Kirjoittaja Aihe: Mikon nitroilut  (Luettu 62833 kertaa)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #75 : 28 Lokakuu, 2012, 21:08:28 »
Jaapajaa... nelisen lentoa Synergyllä tuli Petikossa puuhasteltua. Hirmu painiminen taas, jotta sen saa käyntiin. Kokeilin vaihtaa uuden filtterin, kun mietin jos se on tukkeessa. En tiedä auttoiko juurikaan, mutta kyllä se nyt käyntiin lähtee pienellä temuamisella. En tie oikeen mikä tuotakin vaivaa. Ens kerralla pitää vähän säädellä seoksia, jos ne auttas, mutta sen jälkeen en kyllä tiedä mitä tolle tekis.

YSsi kuitenkin voitti tässä taistelussa startterin, joka sippas. Onneks oli tuomaksen dynasentrooni jolla sai taas vaivata. Tosin, tuon hexaadapteri ei meinannu millään irrota starttiakselista. Olipa repiä sitäkin irti samalla kun kopu on käynnissä. Enpä ookaan pitkiin aikoihin ostanu mitään koptereihin, niin taas pääsee tuhlaan rahaa. :)

Lennot meni ihan normaalisti, mitään erikoisempaa ei tullu puuhasteltua, kun ei oikein ollut fiilis kohdillaan. Lähinnä toi lähetinpussi ja hanskat ahisti. Kunhan niihin taas tottuu, niin eiköhän homma lähde etenemään taas.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #76 : 28 Lokakuu, 2012, 22:09:54 »
Ovat kertoneet, että YS:n tyhjäkäynti ruuuvin avaaminen auttaa.

Mulla oli eilen ykssuunta ventiili jumissa parin viikon seisomisen jälkeen. Lähti käyntiin mutta ei pelannu muuten.

55 OS on jotenkin henpompi käyttää. Pitkän seisomisen jälkeen eka starttaus normaalisti jos ei lähden niin pyöräytys kaasu auki. Kaasu starttiasentoon, hehkupäälle ja käyntiiiiin :).
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #77 : 28 Lokakuu, 2012, 22:42:33 »
Ovat kertoneet, että YS:n tyhjäkäynti ruuuvin avaaminen auttaa.

Mulla oli eilen ykssuunta ventiili jumissa parin viikon seisomisen jälkeen. Lähti käyntiin mutta ei pelannu muuten.

55 OS on jotenkin henpompi käyttää. Pitkän seisomisen jälkeen eka starttaus normaalisti jos ei lähden niin pyöräytys kaasu auki. Kaasu starttiasentoon, hehkupäälle ja käyntiiiiin :).
Pitää ens kerralla pistää hieman rikkaammalle, jos vaikka auttas. Kone toimii aivan normaalisti, kunhan sen saa käyntiin. Tänäänkin lähti käyntiin ekas vasta kun tarjosi eka ruiskulla fuilia kaasariin.

En usko, että yksisuuntaventtiili jumii, kun painetta kerää.

Ei toi aikasemmin ole ollut hankala, eikä toi mun toisen yssi ole nyttenkään. En tiedä alkoiko tää sekoilu hetki ton fuilimagneetin jälkeen. Jos vaikka tuikkasin kasan sontaa samalla jotenkin filtteriin. Ekojen oireiden jälkeenhän tyhjäkäyntiruuvia on sotkettu jo melkoisesti, joten voip olla, että alkuperäinen syy oli tukkonen filsu ja sit sotkettiin säädöt. :)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #78 : 28 Lokakuu, 2012, 22:46:56 »
Lainaus
Ekojen oireiden jälkeenhän tyhjäkäyntiruuvia on sotkettu jo melkoisesti, joten voip olla, että alkuperäinen syy oli tukkonen filsu ja sit sotkettiin säädöt.

Pitäis kirjata ylös neulojen asennot kun motti toimii hyvin, niin osais palata takaisin.
Niin pitäis, en oo ittekään tehny tätä. Sitten kun ja jos taas on säädöt hukassa kirotaan tätäkin kirjamattomuutta. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #79 : 28 Lokakuu, 2012, 22:48:40 »
Pitäis kirjata ylös neulojen asennot kun motti toimii hyvin, niin osais palata takaisin.
Niin pitäis, en oo ittekään tehny tätä. Sitten kun ja jos taas on säädöt hukassa kirotaan tätäkin kirjamattomuutta. :)
Kyllä näin on. Joka kerta sama homma. No onpahan jotakin tekemistä...

