Kirjoittaja Aihe: Mikon nitroilut  (Luettu 62851 kertaa)

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #100 : 02 Joulukuu, 2012, 22:29:27 »
Niin joo ja Outrage on syönyt servopyörällään kohta koppaan reiän. Hienoa. Siittä varmaan tulee kaunista, kun se tekee reiän ja jumittuu siihin. Pitää ruveta katteleen voiko noi linkit heittää servopyörän toiselle puolelle . Vähän kyllä näytti mahdottomalta.

Niinku tähän tyyliin vai? :)
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #101 : 02 Joulukuu, 2012, 23:09:33 »
Niinku tähän tyyliin vai? :)

No niinku. Ei näemmä ole mahdotonta. :D
Emmä o jaksanu juuri katella, miten ne on mennyt, mutta nyt rupes kopan ulkopuolelle tulee tummumaa ja sehän tuloo sieltä sisäpuolelta läpi. :D

Joskus kun jaksaa, niin pitää korjata tai sitten vain leikkaan reiän. :D

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #102 : 03 Joulukuu, 2012, 16:44:57 »
Itsekin hokasin ton ennen kopun kasaustakaan yhden ulkomaanelävän blokista. Linkitkin menee suorassa noin.

Linkkipallo on siis tintattu ensin servopyörästä läpi, vastapuolelle mutteri lukitteella, jonka jälkeen vedetty ylijäävä kierre dremelillä pois. Itellä tuntu jäävän Fusionissa niin hyvin tilaa kopan alle että ihmettelinkin miten sulla rupee koppaa syömään. Onko Velocityssä sitte jotain merkitsevää eroa... Voisko värinä pistää kopan "hakkaamaan" servopyörää vasten.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #103 : 03 Joulukuu, 2012, 17:45:15 »
Itsekin hokasin ton ennen kopun kasaustakaan yhden ulkomaanelävän blokista. Linkitkin menee suorassa noin.

Linkkipallo on siis tintattu ensin servopyörästä läpi, vastapuolelle mutteri lukitteella, jonka jälkeen vedetty ylijäävä kierre dremelillä pois. Itellä tuntu jäävän Fusionissa niin hyvin tilaa kopan alle että ihmettelinkin miten sulla rupee koppaa syömään. Onko Velocityssä sitte jotain merkitsevää eroa... Voisko värinä pistää kopan "hakkaamaan" servopyörää vasten.
Mulla on toi Outrage jäänyt hieman kakkoskopterin sijaan, niin ei ole tullut kateltua siihen liittyviä blogejakaan hirveämmin. Oon niin tykännyt tuosta synergysta (en homolla tavalla).  :D Pitäs ehkä enemmän panostaa tohon Outrageenkin. Nyt se on vaan ollut sellanen millä lennetään huolettomasti kunnes se porsii ja sit kirotaan, miten se sillai yhtäkkiä ja sitä rataa. :)

Värinä? Mun nitrot ei värise. :D Buahaha.

Ei maar Velocityssä koppa kyllä menee tosi läheltä ja osuu koko ajan noihin linkkipalloihin. Kyllähän tuo toiselle puolelle nakkaaminen varmasti lisää tilaa jonni verran. Ei vaan jaksais tehdä... Jos vaan puukottais reikää koppaan. :) Pitäs tehrä jotain!

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #104 : 03 Joulukuu, 2012, 19:04:11 »
Mulla on toi Outrage jäänyt hieman kakkoskopterin sijaan, niin ei ole tullut kateltua siihen liittyviä blogejakaan hirveämmin. Oon niin tykännyt tuosta synergysta (en homolla tavalla).  :D Pitäs ehkä enemmän panostaa tohon Outrageenkin. Nyt se on vaan ollut sellanen millä lennetään huolettomasti kunnes se porsii ja sit kirotaan, miten se sillai yhtäkkiä ja sitä rataa. :)

Värinä? Mun nitrot ei värise. :D Buahaha.

