Kirjoittaja Aihe: Nykimistä  (Luettu 15826 kertaa)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nykimistä
« Vastaus #25 : 23 Kesäkuu, 2012, 20:20:35 »
Ai ne hampaat meni takimmaisesta päärattaasta? Sorry jos olen lukenut huonosti :-[ En kyllä usko että millään muulla kuin pääakselin jumittumisella voi siitä rattaasta saada hampaat hajalle. Jos se pelkkä moottori tai nopari ryntäilis niin sehän jyrsisi sen etummaisen rattaan saman tien eikä sitä seuraavaa.

Itse kun juuri Hurricanen rungon kasasin niin sellainen tuntuma jäi että millään ilveellä niitä laakereita ei voi saada asennettua mitenkään vinoon. Kunhan vaan tarkasti katsoo että oikea laakeri menee oikeaan paikkaan niin en kyllä keksi miten ne voisi väärin asentaa.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #26 : 23 Kesäkuu, 2012, 20:41:15 »
Juu, ekalla kerralla kun hampaita lähti, ne meni takimmaisesta päärataasta. Tuo sulannut on sitten taas etummainen pääratas. Ne meni kun oli liian tiukka pinjonin välys. Toisaalta kuten video näyttää, pääakseli pyörii varmasti pykimättä ja takertelematta. Siellä ei 100% varmuudella ole vikaa.

Nyt on purettu ja kasattu runkoa taas uudelleen. Kun kiristää rungon pultteja, jotka ovat se etummaisen päärattaan alla olevan laakerin vieressä, alkaa kanistus. Niitä ei voi kiristää kunnolla. Se akseli ei pyöri enää hyvin kunnollisen kiristämisen jälkeen. Alemman laakerin kohdalla olevat pultit voi kiristää kunnolla.

Jos ne ylemmät kiristää oikeasti kunnolla, edes akseli ei tahdo mennä enää paikalleen. Tässä on selkeästi laakerit eri linjassa rungossa. Jätän ne siis hieman löysälle ja koikelen uudelleen.

Ne ei siis ole kokonaan irti ja kiristävät runkoa jo niin ettei väliä näy. Eihän tuon tarvi olla vinossa kuin 100 osa millejä, niin suora akseli ei mene kahden laakerin läpi kunnolla, vaan jumittaa johonkin. Toivotaan että täältä löytyy ratkaisu.

Nyt kun katsoin tarkemmin, niin perähihnaa pyörittävällä akselilla on vähän samaa oiretta, mutta ei läheskään samassa mittakaavassa. Pääakseli näyttää toimivan kuten kuuluukin.

Onhan se nyt pe......le jos tämä ei ala toimia. Jos ei nyt toimi, niin sitten pitää kokeilla toisella mosalla. Mitään muuta en enää keksi.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nykimistä
« Vastaus #27 : 23 Kesäkuu, 2012, 20:52:52 »
Tulee mieleen että mitä kautta olet tuon rungon hankkinut? Ettei olisi mitään vikaa siinä, vääntynyt tai jotain. Omassani laitoin laakerit paikoilleen ja rungon ruuvit lukitteen kanssa pirun piukkaan. Silti akselit solahti nätisti paikalleen eikä mitään suuntaus- tai muitakaan virheitä missään. Tiukasti ne ruuvit pitää ollakin että ovat laakerit kohdallaan.
Onko siis joku laakeri lämmennyt jostain syystä niin rajusti että sen pesä rungon puolikkaissa on sulanut vinoon ja siksi uusi laakeri menee vinoon? Silloin ei auta muu kuin rungon vaihto.
Ainakaan se ei missään nimessä ole normaalia että alkaa kanittaa kun rungon ruuveja kiristää. Ne pitää olla tiukasti kiinni!

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Nykimistä
« Vastaus #28 : 23 Kesäkuu, 2012, 21:33:37 »
Jos ne ylemmät kiristää oikeasti kunnolla, edes akseli ei tahdo mennä enää paikalleen. Tässä on selkeästi laakerit eri linjassa rungossa. Jätän ne siis hieman löysälle ja koikelen uudelleen.

Ne ei siis ole kokonaan irti ja kiristävät runkoa jo niin ettei väliä näy. Eihän tuon tarvi olla vinossa kuin 100 osa millejä, niin suora akseli ei mene kahden laakerin läpi kunnolla, vaan jumittaa johonkin. Toivotaan että täältä löytyy ratkaisu.

