Juu, ekalla kerralla kun hampaita lähti, ne meni takimmaisesta päärataasta. Tuo sulannut on sitten taas etummainen pääratas. Ne meni kun oli liian tiukka pinjonin välys. Toisaalta kuten video näyttää, pääakseli pyörii varmasti pykimättä ja takertelematta. Siellä ei 100% varmuudella ole vikaa.
Nyt on purettu ja kasattu runkoa taas uudelleen. Kun kiristää rungon pultteja, jotka ovat se etummaisen päärattaan alla olevan laakerin vieressä, alkaa kanistus. Niitä ei voi kiristää kunnolla. Se akseli ei pyöri enää hyvin kunnollisen kiristämisen jälkeen. Alemman laakerin kohdalla olevat pultit voi kiristää kunnolla.
Jos ne ylemmät kiristää oikeasti kunnolla, edes akseli ei tahdo mennä enää paikalleen. Tässä on selkeästi laakerit eri linjassa rungossa. Jätän ne siis hieman löysälle ja koikelen uudelleen.
Ne ei siis ole kokonaan irti ja kiristävät runkoa jo niin ettei väliä näy. Eihän tuon tarvi olla vinossa kuin 100 osa millejä, niin suora akseli ei mene kahden laakerin läpi kunnolla, vaan jumittaa johonkin. Toivotaan että täältä löytyy ratkaisu.
Nyt kun katsoin tarkemmin, niin perähihnaa pyörittävällä akselilla on vähän samaa oiretta, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa. Pääakseli näyttää toimivan kuten kuuluukin.
Onhan se nyt pe......le jos tämä ei ala toimia. Jos ei nyt toimi, niin sitten pitää kokeilla toisella mosalla. Mitään muuta en enää keksi.