Ei maar Velocityssä koppa kyllä menee tosi läheltä ja osuu koko ajan noihin linkkipalloihin. Kyllähän tuo toiselle puolelle nakkaaminen varmasti lisää tilaa jonni verran. Ei vaan jaksais tehdä... Jos vaan puukottais reikää koppaan. :) Pitäs tehrä jotain!

Näytä sille kopalle kuumailmapuhallinta ja muotoile hiukan.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #105 : 03 Joulukuu, 2012, 22:33:14 »
Näytä sille kopalle kuumailmapuhallinta ja muotoile hiukan.
Meni laiskotus ohi ja käänsin linkit toiselle puolelle. Nyt on pari kolme milliä tilaa siellä. Piti samalla kattoa, jos sais gryphonin kytkimen toimimaan, mutta aika epäilyttävää oli vaikka IPA:lla sitä putsailinkin aikani. Tilasin uuden rekkula kaupasta. Tulipahan pitkästä aikaa tuoltakin ostettua jotain, kun muuten kaikki kopu rahat kulkee ulkosenmaille. :)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #106 : 10 Joulukuu, 2012, 21:49:53 »
Tuli jopa testattua tuo linkkimuutos ja toimii. Olin itseasiassa unohtanut koko asian, kun nostin tänään outragen ilmaan. Enpä mä tuosta mitään ongelmia odottanutkaan.

Muuten oli mielenkiintoinen päivä; Synergy sai neljä lentoa, joista puolikas vissiin oli mun lentämä. Vispilä osui Petikkoon ja röyhkeästi käytin häntä hyväksi kopun säätämisessä. Iso kiitos hänelle tuosta. Tän lisäksi aika meni hieman häiriintyneen X7:n ja pystyperäisen miniRotoksen lentoa ihmetellessä.

Omat lennot jäi vähän lyhyeen, kun -5 asteen pakkanen kohmetti sormet ja muutenkin koko ukon. Oli hieman pollakin jäässä, eikä tullut juuri muuta mieleen kuin tictoc. Neljän pisteen tic-tociin sainkin huikean neuvon herr doktorilta (Osta sähkö, sillä noi menee paremmin). Kiitosta sinne myös. :D Pari lentoa outragella ja puolikas lento N5c:llä.


Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #107 : 10 Joulukuu, 2012, 22:43:04 »
Omat lennot jäi vähän lyhyeen, kun -5 asteen pakkanen kohmetti sormet ja muutenkin koko ukon. Oli hieman pollakin jäässä, eikä tullut juuri muuta mieleen kuin tictoc. Neljän pisteen tic-tociin sainkin huikean neuvon herr doktorilta (Osta sähkö, sillä noi menee paremmin). Kiitosta sinne myös. :D

eipä kestä. se on parempi kysyä ku hakata päätä seinään jos joku ei meinaa onnistua :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #108 : 26 Tammikuu, 2013, 16:27:08 »
Kirjoittelussa ollut näemmä hieman taukoa, mutta on sitä tullut harvakseltaan käytyä kentälläkin. Tänään viimeeksi. Hieman oli hapuilua ja neljän pisteen tictoc harjoittelussa tuli melki sammutettua koko kone. Tosin, epäiltiin jotta toi Curtisin govi ei oikein toimi. Onneksi Tuomas toi mulle GY701, josta voi jättää gyron käyttämättä. Vai olikohan se sillä nyt sit kuitenkin pelkkä govi... Tiedä häntä, pitää vaihtaa ja käydä testaamassa. 701 on tuossa toisessa kopussa toiminu aina hyvin.

