Pyhästä aikomuksesta huolimatta, en näköjään ole saanut aikaseksi kirjotella kesän tapahtumista, mutta kirjotetaan ny sitten erittäin lyhyt tiivistelmä.
Biimin oon nyt tähän päivään mennessä saanut torpattua huolella kaksi kertaa. Toinen oli tuo kevätleiri törppi ja toisen kerran kesäkuussa torppasin kun perä kilahti ilmassa ja aika reippaalla pirolla mentiin Talosaarentien pajukkoon. Tuon toisen torpin biimi kesti yllättävän hyvin ja esim. runko kesti tuonkin vahingoittumatta ja lavatkin säily ehyenä. jotain pientä linkkiä yms tais olla loppusaldo joten ei ollenkaan paha tuon kokoiselle kopulle. Loppukesän aikana yksi epäonnistunut rotaatio verotti varaosalaatikosta pari linkinpäätä ja myös pari kappaletta päärattaita olen saanut tuhottua joista toisen tänään. Muuten Beam on toiminut kohtalaisen hyvin ja taitaa olla 210 lentoa takana silllä. Puolet enemmänkin olis voinut olla, mutta kun ei vaan kerkeä.
Ja tais kesäkuussakin tulla vain pari hassua yritystä johtuen peräongelmista tuon kanssa. Heinäkuun lopulla tuli päivitettyä peräservoksi mks ds760 ja käytännössä ja perä lähti sen jälkeen toimimaan kuin taikaiskusta.
Vanha kunnon Gaui 425 tuli myytyä kesällä pois ja erotuskaa lievittämään tuli sitten ostettu elokuussa MiniProtos joka lensi eka kerran syysleirillä. Jonkun aikaa tuli pyöriteltyä mielessä eri vaihtoehtoja ja lopulta päädyin sitten ostamaan Helipeolelta kaiken mahdollisen kerralla jottei tarvi heti viikon päästä tilata lisää tavaraa.
Eli kitin lisäksi ostoskoriin tuli Brain, 6S mosa, stretsikitti, matalampi nuppi, ja 352 lavat. Samaan läjään tuli gensin akut. Servot oli ainoat mitkä mulla tuli ulkomailta, kun ei silloin ollut vielä tietoa, että mks:än servojakin saa helipeopleta. Kaiken kaikkiaan erittäin mukavaa tehdä kauppaa kotimaisen kauppiaan kanssa, vaikka oli vähän ongelmia tavaran saamisessa kun tais olla MSH Corrado lomilla elokuussa.
Aika vähän on saanut vielä miniprotos tiimaa (17 lennätystä) ja kun mulla ei ole aikasempaa kokemusta noista pienistä koptereista, niin ei ole vertailupohjaa, mutta pienen totuttelun jälkeen joka kerta kun oon lennättänyt on vaan fiilis parantunut protoksen kanssa. Itse asiassa tänään tuli ekaa kertaa semmonen fiilis tämän kanssa, että piru kun mukava laite ja tätä tarvii lisää.
Nupissa mulla jenkaa noin 3100/3300 ja tästä johtuen se on vähän turhankin äkäinen liikeissään välillä ja vaatii vieläkin totuttelua, mutta hauska laite se on, siitä ei pääse mihinkään. Tänään protos teki eka kerran sitä mihin se on ostettukkin, eli uusien temppujen kokeiluun ja on se vaan, niin paljon huolettomampi tuommoisella kokeilla uutta. Ainoa mikä harmittaa, että tämmönenhän se olis pitänyt ostaa jo ajat sitten.
Mitäs muuta... No joo enskauden suunnittelu on aloitettu täydellä tohinalla ja mikään ei ole niin varma kuin epävarma.
Eiku luultavasti se täytyy talvella joku 700 rakennella, mutta mikä, siitä ny ei vielä tiedä kukaan ja suunitelmat muuttuu päivittäin ja kalustoakin pitäis päivittää jos semmosen laittais. Tai no powerit varmaan riittää ja on tuolla laatikossa odottamassa jo yksi 208b ichargeri, joten agrigaatti varmaan pitäis vaihtaa tehokkaampaan. Saas nähä sitten mitä hullua tässä keksitään.
-Sami