Kirjoittaja Aihe: Agusta A109 (450 class) projekti  (Luettu 58847 kertaa)

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #25 : 06 Heinäkuu, 2012, 20:52:53 »
Jos ei ois ollu nii hätänen, niin sinnepäin ois saanu valmiinaki  ;)

Kappas. HK:lla joku ihme "tehdään miljoona 450-skaalakoppaa" kamppanja menossa kait. :D

Noh, big deal. Maalia vain ja teippausta ja maalia ja teippausta...  8)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #26 : 08 Heinäkuu, 2012, 14:22:21 »
Tässä nyt hetken koppaa katselleena ja ihmetelleenä pyörii muutamakin variaatio värityksestä.

 - pidetään alkuperäisenä vihreänä.
 - otetaan malliksi Sveitsin pelastuspuolen puna-valko ambulanssiväritys
 - joku muu pirteä väritys, HelloKitty?  ::)

Esikuvanmukainen scaleväritys ainoa sallittu. Scalekoptereita ei saa pilata jollain karmeilla hellokitty-virityksillä!

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #27 : 08 Heinäkuu, 2012, 14:25:08 »
Esikuvanmukainen scaleväritys ainoa sallittu. Scalekoptereita ei saa pilata jollain karmeilla hellokitty-virityksillä!

Huumoria, velikultaveikkoseni. ;)

Rajavartiolaitoksella näytti olevan joku hyvin samankaltainen kopukka Jämillä. Väritys olisi vielä hyvin toteutettavissa omilla vajailla taidoillakin. Mikäs tuon kyseisen kopukan tarkempi tyyppi muuten on?
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #28 : 08 Heinäkuu, 2012, 14:52:50 »
Jos sitä tarkoitat mistä sulla oli kuviakin niin kyseessä on AgustaWestland AW119 MkII. Valmistusvuosi 2010.
« Viimeksi muokattu: 08 Heinäkuu, 2012, 14:57:03 kirjoittanut Luigi Cravatto »

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #29 : 08 Heinäkuu, 2012, 16:45:52 »
Jos sitä tarkoitat mistä sulla oli kuviakin niin kyseessä on AgustaWestland AW119 MkII. Valmistusvuosi 2010.

Juuripa se. Koala-karhu. Eli ei sama, mutta hyvin saman näköinen yksilö.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #30 : 08 Heinäkuu, 2012, 17:35:16 »
Noin. CW -> CCW nuppimuutos, jotta samalla saa tehtyä myös perän vaihtamisen toiselle puolelle... Yksisuuntalaakerin purku ja kasaus siis. :P

Tuumailu ja testailua vielä. Koppahan on sommiteltu aukoiltaan juuri päinvastoin, eli 450:n tyylisesti... Miksi sitä menemään sieltä mistä aita on matalin... ;)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #31 : 08 Heinäkuu, 2012, 23:42:31 »
CCW + perä vasemmalle muutos tehty. Pikkuisen aikaa meni ihmetellessä, että sopiiko servo ja kamppeet kopan sisään. Sopii ne, onneksi. Samalla tuli laitettua perän slideriin Amigin kaksoishaarukka, jotta klapia lähtee mahdollisimman paljon pois. Seuraava operaatio on odottaa 4-lapainen nuppi ja muokata sekin CCW suuntaiseksi.

Tämän jälkeen on tiedossa sähköjen vetelyt ja Beastin sekä vastarin sijoittelu jonnekkin, jossa niihin pääsee käsiksi kopan ollessa paikoillaan.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #32 : 09 Heinäkuu, 2012, 13:19:34 »
4-lapainen nuppi tuli, piti pudottaa malliksi paikalleen ja pyöritellä vivut CCW malliin. Täys purku ja lukitteet sisään, kuten normaalia. Ei ole kiva väistellä kahta saati neljää irtonaisena lentävää lapasta. ;)

« Viimeksi muokattu: 09 Heinäkuu, 2012, 13:51:17 kirjoittanut ssulti »
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #33 : 09 Heinäkuu, 2012, 22:12:08 »
4 lapainen nuppi piti purkaa ja tarkistaa. Kiinanpojat olivat olleet ahkeria, jokaisessa ruuvissa oli lukitetta - ensimmäistä kertaa koskaan HK tuote, jossa jokainen ruuvi oli lukittu.