Viisi lentoa tuli puuhasteltua ja oli jopa hauskaakin. Outrage ei kyllä ole saanut aikoihin lentoja alleen ja välillä on käynyt mielessä sen myyminenkin. En ole kyllä saanut mitään ilmoitusta edes puuhasteltua, enkä mietittyä paljon siittä saattas pyytää rahaa... On käyny aina välillä noi sähkövekottimet kiinnostamaan. Onneks noi fiilikset menee ohi, kun kelailee aggrekaatin ostoa jne. :)

Oli sen verran aikaa viime lennosta, jotta vissiin lensin peräedellä inverted kasikkoja yhden tankillisen ihan vaan ihmetelläkseni, miten sitä lennetään. Ihme juttu kun pirofloppeja voi huiskia sun muuta, mutta inverted lentely meinas sujahtaa ainakin kerran puskaan. :D

Huikein esitys kuitenkin oli Tuomaksella, kun ukon tictoc:n kollektiivi karkas synkasta ja meni juurikin väärään vaiheeseen. Lähti meelko nopeesti kohti lumihankea kopteri. No, hemmo sai sen kuitenkin pelastettua, mutta otti alas vaikka polttoainettakin oli vielä runsaasti... :)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #109 : 04 Helmikuu, 2013, 14:31:55 »
Laitoinpa sitten tuon Outragen myyntiin, kun sillä tulee lennettyä niin vähän. Lisäksi suunnitelmissa on ollut kokeilla tuota sähkökopustelua.

Tarkoituksena olisi hankkia (yllättäen) tollanen Synergy E5 ja venyttää se 600:ksi. Kaikenlaisia suunnitelmia on tullut tehtyä ja kyseltyä tuolta itähelsingin helikopteriklubilta neuvoja, mutta mitään ei kyllä ole vielä lyöty lukkoon. Sitä paitti, jonkun onnekkaan pitäisi saada hankittua toi mun Outrage ensin. Ostakee se nyt. =)

Olen antanut itseni ymmärtää, jotta toi E5S olisi varsin kevyt kikotin ja sitä rataa. Tavoite olisi päästä kokeilemaan miten asia on joskus kesään mennessä, mutta toki kaikki on auki niin kauan kuin mulla on toi ulkoraivo. Ei vaimo anna tonne kotiin enää yhtään kopua lisää hankkia vaan uloskin kuulema pitää virrata niittä välillä.

N5:sta pitäisi päästä kokeilemaan nyt kun uusi govi on laitettu siihin. Perhe-elämä ja työt ovat viime viikkoina haitanneet harrastusta pahasti... No jospa sitä aikaa taas rupeis löytymään kohta.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #110 : 17 Helmikuu, 2013, 00:47:32 »
Testasin uuden govin ja sehän toimi nätisti. Ei kopterikaan puutunut enää samalla tavalla.

Outragekin piti saada ilmaan, kun pistin sen myyntiin. Pitihän sen toimivuus testata. Lähti nätisti käyntiin ja lentääkin pirteästi. Oikeestaan rupesin hieman miettimään miksi tuota edes myymään...

Yllättävää kyllä en saanut mitään rikki, vaikka suht holtittomasti tuli autoja tehtyä tuohon pikku laskeutumis/nousualueeseen. Hyvä fiilis jäi. Homma toimi ja oli hauskaa. Jotkin lasit pitäs hankkia, kun arskat on turhan tummat ja ilman arskoja oli hieman turhan kirkasta.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #111 : 23 Helmikuu, 2013, 20:33:14 »
Hahaa! Autorotaatio tohon boksiin viimein kusahti hieman ja perälavoilla kaivettiin kuoppaa jäähän. Mitään vissiin ei hajonnut, mutta tuhoja tutkiessa huomasin päärattaasta hampaan hävinneen. Ei mitään hajua milloin tuo on tapahtunut, mutta korjattavahan se on.

Outrageenkin on ostettava tollaset break away palikat, kun ovat pehmenneet ja koppa pysyy näköjään pyhällä hengellä kiinni. :)

Joku vois ehottaa jotkin välikelin (liian tummaa mustille arskoille ja liian kirkasta paljaille silmille) lasit naamariin, kun meinas kerran tulla synergy turpeeseen, kun ei nähny asentoa. Ilman laseja taas meinaa tulla koput tonttiin, kun ei pysty pitään silmiä auki.

