En oo edes vastaanotinta ole onnistunut kiinnittämään oikein, sitten lapakulmasäädöt, swash, ym ym.
En ole saanut säädettyä mitenkään
nyt ei ole tarkoitus olla tyly. se miksi tässä ollaan vähän varpaillaan johtuu siitä että tämä kuullostaa siltä että sulla on täysin säätämätön kopteri etkä ole itse perillä oikein mistään säätöön liittyvästä. vaikuttaa myös siltä että meinaat tuoda sen säädettäväksi ja koittaa sitä sen jälkeen.
asiahan ei mene näin. tai kyllä joku sen varmasti sulle säätää kun tuut paikalle mutta ei siinä ole mitään järkeä.
A. sen säätäjän koko lennätyskerta menee siihen säätämiseen.
B. sä et opi siinä yhtään mitään eikä siitä ole yhtään mitään hyötyä koska ekan kaputin jälkeen ollaan taas lähtöruudussa.
homma menee niin että:
A. luet ton vikin läpitte ja koitat ymmärtää mitä mikäkin osa tekee ja miksi.
http://www.kopterit.net/index.php/board,128.0.htmlB. luet ne manuaalit läpitte ajatuksella. sekä kopterin että radioiden. siellä on aivan varmasti ohjeet miten vastaanotin ja radio bindataan. varsinkin spektrumin vehkeiden kanssa se on äärimmäisen helppo tehdä.
C. kasaat sen kopterin ja jätät moottorin johdot irti.
D. teet ohjaimeen puhtaan mallimuistin ja laitat siihen 120 asteen 3 servo ccpm ohjelman (manuaali neuvoo tässäkin)
E. paritat sen vastaanottimen ja radion.
F. koitat tehdä mekaaniset säädöt niin hyvin kuin mahdollista
G. koitat tehdä sähköiset säädöt (nopari, gyro jne)
H. tuot sen laitteen jollekkin kokeneelle näytille jonka jälkeen se katotaan läpi ja mahdollisesti jopa koelennetään.
kaikissa noissa kohdissa saat kysellä juuri niin paljon apuja kun katsot tarvitsevasi ja varmasti löytyy apua.
itsekkin toimin harrastuksen alussa niin että kahlasin foorumia ja luin vikin läpi monta kertaa. samalla lennättelin vähintään 100 tuntia simua että oli jonkunnäkönen lennätystaidon pohja olemassa. sen jälkeen ostin kopterin (trex500) ja laitoin sen itse kasaan ja säätöihin niin hyvin kuin osasin jonka jälkeen kävin näyttämässä sitä ja säätöjä kokeneemmalle kopteristille. kopteri sai puhtaat paperit ja kävin sen vielä samana päivänä itse koelentämässä ilman ongelmia.
lopputulemana se että tässä hommassa pitää nähdä itse vaivaa että voi oppia. siinä että joku muu tekee kaiken ei opi yhtään mitään. nää ei ole mitään äärettömän vaikeita juttuja mutta asioista pitää ottaa selvää.
itsekkin kyselin foorumilla ahkerasti muunmuoassa sähkösistä säädöistä. aina tuli vastaus nopeasti.
olet tietysti todella tervetullut huomenna tonne kentälle mutta melkein neuvoisin että tule ensin vaan kattelemaan toimintaa ja kyselemään. siinäkin oppii aika hyvin.