Tämä taas jäännyt vähän paitsioon, niin päivitetäänpä vähän tilannetta.
Tuo maxi tuli tosiaan kursittua kasaan ja muutaman akullisen sen jälkeen jo lentänytkin. Ainoo vaan että ei meinaa oikein yhtään päästä tän kanssa sinuiksi. Lennätys ollut tällä viime aikoina tosi hermostuneista ja tuntuu että ei mikään onnistu tällä. Osa syy kai on varmaan tossa torpissa ja muutenkin vähissä lennätyskerroissa, mutta iso syy on noissa lavoissa. Noi vtx lavat on niin pirun nopeat cyklic:ssä ja tosi tarkat ja purevat että tämmöisen amatöörin hermoustuneisuus ja ennen kaikkea kaikki pienetkin tikkuvirheet näkyy kopterissa välittömästi ja erittäin selvästi. Joku viikko sitte testailtiin wilikin kanssa ja vaihdeltiin ristiin lapoja ja wilikin edgeillä meno muuttuu välittömästi. Pitää yritää vielä säätää tota ja ottaa nupista liikettä pois ja rahoittaa muutenkin, niin jospa se auttais ja jos ei niin lapojahan on maailma täynnä, niin pitää sitten hommata jotku eri lavat. Sääli sinänsä kun hyvät lavat noi on ja vie virtaakin huomattavasti vähemmän kuin muut lavat.
Nitroakin on tässä viime aikoina tullut ropailtua ja pikkasen lennätettyäkin. Eihän tässä ollutkaan motivaatio paussia tämän kanssa kuin noin 13kk.
Vaihdoin tossa muutama viikkoa sitten siihen käytetyt Outragen torq servo kierroksen ja voi pojat että tää lensi kivasti! Nyt se lensi niikuin pitääkin! Ainoo vaan, että se pääpaino on kyllä ollut siellä ropaamisen puolella.
Tän kanssa on vastustanut käytännössä ihan kaikki. Toi vanha allu yrittää purkautua vähän niinkuin joka lennätys kerralla. Pari viikkoa sitten se sammu kesken lennätyksen ja nyt oon puolet vapusta starttailu tota ja ei se pentele vaan enään suostu käyntiin lähteä.. Oon vaihtanu siihen hehkua, fuilisuodatinta ja yksisuuntaventtiiliä vaa ei lähe käyntii sitten millään. Äsken kokeilin vielä uudemmalla fuililla kun tankissa oleva oli jotain tosi vanhaa keräilyerää, mutta eipä sekään mitään auttanut. Pikkuhiljaa rupee loppumaan idea missä vika.
Tänään oli kentällä mukana myös p380 ja xxtreme ja näissä kans oli teemana se että vähennetään liikettä nupista, rauhotellaan muutenkin liikkeitä kopusta, niin rupeaa sujumaan lennätys. Tuntu heti kyllä molemmat koput mukavilta ja hitusen jo oli rennompaa lennätys. Mitään uutta ei ole kyllä opittua talven aikana, päin vastoin takapakkia kai tässä on tullut otettua, mutta ei tässä muu auta kuin lisää lentoja niín jospa se rupeas jollain tavalla sujumaan toi lennätys.