Poissa Tyylimylly

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit 142. SIL.Raku.BitchSwamp
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #112 : 24 Helmikuu, 2013, 01:01:32 »
VERTA,hikeä,kyyneleitä ja irtohampaita.
Tuli mieleen ajat.Kisahalli pudotreenit,Botta,Jaskangrilli,viimeinen taxi/M-juna.Samalainen meininki oli.
Onneksi kaikki ollaan hegissä?
Ette kaikki tainnu kuulla viimeistä kommenttia,että haluatteko menettää yöunet?
Yksi vastasi,että ei missään nimessä.
Annan yhden vinkin.Liittyy parboiliseen paranneltuun uuteen kopterin laskeutumis paikkkaan.
Ettei tulis niitä lumilitsareita.
Olitte liian hätäsiä lähtiennässenne.
Annoin pitkin matkaa teille 5 pisteen vinkkejä soluttautuneena muihin juttuihin.Ei liity mitekään naisiin.
Jos arvaatte mistä oli kyse,niin kaljat tulee.
Ulkopuolisten vinkkejä ei hyväksytä.
T.TT


Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #113 : 01 Maaliskuu, 2013, 17:53:00 »
Koska synergystä porsi tuo pääratas, päätin samalla madaltaa tuon nupinkin, kun kaikki muutkin ajaa matalilla nupeilla. Tuohan on siis helppo homma, kun nupissa on pari kolme korkeutta valmiiksi valittavissa. Mä tuuppasin sen toki matalimpaan asentoon. Ei pitäs olla mitään vaaraa saada boomstrikeja, onhan toi silti korkeemmalla kuin näissä X7:ssa ja goblinaattoreissa.
Hommaan tarvittin ainoastaan lyhyemmät turnbucklet, jotka hommasin midlandilta. Samalla heitin mäkeen ton swash followerin ja tuikkasin armit kiinni head blockiin. Siihin tartti vielä aluslevyt, kun alkup. pultit on upotettu. Jälleen kerran Ely.Q:n savuava raunio auttoi ja sieltä löytyi alumiinisia aluslevyjä.

Alkuperäinen

Madallettu

Isot pojat on kertoneet, että nyt rollaa ja flippaa vietävästi. Itse olen tyytyväinen, jos toi ei nyt ihan heti tuu tonttiin noiden modien takia. Etenkin noi armit tulee ääriasennoissa melko suoriksi, kun niiden paikka swashiin nähden nousi jonkin verran.

Vielä kokonaiskuvaa:


Outragekin tarvitsi hieman huolenpitoa. Siitä oli kopan alempien kiinnityspisteiden break-away palikat pehmentyneet ja ne piti uusia.
Kyseessä siis tämä:


Koko osa on naurettavan kokoinen hiilikuitupalikka, joka on pehmentynyt kun Outragen koppa on melko tiukka noissa kiinnityskohdissa.

Uusi osa tilalle ja menoksi. Meinasin aluksi vielä kasvattaa kopan reiän kokoa, mutta ongelma on noissa kovissa kumi(muovi) läpivienneissä tuossa kopassa. Ei noi kovin kauan tule kestämään, kun koppaa revitään irti kuitenkin aika usein. No, onhan mulla tuossa parit ylimääräiset osat vielä varalle. Maksaahan noi 2€/4kpl.

Nyt pitäs vaan päästä kentälle kokeilemaan tuota Synergyä.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #114 : 04 Maaliskuu, 2013, 22:05:10 »
Sunnuntaina piti käydä kentällä testailemassa tuota matalempaa nuppia. Muutenhan tuo menikin nätisti, kun yssi starttas ko palmupuun alta, ainoastaan lapaura oli aivan kurallaan. Sen lisäksi koko laite kaatui hiljalleen taaksepäin.