Mulla on Trex-600NP ja siinä kehoitetaan kiristämään runkopuoliskot maston ollessa paikallaan ja runkopuoliskojen ollessa lasilevyn päällä jotta kaikki saadaan varmasti kohdistettua 90-asteen kulmaan vaakatasosta (liitteenä kuva 600NP:n ohjeesta).
Voisko sun kopteria kasata samalla lailla?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #29 : 23 Kesäkuu, 2012, 21:42:38 »
Runko on alkuperäinen paketista tullut. Olen itse purkanut ne tehtaan muovipussista. Ei ole siinä vikaa.

Nyt kun tarkemmin ajattelen niin ei mennyt alunperinkään se etummaisen päärattaan ja owg:n akseli täysin nätisti paikoilleen. Tämähän on muovirunko, ei mitään tarkkaa cnc-työstöä. Pitäiskö nyt sitten liimata nuo pari laakeria paikoilleen. Pannaan akselin kanssa sisään, jotta menee kohdalleen ja jätetään hieman löysälle. Se ei tule toimimaan jos vedän tiukkaan.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #30 : 24 Kesäkuu, 2012, 00:52:01 »
Sama vika jatkuu. En käsitä missä vika voisi olla. Tässä lyhyt videopätkä aiheesta. Ennen tätä on nopari ohjelmoitu uudelleen, ei vaikutusta.Sen verran oli ihmeellisyyttä vielä lisäksi ettei kaasu toiminut yhtään niin kuin pitäisi. Välillä sai tikkua heiluttaa edes takaisin eikä se vaikuttanut mitenkään tuohon, sitten taas palasi kontrolli. Jotain on nyt pahasti vialla, mutta mitä.

Video on lyhyt mutta noin se ilmenee. Tuossahan ei näy kaasutikun asento, mutta eipä se tuohon vaikuttanutkaan, vika näkyy ja kuuluu erittäin selvästi.

Kokeiltu vielä toisella akullakin, ei vaikutusta. Kaasutikun asento on ihan randomia, ei näytä vaikuttavan. Voiko mulla olla kaksi vikaa yhtä aikaa. Siis ei reagoi kaasuun. Kiekat ei nouse eikä laske.

Tässähän ei voi olla enää mikään muu kuin mosa tai nopari rikki. Toisella noparilla on jo kokeiltu...

Vai onko mulla jo lähetin rikki eli pitääkö alkaa mankkaa purkamaan.


« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu, 2012, 01:10:15 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nykimistä
« Vastaus #31 : 24 Kesäkuu, 2012, 01:57:27 »
Mikäs vastari sulla on? Ootko kokeillu vaihtaa, jos se pätkii yhteyttä?
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #32 : 24 Kesäkuu, 2012, 02:16:51 »
Mikäs vastari sulla on? Ootko kokeillu vaihtaa, jos se pätkii yhteyttä?
On kokeiltu. Kaikki on kokeiltu. Tuolla ketjussa on mitä on vaihdettu ja kokeiltu.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Nykimistä
« Vastaus #33 : 24 Kesäkuu, 2012, 08:52:19 »
hmm, jos se olisi radiosta kiinni nii luulis, että tekisi samaa myös pelkällä moottorilla. Minun mielestä tuossa videossa kyllä moottori huutaa taustalla kokoajan.

Toki jos jollain on toinen radio niin kannattaisi kokeilla sillä. Olispahan sekin pois suljettu.

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #34 : 24 Kesäkuu, 2012, 10:55:36 »
Nyt on kokeiltu myös simulla, se toimii. Tosin se menee ihan johdolla. Kertoo se kuitenkin sen ettei tikuissa ole vikaa.

Tuosta videosta ei näy miten liikuttelen tikkuja. Tikkujen liike ei vastaa ollenkaan moottorin kierroksia. Tuossa ei mene komennot perille. Eli jotain paljastui, mutta mitä se kertoo.

Tuolla mankalla on lennetty ihan vasta pienempää kopua ilman ongelmia. Perä heitteli, mutta veikkaan sen johtuneen kopun mekaanisesta viasta. Kaasu- ja lapakulmat vastasivat pyyntöjä. Muutenkin se lensi mun mielestä kuten kuuluukin enkä ainakaan tajunnut ettei tikun asennon muutokset menis perille.

Pitänee vielä kerran purkaa pois toisesta vastari ja kokeilla sillä. Nyt olen ihan varma että vika on joko noparissa, moottorissa tai vastarissa.

