Kirjoittaja Aihe: MSH Protos  (Luettu 188944 kertaa)

mapa

  • Vieras
Vs: MSH Protos
« Vastaus #150 : 27 Marraskuu, 2008, 10:00:27 »
Itselläni on akkupakka kiinni ihan tavallisilla Tiimarista ostetuilla punaisilla kuminauhoilla.
Niitä kun laittaa riittävästi niin tuntuu ihan napakasti pysyvän. Lisäksi akuissa ja kopterissa
on pätkät tarranauhaa estämään akkupaketin liukuminen muovin päällä.

Protosin omat mustat kuminauhat vaikuttavat enemmän jostakin muusta sovelluksesta peräisin
olevilta o-renkailta ja niiden jousto-ominaisuudet ovat tosi huonot.

Millaisella setupilla balansoit ja lataat 7S pakettisi?

Vielä kommentti aikaisempaan mailiin: 17min lataus LiFe -pakalla on vielä tosi "leuto".
10-12 min on ihan normiaika  jos vain laturi siihen kykenee.

mapa

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #151 : 27 Marraskuu, 2008, 23:19:44 »
Ne alkuperäiset O-renkaat on tosiaan vähän turhan lyhyet A123 pakalle.
Kävin siksi ostamassa pidemmät. Oli ihan härskin hintaisia paikallisessa tarvikeliikkeessä..
Lisäksi akun pohjassa ja rungossa on tarranauhaa.

Tuommoinenkin systeemi saattaisi toimia:
http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=2113515
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #152 : 28 Marraskuu, 2008, 09:51:59 »
eikös se pysys paikallaan jollain tarranauhalla, lahjapaketin naru tyyliin? ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #153 : 28 Marraskuu, 2008, 09:53:24 »
Mulla on noi o-renkaat pitkittäin noissa sivu kiinnikkeissä ja keulasta velcro nauhalla poikittain.
Hyvin on pysynyt kiinni.
Rungossa ja akuissa on velcro tarranauha pitkittäin.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #154 : 28 Marraskuu, 2008, 09:54:42 »
LiFe akuista sen verran vielä että, onko ne kuinka ja paljon kalliimpia/halvempia?
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #155 : 28 Marraskuu, 2008, 12:07:03 »
Finless on aloittanut Protoksen rakentelu video sarjansa ja 4 videota on jo valmiina:)

Tässä linkki sivulle: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=105493

Pikku täydennys tuohon runkojen ja servo blokkien kiinnitykseen, pääakseli olis hyvä olla paikallaan ja sen pitäisi liikkua helposti/vapaasti myös ruuvien kiinityksen jälkeen.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #156 : 02 Joulukuu, 2008, 23:57:30 »
Kas noin, alkaa Protos olemaan läjässä. Tietenkin kalkkiviivoilla nousi vielä kerran tie pystyyn.
Nopari vilkuttaa valoaan 10 kertaa eikä tee mitään. Antaa kyllä sähköä vastarille.
Olen kokeillut motilla ja ilman, ohjelmointijumpperilla ja ilman mutta mykkänä pysyy.

Kolmen, neljän ja kuuden vilkutuksen syyt löytyy netistä mutta 10 blinkkiä on arvoitus.

Laitoin toki kyselyt vetämään sekä myyjälle että valmistajalle, mutta jos tähän asiaan on nopea ratkaisu niin valistakaa, kiitos.

Noparina siis tuo pullontiivis Kontronik Jive 60 HV

Laihana lohtuna on että ei noissa keleissä paljon muutenkaan tulisi lennettyä

Muita huomioita/ihemttelyä uudesta lelusta:

Servot:
Servoina on nuo INOLabit, sirittelevät jonkin verran ihan lepoasennoissakin (kuulostaa vähän kuin bindaisi, mutta ei varmasti bindaa). Sitten kun tikkuihin tai nuppiin vähän koskee niin siritys yleensä loppuu. Pieni signaali auttaa myös. Ihankuin noissa servoissa olisi kohtia joihin se ei ole ihan tyytyväinen. Kyseessä ei myöskään ole tärinstä toimeliaaksi ryhtynyt gyro+peräservo.

Herkkyys:
Olen yrittänyt tehdä kaikesta niin herkkää kuin osaan ja kokeillut miljoonalla eri hinhankireydellä, peräputken/moottorin syvyydellä/paikalla, mutta kun lavoista pyörittää niin koko komeuden pyörimisherkkyys ei yllä lähellekään 450rex v2:n herkkyyttä. Ei se tiukka ole, mottorilla ei varmasti ongelmia, mutta nihkeä verrattuna reksiin.. Olisko uudenkarhea?
 



Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: MSH Protos
« Vastaus #157 : 03 Joulukuu, 2008, 00:07:35 »
Onko kaasu varmasti nollilla?  Osa nopareista ei fiksusti suostu antamaan jenkaa motille ollei kaasu ole nollilla.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #158 : 03 Joulukuu, 2008, 00:32:10 »
Onko kaasu varmasti nollilla?  Osa nopareista ei fiksusti suostu antamaan jenkaa motille ollei kaasu ole nollilla.

Joo, olen kokeillu aika monella eri tavalla..
Manuaalis sanoo:
Koodia: [Valitse]
Error when connectin battery
..please contacr the Kontronik hotline...

Jos se havaitsee kaasusignaalia siitä pitäis tulla eri vilkutukset + piippausta. 10 vilkkua tulee välittömästi kun se saa sähköt.

seppomikael

  • Vieras
Vs: MSH Protos
« Vastaus #159 : 03 Joulukuu, 2008, 08:37:03 »
Ihan vain heittona. Käytäthän viisikennoista tai isompaa akkua ja akun johdot mene oikein päin.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #160 : 03 Joulukuu, 2008, 09:15:48 »
Lainaus
Käytäthän viisikennoista tai isompaa akkua ja akun johdot mene oikein päin
Kyllä (6S) ja kyllä, oikein mittasinkin kun kaikki alkoi epäilyttämään jossain kohtaa.

ja tattis omasta alueesta. Juuri eilen mietin, että vois olla sen aika kun tätä Protos-jorinaa tuntuu syntyvän, ja katso, sieltähän se tupsahti

seppomikael

  • Vieras
Vs: MSH Protos
« Vastaus #161 : 03 Joulukuu, 2008, 09:26:03 »
Sitten ei ole minusta apua tuon kanssa...
Ihan kokeilumielessä voisi heittää radiosta kaasun nurinpäin ja kokeilla sitten. Tosin sama efekti on kun laittaa virrat päälle kun kaasu on ihan ylhäällä.

Oletko muuten yrittänyt ohjelmoida sitä säädintä. Aikanaan omassa jazzissa kun erehdyin laittamaan tikun automaattisen asennontunnistimen päälle tuli kivoja efektejä virtoja kytkiessä... Mutta aina se pyörimään lähti.

En tiedä että käykö jazzin ohjelmointikortti tuohon mutta sellaisella voisi koittaa katsoa että millaisissa asetuksissa se on.
Käsittääkseni Juzalla Espoossa sellainen kortti olisi...

Joo, nyt voisi käydä sitten hiljaksiin purkamaan tätä protosin aluetta useampiin säikeisiin uusia asioita ilmetessä... ;D

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #162 : 03 Joulukuu, 2008, 09:30:46 »
Lainaus
Oletko muuten yrittänyt ohjelmoida sitä säädintä.
Sitä olin lähdössä tekemään, mutta ainoa kommunikaatio minkä säätimeen kanssa saan aikaiseksi on että kun tarjoan säätimelle ystävällisesti sähköä, säädin vilkuttaa iloisesti silmäänsä 10 kertaa, pirun kallis lentovalo ;)
Eli ei oikein etene.

Mutta odotellaan mitä JP ja/tai Herr Doctor Kontronik minun kysymyksiin vastaa.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #163 : 03 Joulukuu, 2008, 19:10:35 »
Lainaus
Nopari vilkuttaa valoaan 10 kertaa eikä tee mitään. Antaa kyllä sähköä vastarille.
Kontronik heräsi!

Saksasta sanoivat, että vaatii resetin, suositteli Prog-Cardin hommaamista jolla voi mm. resetoida. Ystävällisesti tarjoitui myös päivittämääm softan jos lähetän noparin saksaan. Uudessa softaversiossa ei tuota vaivaa kuulemma enää tule.

Löytyi kuitenkin runryderistä pikaratkaisu:
"And a new information I got from Kontronik: You do not need a Prog-Card in each case for a software reset. Simply plug in the battery and pull out the jumper, after one single beed give full throttle and wait four answer tone, then separate battery and connect again (with miniumum throttle)."

Toimii!
Kelejä odotellssa...

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #164 : 04 Joulukuu, 2008, 18:01:49 »
Ja annas olla.  Sitten kun nopari suostui yhteistyöhön niin jotain muuta ilmeni.
Peräservosta katkesi se.. se... mikä-sen-nimi-nyt-onkaan,.. noh se mihin se armi ruuvataan kiinni. Siististi juuresta poikki. Onneksi pelaa palvelu/ymmärrys hobbyJP:llä ja uusi servo on huomenna postissa.