Vikakin löytyi suht nopeasti, kun katteli swashplatea. Se oli ihan vinossa. Kotona syykin löytyi. Lukiteruuvi tossa bellcrank assemblyssä oli löystynyt jossain vaiheessa ja etumainen swash armi oli ruvennut lepattamaan. Ihmettelen kovasti, että tuo on lentänyt yleensä ollenkaan. Kauan aikaisemmin jo ihmettelin, että onko tossa lapaura pielessä, mutta muistan ajatelleen ettei se nyt ole mahdollista. No nyt tuokin on taas korjattu ja odottaa uutta testilentoa. Tulipahan säädettuä oikein huolella tuota swashia ja kulmia.

Outragella lentelin kuusi lentoa (kunhan se vaivautui käynnistymään), kunnes sormet oli melkein kuoliossa. Hölmöilyksihän tuo meni. Turattiin koskemattomaan puuteriin erilaisia jälkiä välillä landareilla ja peräroottorilla sekä välillä (kerran) pääroottorilla. Kumma kyllä mitään ei hajonnut.

Pientä videontynkää sieltä (kunhan lautautuu youtubeen). Sen verran pitää varoittaa, että audio sekä visuaalinen puoli videossa on melko synkkää. :)
Niin ja sähkömiehille tiedoksi, videon ääniraita koostuu suurilta osilta järkyttävästä nitron ulinasta. :D

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #115 : 04 Maaliskuu, 2013, 23:08:28 »
On teillä paikat veivata, hiihtäjä ilosesti vetelee takna ja uskoisin olevn hieman epätietoinen mikä sillä pörrää.

Hyvin lenää enivei!!!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #116 : 04 Maaliskuu, 2013, 23:12:27 »
On teillä paikat veivata, hiihtäjä ilosesti vetelee takna ja uskoisin olevn hieman epätietoinen mikä sillä pörrää.

Hyvin lenää enivei!!!
Kyllä niiden pitäs tietää, että tossa on kenttä, kun siinä parkkipaikalla on varoituskyltti tuosta kentästä. Tosin, kyllä näin talvella tympäsee kun toi latu on vedetty turhan lähelle tonne taakke. Mutta kyllä itse ainakin siitä oletuksesta lähden, jotta niillä ei ole hajuakaan ainakaan tollaisen vaarallisuudesta.

Yleensä tuossa joku lennättäjäkaveri aina mainitsee, jos hiihtäjiä hilluu tuolla takana, jolloin ainakin itse pyrin välttämään niiden päälle ajoa.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #117 : 16 Maaliskuu, 2013, 22:44:46 »
Jahas. Synergykin pysyi ilmassa pienten modien jälkeen ja varsin nätisti lensi. Pitää rassata hieman noita biistin gaineja, kun löysäsin niitä laskiessani tuota nuppia.

Tänään ei ehtinyt kiristelemään sitä, kun tyylimylly rupesi kolmannella lennolla kyselemään kuuluuko koneesta jotain outoa ääntä. Pyöritelin hieman konetta ilmassa ja pakoputken ollessa mua kohti, kopusta kuuluikin suht kova kilinä. Tosin, kilinä loppui noin pari sekuntia myöhemmin ja alkoi hervoton pikkumotin kiljunta. Pakoputki tippui lennosta. Autorotaatiolla pistin lumihankeen, kun en jaksanut meteliä kuunnella.



Kopterille ei käynyt mitään. Mua lähinnä hävetti, kun oli putki pudonnut ja lukitteet ilmeisesti pettänyt pulteista. Putken hakiessani tosin huomasin ettei kyllä ollut mun lukitteista kiinni. Koko putki oli katkennut juuresta. Johan tolla oli puoli vuotta lennetty ilman torppeja. Kai se on hieman itkettävä Outragelle tuosta putkesta. No, olipahan helpompi laittaa hieman CRC:tä tonne mottiin, kun en tyhjäksi sitä ajanut =)

