Kirjoittaja Aihe: MSH Protos  (Luettu 188928 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: MSH Protos
« Vastaus #100 : 13 Marraskuu, 2008, 14:01:46 »


Ei vaan, tämä herätti pikkuisen. Jos nopari maksaa enemmän kuin kopteri 3 kuukautta lentäneen kaverin ostoskorissa on jossain ehkä jotain vikaa.

Ei siinä muuta vikaa ole kuin se että kun kerran ostat Kontronikin säätimen et enää ikinä kelpuuta muita  :). Kontronikin hinta on mielestäni aika kohdillaan kun ottaa huomioon laadun ja ominaisuudet.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #101 : 13 Marraskuu, 2008, 14:27:45 »
Mitä se kontronikki tekee eritavalla kuin joku muu halppis vehje. Toki laadussa varmasti on eroja, en sitä sano, mutta lähinnä näin täysin asiaan perehtymättömänä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #102 : 13 Marraskuu, 2008, 14:54:52 »


Ei vaan, tämä herätti pikkuisen. Jos nopari maksaa enemmän kuin kopteri 3 kuukautta lentäneen kaverin ostoskorissa on jossain ehkä jotain vikaa.
Ei siinä muuta vikaa ole kuin se että kun kerran ostat Kontronikin säätimen et enää ikinä kelpuuta muita  :). Kontronikin hinta on mielestäni aika kohdillaan kun ottaa huomioon laadun ja ominaisuudet.
Oishan tossa sitten tuo "välimalli", Kontronik JIVE 60, jos siitä on jollain kokemuksia niin saa jakaa. Vaikka harvapa noita tosiaan haukkuu...

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #103 : 13 Marraskuu, 2008, 14:59:19 »
Kontronikki on taas yksi näistä Saksalis insinööri osaamista sisältävä pikku härpäke joka vaan pelaa niin kun sen pitää.
Tässä tapauksessa voi todeta, että jos Kontronikki on kilpailijaansa nähden vaikka 50€ kalliimpi, niin kyllä se kannattaa maksaa.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #104 : 13 Marraskuu, 2008, 15:10:09 »
Kontronikki on taas yksi näistä Saksalis insinööri osaamista sisältävä pikku härpäke joka vaan pelaa niin kun sen pitää.
Tässä tapauksessa voi todeta, että jos Kontronikki on kilpailijaansa nähden vaikka 50€ kalliimpi, niin kyllä se kannattaa maksaa.


Pitäiskö munki.. Tuo 180-190€ hinta jazz 80:sta oli paljon mukavampi kuin ne ~250€ hinnat.
Hain oman CC80:n Sabesta joten sekin maksoi jotain 130-160€.. (ei muista tarkkaan)
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #105 : 13 Marraskuu, 2008, 15:29:24 »
Kutistesukkaa kannattaa hakea ihan Suomestakin www.partco.fi 120mm on ihan hyvää tuollaseen A123 S6 tai S7 pakalle. maksaa noin 2.50€ metri
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #106 : 14 Marraskuu, 2008, 00:36:33 »
Tästä se sitten lähtee - Laitoin Jazz 80-6-18:n tilaukseen - kiitos vaan linkistä Macchina.

Kohta saattaa olla Castlea kaupan...
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #107 : 14 Marraskuu, 2008, 18:09:22 »
Melkoisia pötkylöitähän ne on.. mutta toimiviksi todettuja.

Jos kolvaat kennot noin kun ne mulla on niin se Partcon OH-120 kutistemuovi on just passelia.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #108 : 14 Marraskuu, 2008, 18:16:54 »
Pari LiFe kysymystä..

Vaatiiko noiden juotos-siltojen kolvailu erityistä varovaisuutta? Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä tähän työvaiheeseen niin kiitos.

Lifen paras anti lienee tuo mahdollisuus pika-lataukseen(?) onko jokin laturi joka on erityisen hyvä tässä ja toimii auton akusta 12v.  Kun siirryn 6s/7s pakkoihin olisi auton akusta pikalataus aika oleellinen säästö. Ei tarttis ostaa niin montaa jos saa vartissa täyteen.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #109 : 14 Marraskuu, 2008, 18:35:35 »
Pari LiFe kysymystä..

Vaatiiko noiden juotos-siltojen kolvailu erityistä varovaisuutta? Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä tähän työvaiheeseen niin kiitos.