Poissa tuomasp

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #80 : 30 Lokakuu, 2012, 23:13:32 »
Ei kun, jos tekemistä haluaa, nii pitää olla CGY750 + YS kombo. Vai mitä Matti?
T-Rex 600NFL, YS60SR, CGY750, R6202SBW, 4x DS610, 1x DS650
T-Rex 600N LE, YS56SR, GY701, R6203SB, 3x DS610, 2x DS620
MSH MiniProtos 3S, YGE60LV, CGY750, R6303SB, 3x DS93, 1x DS95i
Futaba T8FGS

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #81 : 30 Lokakuu, 2012, 23:56:56 »
Ei kun, jos tekemistä haluaa, nii pitää olla CGY750 + YS kombo. Vai mitä Matti?
Niin. Sä oot vissiin valmis sen CGY:s kanssa kun nitro loppuu maailmasta. Ei sillä, on sitä säätämistä aika hupaisaa katella omien lentojen välissä. :) Hyvä siitä tulee.

Poissa tuomasp

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #82 : 31 Lokakuu, 2012, 00:05:41 »
 :D no sehän on ihan kohta sitten. Mä kun oon sun puheista antanu itseni ymmärtää, et viimesiä kannuja viedään.
T-Rex 600NFL, YS60SR, CGY750, R6202SBW, 4x DS610, 1x DS650
T-Rex 600N LE, YS56SR, GY701, R6203SB, 3x DS610, 2x DS620
MSH MiniProtos 3S, YGE60LV, CGY750, R6303SB, 3x DS93, 1x DS95i
Futaba T8FGS

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #83 : 31 Lokakuu, 2012, 00:07:05 »
:D no sehän on ihan kohta sitten. Mä kun oon sun puheista antanu itseni ymmärtää, et viimesiä kannuja viedään.
Touché

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #84 : 06 Marraskuu, 2012, 17:09:28 »
Viime viikonlopulla tuli pari kolme lentoa kävästyä taas. Hirmu kiireessä toki, jotta juuri kun taas muisti mistä koko touhussa on kyse, oli lähdettävä poies.

Joka tapauksessa, YS:n kiukutteluja meni sinne selvittelemään ja kun oli uusi starttikin, ajattelin, jotta räjähtää tulille hetkessä koko laite. Olis ehkä voinut tuokin toteutua, mutta olin unohtanut ladata startin akun. Onneksi Tyylimylly oli paikalla ja sain ladattua tuota hieman. Sain koneen tulille pienten tappelujen jälkeen ja ihmettelin kun mielestäni tyhjäkäynti on ollut rikkaalla, kun se röpöttää. Säädellessä kuitenkin rikkaammalle koneen käynti muuttui huomattavasti paremmaksi. Taisi olla koko romu vaan laihalla. Ens kerralla se sit selviää auttoko toi mitään. :)

Sain Petikossa kuvatun pätkän viimein itselleni ja tunkasin sen tuonne interwebbiinkin. Täytyy sanoa, että toi viideo on synkkää katseltavaa ja vie kyllä luulot poies. On ko kattelis maalin kuivumista. Huhhoijaa... mä en tajunnukaan, että liikehdintäni on noin synkeen hidasta. =) Onpahan jotain kehityttävää sentäs. Pitäs enempi saada kuvattua ihtiään, jotta näkis kuinka oma lentely sujuu. Jotenkin lennättäessä hommat tuntuu huomattavasti nopeammalta.

Tässäpä kyseinen video
« Viimeksi muokattu: 06 Marraskuu, 2012, 17:11:49 kirjoittanut Kehno »

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #85 : 06 Marraskuu, 2012, 17:21:20 »
Hienoahan tuo lentely on!
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #86 : 06 Marraskuu, 2012, 17:44:07 »
Hienoahan tuo lentely on!
Juu ei siinä sikäli mitään vikaa ole. Lähinnä huvitti kuinka erilaiselta koko setti tuntui sitä tehdessä kuin nyt kattoessa. =) Mutta kyllä noita videoita tosiaan pitäs ottaa enempi, niin näkis virheitä sun muuta kehityttävää helpommin.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #87 : 06 Marraskuu, 2012, 18:07:30 »
Mutta kyllä noita videoita tosiaan pitäs ottaa enempi, niin näkis virheitä sun muuta kehityttävää helpommin.

noi omat videot on ainakin itselleni toiminut hyvänä motivaattorina.

välillä tulee fiilis että tää homma junnaa täysin paikallaan eikä kehity ollenkaan... siihen fiilikseen on hyvä kattoa pari viimesintä videota ni huomaa kyllä heti että kehitystä on tapahtunut :) koska ei sitä paljoa tartte lentää ni aina tulee jotain pientä uutta.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #88 : 06 Marraskuu, 2012, 19:25:12 »
noi omat videot on ainakin itselleni toiminut hyvänä motivaattorina.

