Kirjoittaja Aihe: HK450GT  (Luettu 18691 kertaa)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
HK450GT
« : 13 Kesäkuu, 2012, 21:43:44 »
Foorumi jupisee vanhoista aiheista, joten uutta kehiin sitten.

Eka akullinen takana leijuttelua ko. kopulla ja mukavaa oli. Melkoisen rauhallinen on verrattuna belttiin.
Onhan tuossa menemisen meininki, kun on jonkun verran belttiä kookkaampi.
Hieman tarttis lapauraa näköjään säätää, mutta tänään ei enään jaksa.
Seuraavaksi alkais myös ton TH9X:n naittaminen kopun kanssa. Asiasta ei vielä kummempaa hajua, mutta foorumia lukemalla luulisin savotan onnistuvan jotenkin.

Ei muuta kuin nokka kohti tuulta ja eteenpäin...

Ves@

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #1 : 23 Kesäkuu, 2012, 12:49:32 »
Nyt alko perä "nyppimään" välillä, ei pahasti, mutta sen verran että kopu hieman nykäisee välillä.
Liekö remmi liian löysällä, muuta aiheuttajaa en oikeen havaitse ?

Muuten HK leijuu kivasti ja nousee hätäsesti tuonne 10m korkeuteen, silloin ei ilmeisesti noita nykäyksiä ole,
ainakaan en huomaa niitä.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #2 : 24 Kesäkuu, 2012, 23:28:13 »
Hemmettiläänen, HK:sta perä poikki kiinnityskohdasta 2 metrin korkeudella. Kuulu vaan komee RÄTS ja kopu alko
pyöriin ihan hulluna, sain kuitenkin ehjänä alas, huh huh....
Onneks tuli kopun mukana paljon varaosia, joten sain jo uuden perän paikalleen.
Tosin hajonnu perä olikin jo melko välyksellinen, joten vaihdon tarve oli ilmeinen.
Pitää huomenna tutkia murtumajälkiä ja ottaa ehkä joku valokuvakin...

Onneks ei tullu enempää vahinkoa  :)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #3 : 07 Heinäkuu, 2012, 22:06:21 »
Kopu ilmeisesti säädöissään kohtuullisesti, kun 5min20sek pörräyksen jälkeen 2200mAh akuista käytetty vasta n.1400mAh.
Harjoituspallerot on annettu kissan leikkeihin ajat sitten  :)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT
« Vastaus #4 : 07 Heinäkuu, 2012, 23:10:58 »
Kuulostaa hyvältä :) Kilon painoisella omalla 450 GT Pro:lla ajelin 7minuutin leijutteluja ja akkuihin meni 1700mAh kuten pitikin. Lapojen vaikutus oli iso, puulavoilla sama määrä virtaa meni 6 minuutissa... Pian nähdään mitä FBL-setuppi asiaan vaikuttaa :)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #5 : 07 Heinäkuu, 2012, 23:17:47 »
Kuulostaa hyvältä :) Kilon painoisella omalla 450 GT Pro:lla ajelin 7minuutin leijutteluja ja akkuihin meni 1700mAh kuten pitikin. Lapojen vaikutus oli iso, puulavoilla sama määrä virtaa meni 6 minuutissa... Pian nähdään mitä FBL-setuppi asiaan vaikuttaa :)

Ok juttu, mun tarttee hieman pidennellä timerin aikaa. Onhan se mukavaa, kun ei tartte yhtenään olla akkua vaihtamassa.
Toiseen HK450:aan tarttee vaihtaa pääakseli, ravistelee perää sen verran ettei sitä viitti kiusata.
Onpa tekemistä huomiseksi, kun lupaa sateista keliä...

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #6 : 08 Heinäkuu, 2012, 13:41:45 »
Toinen HK450 tuli torpattua, purettu jo osiksi ja vahinkojen tutkinta menossa.
Lepatusakselia ei löytynytkään varaosalaatikosta.
Nuppi on alumiinia ja siinä teksti HK450GT , sopiiko tohon joku T-Rex:n akseli ?
Akselin mitat 4 x 41mm. Tuolla Trex storen sivuilla ei samannäköisillä akseleilla ole mittoja ilmoitettu.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT
« Vastaus #7 : 08 Heinäkuu, 2012, 13:48:47 »
Akseli on sama kuin Align SEV2.  450 Sport:in akseli on pidempi. http://www.trex-store.com/feathering-shaft-p-358.html
« Viimeksi muokattu: 08 Heinäkuu, 2012, 13:51:20 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #8 : 08 Heinäkuu, 2012, 13:56:58 »
Akseli on sama kuin Align SEV2.  450 Sport:in akseli on pidempi. http://www.trex-store.com/feathering-shaft-p-358.html

Jep, kiitti tiedosta  :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT
« Vastaus #9 : 08 Heinäkuu, 2012, 14:01:24 »
Jep, kiitti tiedosta  :)
Tarkista mitat kumminkin vielä! Jos se akseli on suora ilman olakkeita, niin kyseessä on vielä vanhempi malli. Taisi olla SE..

