Kirjoittaja Aihe: MSH Protos  (Luettu 188939 kertaa)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #125 : 21 Marraskuu, 2008, 11:00:20 »
Liimasin peräakselin laakereihinsa kiinni vähän aikaa sitten kun poistin pärinää perästä (lavat ei tasapainossa)
Mutta se onkin sitten ainoa kohta mun kopussa missä on liimaa laakerin renkaassa.

Mullakin on pikaliimalla kiinni ne kiinnityspalikat noissa peräputken tukitangoissa.

Perätönärin kierretangot kannattaa sitten liimata kunnolla kiinni siihen hiilikuituputkeen! :)
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #126 : 21 Marraskuu, 2008, 20:39:07 »
Lainaus
Jos ajelet 6-kennoisella lipolla niin muistithan hankkia 15-hampaisen pinjonin ??
Tulee tuo paketti nykyään vakiona 15-hampaisella joten on kyllä (laskinkin vielä).

Kiitoksita vinkeistä, taidan ton perätönärin liimailla epoxilla :), mutta muualle syanoakrylaattia. Laakereita en lähde lukitsemaan ellei ole selvää tarvetta.


Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #127 : 23 Marraskuu, 2008, 13:04:15 »
Kasaus vihdoin aloitettu kunnolla, mutta heti tyssäsi prkl.

Mainframen oikean posken valussa on vissiin loppunut muovi vähän kesken, tai sitten on saanut kuumuutta reippaasti jossain kohtaa.

Pala pois kuin jepen sielusta.

Vertailukohtana vasen poski.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #128 : 23 Marraskuu, 2008, 13:30:07 »
Höh,

Näyttäisi kyllä että on muovi loppunut muotista ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: MSH Protos
« Vastaus #129 : 23 Marraskuu, 2008, 18:14:24 »
Onpa outoa. Ei taida olla Protosinkaan tehtaalla kovin paljon panostettu laadun tarkkailuun.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #130 : 23 Marraskuu, 2008, 19:19:19 »
Oisko menekki vähän yllättänyt Italiaanot.

Onneksi, Herra HobbyJP tuntuu päivystävän viikonloputkin sähköpostia, joten uusi palikka helähtää huomenna postiin.
Hyvä etten tilannut kauempaa.

Muuten kyllä kaikki tuntuu todella laadukkaalta (ei tosin vertailukohtia paljoa). Nupin kasasin ja missään ei tunnu olevan pienintäkään välystä. Eiköhän sitä ilmesty kun saa vähän lenneltyä.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #131 : 23 Marraskuu, 2008, 19:32:20 »
Voi ..kele.

Laaduntarkkailussa noilla on kyllä toivomisen varaa, mutta yritys on kai aika nuori vielä..
Tarpeeksi palautetta vaan suoraan Corradolle niin eiköhän se siitä parane.

Aika monelta on puuttunut osia (mulla se hihnaohjurin tuki, toisilla taas niitä linkin avarruskaluja..)

Onneksi ongelmat korjataan, kuten tuo ilmainen osakitti osoitti.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #132 : 24 Marraskuu, 2008, 12:21:18 »
Huomautus nyt kun on pakkasta, Protoksen muovi ei sitten kestä kovia laskeutumisia tai irtokiviä maassa!!

KS. kuvat tän threadin sivu 7.

Nyt on mun Protoksessa JR DS3517MG:t ja DS3500G servot, kyllä on nopeet:)

Cyclik linkkien pituus 29,47mm, jos joku aikoo JR servot protokseensa laittaa.

Vinkkinä vielä että johdon pituus ainakin on riittävä 250mm, kun vertaa vaikka Fut 9650 servon 150mm pitkiin. Näppärä kaverihan vaihtaa johdot pidempiin tai ei niin näppärä laittaa jatkojohdon.

JR DS3517MG servoista joutuu poistamaan pienen sillan kiinnitys reikien välistä.

Rakennus vinkkinä kannattaa noudattaa ohjeessa olevaa huomautusta siitä ruuvien kiristyksestä muoviin, 1/8 kierrosta max kun on tiukka, muuten korkkaa kierteet muovista!   

Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #133 : 24 Marraskuu, 2008, 14:34:19 »
Hiilari runkoa saa nyt paketti tarjouksena (sis. Alu cnc lavanpitimet+hiilari runko+ pidemmät hiilari evät+ peräpuomin jäykistimet?) infinity-hobby:sta http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?cPath=162&products_id=3882 119 USD

En tiedä onko tuosta muuta hyötyä, kun tuo pakkasen kestävyys ja Bling:)

Trex 500 (KX017004A) tarjous pisti myös silmään:) 299.99 USD

Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #134 : 24 Marraskuu, 2008, 14:47:12 »
Älä torppaa (pakkasellakaan) niin ei mee rikki :D

Kirjoittelevat että tuo hiilarirunko olisi vain muutamia grammoja kevyempi kuin vakiorunko.
Corradon kommentti aiheesta oli: Ei sitä tarvita, mutta tehdään kun ihmiset niitä haluaa ostaa..

----

Mitä virkaa tällä osalla on:
http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?cPath=162&products_id=3454&osCsid=d37820189a99effdb573605212a2d092
Tommosenhan vois helposti nakerrella itsekin jos se on joku hyödyllinen kikkare..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #135 : 24 Marraskuu, 2008, 15:07:50 »
Kai se pitää kasassa nuo tail boom supportit, kuvasta päätellen :D
Ei kai mitään hirveän suurta merkitystä? ei pääse ruuvit korkkaan muovista niin helposti kun ei väännätä niin paljon ? ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #136 : 24 Marraskuu, 2008, 19:01:00 »
Muovin kesto askarrutti itseänikin, mutta koitetaan laskeutua normaalisti (raskas landaus ei tosin yleensä ole oma valinta).
Tuon rungonhan saa ruuveineen alta kahden kympin joten ei se hajoaminenkaan kovin isoa lovea lompakkoon tee. Taitaa olla tämä Protos aika omassa luokassa varaosahinnoiltaan 500 kokoluokassa.

 

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #137 : 25 Marraskuu, 2008, 13:37:08 »
A123 paketteja juotellessa tarvii pikaliiman lisäksi kickeriä, jotta liima kuivuisi edes siedettävää vauhtia:(

Vähän tuo 100w kolvikin on hidas jos haluaa, että tuo tina siihen kennoon jää kunnolla kiinni.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #138 : 25 Marraskuu, 2008, 14:23:48 »
Mulla on kaikki kennot kuumaliimalla kiinni.. Pitää ihan tarpeeks ja on kohtuullisella vaivalla irrotettavissa jos on tarvis.
Kokeiluvaiheessa kun piti vähän kolvailla kennoja paikasta toiseen.

Kolvi on vaan 60W (sais olla tehokkaampi) mutta kyllä silläkin sillat juottuu.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #139 : 25 Marraskuu, 2008, 16:06:05 »
itse haluaisim samanlaisen kolvin kun töissä, 5 sekuntia että on kuuma ja 1min niin on kylmä ku sammuttaa, terää vaihtamalla määritellään kuumuus. Kotona on lidl:stä ostettu parin kympin  kolvi :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #140 : 25 Marraskuu, 2008, 18:48:58 »
Kylläpä lämpiää nopiasti... Itellä menee ehk 1min ja samalla tavalla kärkeä vaihtamalla säädetään lämötila. No siinä voi kyllä säätää virtaa, ja sillä vois ehkä säätää myös lämpötilaa....
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #141 : 25 Marraskuu, 2008, 19:34:06 »
No tuo onki ammattiluokan vehje, todella hyviä kolveja.. teriäkin on monen monenlaista :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #142 : 26 Marraskuu, 2008, 00:40:46 »
sgtpepper ja 1m4s0 voi alkaa tekemään noita a123 paketteja tilaus työnä firman piikkiin, kun on kunnon vehkeet millä juotella:)

joke joke

Olisit vaan macchina ostanut sen 150w kolvin:)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #143 : 26 Marraskuu, 2008, 09:39:23 »
Ei kukaan sattunut ottaan kuvia? Jos on vielä keskeneräisiä niin ottakee kuvia ja laittakaa vaikka tulitikku mittakaavaa antamaan.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #144 : 26 Marraskuu, 2008, 11:54:14 »
Mun mielestä aika hyvä ohje A123 paketin tekoon löytyy täältä:


Toki jokainen soveltaa itselleen mieleisekseen tuon paketin muodon, mulla on S6 setuppi niin, että vasemman reunan navat - - + - + ja noiden - - välissä päällä on yks kenno saman suuntaisesti. olipas epäselvästi kerrottu... Eli 5 alla 1 päällä.

Vasemmasta etu-reunsta virtajohdot ulos, - ekassa kennossa ja + viimeisessä.
Oikeasta reunasta Dualsky tai Hyperion balansointi johdot ulos.

Kennojen juotos pinnat on karhennettu tuon Hyperion ohjeen mukaan.