Tönäreitä kehittämään, kun swashin servo-linkkien paikat ovat hieman alempana kuin Alignin vastaavassa. Miljoonaosalaatikosta löytyi sopivat. Antirotaatio-linkkipallo-tappi piti vaihtaa Alignista, kun tuossa mukana tuleva oli onnettoman lyhyt -> putosi aina paikaltaan.

Swashi suoraan, nuppi paikalleen, followeri kohdalleen, että ajoitukset menee oikein. Ja sitten se hauskin osa, BeastX:n kanssa pelleily, että FBL purkkikin olisi mukana kuvioissa. Samalla tuli ER9X;n asetuksetkin käytyä läpi, jotta ylläreiltä vältyttäisiin.

Siinä se nyt on, nuppi paikallaan, suurinpiirtein säädettynä ja odottamassa vähän osia, että saisi sommitella tuon gyron sinne minne se lopulta tulee.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #34 : 11 Heinäkuu, 2012, 09:56:07 »
Landarivivustot tulivat, joten säätäminen voi alkaa. Päälandarit ovat vielä väärinpäin, pitää taitella uudet varret 2.5mm tangosta kun kerkeää, nykyiset tuovat tuon varren ulkopuolelle rengasta joka ei kaiketi ole oikein päin tässä kopterimallissa... Sisäänveto toimii, vaikka kahden servon ja 3 mekaniikan saaminen toimimaan yhteen on enemmän kuin hiuksia halkova kokemus...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #35 : 13 Heinäkuu, 2012, 14:27:36 »
Agusta sai parin päivän tauon, kun kasaaja lähti Muumimaahan...

No, reissusta palattua tuli heti viriteltyä tuo Beasti paikalleen ja vähän johdoteltua tuota. Ei siistiä, mutta välttää testilentojen ajaksi. Biistin ja nupin säädöt helpompi näpertää kun koppana on tuo pääsiäismaaluksella varustettu 450 canopy.

Biistin telineen virkaa hoitaa viritelty 450:n akkuteline.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #36 : 13 Heinäkuu, 2012, 21:39:13 »
Terve!
Näyttäis siltä, että biisti ei olis 90 astaan kulmassa pää-akseliin nähden. Ois hyvä ladata painopisteen kohdalle painoa tulevaa lentopainoa vastaava määrä. Mulla meinaa poveri hyytyä vaikka on vakio mosaa isompi mosa. Tai sitten mulla loppuu akuista tuo C-luku.
Ripeästi olet projektia kasannut ja modifioinut tekniikkaa.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #37 : 13 Heinäkuu, 2012, 22:00:21 »
Terve!
Näyttäis siltä, että biisti ei olis 90 astaan kulmassa pää-akseliin nähden. Ois hyvä ladata painopisteen kohdalle painoa tulevaa lentopainoa vastaava määrä. Mulla meinaa poveri hyytyä vaikka on vakio mosaa isompi mosa. Tai sitten mulla loppuu akuista tuo C-luku.
Ripeästi olet projektia kasannut ja modifioinut tekniikkaa.

Biisti on suorassa. Itsekkin katsoin, että olisi vinossa. Mittailut osoittivat, että silmissä heittää... :)

Testilentoon tarvinnee iskeä lisäpainoa mahaan, vaikkakin tuolla motti+esc setillä on lennätetty 150gr painavampaa +3Ah akkua (2.2Ah referenssinä) ja ~150gr edestä kamerakalustoa ongelmitta. Settinä on Turnigyn 40A K-Force ESC ja 4400kv motti - tarkempaa speksiä ei tiedossa, tuo tuli käytettynä, kun edellinen korkkasi akselinsa. Akuista irtoaa 40-50C verran, eli savu nousee todennäköisimmin ESC:istä...

Ja nopeudesta... kesälomalaisella ei hirveästi ole muuta joka hommia haittaisi. ;)

Jos kelit suo, on huomenna ensimmäinen kokeilu miten CCW-450 toimii 4-läpyskäisenä. Tuhoa vaiko virnettä.  ::)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #38 : 14 Heinäkuu, 2012, 12:15:04 »
Mites sulla beastin asetukset on? Eikös nelilapa nupeissa pitänyt muttaa phasingia ja se onnistuu vain PC softalla.
Ainakin vbarissa pitää valita onko nuppi CW vai CCW eli sekin vaikuttaa sun beastin tekemiin korjauksiin. Kannattaa selvittää nämä ennen kuin nostat kopusi ilmaan, muuten menee koppa rikki. Suosittelisin myös että ottaisit kopun ilmaan ensiksi ilman koppaa ja toteasit modauksesi toimiviksi.