Muuten kyllä oli hieno päivä ja lennotkin meni ihan ok. Kiva kun tuuli hieman, pääsi hieman treenaan funneleissa tuulikorjauksia. Mä kyllä oon niissä niin huono. Kopteri tuppaa ajelehtimaan jonnee kuuseen tai sitten funneleista tulee toispainoisia tosi pieniä räpellyksiä.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #118 : 17 Maaliskuu, 2013, 06:32:29 »
Tulipahan hyvä syy tilata Hatori   ;).
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #119 : 31 Maaliskuu, 2013, 19:03:14 »
Tulipahan hyvä syy tilata Hatori   ;).
En vielä o tilannu hatoria. Odottelen, mitä fast ladilla sanovat asiasta, kunhan paketti niille ehtii. Sillä aikaa laitoin funtechin putken outrageen ja outragen putken tohon synergyyn. Hyvin näyttäsivät toimivan. Varmuuden vuoksi vielä vaihdoin 20%:een nitroon, jotta tehoa ei olisi liikaa. Tuohan on tunnetusti nitroissa yksi suurimmista ongelmista. Mitään suurempaa muutosta en huomannut lennossa, kuskilla oli hieman keveämpi mieli, kun ei tartte ihan niin kipeäksi itteensä maksaa fuilista. Itseasiassa pieniä suunnitelmia on viime aikoina ollut päivittää ys60:seen toi synergy. Silloin tuo hatori olisi ainut järkevä vaihtoehto. No, nää nyt on haaveiluja. Viime aikoina suunnitelmia on ollut enemmän kuin resursseja toteuttaa niittä.

Olisko nyt 16 lentoa alla tälle "viikonlopulle". Erilaisia autorotaatioharjoituksia on tullut puuhattua tuohon Petikon 3*3m laatikkoon. Välillä osuu ja välillä osuu vähän vähemmän. Vissiin pari kertaa oon tunkenut kopterin hankeen. Tosin, yhdellä kerralla laitoin se hankeen rotaatiolla, kun Tuomakselle lupasin näyttää, ettei se sinne hajoa. Servot veti jumiin ja lennot sillä kopterilla loppui siihin siltä päivältä. Tänään sillä taas mentiin (mitään ei hajonnut rotaatiossa). Eli ei ne sinne hankeen hajoa.

Hieman kaikenlaista funneli, piroflippi, moebius -treeniä. Niin ja outragella skabannu itteni kanssa kuinka matalalle tail sliden voi tehdä. Kohta se on kukkasena tuolla kedolla.

Pitäs vissiin vähän tsiigailla videoita ja lennellä simussa uusi temppuja opetellen, mutta kun ei vaan jaksa. On tullut uunoiltua enemmän Mechwarrior Onlinessa ja Simcityssä viime aikoina.

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #120 : 20 Huhtikuu, 2013, 21:10:29 »
Tänään ennusteet sano tuulen olevan siinä 5 m/s, joten ei muuta kuin kentälle. Pikkasen kaverin kanssa ihmeteltiin tuulen nopeutta, mutta jos ilmatieteen laitos sanoo sen olevan 5 m/s ni sehän on sillon.

7 lentoa kai tuli lennettyä Ei kummempaa. Lähinnä taistelin tuulen kanssa.

Outragen perä käyttäytyi häiriintyneesti. Sillä kesti aina pari sekuntia saada haluttu pironopeus aikaiseksi. Tuo korjaantu, kun laitoin endpointit perään uusiksi. Tämän jälkeen govin anturi hajosi, joten loput ajot menikin ilman govia. Eipä tuo hirveästi haitannut. Kierroksista ei ole hajua ja tehokin on hieman kateissa, mutta kompensoidaan kollektiivilla. Ei kyllä mee enää pitkään, kun tää tulee turpeeseen. Kerran jo meinas sujahtaa puskaan. Sopivasti riskejä tulee otettua. :)

Synergy lenteli nätisti. Omasta tötöilystä laitoin koneen nojaamaan maahan lavoista. Piti kokeilla autorotaation jälkeen, miten se maassa kallistuu jos yrittää. Hyvin kallistui. :)


