No niin, eipä ole tullutkaan tänne pitkään aikaan täydennystä, nyt tulee.
Äksä lähti sitten lapasesta. Väittävät että runko on luja kuin tankki, paskapuhetta sanon minä. Runko on hajalla, molemmat levyt alaosastaan useammasta paikasta rikki. Sen verran runko näyttäis suojanneen että Brain on ehjä, samoin nopari luultavasti. Servot vaikutti myös ehjältä, ainakin swash liikkui kuten kuuluu eikä rahinoita tai nykimisiä näy. Peräputki ja TT-on myös ehjä, ihme ja kumma.
Onnettomuustitkintalauta
kunta teki nopean onnettomuus raportin:
Pääasiallinen syy kopterin riikkoontumiseen on yllättävä aika-avaruudessa tapahtunut maapallon hetkittäinen paikaltaan siirtyminen, jonka seurauksena kopteri iskeytyi kovalla voimalla pohja edellä kiitotien pintaan. Turmassa ei menehtynyt ketään, mutta pilotin lentotaitoja on syytä kehittää edelleen.
Juu, eli todella korkealta pystysyöksyä jonka oikaisu jäi aavistuksen viime tinkaan. Juuri ennen oikaisua tapahtui pieni tikku virhe eli cyclic-tikkua käytettiin väärään suuntaan ja sitten liike ei ollut tarpeeksi nopea ja räväkkä. Se oikeni mutta tuli tosi lujaa asfaltin pintaan aavistuksen keula edellä. Lasku meni siis satasella läpi lähdäreistä.
Lisäksi vastarin antennin päästä näytti lähtevän pätkä, meniköhän tuo nyt hajalle kokonaan. Voikohan tuohon vaihtaa antennia. Se oli vain taivuteltuna jalasten taakse eikä millään varsinaisesti kiinni, mutta kun hiilikuitu hajosi ympriltä, se tais leikkaantua reunaa vasten poikki.
Lisäksi meni ainakin perälavat ja lavanpitimet sekä päälavat ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä myös akku.
Kuvia tulee kunhan saan niitä ulos.
No, pääsipähän aloitteleva ilmailija näkemään heti tämänkin puolen harrastuksesta.
Sinällään tämä on kestänyt yllättävän pitkään. Sain kopterin siis vuosi sitten pääsiäiseksi ja tämä oli eka rehellinen tikkuvirheestä tullut torppi. Ländärit katkaisin pari, kolme viikkoa sitten, mutta nyt meni oikeasti ekan kerran rikki. Ei paha. Lentotunteja noin 40 ja kovasti on opittu uutta juttua tällä.