Hankalampi sitä koppaa on laminoida kuin osia vaihdella ;D

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #39 : 14 Heinäkuu, 2012, 12:50:31 »
Koppa on irti edelleen, se kun vaatii siistimistä ja maalit + detailut päälleen. Mekaniikan testilennot tehdään kuvissa näkyvässä kunnossa, eli aikalailla barbonena kera pääsiäis-canopyn (by Naperot).

Nupin phasing on googleilujen mukaan 90' ja biistissä Revomix kohdassa Main Rotor Torque Direction = Reverse. Tuollon nopeasti pitchiä heittäessä perälapaset reagoi oikein päin vastustaen nupin vääntöä.

http://rc.runryder.com/helicopter/t682166p1/

Mites sulla beastin asetukset on? Eikös nelilapa nupeissa pitänyt muttaa phasingia ja se onnistuu vain PC softalla.
Ainakin vbarissa pitää valita onko nuppi CW vai CCW eli sekin vaikuttaa sun beastin tekemiin korjauksiin. Kannattaa selvittää nämä ennen kuin nostat kopusi ilmaan, muuten menee koppa rikki. Suosittelisin myös että ottaisit kopun ilmaan ensiksi ilman koppaa ja toteasit modauksesi toimiviksi.

Hankalampi sitä koppaa on laminoida kuin osia vaihdella ;D
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #40 : 14 Heinäkuu, 2012, 16:18:17 »
Ensitestit mekaniikalla suoritettu. Perän keskitys ei ole kohdallaan -> pyrkii kääntymään. Ja lentoonlähtö ei tahdo onnistua, liki täydellä tikulla alkaa tapahtumaan jotain, jonka jälkeen, kun jalat irtoaa -> kopteri lähtee pyrkimään oikealle ja hieman taakse... Swashi ei taida olla ihan suorassa.

Eli - nuppi osiksi ja säätäen vielä kerran. Perälle sama.

Kyl tää tästä, jos ei muuta, niin puretaan ja kasataan sitten perskutta normipyörivänä... Jos sekään ei auta, niin 4-lapanuppi nurkkaan ja perus FBL töötti tilalle...

Onneksi ei ole kiire, jos ens kesäksi saisi tuon kauhuteatterin kuntoon, niin se olisi ihan hyvä...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #41 : 14 Heinäkuu, 2012, 17:04:30 »
Terve!
Siitä se lähtee. Ei Biistille tarvi tehä mitään 4-lapanupin takia, jos ei sitten nupin pyörimissuunnan takia. Katoppa se painopiste tarkasti kohilleen.  ::)
Koittelee se mosaakin tuo 4-lapa systeemi.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #42 : 14 Heinäkuu, 2012, 17:10:01 »
Terve!
Siitä se lähtee. Ei Biistille tarvi tehä mitään 4-lapanupin takia, jos ei sitten nupin pyörimissuunnan takia. Katoppa se painopiste tarkasti kohilleen.  ::)
Koittelee se mosaakin tuo 4-lapa systeemi.

Jeps. Ainoa jossa vähän edes viitataan pyörimissuuntaan on tuo revomix. Iltapuuhaa riittää taas, kun käy läpi tuon mekaniikan ja tasapainon. Siinä ei pitiäisi paljoa olla eroa edelliseen FBL setuppiin; biisti siirretty nupin eteen ja vastari vaihtui toiseen ja siirtyi myös eteen...

No, tekeminen ei lopu tän kanssa ainakaan kesken. ;)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #43 : 14 Heinäkuu, 2012, 17:51:04 »
Ei se pahasta ainakaan ole jos tekee kokonaan uuden setupin Biistiin. Ehkä oot jo tehnykkin.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #44 : 14 Heinäkuu, 2012, 17:58:06 »
Ei se pahasta ainakaan ole jos tekee kokonaan uuden setupin Biistiin. Ehkä oot jo tehnykkin.