Kyllä sattuu ja tapahtuu yhteen kopterinkasaamiseen. Mitäköhän seuraavaksi.

Opettavaistahan tämä vaan, ja kelit ovat olleet juuri oikeat ongelmalliseen kopterinkasaukseen.


Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #165 : 06 Joulukuu, 2008, 13:59:03 »
Lainaus
Kyllä sattuu ja tapahtuu yhteen kopterinkasaamiseen. Mitäköhän seuraavaksi.

Niin, mitäköhän.

Keli on loistava, ajattelin pikaisesti vielä tarkistaa peräservon paikan ja että armi on 90 kulmassa normitilassa.
Eli sähköä kopteriin ja servo keskelle.  Sattui siinä pöydällä olemaan 3s-akut kiinni G.T.Powerin TWINS adapterissa joten ajattelin että tuosta purkuliittimestäpä otan näppärästi vähän sähköä että saan servot sirautettua keskelle. Purkuliittimestä ei kannata kuormaa paljoa yrittää, mutta kyllähän siitä nyt servot sentään keskittää, eikös juu, järkeilin...

Sitten RÄPS!

Sähkö on sinikeltaista, rätisee, savuaa ja polttaa sormia.

Savun hälvettyä, huomaan: Voi Isä-kissan v*ttu... ovat G.T.Powerilla laittaneet liittimen johdot väärinpäin kiinni. Käytetyn Opelin hintainen saksalainen nopari ilmeisesti kyllästyi minuun lopullisesti ja vilkuttaa vain 7 kertaa ivallista valoaan. Resetti ei auta.

Ei pitäisi kiirellä tehdä mitään, ja aina pitäisi tarkistaa tommosten vitkuttimien kytkennät ennen kuin käyttää luovasti. Tai mielummin, ei käytä mitään mihinkään mihin sitä ei ole tarkoitettu.

Huoh. Helpoimmalla varmaan pääsisin,jos laittaisi litran glögiä päähän, kaikki radio-ohjattava oksasilppuriin ja vähän itkeskelisi  :P

Ei vaineskaa. Häntä pystyyn ja uutta matoa koukkuun: Noparia tilaamaan.

(Kuvassa alempi oli se mitä käytin)


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: MSH Protos
« Vastaus #166 : 06 Joulukuu, 2008, 14:31:27 »
No jo on sulla ongelmia sen kanssa  :-X. Ei toivoisi kenellekkään näitä. Tässä ainakin huomaa että kalliissakin vehkeissä on ongelmia.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #167 : 06 Joulukuu, 2008, 15:40:16 »
Voisiko joku admin ton Kopteri.net > HELIKOPTERIT > MHS Protos group nimen korjata oikeaksi:) Eli Monti Steri Helicopter = MSH Protos oli oikeampi, kun MHS Protos.

t.Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #168 : 06 Joulukuu, 2008, 16:07:30 »
Voisiko joku admin ton Kopteri.net > HELIKOPTERIT > MHS Protos group nimen korjata oikeaksi:) Eli Monti Steri Helicopter = MSH Protos oli oikeampi, kun MHS Protos.

t.Samppa

Korjattu.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #169 : 16 Joulukuu, 2008, 11:00:32 »

Lainaus
Savun hälvettyä, huomaan: Voi Isä-kissan v*ttu... ovat G.T.Powerilla laittaneet liittimen johdot väärinpäin kiinni.

Tuosta taas huomaa sen, että kaikki pitäs tehdä itse, niin sais mitä haluais ja vois syytellä sit taas itseään >:(

Onneks itellä ei ole tollasia S3+S3=S6 lautoja.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #170 : 26 Joulukuu, 2008, 15:21:06 »
Kas noin. Tuskallinen kasausepisodi on päätöksessä ja ensilento (=leijutusta) suoritettu. Meni säädöt laakista aika hyvin, olen onnellinen :) . On siinä tehoa kyllä poskettoman paljon edelliseen verrattuna (450 reksi).
Tottakai, perälavat sain silvottua lopuksi, oli vihreä lasten harava maastotunut nurmikkoon ja enkös onnistunut peräsiiven asettelemaan laskussa juuri varren viereen.

[EDIT] Eikä näköjään ole JP:llä hyllyssä. Onkos kukaan ostanut jotain kestävämpiä perälapasia? Tuo originaalimuovi tuntuu oleva aika rapeaa.

