upotettua?

« Viimeksi muokattu: 19 Kesäkuu, 2012, 22:40:15 kirjoittanut Kehno »

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #9 : 19 Kesäkuu, 2012, 22:23:56 »
Niin ja jos joku kehtas kertoo millä nää videot saikaan taas upotettua?
www.youtube.com osoitteella, nii tekee automaagisesti upotuksen. Tuo youtu.be ei toimi.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #10 : 19 Kesäkuu, 2012, 22:40:51 »
www.youtube.com osoitteella, nii tekee automaagisesti upotuksen. Tuo youtu.be ei toimi.
Tattis! =)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #11 : 26 Kesäkuu, 2012, 00:01:42 »
Tulipa tuolla Kajaanissa lennätettyä parisen kertaa. Enempää tuskin tällä reissulla ehtiikään. Ihan hauskaa oli noikin lennot. Paikka oli ok, muuten, mutta nitroille hieman hankala hiekkapitoisuuden vuoksi. Kiitokset vain Kajaanin helikopteristeille jeesistä.
Nyt pitäs lähteä kohti Jyväskylää ja jos sieltä löytyisi joku paikka, missä lennellä.

Niin joo, mullon ollut streevoissa kiinni tollanen tuki, joka laitetaan nippusiteillä. Otin sen tänään irti, kun se koko aika löystyy. Alta paljastui hienosti kaluttu streeva. Onneksi nyt ei kovin syvään, mutta parisen milliä puuttui kuitenkin molemmista. En kyllä laita noita enää toista kertaa kiinni. Ihanko mun lentämisellä mitään tukia muutenkaan tarttis.

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #12 : 26 Kesäkuu, 2012, 01:00:20 »
Itse tuota Ely.qiä miettineenä ja varaosia tsekkaillessa voisin vinkata www.lindinger.at kauppaa itävallassa, heillä on osia hyllyssä reilusti ja hinnat ovat olleet ainakin alignin ja rapukan osalta sopivia.

Ely.q kittiä olen pyöritellyt käsissä useampaan otteeseen, mutta en ole vielä liittynyt ely.q ilmavoimiin, saas nähdä jos syksyllä sitten...
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #13 : 26 Kesäkuu, 2012, 01:12:59 »
Itse tuota Ely.qiä miettineenä ja varaosia tsekkaillessa voisin vinkata www.lindinger.at kauppaa itävallassa, heillä on osia hyllyssä reilusti ja hinnat ovat olleet ainakin alignin ja rapukan osalta sopivia.

Ely.q kittiä olen pyöritellyt käsissä useampaan otteeseen, mutta en ole vielä liittynyt ely.q ilmavoimiin, saas nähdä jos syksyllä sitten...
Ihan hyvät hinnathan tuolla näyttäs olevan. Kauppa on verkossa ainakin melko sekava, eikä juurikaan varaosia ainakaan näytä olevan listattu, ainakaan en löytänyt. Sinullehan tuo ei varmaankaan ole ongelma, jos siellä päin vaikutat. :)

Ely.Q V50C on muuten ihan jees peli, mutta toi starttiakselin linjaaminen moottorin kanssa aiheuttaa välillä hieman kiroilua. Tuntuu olevan aika tarkka, muuten rupeaa luistamaan se yksisuuntalaakeri. Mun taktiikka ton osalta on ollut ettiä suht hyvä pito tolle akselille ja sitten vain pistää kone kiinni kunnolla ja ruveta vaan starttaamaan. Yleensä se suht nopeasti rupeaa ottamaan kunnolla. Alkuun yleensä luistelee. Ei varmasti ole mikään kaunein tapa, mutta toimii.
Ihme design tossa kohtaa. Niin joo ja se antirotation tikkukin on nätisti lähestulkoon starttiakselin päällä. =)

Ely.Q on varsin mukava laitos hintaisekseen ja ainakin hieman erinäköinen verrattuna moniin muihin. Suosittelen, mutta italialainen kun on, on siinä hieman välillä luonnetta.