välillä tulee fiilis että tää homma junnaa täysin paikallaan eikä kehity ollenkaan... siihen fiilikseen on hyvä kattoa pari viimesintä videota ni huomaa kyllä heti että kehitystä on tapahtunut :) koska ei sitä paljoa tartte lentää ni aina tulee jotain pientä uutta.
Kun oliskin noita kuvaajia ja muistuis vielä mieleen tuolla kentällä. Näillä kännyköillä kuvatessa pitää vielä ajaa tossa naaman edessä, jotta näkyy kennolla, eikä aina vaan jaksa ajaa niin lähellä.

Pitää rohkaistua kuvailemaan tosiaan, kun ne on hyviä referenssejä itselle missä mennään.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #89 : 10 Marraskuu, 2012, 19:24:41 »
Olipas tänään loistava keli petikossa; räntää ja vettä sekä kädet jäässä. Onneksi sentäs tuli tuo HK:n renkaanlämmitin, jolla näppylät pysy suht vetreinä.
Jäätyminen tosin tuli hoidettua heti alkuun, kun synergyn YS56 ei halunnu startata ja tuo käytännössä tuli pakotettua käyntiin eri loitsuin. Oi sitä ihanaa nitromotin laulua. Siihen oli vaan kylkeen tullut jokin jollotus. Koneet sammuksiin, kopu autoon ja kotona paloiksi. Sieltähän löytyi "hieman" kulunut takalaakeri. Pitää vielä avata kaasari ja ihmetellä, mikä sen starttaamista niin korpeaa.

Ajattelin, jotta mikäs siinä, nettiin ostoksille ja sitä rataa, kyllähän noita pitäisi löytyä. Sheibat, noita laakereita löytyi yksi fast lad:lta kauhean etsimisen jälkeen. Ajattelin vielä hoitaa uuden sylinteriputken ja renkaan, mutta niitä ei taas meinannut löytyä just mistään. Lopulta probuild:lta löyty setti. Etulaakeri myöskin oli harvinaisuus. Rassaa niin pirusti ostaa pisteosia sieltä sun täältä. Postikulut näyttelee pääosaa taas mun ostokuluissa.

Petikossa sentään tuli kolme lentoa UlkoRaivolla rallateltua. Ei mitään kovin kummoista, kun vettä satoi silmiin ja tuuli niin pirusti. Pienimuotoista pirottelua lähinnä ja sen lisäksi kadehdintaa, kun ton Tuomaksen YS60 lentää n. 9 minuuttia yhdellä tankilla ja siin on tehoakin. Valo loppui siinä kolmannen lennon jälkeen, joten siinäpä se. Mukavaa oli kuitenkin käydä kikkailemassa.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #90 : 10 Marraskuu, 2012, 20:24:44 »
Lakereita saa RC bearingilta.
http://www.rcbearings.co.uk/ tai
http://www.rcbearings.com/

Mulla on 56 YS:n raato jossa on ehjää kampiaksieli, kiertonkanki, kaasari ja laakerit suht ok. Tarjoa jos tarttet osia.

Lainaus
Pitää vielä avata kaasari ja ihmetellä, mikä sen starttaamista niin korpeaa.
Tommonen se 56 YS on mulla 55 OS ja se pelaa kun Buikki.
Tänäänkin eka hehkutuksella tulille parinviikon seisomisen jälkeen.

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #91 : 10 Marraskuu, 2012, 20:44:24 »
Lakereita saa RC bearingilta.
http://www.rcbearings.co.uk/ tai
http://www.rcbearings.com/

Mulla on 56 YS:n raato jossa on ehjää kampiaksieli, kiertonkanki, kaasari ja laakerit suht ok. Tarjoa jos tarttet osia.
Ei kyllä ole noille tarvetta, kun noista osa oli ehjiä ja loput on nyt tulossa uusina kaupasta. Kiitos tarjouksesta.