« Viimeksi muokattu: 26 Joulukuu, 2008, 15:58:28 kirjoittanut keke »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #171 : 26 Joulukuu, 2008, 17:03:33 »
Heh, Hyvä Keke...

Kysyin sulta, kun Mankan hait, että tarttetko 3K lapasia:)

Mulla olis 5 paria:)

Nyt kun Protos on säädöissään, niin ei niitä niin paljoa ole tullut paloiteltua:)

Tänään otin ekat testi lennot S7 pakoilla ja voimaa oli kyllä ihan kiitettävästi.

Kunpa joku olis ollut ottamassa nupin nopeutta...

Tuutko Keke hakee 3K lapasia, ne on paljon paremmat kun nuo alkuperäiset spagetti läpättimet.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #172 : 26 Joulukuu, 2008, 18:33:04 »
No niin,

Eilen tuli sitten punnittua Protos
- Lentokuntoisena 1840gr
- S7 A123 akku paketti 580gr
- Kopu ilman akkua 1260gr

Onpas painava, mutta mistähän sitä keventäisi, Spartanin alta metallilätkä pois, Spektrum flight log pois, AR7000 vastari AR6200e malliin, johdot minimi mittaan, SK360 kiinni ja Flybar pois. Aika kallista keventää. Ei ulkoista BEC:kiä.

Pitäsköhän kokeilla S6 Lipo akkua joka olis varmaankin parisataa gr kevyempi???
« Viimeksi muokattu: 27 Joulukuu, 2008, 13:55:31 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #173 : 26 Joulukuu, 2008, 18:56:28 »
No niin,

Eilen tuli sitten punnittua Protos
- Lentokuntoisena 1840gr
- S7 A123 akku paketti 580gr
- Kopu ilman akkua 1260gr

Onpas painava, mutta mistähän sitä keventäisi, Spartanin alta metallilätkä pois, Spektrum flight log pois, AR7000 vastari AR6200e malliin, johdot minimi mittaan, SK360 kiinni ja Flybar pois. Aika kallista keventää.

Pitäsköhän kokeilla S6 Lipo akkua joka olis varmaankin parisataa gr kevyempi???


Aika painavalta tuntuu tosiaan... Protosiksi :D
Mun Protos painoi 1738g kun viimeksi sen punnitsin. Siinä tosin tais olla cc80 noparina ja ulkoinen bec, nyt on vaan jazz 80.
Spartanin alla mulla on se metallilätkä.. painaa muistaakseni jotain 15-20g.

6S 2500 Lipolla Protosin pitäisi painaa vähän päälle 1500g, tosin ilman mitään loggereita tms.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #174 : 26 Joulukuu, 2008, 19:15:26 »
Mulla on toistaiseksi vanhoja reksin akkuja, 2x 3S 2250 30C lipo haarotusjohdoilla ja akkuläjälle johtoineen tulee painoa 415g. 1635g lentopaino tällä setupilla. Ei ole loggereita, spartani metallipalalla kiinni ja tuo Jive kontronikki joka painaa  johtoineen ja liittimineen 114g. Futaban R608FS painaa sen 14g, säästäisin 5g jos laittaisikin R617FS vastarin :P

Mikäs noiden A123 kennojen kapasiteetti muuten on? 
529g saisi 3300mAh 6s el-cheapo akun...
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6419
Lentopainoksi tulis 1749g, mutta lentoaikaa varmaan ihan mukavasti.

Onko muuten tietoa minkälaista jännitettä tuo vakiomotti kestää/kuinka pientä pinjonia on saatavilla? Jos kokeilisi kahdella kevyellä 4S akulla :O (niinkuin ei olisi tarpeeksi teho jo nyt)

Edit: Ainiin...
Lainaus
Tuutko Keke hakee 3K lapasia, ne on paljon paremmat
Kiitoksia, voisin muuten tullakin? Vai tuletko huomenna nummelan kentälle ulkoiluttamaan kopteria? vajaa 4 m/s tuulta luvattu ja poutaa...
« Viimeksi muokattu: 26 Joulukuu, 2008, 19:32:36 kirjoittanut keke »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
6851 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Kesäkuu, 2009, 19:34:42
kirjoittanut Jussi.
26 Vastauksia
14030 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2009, 20:25:42
kirjoittanut Jyri
7 Vastauksia
4754 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 15:20:11
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
2305 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 08:39:30
kirjoittanut SJo1
90 Vastauksia
54833 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Tammikuu, 2013, 17:40:50
kirjoittanut pilot4fn