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #14 : 26 Kesäkuu, 2012, 22:24:16 »
Lindingerin nettikaupasta on tosiaan aikaajoin melko vaikea löytää hakemaansa, klikkaamalla valmistajaa aukeaa normaalisti kaikki ks.valmistajan tuotteet, ely.q http://shop.lindinger.at/index.php?manufacturers_id=458

Nyt on näemmä varaosissa melkoisia alennuksia, lieneekö edustus loppumassa vai mitä on meneillään...
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #15 : 04 Heinäkuu, 2012, 22:19:09 »
Kesälomaa kohta pari viikkoa mennyt, joista puolitoista oon ollut karmeassa lenssussa. Silti, kun nyt olin faijan tilalla, piti päästä hieman lennättelemään. Raahasinhan tosiaan Ely.Q:n matkaan lomille lähtiessä, joten lentelin sillä viisi lentoa pellolla, jossa oli huikea pajusaareke keskellä jännityksenä. Ei se ihan Tohtorin kentän tapaan ollut piiloutunut, mutta siitä ei lennettäisi kyllä läpikään.
No en mä sinne kyllä onneksi sitten osunutkaan. Lennot meni oikeestaan vain muistellessa miten lennetään ja hävetessä aiheutettua hirmu mekkalaa sunnuntai-iltana. Onneksi en lentänyt enempään, kun huomasin konetta puhdistaessa hesus-pultin olevan löysällä nupissa sekä perän liu'un melko kuluneen. Ei mitään hajua mikä tuota muovia oli noin kuluttanut, mutta onneksi löyty pakista uusi vastaava.
Oli kyllä aikas hauskaa tollanen, kun pääsee lennättään astumalla talosta ulos. Huonona puolena oli noiden keräämät nälkäiset pörriäiset. Ei jumaliste, että niitä olikin. Yritä siinä harjoitella piroflippejä jne, kun aurinkolasien ja naaman väliin ryömii jos jonkinlaista lentävää petoa, ei siinä edes nää kopua.
Onneks kohta pitää lähteä kotia päin, kun nitrokin rupeaa loppumaan. Synergyltäkin olisi tulossa E5 ja mä oon tässä välillä hieman meinannut hairahtua tuollaisen sähköhyrskyttimen hankkimisen suunnitteluun. Onneksi jarruna on koko kopteri-infran päivittäminen tehokkaampiin. Olis se silti aika kiva. Synergyt vaikuttavat niin laadukkailta, jotta tollanen olis sikäli jees... siin ei vaan oo tarvetta nitrolle...

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #16 : 10 Heinäkuu, 2012, 21:45:41 »
Pitkästä aikaa Petikossa. Vahvasti alkoi: Ely.Q hajosi heti ekan lennon lopulla. Hieman se käyttäytyikin hassusti ja lopussa lähdin kaartamaan sen autorotaation jolloin huomasin, jotta perä ei vastaa mihinkään. Ei muuta kuin holdi päälle ja autorotaatiota rakentelemaan pirun oudosta asennosta ja vauhdista. Onneksi tuuli kohtuudelle ja se jeesasi kopterin tuonnissa kenttään.
Täytyy kyllä sanoa, että oli oudoin autorotaatio, mitä olen tehnyt. Tuhlailin kierroksia ilmassa ja tuuli jeesasi niiden keräilyssä. Puolet ajasta meni ihme arpomiseen ja puolet ajasta jopa tehtiin autorotaatiota. No mitään ei kuitenkaan hajonnut enempää. Syyllinenkin löytyi heti. Perän pallolinkki oli irronnut servoarmista. Itseasiassa ruuvista oli irronnut lukitteella laitettu mutteri ja sen jälkeen ruuvi lähti servoarmista. Vaikka nitron hyvä puoli onkin ajoittaiset kopterin puhdistukset, joissa yleensä löytyy löysiä osia jne. tämä oli kyllä päässyt kaikista checkeistä läpi.