Mites käy jos pistän sen pienemmän kopun noparin kiinni ja testaan 3S akuilla. Ei kai se voi särkeä mitään kun tuo moottori haluaisi kuitenkin paljon enemmän jännitettä ja virtaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #35 : 24 Kesäkuu, 2012, 13:39:04 »
Seuraava testaus tehty ja odotettu lopputulos, edelleen nykii.

-Ohjelmoin vielä kerran noparin. Moottorin ajoituksen pistin nyt yhteen asteeseen ja PWM asetuksen 8 KHz.

Kumpikohan noista pwm asetuksista on oikea.

8KHz  - for lower speed, fewer poles motor
16KHz- suitable for most outer runner motor.

En nyt muista monenko polen moottori mulla on, mutta se sattuu tuohon 6 - 8 polen väliin. Valmistajan suosittelema ennakko on 5 astetta.

Sellaisen huomasin nyt että välillä piippaukset motista kuuluu välillä hiljempaa, välillä lujempaa. Jossain tässä se vika nyt on, joko moottori tai nopari. Kaasun vaste ei mene perille kunnolla, ei vastaa tikun liikkeeseen välittömästi. Sen vaste on alkanut muuttua huonompaan tässä kaiken aikaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Nykimistä
« Vastaus #36 : 24 Kesäkuu, 2012, 13:51:12 »
Seuraava testaus tehty ja odotettu lopputulos, edelleen nykii.

-Ohjelmoin vielä kerran noparin. Moottorin ajoituksen pistin nyt yhteen asteeseen ja PWM asetuksen 8 KHz.

Kumpikohan noista pwm asetuksista on oikea.

8KHz  - for lower speed, fewer poles motor
16KHz- suitable for most outer runner motor.

En nyt muista monenko polen moottori mulla on, mutta se sattuu tuohon 6 - 8 polen väliin. Valmistajan suosittelema ennakko on 5 astetta.

Sellaisen huomasin nyt että välillä piippaukset motista kuuluu välillä hiljempaa, välillä lujempaa. Jossain tässä se vika nyt on, joko moottori tai nopari. Kaasun vaste ei mene perille kunnolla, ei vastaa tikun liikkeeseen välittömästi. Sen vaste on alkanut muuttua huonompaan tässä kaiken aikaa.

oliko se toinen nopari mitä koitit samanlainen?

vähä rupee olemaan kaukaa haetua mutta kaikki noparit eri vaan tykkää kaikista moottoreista...

eikös joku jo tarjonnu sulle toista mottia kokeiltavaksi? tarttuisin myös siihen tarjoukseen!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #37 : 24 Kesäkuu, 2012, 14:20:33 »
oliko se toinen nopari mitä koitit samanlainen?

vähä rupee olemaan kaukaa haetua mutta kaikki noparit eri vaan tykkää kaikista moottoreista...

eikös joku jo tarjonnu sulle toista mottia kokeiltavaksi? tarttuisin myös siihen tarjoukseen!
Ei ollut samanlainen nopari. Tajusin vasta tänään että se olis ehkä pitänyt ohjelmoida uudelleen. Siinä voi olla 10 polen motin asetukset ja silloin siinä on mun motille liikaa ennakkoa. Se ei siis vielä mun mielestä sulkenut pois noparivikaa.

Kyllä tarjottiin toista mottia. Katotaan nyt ensin täältä oulusta kokeiluun toista. Sen sais nätimmin.

Tuo piippausäänten voimakkuuden vaihtelu nyt pistää arvelemaan. Välillä kuuluu hiljempaa, välillä lujempaa.

Mutta vaikka välillä on fiilis ettei tästä tule mitään, niin taas alkaa optimismi orastaa. Tässä yksi päivä oli kyllä niin iso sarvi otassa, mutta nyt on vähän kohtaloon tyytynyt olo.

Tavalla tai toisella tämä tulee ratkeamaan, kunhan vaan ei maksais ihan maltaita. Yritetään ensin ilmaisilla konsteilla paikallistaa vika.

Kiitoksia kaikille tähän mennessä. Hyviä vinkkejä on tullut ja juttuja, joita en olisi itse osannut tarkistaa.

