Päivitellään hieman tätäkin taas.
Lentoja on nyt takana 25 kappaletta. Akkuja tuli hankittua pari lisää joten lentojen määrän tulisi olla nousujohteinen. Tällä hetkellä kopteriin on siis 6 x 6S 3300mAh genssejä. Timeri on nyt asetettuna kuuteen minuuttiin ja siinä vaiheessa ei ole mikään kiire vielä laskeutumaan.
Jalakset tuli myös vaihdettua hieman leveämpiin ja punaisiin. Tarkoitus oli saada näkyvyyttä lisää, mutta voi olla että alkuperäiset näkyivät jopa paremmin. Ainakin pysyy kopteri pystyssä.
Kameraostoksillakin tuli käytyä ja mukaan tarttui Gopro hero 2 motorsport edition. Ihan mukava laite muutenkin kuin kopterin kuvailuun. Tarkoitus olisi suunnitella kopterin nokkaan teline ja tehdä canopyyn reikä kameralle. Tätä varten on hankittuna jo toinen canopy. Taidan työllistää jonkun foorumin 3D tulostelijoista kunhan suunnitelmat saa valmiiksi.
Pitihän se kamera kuitenkin heti kyytiin saada ja kuvakulma on toistaiseksi taaksepäin. Ehkä pitäis harjotella takaperin lentoa niin näkymät olis paremmat. Se hyvä puoli tuossa videoinnissa on, että näkee paljonko kopterissa on tärinöitä. Peräputken tuet ainakin värisevät välillä sen verra, että ajattelin niiden väliin tilata tukipalan.
Jotenkin tuntui, että 3GX:n päivitys (1.x -> 2.1) sai kopterin reagoimaan huonommin tuulenpuuskiin vaikka tuon ominaisuuden piti parantua. Tai sitten tuulenpuuskat vaan oli kovempia hieman korkeammalla eikä niitä oikein huomannut maanpinnalta. Matalemmilla kierroksilla peräkin hieman vägäilee, korkeammilla kierroksilla toimii paremmin.
Tästä vielä videota kokoonpanosta.