En jaksanut ruveta kentällä korjailemaan, joten otin N5c:n ilmaan ja lentelin sillä kolmisen lentoa harjoitellen inverted autoja, mitkä meni penkin alle ja lentolinjan pitämistä sun muuta ihme häröilyä.
Lisäksi tuli katsottua, kun Anssi lenteli yhden F3C lennon siinä. Petikossa oli hyvin tilaa, kun ainoastaan yksi pikku F4 Corsair oli paikalla ja siitäkin oli menossa sen ekat startit ja viiden sylinterin säätöjumppa, joten ilmaan se ei ollut lähdössä. Sanokaa mitä sanotte kiinteäsiipisistä, mutta tuo se vaan on komea. Kyllä oli Anssin lentokin komeaa. Emmä tajua, miten noi vehkeet menee kuin raiteilla. Mulla se hyppii ja pomppii joka halvatun suuntaan ja koko aika pitää korjailla. Anssin lennossa ei näkynyt tuollaista, vaikka kelikään ei vissiin ihan helpoin ollut.

Fuili on loppu, pitää lähteä etsimään jostain lisää.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #17 : 10 Heinäkuu, 2012, 21:59:26 »
Moro,

Kiitoksia vaan. Mahtaisikohan siellä kehdata huomenna illalla vielä käydä muutaman akun lentelemässä... Kun ei ole paikallisen kerhon ihmisiä ja vierailulla täällä vaan.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #18 : 10 Heinäkuu, 2012, 22:15:13 »
Moro,

Kiitoksia vaan. Mahtaisikohan siellä kehdata huomenna illalla vielä käydä muutaman akun lentelemässä... Kun ei ole paikallisen kerhon ihmisiä ja vierailulla täällä vaan.
Mä en usko, että kukaan siittä suuttuu, jos sinne menet lentelemään. Voi olla, että itsekin tulen illalla käväsemään.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #19 : 10 Heinäkuu, 2012, 23:33:46 »
Kyllä oli Anssin lentokin komeaa. Emmä tajua, miten noi vehkeet menee kuin raiteilla. Mulla se hyppii ja pomppii joka halvatun suuntaan ja koko aika pitää korjailla. Anssin lennossa ei näkynyt tuollaista, vaikka kelikään ei vissiin ihan helpoin ollut.

Fuili on loppu, pitää lähteä etsimään jostain lisää.
Lensin kanssa tuon F3C Poppis ohjelman tänään 600NP:llä ja liikkuu aivan älyttömän herkästi kun edes hengittää tikkujen suuntaan... tarttis varmaan tehrä noille säädöille jotain.

Fuilista. Kävin hakemassa mulle tarpeet lahden Kärkkäiseltä kun siellä päin ajelin. Kone toimii paremin kuin koskaan. Puhdas mixi metukkaa, Klotzia ja nitroa. Toimii! Suosittelen.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #20 : 11 Heinäkuu, 2012, 15:13:34 »
Fuilista. Kävin hakemassa mulle tarpeet lahden Kärkkäiseltä kun siellä päin ajelin. Kone toimii paremin kuin koskaan. Puhdas mixi metukkaa, Klotzia ja nitroa. Toimii! Suosittelen.
Mjoo, mullei vaan ole mitään tiloja säilyttää/sotkea noita. Olin nössö ja kävin ostamassa pari purkkia tornadoa. =)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #21 : 11 Heinäkuu, 2012, 20:34:14 »
Lainaus
Mjoo, mullei vaan ole mitään tiloja säilyttää/sotkea noita. Olin nössö ja kävin ostamassa pari purkkia tornadoa. =)

Käy ostamassa 20l bensa kanisteri huoltsikalta. Kippaa sinne  10l metukkaa, purkki kozia(3,78)20,1% ja 5l nitroa 26,6%.
Ei vie paljon tilaa ja on helppoa.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #22 : 11 Heinäkuu, 2012, 22:56:30 »
Käy ostamassa 20l bensa kanisteri huoltsikalta. Kippaa sinne  10l metukkaa, purkki kozia(3,78)20,1% ja 5l nitroa 26,6%.
Ei vie paljon tilaa ja on helppoa.
Kappas perhanaa. Tuohan on tosiaan melko simppeliä. =)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #23 : 11 Heinäkuu, 2012, 23:20:38 »
Petikosta tulikin tänään huudeltua, jotta itekseen ollaan. Juu, ei ollu ketään todistamassa urpoilun ja sekoilun yhdistelmää.