Ehkä tästä tulee ihan hyvä säie seuraavalle, joka tappelee sähkövikojen kanssa.  ;D
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Nykimistä
« Vastaus #38 : 24 Kesäkuu, 2012, 14:29:56 »
Tuo piippausäänten voimakkuuden vaihtelu nyt pistää arvelemaan. Välillä kuuluu hiljempaa, välillä lujempaa.

toi on ihan normaalia joillain moottoreilla ja voimakkuus riippuu yksinkertasesti siitä mihin asentoon mosa jää.

onhan mosan liittimet nyt ihan varmasti kunnolla juotettu? ottaisin kyllä vielä kortsut pois päältä ja heiluttelisin vähän niitä että on tosiaan kunnolla kiinni. (muista sitte laittaa uudet kortsut ette saa siinä oikaria aikaan.)
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu, 2012, 14:31:52 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Rauska

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Jäsen #253
Vs: Nykimistä
« Vastaus #39 : 24 Kesäkuu, 2012, 14:36:55 »
Sellaisen huomasin nyt että välillä piippaukset motista kuuluu välillä hiljempaa, välillä lujempaa.
Jossain tässä se vika nyt on, joko moottori tai nopari. Kaasun vaste ei mene perille kunnolla, ei vastaa tikun liikkeeseen välittömästi. Sen vaste on alkanut muuttua huonompaan tässä kaiken aikaa.

Tuo piippaus kiinnitti huomion. Minulla oli sama "vika" Kone stoppas välillä ilmassa.
Laitoin sitten noparin siihen ohjelmointiasentoon, moottori kiinni, että kuulee ne piipitykset.
Kuinka ollakkaan aina välillä piipitys hiljeni ja koveni.
Aloin liikutella moottorin kolmea johdinta ja yhdellä niista sain piipitykset vaihtelemaan.

Irroitin johdon noparin ja moottorin välilta tarkastin liittimet , siellä oli kylmä juotos joka välillä irtosi. Irti  ollessaan moottorin piipitys oli hiljaisempi.
Kolvi kuumaksi lisää tinaa ja siinä se.
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu, 2012, 14:39:09 kirjoittanut Rauska »
MSH Protos, HK-500, KDS 450, KDS 450+Flymentor, Skyartec V3, Cessna 192, Red Bull 450, ym.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #40 : 24 Kesäkuu, 2012, 23:03:35 »
Vika paikallistettu moottoriin. Kiitokset Lauri P:lle ja kumppaneille jotka tuota ihmetteli. Testattiin mun nopari Laurin moottorilla ja mun moottori Laurin noparilla. Mun nopari toimii, mutta motti pätkii.

Pääsinpähän samalla näkemään Goblinin ja nitro trexin lentämässä. Hienoja pelejä, on se iso vaan vaikuttava näky. Ei mennyt hukkaan kokkolan reissu. Taas nosti intoa kun näki pari tuollaista laitetta lentämässä.

Nyt selvittelemään takuujuttua.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Nykimistä
« Vastaus #41 : 24 Kesäkuu, 2012, 23:33:40 »
Hyvä juttu, että rupesi vika löytymään.  :) ja samaa mieltä oon kyllä tuosta, että kun pääsee näkemään miten nuo isot vehkeet lentää "ammattilaisten" käskemänä niin kyllä se tuo mukavasti lisä motivaatiota omaan harjoitteluun.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Nykimistä
« Vastaus #42 : 25 Kesäkuu, 2012, 00:42:37 »
Jesh. Vika kyllä paikallistu moottoriin,se pyöri alignin säätimellä pätkimällä.ilmeisesti ongelman ratkasua hämäs hiukan toi halvan säätimen soft start joka alkuun lähtee ok ja sit jonku muutman  sekunnin päästä "vapautti" eli pompautti kiekat täysille ku kaasu oli 100% koko ajan. Sen jälkeen kaasu vastas oikeen.

ei muuta ku uutta mosaa tilalle ja taas menox!
« Viimeksi muokattu: 25 Kesäkuu, 2012, 00:52:38 kirjoittanut Lauri P »
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Nykimistä
« Vastaus #43 : 25 Kesäkuu, 2012, 07:47:24 »
Vika paikallistettu moottoriin. Kiitokset Lauri P:lle ja kumppaneille jotka tuota ihmetteli. Testattiin mun nopari Laurin moottorilla ja mun moottori Laurin noparilla. Mun nopari toimii, mutta motti pätkii.

