Jaa kai sitä tätäkin vois tietenkin vähän useammin päivitellä...
Vaikka vähän meinaan olla laiskanpulskea tänne kirjottelemaan, niin lennätyskesä on ollut tähän astisista aktiivisin. Johtuen varmaan että tähän kauteen lähdettiin kolmen kopun taktiikalla ja latauskalusto on ollu balansissa näitten kopujen kanssa.
No yritetääs ny jokatapauksessa jotakin tänne keksiä.
MiniprootosMinillä on tullut lenneltyä tosi paljon etenkin torppailu on tällä tullut tutuksi.
Viimeksi eilen torppasin josta saldoksi jäi katkenneet lavanpitimet. Erittäin hauska vehjes ja kun vain malttais nykäistä sen holdin HETI kun menettää orientaation, niin kerkeää tappaa rundit nupista ja monesti tämmösen jälkeen ei ole tarvinnut kuin nostaa pystyyn ja jatkaa lentelyä. No on tuo ollut monesti jo aivan murusina kun torppaa silleen että ensin kuuluu tömps sitte kviikrs ja sitte holdi päälle.
BeamBeamiläkin on tullut ihan mukavasti lentoja vaikka se vähän on ollut varakopterin statuksella mun fleetissä ja juurikin tämän takia se onkin tullut tarpeen kun ei nää rakkineet toimivana kauan pysy. Ainoa mikä on biimissä runsaan vuoden aikana aiheuttanut murhetta on pääratas joka tuntuu mulla porsivan turhan tiheästi. Pitänee yrittää vielä vähän säätää välystä ja on tuossa tota uutta dryfluidsgear rasvaa jota vois kans kokeilla.
xxxtremeNo logo toimi kevätleiriin asti vallan mainiosti, mutta kevätleirillä se kerran teki sen että kesken jonkun nykäsyn se sammutti mosan ja noin sekunnin päästä heräs henkiin. Sitä tutkittiin ja v-baarin logia ihmeteltiin, ja veikkailtiin ygen rpm signaalia viaksi. Joka tapauksessa vika ei heti toistunut. Seuraavilla lennätyskerroilla East Sidessä se taas teki sitä ja kokeilin muun muassa erillistä rpm sensoria, mutta sillä ei ollut asiaan vaikutusta. Viimesen kerran kun tämä vaivasi, niin se teki useamman pätkäsyn lennon aikana ja viimesellä se ei enään herännytkään vaan hölmistyneenä kattelin hetken kun mosa sammui ja sitte tuli jo vähän kiirus rotatoida.
Autorotaation irvikuvan vetäsin sillä vielä sinne eastsiden "sivupeltoon" jossa on se ojan penkka sen verran korkea että viimeset parimetriä rotaatiosta menee sokkona. Tästä huolimatta xxtreme pysyi onneksi pystyssä ja ainoastaan landari meni yhdestä kulmasta rikki ja perä uppos peltoon, jonka seurauksena perä slaideri ja pääakselilta perän pulley meni rikki. loppupeleissä vaihdoin myös varmuudenvuoksi kaikki perän rattaat. mutta joka tapauksessa todella pienillä kuluilla tästä selvittiin. No se tuo mosan sammuminen ei ruvennut selviämään ja kun aikani katselin sitä tuossa hyllyn päällä kohtuu kalliina koristeena, niin alko käydä selväksi että eräs timanttejakin arvokkaampi punanen on ainut lääke tuohon ja ei se auttanut kuin sitten painaa orderia.
Nyt tuolla on pari kertaa kerennyt kentälle ja 15 lentoa tehneenä ei ole ollut mitään ongelmia. Vähän varovaista lentelyä se on vielä vähän ollut ja ei ainoastaan noparin takia vaan noitten perärattaitten, kun olen lukenut ulkomaanfoorumeilta useammasta tapauksesta jossa on tehty perä remonttia ja muutama lento sen jälkeen perän rattaat on sulanut. No mulla on onneksi kaikki pysynyt kunnossa.
Pari kuvaa
15.6 näytti olevan tuo rotaatio peltoon.
mini ja xxtreme ekaa kertaa kosmikin kans 16.8.14