Ilmeisesti valo oli hieman huono tänään, kun hukkasin ensin Ely.Q:n asennon ja hetken päästä N5c:llä kävi sama homma. Siis hukkasin oikein huolella, jotta koneilla mentiin kohti turvetta tosissaan. N5c:n tapauksessa olin jo ottanut opiksi, että pitää ottaa rauhallisesti. Ely.Q ei selvinnyt. Elikkäs, puuhastelin erilaisia piroflippejä hyvällä korkeudella, kun sitten testasin hieman harvemmin tehtyyn suuntaan ja kadotin asennon, tosin tiesin että kone on katollaan. Toki siittä korjasin piroflipukan puolikkaalla oikein päin ja hukkasin tosissaan asennon. Tässä kohtaa normaalisti on otettu rauhallisesti ja hieman kelailtu, missä asennossa kopteri on. Vaan mitä teen minä, hirmu paniikki, kaikki negatiiviset lasiin ja kohti tonttia. Sain kelattua hyvän nopeuden, jonka jälkeen tuuttasin holdin päälle, kun tajusin, että mennää kohti maata. Tässä kohtaa toki olisi voinut laittaa niitä positiivisia kulmia. Pyh, mä tapoin kierrokset yrittämällä pysäyttää vauhdin, mitä toki ei tapahtunut ja sen jälkeen jäikin enää vaihtoehdoksi sammuttaa se kone, kun turpeeseen menee. Onneksi sammutus onnistuu vain täysillä negatiivisilla, joten lisää vauhtia alaspäin kone sammuksiin ja kopteri kunnolla maahan.
Ely.Q tuli siis entisöityä.

Runko kolmesta kohtaa poikki





lavat poikki, boomiin pariin kohtaan osumia, perälavat rikki. Nupista lavanpidin rikki, pääakseli mutkalla sekä nupista linkkejä solmussa.

Mä en jaksanut tätä enää lähteä kunnostamaan, koska se olisi vaatinut uuden kitin käytännössä. Päädyin rakentamaan kokonaan uuden ja olen himoinnut Outrage Velocity 50 N2:ä (en sen mainospirkon takia), joten tuli tilattua sellainen. Sähköt tuloo Ely.Q raadosta.

Ely.Q:n varaosat sun muut ehjät osat tulen myymään, jos joku ne vaikka haluaisi.

Juu ja ajelin kerran N5c:llä ja pakkasin kamat. Juuri lähtiessä Anssi tuli paikalle ja ajattelin jäädä kattelemaan hieman lentelyä. Kaivoin lopulta N5c:n autosta ja ajelin parisen kertaa vielä, jossa viimeisellä meinasin entisöidä tämänkin. Oli aika lähteä himaan. Sitä paitti kellokin oli aivan helkutisti ja vaimo pahalla tuulella.

Hittolainen, että tollasessa F3C laitteessa toi autorotaatio kestää ja kestää. Kiitosta Anssille vaan neuvoista kuinka tehdä oikea autorotaatio.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #24 : 11 Heinäkuu, 2012, 23:42:29 »
No helkkari. Harmi, että Elukka tuli lujaa tonttiin. Ei se kyllä noissa kuvissa aivan hirveeltä näytä ::)
Onnex olkoon kuitenkin Velocitystä. Eiköhän se vaimo lepy, kun ilmoitat uudesta kopteri ostoksestasi ;)
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B