Kahdesti tehty, korjaussäädöt kentän laidalla tänään, joten eiköhän sen voi vielä ihan hyvällä mielellä tehdä iltapuhteenakin? ;)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #45 : 15 Heinäkuu, 2012, 21:57:20 »
Muovia, kittiä, liimaa ja ties mitä päivän mittaan... Sivulasien muoto korjattu lähemmäs oikeaa, etulasin kanssa taistelu vielä kesken. Jäi pihalla hiontahommat vähän kesken kun vihainen ampiaisparvi päätti iskeä piikit lihaan...

Takasiivekkeisiin viritelty vihreä ja punainen ledi ja perään kittiä.

Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #46 : 15 Heinäkuu, 2012, 22:35:07 »
Terve!
On sulla upeat linjapihdit. Käytätkö noita vai laitoitko näytille.  ;D
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #47 : 15 Heinäkuu, 2012, 22:39:48 »
Terve!
On sulla upeat linjapihdit. Käytätkö noita vai laitoitko näytille.  ;D

Noilla taipuu sen verran hyvin paksumpikin rauta"lanka", että kyllä ne käytössä on. Isän työkalupakista joskus armon vuonna '93 mukaan lähtenyt, varmaan sen 30v ikää noilla - ja hyvät ovat. ;)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #48 : 16 Heinäkuu, 2012, 15:26:04 »
Ikean soramontulla seuraava testaus. Nyt sitten kumarrettiin eteenpäin... Eli muutosta, muttei juurikaan parempaan.

Seuraavaksi pitänee varmaankin siirtää Biisti takaisin taakse ja suorittaa kokeilu uudelleen. Olisikohan tuo nykyinen paikka liian tärinäherkkä ja tuloksena on outoa kallistelua.

Homma jatkuu. Kopan värit haettu, mutta maalausaikataulusta ei tietoa vielä - sen verran paljon pikkuisia ja vähän isompia hommia tuon kopan kanssa vielä tiedossa. Ei tiedä naalata myöskään vielä siksi, että ei tiedä joutuuko palauttamaan  koko mekaniikan perus 450 tyyppiseksi...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: Agusta A109 (450 class) projekti
« Vastaus #49 : 17 Heinäkuu, 2012, 13:09:46 »
Ensimmäiset hallitut leijutukset 4-lapaisena ja CCW suunnalla. Mankasta piti säätöjä vaihtaa aika radikaalisti lentotestissä vs mitä työpöydän ääressä arvailin.

Normaali (se ainoa) lentotila:
 - Kaasu 100-100-100-100-100 (80% kaasulla tikku asaa antaa niin pirusti että nousee)
 - DR (AIL/ELE) : 70%
 - EXPO (AIL/ELE) : 30, (RUD) 50

Beasti siirtyi etuasennuksesta takaisin perälle, ilmeisesti tuo etuasennus on liiankin herkkä tärinälle. Kopan kanssa pitänee kehitellä jotain ratkaisua, että kopan ollessa päällä pääsisi biistiin käsiksi... Harmi ettei USB:llä voi säätää kaikkea, muutoin riittäisi pelkkä jatkojohto SYS porttiin.

Näillä lento on jo kohtuullisen rauhallista, vaikka hieman se vieläkin tekee teräviä liikkeitä - DR;ää varmaan vielä vähän alaspäin... Alkujaan oli DR 100, EXPO 60 AIL/ELE puolella ja kopteri oli kuin villihärkä Pamploonan kaduilla. Pari kertaa seisottiin tuhon partaalla, kun toinen jalas maassa ja toinen ilmassa keikuttiin. Holdi päälle ja tikku alas niin ilman tuhoja päästiin.

Mutta, tärkein, lil'bugger oli taas vaihteeksi ilmassa.  ;D ;D ;D ;D
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
3059 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Tammikuu, 2009, 21:52:33
kirjoittanut another_finn
4 Vastauksia
4078 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2010, 22:18:19
kirjoittanut Haikara
0 Vastauksia
2193 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2015, 16:29:11
kirjoittanut VERTICAL
0 Vastauksia
2302 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2015, 22:25:20
kirjoittanut VERTICAL
7 Vastauksia
11686 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2016, 18:27:29
kirjoittanut VERTICAL