Lifen paras anti lienee tuo mahdollisuus pika-lataukseen(?) onko jokin laturi joka on erityisen hyvä tässä ja toimii auton akusta 12v.  Kun siirryn 6s/7s pakkoihin olisi auton akusta pikalataus aika oleellinen säästö. Ei tarttis ostaa niin montaa jos saa vartissa täyteen.


Aircraft-worldin sivuilla taisi jossain olla video A123 kennojen kolvaamisesta.
Tehokas kolvi on tarpeen että sillat saa nopeasti kiinni (kennot ei välttämättä tykkää jos kauan pitää paistaa..)

Jos 6S pakan tekisi kahdesta 3S osioista niin ne voisi näppärästi pikaladata ihan langalla.. lennunetissä tai rcgroupsin akkufoorumilla on juttua aiheesta. Zip charging taisi olla hakusana.

Varsinaisista latureista mulla on kokemusta hyperion eos 1210i:stä. Siinä piisaa tehoa 7S pakalla n. 8A latausvirtaan.
Tehokkaampiakin latureita on..

TOH:n systeemi vaikuttaa mielenkiintoiselta: http://lennokit.net/showthread.php?t=39856
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #110 : 14 Marraskuu, 2008, 18:58:14 »
TOHilla tosiaan hyvät systeemit, saakeli kun on itsellä pikkasen peukalo keskellä kämmentä tuon elektroniikan kanssa. 
Schultzella olis näemmä aika tiukkoja latureita, http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/index_uk.htm . mutta hinta on sitäluokkaa että sillä ostaa jo aika läjän kennoja kolvattavaksi ja kotona ladattavaksi.

Nyt menee jo erittäin pahasti OT: mutta miten muut on ratkaisseet tien päällä latailun (ja metanoli+nitrometaani ei nyt kelpaa vastaukseksi). Pari kertaa olen auton joutunut starttaamaan toisella autolla kaapeleilla (RC-auton akkuja latailtuani). Onko pikku agrekaatti yleinenkin lisävarusta sähkökopteristin pakissa?
« Viimeksi muokattu: 14 Marraskuu, 2008, 19:00:27 kirjoittanut keke »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #111 : 14 Marraskuu, 2008, 19:07:08 »
Mitäs jos ottaa muutaman vara-akun josta latailee akkuja :P
Kai niistä muutamankerran ladattua akut, lataa ne isot akut sitte kotona taas ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #112 : 14 Marraskuu, 2008, 19:10:57 »
TOHilla tosiaan hyvät systeemit, saakeli kun on itsellä pikkasen peukalo keskellä kämmentä tuon elektroniikan kanssa. 
Schultzella olis näemmä aika tiukkoja latureita, http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/index_uk.htm . mutta hinta on sitäluokkaa että sillä ostaa jo aika läjän kennoja kolvattavaksi ja kotona ladattavaksi.

Nyt menee jo erittäin pahasti OT: mutta miten muut on ratkaisseet tien päällä latailun (ja metanoli+nitrometaani ei nyt kelpaa vastaukseksi). Pari kertaa olen auton joutunut starttaamaan toisella autolla kaapeleilla (RC-auton akkuja latailtuani). Onko pikku agrekaatti yleinenkin lisävarusta sähkökopteristin pakissa?

Mulla on auton perässä -joku- suurehko auton akku jonka hankin juuri siksi ettei starttiakku hyydy lentopäivän aikana.
Ihan turha ostos tosin, yleensä pakkaan lähetinsalkun ja akut reppuun ja ajan fillarilla pesiskentälle (max. 5min matka) lennättämään Protosia.
Sitten kotiin lataamaan ja sama uudelleen. Jos autolla mennään kauemmaksi niin sitten mukana on nitrokopteri....

Jossain leirillä tms. tuommoinen argekaatti / latausakku voisi olla ihan hyödyllinen.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #113 : 14 Marraskuu, 2008, 19:36:48 »
Minullakaan sitä matkaa ei montaa sataa metriä nummelan kentälle ole, (oliskohan toiseksi lähin asunto heliplattaan nähden) joten vielä ei ole ollut isoa tarvetta.  Tuommoinen pikku agregaatti voisi tosiaan olla ihan nasta lisä takakonttiin kun tulee lähdettyä pidemmälle,
http://koti.phnet.fi/heirm5/forme1000i.htm
Kilowatti "valovirtaa" nelitahtikoneella... hmm
« Viimeksi muokattu: 14 Marraskuu, 2008, 19:42:36 kirjoittanut keke »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #114 : 14 Marraskuu, 2008, 19:49:37 »
miten vaikka kuorma-auton tai traktorin akku?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #115 : 17 Marraskuu, 2008, 14:11:11 »
Ja takaisin aiheeseen, eli PROTOS

Sain sisäisen jaarittelun aisoihin ja pankkitili on keventynyt kolminumeroisella rationaaliluvulla.

