Tuo on aivan hanurista kun joka torpissa menee runko....
Älä...
Purkutyöt on aloitettu. Akku näyttää saaneen iskua eli kopu tuli keula edellä peruuttaen alas ja akku osui ensimmäisenä. Kennojännitteet näyttää että vois olla kunnossa vaikka kennot siirtyivätkin vähän. Savua ei ainakaan vielä näkynyt.
Holdi on ollut päällä, muistan kun vedin sen ennen osumaa, rattaa on ehjät.
Perä näyttää hubia lukuunottamatta ehjältä, siitä on pultit tai jotain muuta vääntynyt, perälavat lähti tangentin suuntaan eikä niitä löytynyt. Putki suora, tuet suorat, pyrstön evät ja sliderihässäkkä ehjänä.
Nuppi oli irronnut rungosta, se oli parin metrin päässä irto-osana. Lepari vaikuttaa suoralta ja kaikki runkolaakerit ehjiltä. Lavat ja pitimet hajalla, muutama linkki hajalla.
Landareita ei löydy, pitää huomenna käydä tutkimassa onnettomuuspaikkaa uudelleen kun tietää mitä etsiä. Elevator servon linkki eli se vinkkura, vekkuli osa jonka toinen pää on swshissa, on kadonnut kokonaan. Miten sekin pääsi rungon sisältä karkuun.
Servojen rattaat vaikuttaa tällä kertaa ehjiltä, tosin aileron servoa pyöritellessä ääni kuulostaa hieman erilaiselta kuin muissa.
Stabbarin lavoista lähti teippi irti, se oli siinä hangella, tanko on ollut joskus suorempikin eikä täytä enää matemaattista suoran määritelmää. Ei ainkaan tässä aika-avaruusulottuvuudessa tai sitten suhteellisuusteoriaa täytyy muuttaa. Einstein taisi puhua jotain avaruuden kaarevuudesta, voisko sitä soveltaa tähän.
Lunta ja jäätä joka kolo täynnä, sähköosat on nyt kuivumassa patterin päällä, saas nähdä menikö mitään mykäksi. Noparissa näkyy joku pieni iskeymä. Servot oli jäätyneet runkoon kiinni, peräservo etenkin.
Illalla pitää (m)asennuskaljan kanssa tutkia mitä puuttuu ja voiko tuota korjata järjellisesti. Swash vaikuttaa ehjältä, se onkin mekaanisista osista kallein yksittäinen osa. Jos se hajoaa, ei ole mitään järkeä edes harkita muuta kuin uutta kittiä. Yhdessä rungon kanssa ne maksaa jo yli 80€.
Eipä olis kiinnostanutkaan lentää tuolla, ensviikko on muutenkin vapaata. Arvatkaas kumpi olis ollut mieleisempi vaihtehto. Lentää sillä vai korjata sitä.