Tommonen se 56 YS on mulla 55 OS ja se pelaa kun Buikki.
Tänäänkin eka hehkutuksella tulille parinviikon seisomisen jälkeen.
Eipä toi mun toinen yssi ole kiukutellut mitenkään. Tää toinen meni piloille jo sisäänajon aikana, joten mä en ihan vielä lähtis syyttelemään yssiä tästä. :) Nyt kun tuo on paloina, niin ajattelin tsekata miltä ton kaasari näyttää. On vielä muutenkin kiinnostanut sen rakenne.
Toi on tosiaan ollut vekkuli startata, kun laittamalla ruutalla hieman fuilia paineella fuililetkun kautta kaasariin, toi lähtee käyntiin ja pysyykin sitten käynnissä, mutta ennen sitä tuntuu, että se ei ime mitään. Liekö ois puristukset sit kuitenkin jääny huonoiks mun hoonauksen jälkeen. :)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #92 : 10 Marraskuu, 2012, 20:56:42 »
Lainaus
Toi on tosiaan ollut vekkuli startata, kun laittamalla ruutalla hieman fuilia paineella fuililetkun kautta kaasariin, toi lähtee käyntiin ja pysyykin sitten käynnissä, mutta ennen sitä tuntuu, että se ei ime mitään. Liekö ois puristukset sit kuitenkin jääny huonoiks mun hoonauksen jälkeen.

Lähteekö hyvin käyntiin sitten toisella tankillisella ?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #93 : 10 Marraskuu, 2012, 21:08:08 »
Lähteekö hyvin käyntiin sitten toisella tankillisella ?
Huomattavasti paremmin, mutta silti tuo toinen lähtee vielä paremmin, kuin palmupuun alta.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #94 : 10 Marraskuu, 2012, 22:05:28 »
Huomattavasti paremmin, mutta silti tuo toinen lähtee vielä paremmin, kuin palmupuun alta.

Oletko koettanut laittaa tyhjäkäyntiä rikkaanmalle.
Epäilen että ongelma on seuraava.
Regulaattori ei laske koneesen fuilia ennen kun painetta tankiin tulee reilusti tai regun kalvon alle tulee painetta joka avaa ventiiliä.
Tyhjä käynnin rikastaminen avaa kanavia startaus vaiheessa näin fuilia pääse koneeseen.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #95 : 11 Marraskuu, 2012, 13:15:09 »
Oletko koettanut laittaa tyhjäkäyntiä rikkaanmalle.
Onhan tuota koetettu aikalailla monella eri seoksella, eikä vaikutusta ole näkynyt. Nythän tuo on tuossa paloina ja eilen ihmettelin kaasarin läpi. Ei näkynä mitään. Mietin, josko tuossa olisi puristukset vaan vähissä, mutta tiedä häntä. Osat tullee ensi viikolla, joten jos ens viikonloppuna pääsis taas sisäänajopuuhiin. =) Tiedä vaikka tiiviimmällä koneella starttais paremmin... Toivottavasti starttaus paranee. Jos ei, niin vaihdan YS60:seen. Se näyttäs toimivan nätisti ja näköjään saa lentääkin pitkään tankilla ja nitroakaan ei tartte niin paljoo.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #96 : 11 Marraskuu, 2012, 17:53:47 »
Onhan tuota koetettu aikalailla monella eri seoksella, eikä vaikutusta ole näkynyt. Nythän tuo on tuossa paloina ja eilen ihmettelin kaasarin läpi. Ei näkynä mitään. Mietin, josko tuossa olisi puristukset vaan vähissä, mutta tiedä häntä. Osat tullee ensi viikolla, joten jos ens viikonloppuna pääsis taas sisäänajopuuhiin. =) Tiedä vaikka tiiviimmällä koneella starttais paremmin... Toivottavasti starttaus paranee. Jos ei, niin vaihdan YS60:seen. Se näyttäs toimivan nätisti ja näköjään saa lentääkin pitkään tankilla ja nitroakaan ei tartte niin paljoo.

Siis onko 60 YS:n kulutus pienempi kun 56 YS:n?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #97 : 11 Marraskuu, 2012, 18:00:21 »
Siis onko 60 YS:n kulutus pienempi kun 56 YS:n?
No kyllä se kaveri eilen lenteli sillä YS60:llä, joka ei varmasti ole ihan piikille säädetty, 9 minuutin lentoja (tosin, ei ollut ihan mitään rajuinta lentelyä), kun mä lennän YS56:lla 5:n ja puolen minuutin lentoja. Mulla siis 30% nitroa ja YS60:ssä 20% nitroa. Mun lennot kestää ton vedin sitten tic-toc:ia tai hurricaania koko ajan tahi en.