Tulossa seuraavanlainen ylöspano:

MSH Protos SABin lavoilla
Spartan DS760
Kontronik Jive 60 HV
Nuppiin HD-D251MG ja perään HG-D261HB

Päädyin näihin servoihin, enkä S9257:aan  koska olen sittenkin liian utelias uudelle, ja näyttävät paperilla ihan räväköiltä. Ostetaan futabaa sitten jos en ole tyytyväinen.
Arvelisin tosin, että ohjaustikkujen päissä on vielä pitkään tämän paketin heikoin lenkki...

Kaikki suomesta, HobbyJP:llä on hieno meininki ja palvelu. Suosittelen lämmöllä.
« Viimeksi muokattu: 17 Marraskuu, 2008, 15:34:32 kirjoittanut keke »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos
« Vastaus #116 : 17 Marraskuu, 2008, 15:12:29 »
Jos noi Ino-labit ei ole hyvät, niin aina löytyy JR DS3517MG ja DS3500G:t:)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #117 : 17 Marraskuu, 2008, 18:31:56 »
Lainaus
nelinumeroinen
Näin on juu.
Siihen liittyen pikkuisen utelisin onko monikin kokeillut ajella kahta 3s akkua yhtenä 6s akkuna siinä hyvin onnistuen (olen nummelan kentällä nähnyt kerran tällaisen setupin GAUIn 550 kopterissa). Minultakin löytyy jo 7kpl 3s akkuja, joita olen lähinnä pareina ostellut, joten melko hyvällä todennäköisyydellä voi löytyä aika samanlaisiakin.

Jotain keskustelua foorumilta tästä löytyykin, mutta enemmän sellaista "musta tuntuu" tyyppistä kerrontaa.
Tunnen jossain määrin mahdolliset ongelmat ja vaarat, jos akut ovat kovin erilaiset, mutta jos lähtee varovasti liikkeelle, eli mittailee kentällä ainakin aluksi joka kennosta jännitteen liiankin usein ja ennen sarjaankytkemistä ja kopteriin laittoa myös varmistaa että akut ovat mahdollisiman hyvin samassa jännitteessä, niin luulisin, että tällä menetelmällä voisi hyvinkin löytyä akkupari joka toimii yhteen hyvin. Mutta kiva olisi kuulla kokemuksia.

Ja juu, kyllä tarkoitus on 6s pakkoja ostaa, varsinkin jos saan kokeneemmilta perustellun tuomion niin en (ehkä) edes yritä.
Olisi vaan niin kätevää, kun reksiä en tietenkään aio hylätä, että voisi osittain jakaa samaa kapasitettia.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: MSH Protos
« Vastaus #118 : 17 Marraskuu, 2008, 18:48:51 »
3s2p akkujen käytöstä.

Me ollaan parissa Trex 500:ssa ajettu kahdella 3s lipolla sarjassa. Eihän siinä oikeastaan ole mitään pelättävää tai huonompaa jos ostaa akut yhtäaikaa, ja aina balansoi. Sehän on sama kuin 6s lipo mutta on vaan kennot eri tavalla johdotettu. Mutta jos on kaksi edes hieman eri ikäistä ja eri tavalla ladattua akkua, niin voi olla että ennen pitkää toinen alkaa menettää tehoaan aiemmin kuin toinen, yleensä se jolla on enemmän ajettu.

Meidän käyttämät akut oli siis Dualsky 3s2200GT akkuja, kaikki hieman eri ikäisiä. Kyllähän niillä lensi mutta teho ei kyllä ollut kovin kummoinen, johtuen siitäkin että niillä oli jo aika paljon aikaisemmin ajettu ja Dualskyt ei ole maailman laadukkaimpia akkuja.

Jos uusia akkuja ostaa, ehdottomasti 6s1p pakkoja. Maksavat ihan saman verran kuin kaksi samoja kennoja sisältävää 3s akkua.