Kennot on liimattu pikaliimalla kahdessa erässä senjälkeen, kun juotos sillat on juotettu kiinni, sitten 4 viimeistä kennoa on liimattu ensiksi yhteen ja ensimmäinen ja päällä oleva kenno toiseksi yhteen, sitten nämä vielä yhteen.

Sitten on vielä yks kevennys idea jättää pois nuo pahvi suojukset ja sopivalla kutistesukalla kalvottaa joka kennon erikseen ja tän jälkeen edetä ohjeen mukaan.
Tämä voi säästää paketin painossa parikymmentä grammaa, mutta ei varmasti ole kovin hyvä oikosulkujen varalta.

Kuvia ei tullut tekovaiheessa otettua ja valmiiksi kalvotetusta ei paljoa ole iloa, kun vaan muodon vuoksi:)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #145 : 26 Marraskuu, 2008, 12:32:32 »
Itellä pysyy kolvi kädessä ja oon tehy noita akkupaketteja kyllä. Ei siinä eikä mitään.
Kiinnostaisi nähdä et minkä näkösiä kokosia noi LiPo kennot on. Toistaseks on kaikki vielä niin hyviä ja uusia nuo omani että ei o tullu puukotettua auki yhtään.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #146 : 26 Marraskuu, 2008, 12:37:25 »
Itellä pysyy kolvi kädessä ja oon tehy noita akkupaketteja kyllä. Ei siinä eikä mitään.
Kiinnostaisi nähdä et minkä näkösiä kokosia noi LiPo kennot on. Toistaseks on kaikki vielä niin hyviä ja uusia nuo omani että ei o tullu puukotettua auki yhtään.
Tarkoitatko nyt LiFe vai LiPo kennoja? Kaverit taitaa tuossa kasata noita A123 (LiFe) pakkoja. LiPo kennot on siitä jänniä, että ne voi kait tehdä vähän minkä mallisiks ja kokosiks vaan...

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #147 : 26 Marraskuu, 2008, 15:04:03 »
Ohessa pari kuvaa mun akuista tekovaiheessa.. Tuon jälkeen olen tosin muuttanut pakkoja niin että 2 päällimmäistä kennoa on toisinpäin (kohtisuorassa muihin nähden)

Tiedä sitten, tarvisiko noita oikeasti teipata noin paljoa kun päälle tulee vielä kutistemuovit.
Kuvissa ei edes näy lämmönkestävät teipit:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5442

Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #148 : 26 Marraskuu, 2008, 18:42:58 »
Kiitos kuvista!

Nyt hieman tyhmä kysymys, mut mitä eroa on LiFe vs LiPo akulla?

LiFe akuiksi arvasinkin nuo kuvista, mut jännä olis käpälöidä LiPo kennojakin ja kokeilla kestääkö ne vääntelyä tai jotain :)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #149 : 26 Marraskuu, 2008, 20:23:38 »
Nyt hieman tyhmä kysymys, mut mitä eroa on LiFe vs LiPo akulla?
LiFe pohjautuu rautaan Fe (ferrite) ja sen ominaisuuksia on suurempi latausvirran kesto, mutta korkeampi paino LiPoon verrattuna. Yhden kennon jännite on alempi kuin LiPo akussa (muistaakseni nimellinen 3,3V). Kuten jossain topicissa täällä tuli ilmi, voi tollasen pakan hujauttaa täyteen 17 minuutissa.
Lainaus
mut jännä olis käpälöidä LiPo kennojakin ja kokeilla kestääkö ne vääntelyä tai jotain :)
;D
LiPon tullessa markkinoille hehkutettiin sen yhdeksi ominaisuudeksi mahdollisuutta tehdä kennoista vaikka minkä muotoisia. Siksi se sopii hyvin kannettaviin laitteisiin, koska akun voi tehdä helposti tarvittavan malliseksi. Näissä kopterien pakoissa olevat kennot on levyjä ja siinä kutistesukan alla päällekkäin. En tiiä mitä tykkää vääntelystä, mutta puhkominen saa aikaa savua :). Kerro kokemuksia kun oot väännelly ;).

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
6851 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Kesäkuu, 2009, 19:34:42
kirjoittanut Jussi.
26 Vastauksia
14030 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2009, 20:25:42
kirjoittanut Jyri
7 Vastauksia
4754 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 15:20:11
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
2305 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 08:39:30
kirjoittanut SJo1
90 Vastauksia
54833 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Tammikuu, 2013, 17:40:50
kirjoittanut pilot4fn