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #10 : 08 Heinäkuu, 2012, 14:11:10 »
Mitat täsmää ja akselissa on olkapäät.
Taidan samalla vaivalla vaihtaa laakerit, kun kerran vermeet on pöydällä.

Onneks on toinen kopu millä pöristellä, muuten tulis pahamieli...

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #11 : 12 Heinäkuu, 2012, 22:32:40 »
No niin, kopu ehjätty ja testi lento suoritettu. Pari akullista kerkisin lennellä, kun peräpuomi napsahti ilmassa juuresta poikki  :D
Puomi roikku komeesti alaspäin, ei kuitenkaan torppia tullut.
Uutta osaa  tilalle ja kone ilmaan vaan. Nyt on perä paljon rauhallisempi eikä täristä paljookaan.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: HK450GT
« Vastaus #12 : 12 Heinäkuu, 2012, 23:07:41 »
No niin, kopu ehjätty ja testi lento suoritettu. Pari akullista kerkisin lennellä, kun peräpuomi napsahti ilmassa juuresta poikki  :D
Puomi roikku komeesti alaspäin, ei kuitenkaan torppia tullut.
Uutta osaa  tilalle ja kone ilmaan vaan. Nyt on perä paljon rauhallisempi eikä täristä paljookaan.

Siis peräpuomi poikki?ilmassa?eikä torppia? Kerrohan kuinkas se laskeutuminen ja lento sillä poikkinaisella puomilla sujui? ;D

Ettet vaan tarkottais peräputken tukia?
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT
« Vastaus #13 : 12 Heinäkuu, 2012, 23:15:49 »
Mulla on käynyt tuo sama juttu. Tuet ja hihna piti putken kuosissa, että sai kopun alas.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: HK450GT
« Vastaus #14 : 12 Heinäkuu, 2012, 23:20:59 »
No johan olis vänkää nähdä livenä!! :o :D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT
« Vastaus #15 : 12 Heinäkuu, 2012, 23:28:45 »
No se vain murtuu heti rungon pitimen takaa. Ei se mitään roikkumaan ala, mutta kyllä sen lennossa huomaa että jotain on vialla.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #16 : 13 Heinäkuu, 2012, 09:19:55 »
Peräputki oli juuresta irtipoikki ja toinen peräntuki irtosi kiinnikkeestä ja tunkeutui rungon ja päärattaan väliin.
Perä alkoi roikkua, mutta kopu ei alkanut hirveesti pyörimään. Vänkäsi vaan jokasuuntaan.
Muistaakseni olin jo alas tulossa, eli kierrokset laskemassa ja naps/rätsis tapahtui about. 3,5 jalan korkeudessa.
Suht nopeesti tuli kyllä alas. Onneks ei ollu korkeemmalla tai mikään kaarros meneillään, perähän olis riipiny ittensä ties mihin.
Hihnakin jäi ehjäksi.

Tuurilla taas selvittiin  :)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: HK450GT
« Vastaus #17 : 28 Syyskuu, 2012, 12:58:45 »
Se vähä mitä kesällä kerkes HK450:lla lenteleen tais kohentaa lentotaitoo, kun olen jo uskaltanut simullakin lennellä  ;D
Yks HK tosin putos tikkuvirheen takia maahan ja ihan paskaks  :)
Aiheutti vaan melkoisen huutonaurun, joku kalliimpi ja parempi olis ehkä aiheuttanu jo hieman hermostumista.
Kyllä näillä sen lentelee apinarallia mitä osaakin, vaikka paskoiksi näitäkin haukutaan, samoin kuin belttiä millä aloittelin.

Kelit on vaan taas ihan kotoisin sieltä  >:(

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
5594 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Toukokuu, 2011, 18:55:05
kirjoittanut reittila
16 Vastauksia
8833 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Syyskuu, 2011, 22:03:00
kirjoittanut 1m4s0_