Kyllä se mun mielestä on kovemmassakin ajossa toi YS60 lentänyt pidempään kuin mun koneet. En usko, että tankin koko on juurikaan eri. Trex vs. Outrage vs. Synergy. Kyllä mä tuosta koneesta olen haaveillut, mutta pitäs saada vanhat myytyä ja sit ostettua kone ja putki. Hirmu kuluja. =)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #98 : 25 Marraskuu, 2012, 21:18:31 »
Aikaisemmin tapahtunutta: YSsi starttasi huonosti aikaisemmin. Viime viikonloppuna (vai edeltävänä?) se tosiaan sitten viimein hajoitti laakerinsa. Osat tuli ja mottikin tuli kasattua. Onneksi tein muistiin panoja tärkeistä asioista kuten miten päin mäntä seka kiertokanki olivat koneessa. No en tehnyt! Ei tullut mieleenkään, että mäntä joka muuten näyttää symmetriseltä, onkin rei'itetty toiselta puolelta. No, arvoin ne reiät imupuolelle ja kiertokanki tuli arvottua myös. Koko touhu rupesi tuntumaan arpomiselta jo kasatessa. :D

Lauantaina sitten kentälle ja kone tehdasasetuksilla käyntiin, kunhan vaihtoi hehkun. Ei muuta kuin sisäänajoon. Eka tankki rauhallisesti ihmetellessä ja toisella jo hieman rasitusta. Toisella tankilla täysiä hetken lennellessä kone nykäisi hieman, mutta en ajatellut tuota sen suuremmin. Hetkeä myöhemmin tuli hieman tehtyä rankempia ja todella huonoja tictoceja, jotta kone joutuisi himean työskentelemään. Totta kai juuri sillä vimosella vedolla selkäpuolelle kone sammui. Ei juuri ollut kierroksia nupissa, kun sain kopun tassut alaspäin. Mukavahan tuota oli katsella kun se tuli noin kybä metristä tonttiin kuin kivi. Koko shaiba uppos Petikon nurmikkoon. Ihme kyllä landarit ja perälavat olivat selkeästi rikki. Lepari oli suora, mutta siinä oli hieman kulumaa ja laakerit leparissa oli aika valmiit, joten tilasin uudet (oikeen hiton kalliit. Yksi painelaakeri 10€!). Testailin vielä päälapoja ja ne tuntuivat rutisevan kun käänteli, joten tilasin nekin uudet varmuuden vuoksi. Juu ja nupin kaksi tönäriä oli melko solmussa.



Touhu oli sikäli persiistä, että mulla ei ole hajuakaan, miksi tuo sammui. Kyllähän se rikkaalla oli olevinaan, mutta en nyt just muista miten se savus siinä. Aikaisemmin oli ongelmia saada kone tyhjäkäynniltä kierroksille ilman sammumista, mutta säädin keskiruuvia hieman laihemmalle ja se tuntui auttavan. Tiedä häntä. Homma jatkuu kun kopu on taas kasattu.

Synergyn laakerit tuntuvat olevan aika jumalattoman kalliita. Pitää ettiä vissiin joku laakeripulju, jossa noita myydään. Painelaakeri 10€/kpl ja grippien normilaakeripari 17€.

Hoho... juuri muistin, että lentelin vielä loppuun lennon outragella. Tosin, siittä oli katkennut streevan pultti ja spaceri hävinnyt. Tuomas toi mulle uuden vastaavan. Unohdin tosin laittaa sen tohon koneeseen ennen lennättelyä... Ilmankos se perä hieman tuntuikin hassulta. Ei helv... mitä tunarointia.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #99 : 02 Joulukuu, 2012, 21:53:41 »
N5c on taas kasassa. Näytti siltä, että ainoastaan leparin laakerit ja pari linkkitankoa sekä landarit meni rikki viime sekoilussa. Tänään lähdin koeajelemaan.

Käynnistyminen oli sen verran hankalaa, että olin jo myymässä kaikki nitrot poies, kunnes huomasin kaasun olevan kiinni koko ajan. Näemmä torpissa moottorinpuolen linkkitanko oli luistanut ja siirtynyt  hieman. Nopea korjaus ja kohtahan tuo kopteri olikin jo taivaalla. Tosin, huomasin samalla, että Gryphonin powerikytkin oli ottanut ehkä hieman itseensä sukeltaessaan multaan ja nyppäsin tuon pois käytöstä.

Kopteri lensi heti alusta alkaen nätisti. Itseasiassa tajusin tässä kun katselin toisen kopteristin suoritusta ongelmineen, jotta toi synergy on kyllä ollut melko varma vekotin. Ei tärinä ongelmia, ei mitään. On se hyvä. =) Sammumisen syykin taisi löytyä. Kampikammiosta tankkiin tulevaan letkuun oli tullut reikä ilmeisesti letkun sulkijasta tjsp.

Niin joo ja Outrage on syönyt servopyörällään kohta koppaan reiän. Hienoa. Siittä varmaan tulee kaunista, kun se tekee reiän ja jumittuu siihin. Pitää ruveta katteleen voiko noi linkit heittää servopyörän toiselle puolelle . Vähän kyllä näytti mahdottomalta.