Ai niin... kattelin tuulen nopeuden ja se oli 10m m/s puuskissa. :)
« Viimeksi muokattu: 20 Huhtikuu, 2013, 22:18:48 kirjoittanut Kehno »

Poissa tuomasp

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #121 : 20 Huhtikuu, 2013, 22:47:44 »
Onks toi se kolmen pisteen laskeutuminen?  ;D
T-Rex 600NFL, YS60SR, CGY750, R6202SBW, 4x DS610, 1x DS650
T-Rex 600N LE, YS56SR, GY701, R6203SB, 3x DS610, 2x DS620
MSH MiniProtos 3S, YGE60LV, CGY750, R6303SB, 3x DS93, 1x DS95i
Futaba T8FGS

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #122 : 20 Huhtikuu, 2013, 22:54:19 »
Onks toi se kolmen pisteen laskeutuminen?  ;D
Sano sä, sähän se lentäjä oot :D

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #123 : 21 Huhtikuu, 2013, 21:14:55 »
Tässä vielä Tuomaksen kuvaamaa häröilyä eiliseltä. Varoitus, sisältää mahdollisesti rumia sanoja, nitron pärinää ja tuulen huminaa. Joo ja meno on ku kattos maalin kuivuvan :D



Tie jos tuo tuomas sais tämän päivän materiaalia nettiin, niin voisi viihdyttää niilläkin ihmisiä.

Tänään jonkin verran tuli treenattua inverted autoja taas vaihteeksi, kun tuomas ensin yllytti mut kokeilemaan niitä ja ne meni ihan huonosti. Konekin sammui siinä sekoilussa. Sitäkin jouduttiin säätämään, kun holdilta bailoutetteassa kone sammu. Kiva hommeli kun koneesta on kierrokset jo muutenkin loppu ja pitäs pelastaa tilanne, koko romu sammuu :D Jonkin aikaa tuota säädettiin ja lopulta laitoin vaan hieman viivettä idle:lle siirryttäessä. En jaksanut tuota vielä hirveästi säätää, kun pitäs laittaa govikin takaisin kuntoon jossain vaiheessa. Sen kanssa ei koskaan ollut ongelmaa. Ehkä siinäkin oli hieman viivettä.

Oli huikea keli ja touhu oli hauskaa. Pariin otteeseen meinas tosissaan tulla silppua. :)
« Viimeksi muokattu: 21 Huhtikuu, 2013, 21:16:53 kirjoittanut Kehno »

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikon nitroilut
« Vastaus #124 : 04 Toukokuu, 2013, 17:14:42 »
Pitkästä aikaa petikossa. Touhu oli hieman lapikkaasta koko ajan ja lähinnä reenasin inverted funnelia, kun tuuli otollisesti tuohon hommaan. Aivan avutonta on toi mun tuulikorjailu, mutta kyllä se välillä näytti toimivan. Oikeastaan parhaiten sujui, kun puhuin itselleni ääneen mitä pitäs tehdä millonkin :D

Piti vielä testailla inverted autoja piroflipin puolikkaalla. Homma päättyi lopulta, kun tein perus flipinpuolikkaan alastuloon ja tapoin kierrokset nääppihärön takia jo viiden metrin korkeudella. Synergy hankki uudet landarit ja perän osia. Muuta osat ei näyttäneet olevan rikki. Tästä sisuuntuneena otin outragen ja heti vaan inverted autoja. Palttiarallaa viidennellä tai kuudennella tulin laskuun hieman töksähtäen ja pystyfini taipu poikki ja aiheutti perälapojen ja maan kohtaamisen, joka taas aiheutti joka jumalan rattaan entisöitymisen torque tubessa. Hohhoijaa. Johan sillä sen puoli minuuttia ehti lentääkin. No, ne onnistuneet autot olikin maan pirun hienoja. :)

Nyt on sit kaikki koneet maadoitettuna kunnes uudet osat saapuu. Veikkaan, että kesän parhaat kelit osunevat ensi viikolle.