Jaahas mistä sitä sitten aloittais. Yritetääs ny vähän kirjoittaa jotakin minun "viritelmistä", vaikka minulla meinaa olla aika huono kirjallinen ulosanti ja tuskin tulen olemaan se innokkain kirjoittelija, mutta jospa tää tästä ja jäis jotain muistiin ja toiveissa olisi, että joskus vois tsekata minkalaista tuskaa se minun aloitus olikaan
Eli vuonna 2011 rupesi kiinostamaan nämä kopterit ja uteliaisuuttani ostin tuommoisen laatupelin kuin Nine Eagles Solo Pro 228p ja sillä aikani leikittyäni ja rikottuani, löysin tänne foorumille ja vähän isommat pelit rupesi kiinnostamaan oikein tosissaan ja pari kuukautta arvoin eri vaihtoehtojen välissä kunnes huhtikuussa tulla tupsahti ensimmäinen paketti ja pakettien tulo ei oo muuten loppunut vieläkään
(avokki alkanut jo vähän ihmettelemään)
Eli Gaui 425 kitti ja futaba 9c super oli ensimmäiset ostokset ja siitä sitä sitten olen pikkuhiljaa kasuillut ja ostellut sähköjä, työkaluja, tarvikkeita, akkuja/ ja yms. jotta saisin ilmaan tuon kopterin.
Perjantaina 8.6.12 alkoi olla Gaui jotakuinkin lentokunnossa johon oli Lonewolf ja Tohtori isolta osin vaikuttamassa, (Iso Kiitos heille!) kun itse olen kyllä vieläkin valitettavasti aika monelta osin pihalla kuin lumiukko.
Tässä vielä viimehetken dremelöintiä ja säätöä Sipoossa:
ja sitten se eka yritelmä.
Kuvaajana/neuvonantajana Tohtori. (Kielsin ankarasti ensin tuon kuvaamisen, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ihan hyvä, että tuokin tuli ikuistettua. Eli jälleen kiitos Tohtorille)
Että semmoista...
No tarina jatkui sitten sunnuntaina jolloin onnistuin jo tekemään puolikkaan torpin, kun ylösnostaessani kopua se alkoi pyörimään vaaka-akselin ympäri tuntemattomasta syystä ja luonnollisesti mulla meni täysin pasmat sekaisin ja kaadoin kopterin about metristä nurtsille. Sipoon kentällä kun oltiin niin onni onnettomuudessa mitään ei hajonnut ja tarkistusten jälkeen kokeilin uudestaan lentämistä, mutta navakan ja puuskittaisen tuulen takia jouduin luovuttamaan siltä päivältä.
No sitten tuli maanantai ja jo töissä ollessani iltapäivällä katselin sääätä ja näytti olevan tosi tyyntä ja hyökkäsin välittömästi Sipoon kentälle vähän harjoittelemaan lisää ja kas kummaa
sain vain aikaseksi ihka oikean torpin! Eli vain pientä leijutusta harjoittelin jonkin aikaa kunnes sain jonkun aivopierun kesken leijuttelun huomasin että timeri jäi laittamatta päälle ja se oli ohjelmoitu jollekkin "ylimääräiselle" vivulle. Sitä napsautin lennosta ja kopu tuli saman tien noin kahdesta metristä maahan kuin kivi.
Saldona oli ainakin rikkoutuneet landarit, tuo takapuomi, muovihilkkeitä perästä, kolhiintuneet lavat ja yms.
Kaikki osat mitä oli silmämääräisesti rikkoutunut löytyi mun "varaosa varastosta" ja ei mennyt kuin tunti niin Gaui oli kursittu kasaan. eka testillä kopteri toimi jotenkuten, mutta täristi niin pirusti. ja vaihdoin vielä lepatusakselin ja vielä toiset lavat, koska minun "harjoittelu" lavat on käytettyjä ja niissäkin pientä kolhua.
Toisella yrittämällä sitten jo Gaui nousi ilmaan ja sehän leijuin taas niinkuin kuuluikin Ainastaan pieni tärinä/väpätys teki sen, että en tohtinut enään jatkaa harjoituksia vaan otin alas ja nyt pitää selvitellä mistä tuo tärinä johtuu.
Saldona tällä hetkellä on jotenkin toimiva gaui joka on selvästi etupainoinen liian suuren akun takia ja hk:lle lähtee uusista akuista tilaus. Pitäneekö tilata samalla semmoinen tarkka vaaka jolla saan punnittua nuo lavat ja stabbarit. Onko kellään heittää muita vaihtoehtoa noille koptereille suunnitelluille vaaoille?.. Ei taida niin tarkkaa vaakaa löytyä esim elintarvike käytöstä tai yms?
Hyvinä puolina on tässä ainakin se, että rahaa on palanut sen verran jo että ei voi kyllä kääntyä takaisin ja luovuttaa ennenkuin olen jotenkin oppinut lennättämään tota Gauia!
Ettäs sillälailla alkoi meikäläisen harrastus. Nyt taidan ottaa ns. askeleen taaksepäin ja istun muutaman illan koneen ääressä simuttelemassa.
-Sami