Ja tietenkin Outrage 6s2500 pakkoja!

http://www.blinktrading-online.co.uk/outrage-xp20-6s1p-222v-2500mah-lite-series-trex-p-2030.html


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #119 : 17 Marraskuu, 2008, 21:16:26 »

Ja tietenkin Outrage 6s2500 pakkoja!

http://www.blinktrading-online.co.uk/outrage-xp20-6s1p-222v-2500mah-lite-series-trex-p-2030.html


Vispilän linkissä olevat akut ovat ainoastaan 20C akkuja. Kannattaa kuitenkin valita nämä 25C versiot, sillä hinnassa on vain muutama punta eroa.
http://www.blinktrading-online.co.uk/outrage-xp25-6s1p-222v-2500mah-xtreme-power-series-p-1640.html

-

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #120 : 18 Marraskuu, 2008, 23:21:42 »
Jazz tuli aamulla. Nopeaa toimintaa kun viime torstaina laitoin tilauksen sisään.

Nopari on paikallaan, saa nähdä koska pääsee koelentämään..
« Viimeksi muokattu: 19 Marraskuu, 2008, 00:25:19 kirjoittanut JiriK »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: MSH Protos
« Vastaus #121 : 19 Marraskuu, 2008, 14:41:33 »

Ja tietenkin Outrage 6s2500 pakkoja!

http://www.blinktrading-online.co.uk/outrage-xp20-6s1p-222v-2500mah-lite-series-trex-p-2030.html


Vispilän linkissä olevat akut ovat ainoastaan 20C akkuja. Kannattaa kuitenkin valita nämä 25C versiot, sillä hinnassa on vain muutama punta eroa.
http://www.blinktrading-online.co.uk/outrage-xp25-6s1p-222v-2500mah-xtreme-power-series-p-1640.html

-

Oho, tarkoitin siis juurikin 25C akkuja.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos
« Vastaus #122 : 19 Marraskuu, 2008, 20:46:03 »
Nopari on paikallaan, saa nähdä koska pääsee koelentämään..
NO ??? Taisi toimia ??

Aurinko oli jo niin alhaalla että testailu rajoittui yhteen akulliseen kierrosten säätämistä ja lentoa..
Muttei tuo yhtään hassummalta tuntunut. Soft start on oikeasti soft, governor toimii, moottori ei kuumene niin kovasti jne.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: MSH Protos
« Vastaus #123 : 21 Marraskuu, 2008, 08:36:47 »
Nonnimm... Nyt on Protos osina pöydällä ja viikonloppuna olisi tarkoitus harsia se kasaan.

Ihan pikkuisen hirvittää kyllä kuinka atomeina tämä on siihen nähden että kyseessä myös ensimmäinen kopteri jonka kasaan osista (walkera 4#3B:tä ei lasketa).
Kasausvinkkejä kysyttiin jo aiemminkin, eikä niitä paljon tippunut, mutta jos joku haluaisi kuitenkin runoilla jotain varsinkin kun ottaa huomioon tämän "eka-kopteri"-aspektin, niin ei haittaisi.

Lukitetta vaan joka paikkaan missä kierteellä metalli kohtaa metallin, linkit herkäksi ja sitä rataa.
Jostain olen lukenut että jotkut ovat liimailleet laakereitakin paikalleen, onko tämä tarpeellista, vaiko kenties niin päivänselvä juttu ettei sitä edes mainita.

Toinen mietityttävä asia on nuo perän tukien ja servotangon liimailu. Manuaali puhuu epoksista joten hetipitiliimalla ei taida kannattaa yrittää.

Mitäs muita kemikaaleja tässä kannattaisi ostaa kasausessiota silmälläpitäen (juu, asennus-olut(ta), mutta mitä muuta)

Kiirettä ei onneksi tarvitsee pitää, nopari tulee jälkitoimituksella.

Onneksi on osat hienosti omissa pusseissaan kuin paremmassa lego-sarjassa.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: MSH Protos
« Vastaus #124 : 21 Marraskuu, 2008, 10:13:40 »
Anteeksi, tiedän että nyt ollaan rotossissa ^^
Mutta itse rexässä ei pysynyt nee laakerit pukissa ilman lukitetta, toinen pukki oli alaspäin... ylöspäin olevassa olisi varmaan pynysyt painovoiman ansiosta, niin kauan että lentää selkälentoa ^^

pahoittelut vielä kerran  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
6851 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Kesäkuu, 2009, 19:34:42
kirjoittanut Jussi.
26 Vastauksia
14030 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2009, 20:25:42
kirjoittanut Jyri
7 Vastauksia
4753 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 15:20:11
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
2305 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 08:39:30
kirjoittanut SJo1
90 Vastauksia
54830 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Tammikuu, 2013, 17:40:50
kirjoittanut pilot4fn