Nii juu mullakin on tommonen uus kopteroinen.
Ei meillä mihinkään hensuihin rahut riittäny, niin tuli tommone 690 mallin logo käytettyjen markkinoilta haettua kotio. Siinä mukana tuli se vakio scorpparin mosa ja sitä ohjaamassa kontronikin helijive 120hv+. Pari genssin settiä akkuloisiakin mukana tuli ja gryphonin quasar bec ja vieläpä varmistuksena optiguardi. Toi bec muuten mietitytti että eikö toi jiven bec sitte riitä kun on erillinen bec asennettu tohon?
maxirotos teki elinten luovutukset ja siitä siirsin mks x8 servot ja brainin tohon sitte. Kopun mukana tuli pari settiä vanhoja 690 ms composit lapoja, vaan voishan tossa kokeilla niitä uusia ms rapideja, kun niitä on kehuttu täällä sen verran.
Laatikon pohjalta löyty vielä ylimääränen jetin 150A virta-anturi niin sen minä kans köytin tuohon kylkeen. On muuten aika ärsyttäviä johdotettavia noi erilliset anturi ja vanhanaikasiakin!
Kyllä noi mah tiedot ja virrat pitäis tulla suoraan noparista, niin että johdotuksien määrä pysyy minimissään! Pieni kiusaus olis toi Hobbywing 160A siirtää tohon, kun siinä pysys toi johtojen veto minimissään ja sen sisäänrakennettu bec:in on ollu riittävä mulle, mutta kyllähän se vähän overkill tohon olis.
Ideana oli ja on kokkeilla mites toi jo valmiiksi kohtalaisen kevyt himmeli lentäis xxxtremen 7s akuilla. Laittelin tuon jo nippuun ja kävin itsenäisyyspäivänä eka leijuttelut kokkeilemassa tota. Se kerta meni ihan säätelyhommiksi ja en kerennyt kokeilla sitä 7s akulla.
Toi runkohan on jo tuttu tuolta parin vuoden takaa kun oli se 550 logo vähän aikaa ja sinäänsä tuossa mitään sen ihmeempiä ole. Mitä nyt toi 10mm pääakseli ja muoviset päälavan pitimet tuntuu aika köykäselle näin nykymittapuun mukaan, mutta onhan noi kohtalaisen hyvin maailmalla pysyny vissiin kasassa. Canopy oli sen verran saanu iskua, niin ostimpa uuden v3 mallisen. Näyttää toi uusin versio olevan ainakin mun mielestä huomattavasti fiksumman muotoinen ja linjakkaamman mallinen. Värityksestäkin tykkään, vaan ihmetyttää toi, että miks tossa on sen 4cm kiinitysreijät pielessä?
Ja niin oli muuten tossa vanhassakin kopassa kahdet reijät kaiverrettu.
Niin ne tän vuoden lennot...
No ne on jäänyt kyllä ennätyksellisen vähäisiksi.
Siinä 270 lennon paikkeilla ollaan. Siinä ei paljon kehitystä tule noilla määrillä. Simutus on tosin taas syksyn tullen ruvennut maistumaan ja siinäkin olen hitusen vakavammin yrittänyt hakea kehitystä lennätykseen määrätietoisemmalla harjoittelulla. Aika näyttää onko tästä mitään apua.
Tässä kun nytten katsoo 2018 kautta, niin se on postiviista että noita lajin tapahtumia tuli nähtyä ja käytyä useampi tänä vuonna pakollisten ja perinteisten kevät ja syys leirien lisäksi. Tuli käytyä kesäkuussa aavahelukassa Pajalakolari woodship:ssä ja elokuun alussa Jämillä Spirit of the jämi tapahtumassa ja porvoo airshow:ssakin tuli pari lentoa tehtyä. Mutta kyllähän tossa vielä usempi tapahtumakin jäi käymättä eli jotain tavoitteita ens kaudellekkin jäi.