Nyt selvittelemään takuujuttua.
Mahtavaa, että vika selvisi.
On se vaan upeeta, miten paljon täältä foorumilta löytyy apua / neuvoja ongelmien ilmaantuessa. 8)

Nyt kun pääsit tekemään lähempää tuttavuutta Laurin Gbliinin kanssa, niin ehjäät sen Gauin, lennät sillä viikon ja tilaat ittelles Gobliinin... :o
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #44 : 25 Kesäkuu, 2012, 10:58:39 »
Mahtavaa, että vika selvisi.
On se vaan upeeta, miten paljon täältä foorumilta löytyy apua / neuvoja ongelmien ilmaantuessa. 8)

Nyt kun pääsit tekemään lähempää tuttavuutta Laurin Gbliinin kanssa, niin ehjäät sen Gauin, lennät sillä viikon ja tilaat ittelles Gobliinin... :o
Juu, omin voimin olis ollut taas paljon pidemmässä kuusessa tuon selvittely.

Tuo Goblin näyttää ihan liian arvokkaalta särjettäväksi. En raskis ottaa sellaista edes ilmaan. Sehän on jo nähty että mulla särkyy kaikki. Eikä se sovi mun auton peräkonttiinkaan. Taidan ensin vielä opetella edes perusasiat näillä astetta halvemmilla, kunhan saan taas lelut niippun.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Nykimistä
« Vastaus #45 : 25 Kesäkuu, 2012, 17:57:29 »
Tuo Goblin näyttää ihan liian arvokkaalta särjettäväksi. En raskis ottaa sellaista edes ilmaan. Sehän on jo nähty että mulla särkyy kaikki. Eikä se sovi mun auton peräkonttiinkaan. Taidan ensin vielä opetella edes perusasiat näillä astetta halvemmilla, kunhan saan taas lelut niippun.

toi on vaan peitesyy,siihen malliin silitteli eilen Goblinia että jos kukkaron haltialta vaan sais jotenki kierrettyä sen verran kahisevaa ni lähtis kopteri heti tilaukseen. laitat nyt vaan vänkärin antamat viikorahat tiukasti sukan varteen! ;D ;D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #46 : 25 Kesäkuu, 2012, 19:06:08 »
toi on vaan peitesyy,siihen malliin silitteli eilen Goblinia että jos kukkaron haltialta vaan sais jotenki kierrettyä sen verran kahisevaa ni lähtis kopteri heti tilaukseen. laitat nyt vaan vänkärin antamat viikorahat tiukasti sukan varteen! ;D ;D
Älä nyt kaikille kerro, juuri keksin omasta mielestäni hyvän tekosyyn... ;)

Nyt on Helistorelle kysely tuosta motista ja miten menetellään. Eiköhän sieltäkin jotain selviä pikku hiljaa.

Huomenna pitäis tulla osat pienempään, saa sen sentään lentokuntoon. Gauin vois kasata siihen pisteeseen että kun saan toimivan moottorin, ei tarvi kuin asentaa se paikoilleen ja lentämään.

Nyt pitää ottaa vähän aikaa  rauhallisesti että saa taas lentoaikaa. On mennyt turhan usein rikki viimeaikoina. Oikealla olis paljon mukavampi lentää kuin simulla. Tosin tuo pienempi nyt laukesi omia aikojaan eikä torpissa. Onneksi sain hallitusti maahan, eikä mennyt enempää rikki. Perä on kiinni käytännössä perähihnalla.
« Viimeksi muokattu: 26 Kesäkuu, 2012, 11:22:26 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Nykimistä
« Vastaus #47 : 26 Kesäkuu, 2012, 13:10:51 »
No niin, takuuasia ratkennut ja uusi motti tulossa Oulua kohti. Vikaahan on aina silloin tällöin kaikissa vehkeissä sille ei kukaan mahda mitään, pääasia että tekuu pelittää ja homma hoidetaan.

Täytyy sanoa että todella hienosti hoidettu myyjäliikkeeltä. Edelleen ei voi kuin kehua homman toimintaa!!


Gauiin saa osia ja homma pelittää ei mennyt kauaa eikä arpomista. Maailma olis helppo paikka kun aina homma toimis näin.

Lisätääs vielä sen verran että hieno homman hoito korvasi kyllä suuren osan tuosta viasta seuranneesta kiukusta. Nyt on taas mahtava fiilis, päästään taas asiaan.

Suomesta ostaessa on takuuasioiden käsittely monesti helpompaa. On sekin mun mielestä yksi hyvä pointti tilata paikallisilta liikkeiltä. + se että meillä on liike suomessa, on varaosien saanti nopeampaa yleensä kuin ulkomailta. Suosittelen lämpimästi.
« Viimeksi muokattu: 26 Kesäkuu, 2012, 13:47:27 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super